Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Varma Kylmälehto kirjoitti:Heh heh, suuri vääryys on tapahtunut, moottoripyörät on pysäköity väärin autopaikoille!

Mikäli Niceguy-72:n versio pitää paikkaansa niin sairaslomalla kännissä kekkuloiva sika saakin saada vähän osumaa, ei ainakaan minua haittaa pätkän vertaa, varsinkin jos on vielä tullut sekoilemaan noinkin pikkujutusta jengin eteen. Voisin myös veikata, että poliisi tiesi tuon jengin sellaiseksi, jolle väkivallan käyttö ongelmien ratkaisuna ei ole aivan vieras käsite.
Oletko nyt ihan vakavissasi sitä mieltä, että pysäköinnistä huomauttamisen perusteella pitäisi saada hakata ihmisiä?

Vai pitäisikö rikollisjengeillä olla jonkinlainen erioikeus pahoinpidellä porukkaa?
Kalervo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 1:05 pm

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Kalervo »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Oletko nyt ihan vakavissasi sitä mieltä, että pysäköinnistä huomauttamisen perusteella pitäisi saada hakata ihmisiä?

Vai pitäisikö rikollisjengeillä olla jonkinlainen erioikeus pahoinpidellä porukkaa?
Aika rankka huomautus, jos huomauttaja potkii pyörää ja lyö kuskia. Äkkiä siinä tuntee olonsa uhatuksi ja puolustaa itseään?
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Onko tässä tapauksessa olemassa todisteita hätävarjelusta? Jos on, niin mitä?
Niceguy-72
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 11:50 am
Paikkakunta: Outback

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Niceguy-72 »

NancyDrew kirjoitti:
Pirhonen kirjoitti:Oho, oletko oikein lakimies vai muuten vaan asian tuntia? :D
Voisin kuvitella, että tyypillinen moottoripyöräjengiläinen kirjoittaisi sanan asiantuntija pitkän harkinnan jälkeen asian tuntia. Sen verran, mitä olen heitä tuntenut, niin kukaan heistä ei ole ollut mikään varsinainen ruudinkeksijä, eikä heillä ole ollut ammattikoulua korkeampaa koulutusta, jos sitäkään.

Jep jep, tulihan se sieltä... ja makoisat naurut on taas tällekin päivälle saatu :D
En tiedä tuosta omasta terävyydestänikään, mutta jos pitää valita tyhmyys tai asenteellisuus, niin valitsen kernaasti "tyhmyyden" :wink: Ja tuollainen yleistäminenhän lähinnä on vain osoitus omasta kyvykkyydestä...

Suomessa lienee n 300 kerhoa jotka kantavat liivejä, joten puhutaan usammasta tuhannesta "liivimiehestä". Joiden joukkoon kuuluu mm Gospel riders mc, Blueknights mc... jne jne
En tiedä montako henkilöä tuo älytön kommenttisi sisältää, veikkaan että lopulta ei yhtään... Itse olen vuosien pyöräharrastuksen myötä tutustunut kymmeniin ja kymmeniin kerholaisiin, ja kyllä sieltä löytyy koulutettuja naisia ja miehiä siinä kuin muistakin harrstuspiireistä. Kesällä juttelin mm tuomarin ammatissa toimivan liivimiehen kanssa, joka on kuulunut erääseen kerhoon jo 25 vuotta. Ja kyllä tuon harrastuksen piiristä on löytynyt ne älykkäimmät ja suvaitsevaisimmat ihmiset joihin olen eläessäni törmännyt, korkeakouluajat mukaan lukien.

