Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Facebookissa luki näin: "Silminnäkijähavainto,että altaassa kelluu jotain tummaa,mahdollisesti ihminen. Alue on haravoitu hekolla ja veneellä,eivät ole löytäneet mitään..."

Silja Europa oli siirretty ja helikopteri lenteli sataman yllä. Ei välttämättä tarkoita yhtään mitään mutta onhan se mahdollista että Jan olisi löytymässä.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

elli72 kirjoitti:Facebookissa luki näin: "Silminnäkijähavainto,että altaassa kelluu jotain tummaa,mahdollisesti ihminen. Alue on haravoitu hekolla ja veneellä,eivät ole löytäneet mitään..."

Silja Europa oli siirretty ja helikopteri lenteli sataman yllä. Ei välttämättä tarkoita yhtään mitään mutta onhan se mahdollista että Jan olisi löytymässä.
Tuskin on tarkoittanut yhtään mitään, sillä yhdestäkään Eesti mediasta ei löydy sanaakaan moisesta asiasta, siis edes etsinnästä. Tietysti, kun tarkkaa päivää ei tiedä, niin on vaikea tutuiltakaan kysellä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

5.4. on ollut tuo teksti facebookissa ja siinä luki että oli edellisenä päivänä tapahtunut. Mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään uutta asiasta.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Facebookissa oli vähän uutta tietoa liittyen tähän aiheeseen. Joku Viron poliiseista on suostunut kertomaan kantansa ja on kertonut että jotain hämärää tässä jutussa on. Viron poliisia ei kuitenkaan asia kiinnosta. Poliisi ei aktiivisesti etsi Jania, mutta jos ruumis löytyy niin sitten miettivät asiaa tarkemmin. Jotenkin näin minä sen asian ymmärsin.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

elli72 kirjoitti:Facebookissa oli vähän uutta tietoa liittyen tähän aiheeseen. Joku Viron poliiseista on suostunut kertomaan kantansa ja on kertonut että jotain hämärää tässä jutussa on. Viron poliisia ei kuitenkaan asia kiinnosta. Poliisi ei aktiivisesti etsi Jania, mutta jos ruumis löytyy niin sitten miettivät asiaa tarkemmin. Jotenkin näin minä sen asian ymmärsin.
Tämäkin nyt voi sitten tarkoittaa ihan mitä vaan.. Omaisilla on niin vahva usko hämäriin tapahtumiin että jos he sitä loputtomiin poliisille vänkkäävät niin ehkä joku on vastannut takaisin että mahdollista on?

Ei poliisi virallisesti (eli virkansa puolesta) voi tuollaista lausuntoa antaa ja sitten todeta että ei kuitenkaan viitsitä tutkia.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Joo siellä sanottiinkin että oli sanonut sen epävirallisesti. Ja minä en kyllä itse tuohon hämärään oikein jaksa uskoa kun on ne kuvatkin olleet missä joku hyppää alas. Omaiset kuitenkin yhä jaksavat uskoa siihen hämärään. Ymmärrän kyllä myös tuota Viron poliisia, sitä satama-allasta on oikeasti aika mahdotonta ryhtyä tutkimaan.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tässäpä tuo facebook-kommentti:
"Minua vain kummastuttaan tämän viron poliisin niukka tiedotuslinja ja selkeä haluttomuus tutkia asiaa enempää. Tarjan kanssa käymäni keskustelun jälkeen otin yhteyttä viron keskusrikospoliisissa työskentelevään tuttavaani ja hän oli sitä mieltä että asiassa on jotain hämärää (tämä oli hänen HENKILÖKOHTAINEN mielipiteensä) mutta asiaa tutkitaan normaalina katoamisena,ja paikallispoliisin kanta on se että juoppo suomalainen tappoi itsensä hyppäämällä mereen. "Katellaan sitten kun ruumis löytyy" Tuttavani aikoi ottaa yhteyttä johonkin instanssiin joka toimii ulkoministeriön alaisuudessa ja mm tutkii ulkomaan kansalaisten katoamisia virossa. Viesti oli silti selvä: Asialle ei viranomaisten taholta tehdä mitään, ennenkuin on joko ruumis tai sitten faktatietoa jostain muusta kuin normaalista katoamisesta..."
Ryhmästä KADONNUT!!! JAN DIERGARTEN

Eli tosiaan kyseinen virolainen poliisi on kertonut henkilökohtaisen mielipiteensä.
NtiNoita
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 03, 2013 3:38 am

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja NtiNoita »

Mä oon näitä Tallinnan katoamisia pitänyt pitkään pääosin humalaisten kohelluksena, mutta jokin aika sitten sain niin uskomattoman kertomuksen FB-viestinä ystävältäni, etten oikein tiedä miten suhtautua. Koko tarinaa en tänne uskalla vielä ainakaan naputella, sillä ystävä pyysi olemaan asiasta vaiti (poliisitutkinta ilm käynnistetty), mutta jos tarina on tosi, siihen liittyy selkeästi järjestäytynyt rikollisuus. Ja oikein hyvin suunniteltu kuvio.

