Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

annaanna kirjoitti:Pieni liekki.
Onko nyt hyvä mieli ja tavoite saavutettu.

Nimen on näköjään joku vatipää julkaissut. Pidän sinua asian alkuunpanijana, erehdynkö?

Laitapa joku hurskateleva toivomus ja pienet pahoittelut päälle, silleen et jää hyvä omatunto ja vanhurskas olo.

Helvetin tietojen toitottajat.
Jaahas, mitä minä olen nyt taas mennyt tekemään, kun sormea tuohon tahtiin heristelet. Valaise tarkemmin, miksi olet tuohtunut tai muuten on erittäin vaikea vastata sinulle mitään järjellistä.
Corazzon
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: La Marras 15, 2014 12:37 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Corazzon »

"Vastaan a ja b, vaikka kysymys ei ollutkaan minulle osoitettu. Molempien todistajalausunnot ovat yhtä arvokkaita lähtökohtaisesti. Mikseivät molemmat lapset voisi puhua totta surmayön tapahtumista?"

Juuri näin.

Esitän fiktiivisen kysymyksen pikkulieskalle: Kenet pelastaisit ensin palavasta talosta, jos siellä olisi a) Jukka Lahti, b) Anneli Auer, c) Annelin vanhin lapsi, d) kolme pienintä.
annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Pieni liekki kirjoitti:Kertokaa antiannelistit, ovatko teidän mielestänne yksityiset elinkeinonharjoittajat automaattisesti julkisuuden henkilöitä?
Sinun oli ihan pakko kertoa selvittäneesi nikin henkilöllisyyden. Sinäkö vai zem? Vähän lisävinkkiä verhottuna yksinkertaisen ihmisen hölmöön kysymykseen.

Tätä viestiäsi ennen olit kertonut soittaneesi selville saamaasi numeroon, liitit jonkun selvityksesi puhelun sisällöstä sanasta sanaan, sitten vielä laitoit nikin lähettämän yksityisviestin kopion tänne esille. Jonkun verran kuule moista paheksun.

"Viesti" eli henkilötiedon selvittäminen oli toimitettu. Ei näköjään riittänyt.

Kuinka alas ootte aikoneet vajota?
(aivan varmasti olet havainnut nimenjulkaisun, älä muuta väitä)
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Corazzon kirjoitti:Esitän fiktiivisen kysymyksen pikkulieskalle: Kenet pelastaisit ensin palavasta talosta, jos siellä olisi a) Jukka Lahti, b) Anneli Auer, c) Annelin vanhin lapsi, d) kolme pienintä.
Sinänsä kysymyksesi on mielenkiintoinen ja itseäni läheltä koskettava, koska tuttavapiiristäni paloi omakotitalo toissayönä. Onneksi vältyttiin henkilövahingoilta, mutta monet muistot paloivat talon mukana. Kai tuollaisessa hätätilanteessa lähdetään siitä, että kaikki pelastettavat ovat samanarvoisia. Pelastamaan lähdetään varmaan sillä periaatteella, että suurimmassa vaarassa olevat pelastetaan ensin, ja samalla toimitaan muutoin niin, että lisävahingoilta vältytään.

Olen todella pahoillani siitä, että Auerin lapset ovat joutuneet/laitettu todistajiksi äitiään vastaan. En tiedä, kuinka yleistä tämän tyyppinen peitetoiminta Suomessa on, mutta minusta se on tuomittavaa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

annaanna kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Kertokaa antiannelistit, ovatko teidän mielestänne yksityiset elinkeinonharjoittajat automaattisesti julkisuuden henkilöitä?
Sinun oli ihan pakko kertoa selvittäneesi nikin henkilöllisyyden. Sinäkö vai zem? Vähän lisävinkkiä verhottuna yksinkertaisen ihmisen hölmöön kysymykseen.

Tätä viestiäsi ennen olit kertonut soittaneesi selville saamaasi numeroon, liitit jonkun selvityksesi puhelun sisällöstä sanasta sanaan, sitten vielä laitoit nikin lähettämän yksityisviestin kopion tänne esille. Jonkun verran kuule moista paheksun.

