Käyttäjien profilointi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Käyttäjien profilointi

Viesti Kirjoittaja Ed »

Mua hieman pelottaa teidän puolesta.
Murhainfo saattaa kiinnostaa aihepiirinsä puolesta potentiaalisia murhaajia ja muita hulluja.
Moni käyttäjä antaa itsestään tietoja, joiden avulla hänet voi helposti profiloida ja löytää.
Jotkut kertovat suoraan nimensä, asuinpaikkansa, näyttävät jopa kuvansa, videoista nyt puhumattakaan.
Täällä saattaa käydä alan miesten ja naisten lisäksi alan miehiä ja naisia.
Jos suunnittelisin sarjamurhaajan uraa, poimisin uhrini suoraan käyttäjälistalta. Tulisi samalla uusia mielenkiintoisia alustuksia.
Onneksi olen enemmän kiinnostunut ristipistotöistä ja sarjamurhnnkuvista ja partiosta.
Vähän varovaisuutta, ystävät.
Mikä siellä kolahti?
Varmaan tuuli.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^ :lol:

Joo. Ei oteta tätä kaikkea niin vakavasti. Ei kai kukaan nyt nimeään paljasta?

...itse en ole kuin yhden murhalalaisen kanssa ollut isommin kontakteissa, jos puukkoa tulee kun hän yhteystiedot tietää, so be it. Se joka ei ota riskejä, ei elä todellista elämää.
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

C´est la vie..
Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Viesti Kirjoittaja Ed »

Aika helposti voisi löytää kymmenisen henkilöä täältä, pienellä vaivannäöllä enemmänkin.
Puolestatoistatuhannesta viestistä löytyy kaikenlaista.
Ja kyllä, on täällä nimiä, asuin- ja työpaikkoja sekä ammatteja paljastettu aika avoimesti.
Ajattelin vain varoittaa, kun olen itse aika paranoidi näissä asioissa.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Jepjep, aiheesta varmaan varoittelet :!: Itsekin olen varmaan kertonut sitä nimeä ja ammattia lukuunottamatta melkein kaiken :oops: :shock:
Mutta jos se sairas sarjamurhaaja on tullakseen, niin tuleehan se kaikista varotoimista huolimattakin...
-mies ja kaksi koiraa turvaavat selustani-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

kerrottu täälläkin, mutta tolkku se on näissäkin asioissa oltava.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Täälläkin nukutaan uudet muotiaseet reilassa eli vesuri sängyn alla ja
insuliinipiikki yöpöydällä iskuvalmiina. :lol:

Onhan tää aika uhkarohkeeta toimintaa tämä murhainfossa surffailu. :roll: <---katselee pelokkaana ympärilleen.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Toivotan noutajan tervetulleeksi, jos sellainen tämän palstan kirjoittelun takia tullakseen. Kyllähän kaikki viestini lukemalla ainakin tutut pystyvät minutkin henkilöimään. Marginaaliriskejä pitää vaan elämässä sietää.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Netissä on aina hyvä olla varovainen. Toisaalta mikään ei estä ihmisiä kertomaan tietojaan väärin. Kuvat, nimet, ammatit ja lemmikit voivat kaikki olla keksittyjä/varastettuja. Ehkä sarjamurhaajan kannattaisi enemmänkin etsiä täältä vihjeitä, mitä virheitä ei kannata tehdä jne. Muuten voi ura jäädä lyhyeksi.

Minut löytää Helsingistä Leskirouva Freytagin kujalta, jos on kiinnostusta.
vanha ja väsynyt
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

--
Viimeksi muokannut Katsa, La Loka 04, 2008 8:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raid

Hyva huomio

Viesti Kirjoittaja Raid »

Ei tassa nyt sentaan pelkaamaan tarvitse ruveta ;-) Kuitenkin hyva huomio Ed:lta.

*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.

Em. pykala on nimenomaan tarkoitettu suojaamaan kirjottajia. Ainoa joka saa (Ei valttamatta jarkevaa) kertoa jonkun todellisesta henkilollisyydesta on henkilo itse. Sama pykala koskee mode ymv. nimispekulaatiota.

RAID
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

en edes muistanut tällaista pykälää ja hyvä, että muistutettiin, koska voi huokaista helpostuksesta. ei sillä, että omien kertomusten perusteella minua täältä voitaisi niinkään helposti jäljittää, mutta kuitenkin.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minutkin pystyisi varmaan näiden tietojen perusteella helposti jäljittämään tai ainakin saisi hyvin pienen "haarukan", josta olisi helppo alkaa henkilöllisyydenselvitykseen, mutta en oikein osaa pelätä. Vaikka kieltämättä joskus on tullut mietittyä, että tämä palsta kuitenkin on aika suosittu, lähes tuhat rekisteröitynyttä käyttäjää + varmasti moninkertainen määrä pelkkiä lukijoita. Palsta on myös selvästi noussut vankilassa olleiden suosioon tai muuten alaan liittyvien henkilöiden suosioon. Esimerkiksi täällä on jo moni paljastanut olleensa vankilassa ja tänne aktiivisesti kirjoittavat ovat kuitenkin pieni murto-osa palstan todellisesta lukijamäärästä.
Joten jos joku kirjoittaja alkaa jostain tietystä tapauksesta kirjoittamaan tiettyyn sävyyn on tietenkin aina riski, että tämä tekijä ärsyyntyy ja haluaa etsiä kirjoittajan käsiinsä ja kostaa tälle tai muuta vastaavaa.

Mutta kuten sanoin, en oikein osaa pelätä tällaista. Hyvin epätodennäköistä ja sitten ihan yksityisyyden puolesta en mielestäni ole kirjoittanut mitään sellaista mitä en uskaltaisi omalla nimellä kertoa. Joten ei minua taas sekään haittaa jos joku tunnistaisi minut.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

No mutta jos joku haluaa tulla tänne niin ollos hyvä vaan, sittenpähän nähdään kuka ottaa osumaa 8)

Mutta tuskimpahan täällä Suomessa kovin montaa sarjamurhaajaa löytyy meitä vainoamaan. Vai meinasitko Ed nyt vaan varoittaa meitä ennenkuin isket? :wink:
I am an African!
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

No, kyllähän Eddie siinä mielessä puhuu asiaa, että varovaisuus on valttia näissäkin asioissa. On päivänselvää, että murhainfon sivustoa lukee useampikin rikollinen ja varmasti jokunen vakavastikin mieleltään järkkynyt. En nyt ainakaan itse heitä kotiini kutsuisi... Kannattaa hieman miettiä mitä itsestään paljastelee.

Only one life left, you know...
Vastaa Viestiin