Yölinjalla - Pekka Sauri

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

tre_1982 kirjoitti:Mä vaihdoin aina kanavaa jos tuli jotain karmivaa musaa, tai sitten soittaja alkoi jaarittelemaan jostain politiikasta tms. Etenkin silloin. :lol: Se oli sellaista yöllistä kanavasurffausta aina. :lol:
Itsekin välillä kyllästyin kun soittajia ei tuntunut olevan ja ääneen pääsi joku jaarittelija. Tietenkin seuraava soittaja halusi korostaa kuinka edellinen oli ottanut tärkeän asian esille, ja että hän nyt haluaisi sanoa omat sanansa aiheeseen...

Mutta koskaanhan ei ennakkoon tiennyt milloin joku avautuu monia ihmisiä koskettavasta ongelmasta, joten periaatteessa aina kun mahdollista yritin Yölinjaa kuunnella. Tuollaisen asiapitoisen keskusteluohjelman pitäminen vaatii kunnollista otetta, eikä siihen taida monikaan toimittaja pystyä. Helposti lipsahdetaan jaarittelun puolelle.

Nykyisinkin puheradio toimii, jos siihen on sopivanlaatuinen konsepti. Jenkeissä esim. on radioissa puheohjelmia joilla on jokin tietty teema kyseisenä iltana. Soittajalla on 30 sek. aikaa muotoilla ja sanoa se mitä nyt kokee sanottavakseen asian tiimoilta. Juontaja jatkaa keskustelua jos tuntuu että soittajalla on jotain perusteltuja mielipiteitä asiasta ja on sellainen jonka tapa esittää näkemyksiään voisi kiinnostaa kuulijoitakin. Jos taas tulee heti "Emmätiiä!" tai "No mutku mä halusin vaan niinku sanoo..." niin kuuluu <KLIK> ja otetaan seuraava soittaja. Voi kuulostaa aika tylyltä tavalta hoitaa, mutta näin ohjelma pysyy sillätavoin kasassa, että kuuntellijoillakin säilyy mielenkiinto.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Wikipedia kirjoitti:Sauri tuli suomalaisille tunnetuksi Yleisradion Yölinja-ohjelmasta. Sauri alkoi juontaa ohjelmaa sen alkuperäisen formaatin luojan ja vetäjän, Radio Cityn perustajan Teppo Turkin jälkeen Radio Cityssä ensin vuosina 1987–1997 ja myöhemmin Yleisradiossa vuosina 1997–2002. Yölinjalla Sauri pyrki auttamaan radioitujen puhelinsoittojen kautta henkilökohtaisissa ongelmatilanteissa olleita ihmisiä.

Sauri on kirjoittanut useita kirjoja ja toiminut pilapiirtäjänä Iltalehdessä, Vihreässä Langassa ja Uutislehti 100:ssa.
Ihan vuoteen 2002 saakka kesti. Mä en voi kerta kaikkiaan ymmärtää, että tällainen ohjelma piti lakkauttaa. Haluja olisi Saurilla ollut kovastikin jatkaa.

Tässä Pekan blogi

http://www.hel.fi/wps/portal/Helsinki/A ... auri/Blogi
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

EuroJR kirjoitti: Ihan vuoteen 2002 saakka kesti. Mä en voi kerta kaikkiaan ymmärtää, että tällainen ohjelma piti lakkauttaa. Haluja olisi Saurilla ollut kovastikin jatkaa.
Yksi syy lopettamiselle voi olla Saurin ura kunnallispolitiikassa. Ehkä sitä ei pidetty enää sopivana että voisi samanaikaisesti olla mukana radio-ohjelman juontajana.