"Viesti" eli henkilötiedon selvittäminen oli toimitettu. Ei näköjään riittänyt.

Kuinka alas ootte aikoneet vajota?
(aivan varmasti olet havainnut nimenjulkaisun, älä muuta väitä)
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikkien tulisi kirjoittaa netissä omalla nimellään tai rekisteröidyllä nimimerkillä, jotta tämä henkilö saadaan tarvittaessa vastuuseen nettiin laittamistaan kirjoituksista. Toisekseen ei tarvitse olla mikään Einstein, että pystyy selvittämään eri nimimerkkien taakse kätkeytyviä henkilöitä. Varmasti Ulvila-osiossa kirjoittavista henkilöistä suurimmalla osalla on tiedossa, kuka esimerkiksi minä oikeasti olen.

Uskoisin, että erilaisissa ryhmissä käydään paljonkin tietojenvaihtoa siitä, kuka mahtaa olla milläkin areenalla kirjoitetun tekstin takana ja mitkä ovat motiivit hänen aikaansaannoksilleen. Jokainen on vastuussa omasta toiminnastaan ja, mikäli Suomi24:ää on uskominen, niin mopo karkailee aika monelta käsistä. Toivon, että viranomaiset puuttuvat kovalla kädellä siellä ja muualla tapahtuvaan asiattomaan kirjoitteluun, koska olen ymmärtänyt, että myös Tor-verkkoa käyttävät kirjoittajat pystyttäisiin jäljittämään.

Ja lopuksi vielä annaannalle. Jos kestät kritiikkiä, niin toisin esille, että vaikka kirjoitat mielestäni yleensä hyvällä huumorilla ja olet kaikesta päätellen älykäs henkilö, niin joukossamme on kanssakulkijoita, jotka eivät sitä huumoria aina ymmärrä ja saattavat loukkaantua sanoistasi pahasti. Kaikki me teemme virheitä, mutta yritetään kuitenkin toimia niin, ettemme turhaan aiheuttaisi lisämurhetta syyttömästi tuomituille ihmisille ja heidän läheisilleen.
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Hyvä Pieni liekki.

Sekä Auerin poika että tytär puhuvat totta surmayön tapahtumista. Sinä päädyt siihen johtopäätökseen, että poika valehtelee ainoastaan sen takia, kun lähdet tarkastelamaan tapahtumia siitä lähtökohdasta, että Auer puhuu totta. Auerin, pojan ja tytön todistajakertomukset ovat lähtökohtaisesti yhtä arvokkaita.

Tärkeintä olisi saada Auer tunnustamaan, jotta tytön ja pojan keskinäinen luottamus saataisiin palautettua. Auer alkaa olla pian elämän ehtoo puolella, mutta hänen lapsillaan on vielä elämät edessään. Varmasti oman veriveljen ja -siskon tuki elämän eri vaiheissa olisi iso voimavara.

Teriveisin, Perusasiamies
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hyvä Perusasiamies!

Olenko jossain vaiheessa mennyt väittämään, että nuoremmat lapset valehtelevat? Käsittääkseni he puhuvat muunneltua totuutta ja heidän kertomuksensa ovat epäluotettavia, koska heidän kertomuksiinsa ovat vaikuttaneet heidän vaikutuspiirissään olevat ihmiset. Nämä ihmiset on valitettavasti saatu ajan kanssa uskomaan, että lasten äiti olisi kykenevä tekemään hirmutekoja ja manipuloimaan poliiseja puhumaan totuudenvastaisesti hänen puolestaan (vrt. Joutsenlahti, Koskinen, Mäkinen yms.). Todennäköisesti myös sinä olet joko aivopesty tai sitten sinulle maksetaan palkkaa tai tarjotaan jotain etuuksia sen tähden, että kirjoittelet suurella ennakkoasenteella faktoista välittämättä Ulvilan surma-asioiden parissa.

Olet oikeassa siinä, että sukulaiset ovat suuri voimavara toisilleen vaikeissa tilanteissa. Tämäkin tapaus selviää lopullisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun puheyhteydet saadaan kuntoon sijaisvanhempien, nuorempien lasten ja muiden perheenjäsenten välillä. Se tosin taitaa tiettyjä väärintoimineita tahoja pelottaa, mutta helpottaisi huomattavasti oikeiden syyllisten saamista tilille teoistaan.

