Kuvitteellinen tilanne - mitä tekisit rahalaukulle?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä tekisit löytämällesi rahalaukulle?

Veisin laukun sisältöineen poliisilaitokselle.
17
30%
Ottaisin 10 % löytöpalkkiota ja veisin loput poliisilaitokselle.
2
4%
Ottaisin enemmän kuin 10 % ja veisin loput poliisilaitokselle.
1
2%
Pitäisin rahat, mutta lahjoittaisin hyväntekeväisyyteen jonkin verran.
2
4%
Pitäisin kaikki rahat ja käyttäisin niitä pikkuhiljaa.
31
54%
Pitäisin kaikki rahat ja tuhlaisin ne nopeasti juhlimiseen ja elämyksiin.
4
7%
 
Ääniä yhteensä: 57

Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Kuvitteellinen tilanne - mitä tekisit rahalaukulle?

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Heräät aikaisin, et saa enää unen päästä kiinni ja koska on kaunis kesäaamu, lähdet pururadalle kävelemään. Siinä kävellessä tulee pissahätä ja poukkaset radalta kiven taakse. Löydät laukun, ja kun avaat sen, näet, että se on täynnä rahaa. On hyvä syy olettaa, että kyse on rikokseen liittyvistä rahoista, mutta et voi olla siitä täysin varma. Paikalla ei ole ristinsielua, kello on jotain viiden paikkella.

Mitä silloin tekisit?
anni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 8:32 pm

Viesti Kirjoittaja anni »

Veisin poliisilaitokselle, tietty.
Saahan siitä sitten "palkkion", onko se jotain 10% koko summasta....kuitenkin.
Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

...................
Viimeksi muokannut Surku, Ti Elo 14, 2007 6:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Vien laukun kotiini, mutta näkikö joku minut? Voinko olla varma, ettei tilanne ollut vain kuuma, esimerkiksi huumeliiga joutui tilapäisesti luopumaan laukusta, mutta sitä tarkkailtiin.

Ehei, en haluaisi tuota riesaa mistään hinnsta. Iltaisin asia tulisi aina mieleen, jokainen rapsahdus saisi adrenaliinit erittymään.

Soittaisin poliisit paikalle korjaamaan laukun talteen. Samalla en sotkisi mahdollisia jälkiä. Jos löytöpalkkio tulisi, niin hyvä vaan.
viikate
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 9:22 pm

Viesti Kirjoittaja viikate »

Kassi mukaan ja menoksi. Rahoja säilyttäisin useita viikkoja ennen kuin alkaisin tuhlaamaan niitä pikkuhiljaa. Heti niitä ei kannata alkaa tuhlaamaan sillä jos poliisi tulee kolkuttelemaan niin pääsee paljon helpommalla. Tietysti pitää ottaa huomioon rahat hukanneet rikolliset.
Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

...................
Viimeksi muokannut Surku, Ti Elo 14, 2007 6:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tekisin kuten konsta, soittaisin poliisit paikalle. Ja ihan samoista syistä. En pystyisi elämään pelossa että joku kuitenkin tietää. Harva siihen pystyy, sillä sipuli. :lol:
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Veisin rahat ja käyttelisin niitä hiljalleen, tosin ensin odottaisin muutaman kuukauden ennen käyttöä. Jos laukku olisi täynnä rahaa niin tuskin se jonkun mummon tai muun "kunnollisen" ihmisen olisi vaan jonkun hämäräbisneksiin sekaantuneen. Joten ottaisin rahat.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Surku kirjoitti: Mä ottaisin laukun uhasta huolimatta ja jos minulle tulisi sellainen tunne, että mua seurataan, niin kulkisin ihmisten ilmoilla ja pujahtaisin kerrostaloni ovesta sisään laukun kanssa. Rapussamme asuu yli 50 ihmistä ja seuraavan kerran kun poistuisin asunnostani, olisinkin sitten aivan eri näköinen. Omistan yhden bile-peruukin ja meikkaamalla voisin muokata ulkonäköäni huomattavasti. Huumeliiga ei ikinä tajuaisi mun olevan minä.
Ottaisit valtavan riskin materian vuoksi? Huumeliiga katsoisi tuon oletetettavasti vielä pahemmalla silmällä kuin poliisille viemisen. Ne kyllä ottaa omansa pois keinolla millä hyvänsä jos isoista summista puhutaan. Riskeeraisit samalla myös läheisiäsi. Oletan siis, että jäisit kiinni aika pian, kyllä se sakki keinot keksii.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

konsta kirjoitti: Ehei, en haluaisi tuota riesaa mistään hinnsta. Iltaisin asia tulisi aina mieleen, jokainen rapsahdus saisi adrenaliinit erittymään.
En kyllä soittaisi poliisejakaan, olisin kuin en olisis laukkua koskaan nähnytkään.
Älkää mestatko mua tän takia, en vain tykkää sekaantua asioihin, koska en tykkää että mun asioihini sekaannutaan. Eri asia olisi jos kyse olisi jonkun hengestä tmv.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Varmaankin soittaisin poliisille, heillähän saattaa jo olla tuo "kätkö" muutenkin tarkkailun alla.
Minkäslaisia tuomioita tuosta ilmoittajättämisestä tai rahojen viemisestä jaetaan?
Viimeksi muokannut ruoska, Su Elo 12, 2007 6:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pmv
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 3:39 pm

Viesti Kirjoittaja pmv »

Laittaisin laukun takaisin paikoilleen ja menisin takaisin puurataapitkin lähimmälle sellaiselle paikalle, missä on muitakin ihmisiä - kioski, kauppa tms. ja soittaisin poliiseille. En ottaisi sitä riskiä, että tuhlaisin jonkun huumeliigan rahoja. Enkä kyllä osaisi siistä nauttia, kun koko ajan olisi huoli persuuksissa, että koska ne tulee pimpottamaan ovikelloa.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Riippuisi vähän siitäkin miten paljon laukussa olisi rahaa. Muutamalla tuhannella eurolla ei vielä minulle olisi pitkässä juoksussa suurtakaan taloudellista merkitystä, mutta satatuhatta euroa olisikin jo toinen tilanne.

Mitään riskejä en vielä muutaman tuhannen euron takia alkaisi ottamaan, mutta sadallatuhannella eurolla voisi jo ottaakin riskiä.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Veisin poliisilaitokselle. Oon niin epäluuloinen, että epäilisin sen olevan joko piilokamera tai joku kieroutunut rehellisyystesti 8)
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Olen löytänyt vuosien varrella 5 lompakkoa. Kaikki olen palauttanut, osan omistajille, osan poliisilaitokselle.
En kuitenkaan vielä alkaisi sädekehääni kiillottamaan...kun tosi muhkea rahalaukku siinä nenän alla otettavissa, niin kuinkas siinä kävisikään.
Vastaa Viestiin