Itse näkisin niin että jonkun muun pitäisi jatkaa tuota samaa ohjelma-ideaa. Se ei välttämättä enää toimisi samalla tavalla jos Pekka tekisi paluun radioaalloille :roll:
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Muutaman kerran tuli tuota kuunneltua, mutta olin kuitenkin aika nuori ohjelman aikoihin ja siihen aikaan ei vielä tullut öitä valvottua. Mutta olisi tämäkin ohjelma saanut jatkaa, tulisi varmaan nyt satunnaisesti aina kuunneltua kun kuitenkin useampana yönä tulee valvottua myöhään.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

ABC kirjoitti:Eikös juuri vähän ennen lopetusta ollut se tapaus missä joku mies soitteli monena kertana ja lopuksi teeskenteli tappavansa itsensä, mutta se olikin sitten kuulemma pilaa...? Vai muistanko ihan päin...?
Et muista väärin.
Ihan naivi ja mauton pila.
PEKKA TAKASIN!! :D
Child Of Scythe
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

^Oliko tuo nyt se sammuneena toisten miesten raiskaamaksi joutunut mies? Tuo itsemurha keissi siis.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Kelju K. Kojootti kirjoitti:Olihan tuo kyllä legendaarinen ohjelma. Klunssilaakin on ikävä.. :D
Helpotusta ikävään :wink: ..

http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=3464
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Soittaja: "Mun on ihan pakko pettää vaimoa kun tarvitsen seksiä niin paljon. En haluais pettää."
Sauri: "Ootko koittanut runkkausta?"
Soittaja:"No ei se oo sama asia. Runkkaatko ite Pekka paljon?"
Sauri: ---
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Samarina kirjoitti:
Kelju K. Kojootti kirjoitti:Olihan tuo kyllä legendaarinen ohjelma. Klunssilaakin on ikävä.. :D
Helpotusta ikävään :wink: ..

http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=3464
HAHHAAA!! Loistavaa! Legendaarista! Kiitos! Tarjoon bissen tai vaikka kolme! :D
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Samarina kirjoitti:
Kelju K. Kojootti kirjoitti:Olihan tuo kyllä legendaarinen ohjelma. Klunssilaakin on ikävä.. :D
Helpotusta ikävään :wink: ..

http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=3464
Klunssila on ÄIJÄ!! :D
Hitto mitä juttuja.
Mitenhän Pekalla pysyi niin hyvin pokka näitten kaikenmaailman soittajien kanssa.
PEKKA TAKASIN NIIN ON TAAS SUNNUNTAI-YÖKSI KUUNNELTAVAA!!
Child Of Scythe
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Voi mahoton tuota Klunssilaa!!! :lol:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Jep, kuunneltiin illalla nuo Klunssilat, pakko sanoa että edelleen naurattaa. Klunssila <3 Kolttatyttö. :D
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Kelju K. Kojootti kirjoitti:
Samarina kirjoitti:
Kelju K. Kojootti kirjoitti:Olihan tuo kyllä legendaarinen ohjelma. Klunssilaakin on ikävä.. :D
Helpotusta ikävään :wink: ..

http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=3464
HAHHAAA!! Loistavaa! Legendaarista! Kiitos! Tarjoon bissen tai vaikka kolme! :D
Kaupat tuli! Huurteiset Pub Prisonissa!

:!: Ja muistakaa, ei pidä mennä nenineen sinne, missä toiset on ollu munineen :!:
epäilys
Nikke Knakkertton
Viestit: 190
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 4:36 pm
Paikkakunta: Tyly Kaupunki

Viesti Kirjoittaja epäilys »

Hee. Naiivina kuuntelin ja ihmettelin mitä ne Pamit on kun joku nainen siellä jauho syövänsä Pameja ja aina vaan Pameja eikä pääse niistä eroon...siitä nyt on aikaa 20 vuotta...
Syytä epäillä.
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Jack the Ripper kirjoitti:Soittaja: "Mun on ihan pakko pettää vaimoa kun tarvitsen seksiä niin paljon. En haluais pettää."
Sauri: "Ootko koittanut runkkausta?"
Soittaja:"No ei se oo sama asia. Runkkaatko ite Pekka paljon?"
Sauri: ---

HAHAHAAAHHAAA :D :D :D :D :D
Vastaa Viestiin