Ihan varmasti kerron lisää jos/kun saan luvan, nyt tyydyn vain toteamaan että pitäkää hyvät ihmiset huolta reissuillanne, ettei seurueesta kukaan jää yksin yökerhossa/käytävillä.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Tuosta järjestäytyneestä rikollisuudestahan oli lehdissäkin ihan viime aikoina. Tässä Janin tapauksessa kuitenkin on videokamera kuvaa siitä kuinka hän itse hyppää laidan yli. Joten en usko siihen mitenkään rikollisuutta liittyvän. Olen kuitenkin sitä mieltä että etenkin miesten kannattaa olla varovaisia kun lähtevät kännireissulle tuonne etelänaapuriimme.
NtiNoita
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 03, 2013 3:38 am

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja NtiNoita »

Jeps, ei tähän varmaan liitykään, lueskellut näitä läpi ketju ketjun perään niin meni jo sekaisin. Olkoon siis yleisellä tasolla ja OT:na kommentti, pahoitteluineen :)

Mutta siis tää mainitsemani tarina oli omituinen ja karmiva. Yritän saada päivitystä tilanteeseen asap, josko saisin tänne vuotaa. Ärsyttää itsekin tämmöinen kertoo/eikerro :) Laivan henkilökunta ei muuten myöskään ole välttämättä ihan siitä turvallisimmasta päästä.

Jos saan luvan avata lisää, teen uuden aiheen tai jatkan sopivampaan. Nyt lähinnä hävettää. Jatkan hyväksi havaittua aamuyöllä kirjoittelua, järki juoksee kun pennut nukkuu ;)
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Joo ei se kirjoitukseni ollutkaan tarkoitus olla kriittinen nimenomaan sinua kohtaan. :) Jos sitä videokuvaa ei olisi niin voisin itsekin uskoa johonkin muuhunkin tässä tapauksessa.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Toisaalta, mitenkään väheksymättä kenenkään kokemuksia, se on vähän sellainen vanha urbaanilegendakin että laivoilla työskentelee kaikenmoisia hämärähemmoja jotka vaanii pahaa aavistamattomia matkustajia.. Aika monen laivakatoamisen yhteydessä tuo nousee esiin. Ja tietenkin juuri niin että "mun tutulle kävi niin..". Toistan kuitenkin että tämä ei tietenkään tarkoita etteikö siellä oikeasti kaikkea hämärää tapahtuisi, kaikenlaista hiihtäjää mahtuu kaikkiin ammatteihin ja myös laivoille töihin.

Ja vähän sama homma sen kanssa että kansainväliset elinvarasliigatkin siellä vaanii matkustajia jotka yksinään kulkevat jne, eipä niitä juurikaan tapahdu vaikka sadat suomalaiset viikottain risteilee ja suuri osa lähes tiedottomassa tilassa alusta loppuun. Itse asiassa ihmismäärään ja heidän toimintaansa nähden risteilyillä tapahtuu mielestäni yllättävän vähän henkirikoksia tai sen yrityksiä.

Missään vaiheessa en käsittänyt tässä tapauksessa perheen teoriaa että Jan oli huumattu ja siten oikeastaan surmattu koska huumeet laittoi luulemaan että osaa lentää jne. Harva huumaa ihmisiä huvikseen, ihan vaan siitäkin syystä että ne huumeet maksaa. Kun joku sitten huumataan siitä haetaan jotain hyötyä, ei ole mitään viitettä että Jan olisi ryöstetty tuolla tai hänen huumaamisestaan olisi muuten koitettu hyötyä.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Nuuskunella kirjoittaa jälleen asiaa. Niissä rikoksissa joista viime aikoina on ollut puhetta, on nimenomaan ollut tarkoitus ryöstää ihminen. Ja vähän olen sitä mieltä että se on kyllä tavallaan ihmisen oma vika jos lähtee jonkun tallinnalaisen neitokaisen matkaan baariin ihan ympäripäissään. Ilman ryöstämistarkoitusta ei ainakaan ketään huumata.
MissMystery
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 28, 2013 4:32 pm

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja MissMystery »

Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Viking XPRS:n lähtö viivästyi ruumislöydön takia

Viking Linen tiedotuspäällikkö kertoi, että ruumis viivästytti autolautan lähtöä.

Tallinnan satama-altaassa kelluva ruumis on myöhästyttänyt Viking XPRS -autolautan lähtöä Tallinnasta Helsinkiin.

Ilta-Sanomat sai tiedon vedessä kelluvasta vainajasta laivan matkustajalta. Viking Linen tiedotuspäällikkö Johanna Boijer-Svahnström vahvisti Ilta-Sanomille, että ruumis viivästytti autolautan lähtöä.

- Pitää paikkansa, että vedessä on ruumis, Boijer-Svahnström sanoi Ilta-Sanomille.

Boijer-Svahnströmin mukaan vainaja ei ole Viking Linen alukselta.

Viking XPRS oli määrä lähteä kello 18 takaisin Helsinkiin. Ei ole vielä varmaa, paljonko lähtö viivästyy.

Pian lisää aiheesta

Antti Honkamaa


Tässä nyt vielä tuo MissMysteryn linkittämä uutinen, ettei jokaisen tarvitse mennä sieltä sitä erikseen lukemaan :wink:
Vastaa Viestiin