Terveisin Pieni liekki
annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Pieni liekki - omasta käsityskyvystään ja eettisyydestään vakuuttunut, jopa vaikuttunut.

Olet täysin tietoinen tällä hetkellä, ja varmaan vielä vuosikausia jatkuvasta, vallitsevasta tilanteesta, jossa keskustelua netissä käydään nimimerkkien suojasta.
(Anonymiys on ikäänkuin se idea. Nikin kunniaa ei voi loukata jne. Viranomaiskritiikkiä antavia ei heti kyetä kopittamaan, "Santaojat" ei ovelle ilmesty raivoamaan... )

Olet täysin tietoinen kuinka sairasta, pahansuopaa ja perätöntä juttua netissä voidaan nimeltä mainittuun henkilöön kohdistaa (esim. Anneli Aueriin taran ja jemman toimesta) ja haluat altistaa sille tarankin. Kostoksi? Kritiikkini ja arvosteluni oikeutuksen suuntaasi perustelen itselleni näin.

Minulla on yksityisviesti, jossa eräs kertoo nimensä. Sinun mielestäsi on moraalisesti oikeutettua julkaista näköjään mitä vain, minun mielestäni olisi epäreilua rikkoa ns. kirjesalaisuutta julkaisemalla yksityisviesti, jossa moinen luottamuksen osoitus minulle. Eräs voisi loukkaantua teostani pahasti, pahoittaa mielensä. Jeesustelemalla voisin tietenkin minäkin tilanteesta ulos luikerella, niin älykäs mä kuulemma oon ;-).

Nimen julkaisemalla altistaisin hänen lisäkseen mm. perheenjäsenensä parjaamiselle, ruotimiselle, naamastakatsomiselle ja arvostetulle niillä palstoilla, joitten ylläpito paskat nakkaa vastuistansa sisällön suhteen. Työpaikkaansa, asiakkaisiinsa, potilaisiinsa voitaisiin kohdistaa painostusta tai propagandaa.

Viranomaisten toiminnan suhteen sinulta ei hurskaita odotuksia ja toiveita puutu. Kuin isä-jumalalta odotat teknisten ja laillisuusesteiden ihmeenomaista ohittamista ja asioitten järjestämistä sinun tahtomallasi ja päättämälläsi tavalla. "Tehkää näin kuin minä teitä neuvon tekemään". Suomi24:llä on ollut valmius ja halukkuus tietojen luovuttamiseen, viranomaiset eivät halua ottaa yhteyttä ja tutkia kirjoitusten alkuperää. Jossainhan tämä tuli selväksi.

En ole varma elätkö niinkuin opetat. Niin ettet tuottaisi lisämurhetta ihmisille. Kylvätkö tosiaan vain rauhaa, rakkautta ja harmoniaa ympärillesi. Parhaimpina päivinä vaikutat siihen kykenevän, mutta tämä episodi oli kyllä mielestäni vähemmän onnistunut.

Taran henkisen kurittamisen olen silloin tällöin itselleni suonut, ihan kasvatushengessä, sillä en koskaan ole epäillyt itseltäni puuttuvan vi**umaista puolta.

Taran henkinen kehitys on sydämenasia ollut jo vuosia minulle!
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Dear Pieni Liekki!

Kirjoitit aikaisemmin:
Pieni liekki kirjoitti:Todennäköisesti myös sinä olet joko aivopesty tai sitten sinulle maksetaan palkkaa tai tarjotaan jotain etuuksia sen tähden, että kirjoittelet suurella ennakkoasenteella faktoista välittämättä Ulvilan surma-asioiden parissa.
Tiedät varmasti, että henkilöspekulaatio on tällä palstalla kielletty ankarasti. Sen sijaan taas kerran edellä pyrit arvuutelemaan tällä kertaa minun nimimerkkini takaista henkilöllisyyttä. Miksi toimit näin?

Best regards,
Perusasiamies
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

perusasiamies kirjoitti:Dear Pieni Liekki!