Ylemmyydentunto on varmasti kantajalleen hienokin asia, mutta kyllä se muutoin herättää lähinnä huvittuneisuutta kanssaeläjien joukossa. Olen itsekin ollut elämässäni niin "onnekas" että lukihäiriöstäni huolimatta olen saanut insinöörin tutkinnon suoritettua, ja omistamaani yritystä kohta 20 vuotta ihan hyvällä menestyksellä luotsannut, joten ei se oikeinkirjoitus taida kuitenkaan olla se suurin ja tärkein aspekti elämässä ;)
"Hei hei heinäkuu..."
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Eikö tässä nyt puhuta rikollisista moottoripyöräjengeistä kuten Hells Angels eikä tavallisten ihmisten muodostamista moottoripyöräharrastuskerhoista?
Niceguy-72
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 11:50 am
Paikkakunta: Outback

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Niceguy-72 »

Kyseinen Savonlinnan tapahtumahan tässä lienee pohjilla, ja siihen ei sisältynyt prosenttikerhoja. Siinä nyt vaan paloi ajelemassa olleilla kerholaisilla hihat tämän humalaisen sekoilijan kanssa... Tottahan se on että ei se tuo väkivalta ole ratkaisu mihinkään, mutta kun tarpeeksi potkii niin näinkin voi käydä.
"Hei hei heinäkuu..."
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Mikä moottoripyöräkerho/-jengi tässä nyt on kyseessä? Onko tässä siis jotkut ihan tavalliset työssä käyvät moottoripyöräkerholaiset tapelleet humalaisen poliisin kanssa?
Kaalisoppa
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 7:51 pm

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Kaalisoppa »

Vähän kyllä ihmetyttäisi, jos normaali mopojengi tekisi moista.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Niceguy-72 kirjoitti:
NancyDrew kirjoitti:
Pirhonen kirjoitti:Oho, oletko oikein lakimies vai muuten vaan asian tuntia? :D
Voisin kuvitella, että tyypillinen moottoripyöräjengiläinen kirjoittaisi sanan asiantuntija pitkän harkinnan jälkeen asian tuntia. Sen verran, mitä olen heitä tuntenut, niin kukaan heistä ei ole ollut mikään varsinainen ruudinkeksijä, eikä heillä ole ollut ammattikoulua korkeampaa koulutusta, jos sitäkään.

Jep jep, tulihan se sieltä... ja makoisat naurut on taas tällekin päivälle saatu :D
En tiedä tuosta omasta terävyydestänikään, mutta jos pitää valita tyhmyys tai asenteellisuus, niin valitsen kernaasti "tyhmyyden" :wink: Ja tuollainen yleistäminenhän lähinnä on vain osoitus omasta kyvykkyydestä...

Suomessa lienee n 300 kerhoa jotka kantavat liivejä, joten puhutaan usammasta tuhannesta "liivimiehestä". Joiden joukkoon kuuluu mm Gospel riders mc, Blueknights mc... jne jne
En tiedä montako henkilöä tuo älytön kommenttisi sisältää, veikkaan että lopulta ei yhtään... Itse olen vuosien pyöräharrastuksen myötä tutustunut kymmeniin ja kymmeniin kerholaisiin, ja kyllä sieltä löytyy koulutettuja naisia ja miehiä siinä kuin muistakin harrstuspiireistä. Kesällä juttelin mm tuomarin ammatissa toimivan liivimiehen kanssa, joka on kuulunut erääseen kerhoon jo 25 vuotta. Ja kyllä tuon harrastuksen piiristä on löytynyt ne älykkäimmät ja suvaitsevaisimmat ihmiset joihin olen eläessäni törmännyt, korkeakouluajat mukaan lukien.

Ylemmyydentunto on varmasti kantajalleen hienokin asia, mutta kyllä se muutoin herättää lähinnä huvittuneisuutta kanssaeläjien joukossa. Olen itsekin ollut elämässäni niin "onnekas" että lukihäiriöstäni huolimatta olen saanut insinöörin tutkinnon suoritettua, ja omistamaani yritystä kohta 20 vuotta ihan hyvällä menestyksellä luotsannut, joten ei se oikeinkirjoitus taida kuitenkaan olla se suurin ja tärkein aspekti elämässä ;)
Tällaisista asioista on turhaa kiistellä, koska kyse on kahden eri ihmisen kokemuksista ja niiden kautta syntyneistä näkemyksistä. Molemmat ovat yhtä oikeassa. Voi olla, että jos minä tapaisin ihmiset, joista sinä kerroit ja sinä tapaisit ihmiset, joista minä kerroin, niin voitaisiin olla yhtäkkiä samaa mieltä. Taidetaan molemmat yleistää yhtä paljon.
Hatman
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 5:53 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Hatman »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Eikö tässä nyt puhuta rikollisista moottoripyöräjengeistä kuten Hells Angels eikä tavallisten ihmisten muodostamista moottoripyöräharrastuskerhoista?
Mistä Tuomion Pasuuna tämän päättelit? Omassa päässäsi vai onko sulla oikein jotain faktaakin? KKO:n päätöksen mukaan Bandidos MC Downtown Helsinki ei ole rikollisryhmä ja sen perusteella voi päätellä ettei myöskään muut Bandidos -kerhot, samoin on laita Hell`s Angels -kerhojen osalta.