Kirjoitit aikaisemmin:
Pieni liekki kirjoitti:Todennäköisesti myös sinä olet joko aivopesty tai sitten sinulle maksetaan palkkaa tai tarjotaan jotain etuuksia sen tähden, että kirjoittelet suurella ennakkoasenteella faktoista välittämättä Ulvilan surma-asioiden parissa.
Tiedät varmasti, että henkilöspekulaatio on tällä palstalla kielletty ankarasti. Sen sijaan taas kerran edellä pyrit arvuutelemaan tällä kertaa minun nimimerkkini takaista henkilöllisyyttä. Miksi toimit näin?

Best regards,
Perusasiamies
En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun lueskelee perusasiamiehen tulkintoja eri asioihin. Voin vakuuttaa, että sinun henkilöllisyytesi on minulle täysin yhdentekevä, enkä ole ollut sitä oman ymmärrykseni mukaan edes arvuuttelemassa. Lähinnä olin kiinnostunut motiiveistasi täällä palstalla roikkumiseen. Minä poistun palstalta lopullisesti heti, kun alan nähdä riittävästi järjenvaloa Ulvilan surma-asioiden ympärillä. Käsittääkseni oikeaan suuntaan ollaan koko ajan menossa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9217
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

annaanna kirjoitti: Olet täysin tietoinen tällä hetkellä, ja varmaan vielä vuosikausia jatkuvasta, vallitsevasta tilanteesta, jossa keskustelua netissä käydään nimimerkkien suojasta.
(Anonymiys on ikäänkuin se idea. Nikin kunniaa ei voi loukata jne. Viranomaiskritiikkiä antavia ei heti kyetä kopittamaan, "Santaojat" ei ovelle ilmesty raivoamaan... )

Olet täysin tietoinen kuinka sairasta, pahansuopaa ja perätöntä juttua netissä voidaan nimeltä mainittuun henkilöön kohdistaa (esim. Anneli Aueriin taran ja jemman toimesta) ja haluat altistaa sille tarankin. Kostoksi? Kritiikkini ja arvosteluni oikeutuksen suuntaasi perustelen itselleni näin.
Viha synnyttää vihaa, eikä minulla ole mitään tarvetta vihan lietsomiseen. Selvyyden vuoksi sanottakoon, että minä en ole Taran nimeä julkisille nettipalstoille levitellyt enkä ole yllyttänyt ketään näin tekemään. Jos olisit seurannut kirjoitteluani tarkemmin, olisit varmasti huomannut kielteisen asenteeni niin kaikenlaista fyysistä kuin henkistäkin väkivaltaa kohtaan.

Minulle riittää mainiosti se, että viranomaiset jakavat Suomessa rangaistukset, kunhan ne ovat oikeudenmukaisia. Jos joku syyllistyy nimimerkin takaa laittomuuksiin, niin kyllä sellaisista teoista häntä kuuluu rankaista ihan sen mukaan mitä laissa on määrätty.
Frankie
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ke Touko 09, 2012 5:45 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Kuva
pikas.so

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikas.so »

Kuva
Frankie
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ke Touko 09, 2012 5:45 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Toinen kuva-arvoitus


Kuva

HAHAH !

(mahtaa viiksettää ? ) :twisted:
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10850
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Öppnas Här kirjoitti:Vai on kuvassa Auerin allekirjoitus. Tulkitaan sitä; henkisesti epävakaan henkilön allekirjoitus, ei hiukkaakaan naisen käsialaa. Psykiatrit tietävät tarkemmin.
Tulkitaan ylä olevaakin viestiä: huonosti koulutetun sairaseläkeellä olevan tampion ja palstahäirikön höpinää. Alistavassa äitisuhteessa ääriuskovaisessa perheessä kasvanut, sekä fyysistä, että henkistä pahoinpitelyä nuoruudessaan kokenut, elämässään epäonnistunut ja katkeroitunut ihminen, käsialasta päätellen.

Ja tätä ei saa ylläpito kuriin, vaikka samalta tyypiltä on 3 tuplanimimerkkiä jo häädetty.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vastaa Viestiin