Näitä keskusteluja on huvittavaa seurata. Pikku Mika Lahtoset kirjoittaa tänne mutu -pohjalta tiukkoja mielipiteitä, tietää kaiken kaikesta ja arvaa suurimman osan, mistä on hyvä esimerkki tämä Tuomion Pasuunan viesti. Valtaosa kirjoittajista ei ole koskaan tavannutkaan kerholaista, ei tunne Hattujen ja 81:n sääntöjä tai tapoja.

Hurjia virtuaali-Swartzeneggereitä täällä piisaa uhoamassa, mutta kun pitäisi vetää Reiman kurapuku päälle ja tulla kertomaan nuo kovat mielipiteet kasvokkain jollekin bikerille niin sitten onkin masu kipeenä.......

SHAME ON YOU!
Saman maksat, söit tai et!
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Hatman kirjoitti:Hurjia virtuaali-Swartzeneggereitä täällä piisaa uhoamassa, mutta kun pitäisi vetää Reiman kurapuku päälle ja tulla kertomaan nuo kovat mielipiteet kasvokkain jollekin bikerille niin sitten onkin masu kipeenä.......
Olen muuten kertonut. Pitäisikö siinä olla jotain ihmeellistä? Ei tullut mikään paikka kipeäksi. Jos täällä joku uhoaa, niin sillä tarkoitetaan ilmeisesti yllä olevaa tekstiä.
mokoma
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: La Loka 24, 2009 2:29 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja mokoma »

Kaalisoppa kirjoitti:Vähän kyllä ihmetyttäisi, jos normaali mopojengi tekisi moista.
Onko nyt yhtään selvillä mitä tässä on tapahtunut?

Ei näin: Useiden huolestuneiden kansalaisten toimesta paikalle hälytetty poliisipartio on saapunut sankarillisesti paikalle huomauttamaan rikollisia moottoripyöräkerholaisia väärästä pysäköinnistä. Lainsuojattomat ovat avanneet tulen eiku siis ainakin hakanneet vähintään yhden virkaansa toimittavan poliisin nauraen paholaismaisesti niin, että ikenet näkyvät. Taustalla soi saatanallinen rock-musiikki.

Vaan näin: Paikalle on saapastellut jurrissa oleva mies, joka on alkanut potkia muiden fillareita. Ajettu pois paikalta, jonka jälkeen on kohta palannut paikalle. Tällöin saanut pientä hierontaa poskelle. Humalainen on ollut ammatiltaan poliisi.

Eiköhän se ole aika tavallista ihan paremman väen keskuudessakin, että kiinni saatetaan käydä, jos joku saapuu paikalle vaikkapa potkimaan parkissa olevaa autoa.
mihkali
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 4:54 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja mihkali »

Kyllähän nyt luulisi jopa poliisin tietävän, että ei muiden ihmisten omaisuutta mennä potkimaan..
olettaisin että jos joku tulee potkimaan tämänkin palstan "kotipoliisien" omaisuutta nii kyllä se pistää vihaksi. :evil:
Silence is Golden, Duct Tape is Silver!
Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Slugger »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Mikä moottoripyöräkerho/-jengi tässä nyt on kyseessä? Onko tässä siis jotkut ihan tavalliset työssä käyvät moottoripyöräkerholaiset tapelleet humalaisen poliisin kanssa?

East Castle ?
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -
Crucifix
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 7:49 pm

Re: Jengiläiset pahoinpitelivät poliisin Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Crucifix »

Tai sitten kopla parikymppisiä hooligan street weareihin pukeutuneita juntteja...kenties?
Vastaa Viestiin