Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Oliko skootteri ylipäätään Lisalle mieleinen? Nt pitää muistaa että kaikille se ei ole merkki vapauden ajasta vaan nolosta pakosta siirtää itse oma ahterinsa paikasta toiseen kyytien ruinaamisen sijaan.
Skootterista ei löydy kuvia ja tämä oli ensimmäinen kerta kun työmatka ajetaan sillä edestakaisin. Voidaan ehkä päätellä, että LIsalle kyydittävänä olo olisi ollut mieluisampi ratkaisu. Toki tämä kevätkin oli epätavallisen kylmä ja kokemattomalle, aralle kuskille matka oli sangen pitkäkin. Syitä siihen että ajaminen ei olisi maittanut ei tarvitse sen kauempaa haeskella.

Minua kiinnosti, kuinka helposti tuollainen nykyskootteri kaatuu, ja kävin tyrkkimässä meillä seisovaa yksilöä. Se on tasamaalla seistessään sangen jämäkkä vehje joka ei ihan heppoisesta kaatuisi, vaikka sen vierellä jotakin käsikähmää käytäisiin.
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 9:37 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

Jostain olin lukevinani et skootteri olis 2001 mallia eli käytetty,ei ole faktaa.
Mutta se on melkoisen varmaa että tämä tapaus selvitetään,Lisan löytöpaikka rajaa aika tarkkaan mahdolliset tekijät,jollei tekijä ole nyt kiinni niin Arnella on tieto tekijästä se on varmaa.
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Hellapoliisi kirjoitti:Entäs jos se kaupparatsu on joskus ollut Jönssonin leivissä ja sen vuoksi tietää paikat. Avainkin on voinut unohtua hänelle esim. kesätöistä.

Ruotsissa ovat pidemmät lukukaudet ja sen vuoksi Lisa oli ehtinyt olemaan töissä vain viikonloppuisin.
Eikä tarvitse olla edes jönssönin leivissäkään, kunhan on päässyt tutustumaan tilohin.
Voihan se olla myöskin kauppasuhteissa johonkin yritykseen, joka toimii siellä kompleksissa mistä Lisa löytyi.

Olen ymmärtänyt, että ko. ladugård komplex on jonkin yhtiön johtama, ja se vuokraa tiloja erilaisille toimijolle, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Sen kuitenkin olin ymmärtävinäni, että Jönsson ei ole omistajien joukossa.
Eli jos se Lisan kätköpaikka oli jonkun metsästysseuran tiloja (oliko?) niin todennäköisesti Jönssonilla ja tämä palkollisilla on tätä kautta mahdollisuus ko. tilojen käyttöön.

Tuon metsästysseuran kautta löytynee myöskin lisää potentiaalisia syyllisiä.
Eli kaikki, joilla on ollut mahdollisuus hyödyntää molempia paikkoja, Jönssonin latoa ja Lisan löytöpaikkaa.

Onko jollakulla linkkiä tähän martorpin komplexin yritystietoihin, yritin kaivaa, mutta kielitaito ei meinaa piisata. Siitä varmaan selviäisi myös kompleksissa toimivat toimijat.
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

mary1234 kirjoitti:
The Fox kirjoitti:Juu mary1234 saman minäkin olen pannut merkille, että umpikypärä näyttäisi kovasti olevan muodissa.

Ihmettelen kovasti jollei minkäänlaista selfietä löydy uudesta moposta, ei kai toi nyt kuitenkaan ole niin jokapäivästä nykyäänkään, eikä edes ruotsissa, ettei mainita viitsisi.

Ainakin itse olin monta viikkoa 7. taivaassa kun sain itse mopon......sitä vapauden huumaa, sillähän pystyi menemään ihan minne vaan. =)
Samaa ihmetellyt kun en ole löytänyt yhtään kuvaa skootterista, jonkun blogin löysin missä oli Lisan 17v kuvia kun juhli luultavasti poikakaverinsa kanssa synttäreitään. En osaa linkittää kännyllä, mut voin läppäriltä pistää jos joku haluu.
Skootterista ei ollut yhtään kuvaa. Itsekkin teininä kyllä ajelin kaikki vapaa ajat kun mopon sain ja tulee nykyäänkin moottoripyörällä 6000-85000km kesässä. Eli pidemmätkin reitit voisi olla hyvin mahdollisia, mutta ilmeisesti katoamispäivän reitti oli tiedossa kun isä sen heti ajoi läpi.
Pistä vaan linkki tänne, muutenkin olen kaipaillut linkkejä kohtaan jos toiseenkin.

Voi olla, että huonolla ruotsin osaamisella ja viimeistään kehnolla googlekäännöksellä, menee asiat jopa nurinkurin, niin jos/kun on linkki niin joku osaavampi voi auttaa oikealle tolalle.
Vaikka yleensä google käännän englanniksi (sukulaiskielet) noi ruotsin sanomalehti jutut niin ei se sanoma siltikään aina aukene.

Lisan isä on armeijan leivissä, sitä ei saa pysymään poissa reittisuunnittelusta kirveelläkään, varsinkaan oman tyttären moporeitin suunnittelusta. Ja annettuja ohjeita noutatetaan, varsinkin upseerin (onko muuten upseeri) nuorempi tytär noutattaa. =)
mary1234
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 2:48 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

The Fox kirjoitti:Juu mary1234 nyt kuljetaan alueella, josta minulla ei ole mitään kokemusta, nimittäin kypäristä.
Olen kai kerran pari pitänyt sellaista 70-luvun lippa-kypärää päässä, joten vahvalla mutulla kuljen. Sen verran selittelen että tarkoitin avunhuutoja, jotka vaimenisivat..ko?

Pitääkin uteliaisuuttansa kysyä, että voiko tälläinen umpikypärä päässä toimittaa huutamalla asiansa, vaikka 50m päässä olevalle ihmiselle (eikös tämä ollut se kuuluisa sähkötolpan väli), ja pystyykö herättämään tämän huomion, jos tämä on vaikka selin.

Paikan päällä on varmasti ollut hyvin hiljaista, joten ympäristö hälyä ei tarvinne ottaa huomioon.
Jos et pysty suoralta kädeltä vastaamaan, niin voisitko kokeilla jonkun kaverisi kanssa ja kertoa tuloksen, jooko =) pliis.
Haluaisin tosiaan tietää, nyt vaan luulen.
Kyllä varmasti vaimentaa ääntä, varsinkin jos visiiri on pistetty alas, koska monesti nykypotat on tehty ääntäeristäväksi eli tarkoitus on suojata korvia liikenteen melulta, sisällä on lisäksi vahva kerros pehmustetta(jonka voi irrottaa ja pestä, lisäksi leuan alla ns.tuulisuojat) Omassakin kypärässä on melko hyvä äänieriste, eli liikenteen melu kuuluu, mutta hyvin heikosti. Monissa pyörissäkin on ääntä ja on tehoputkia, jotka nostaa melutason kohtuu suureksi, nämä kuskit ei sitä kypärän alla edes huomaa, että herättävät puoli korttelia kaasutellessaan. Lisäksi pehmuste on aika tiukka ympäri kypärää (ostohetkellä kypärän tulee olla kireä päässä se antaa käytössä hiukan periksi pehmusteiden osalta) jotta tuuli ei pääse kypärän alle ei pystyssä ajavilta, eikä kyykyssä ajettaessa.Monissa vielä aurinkovisiiri sivunapista painamalla, eli tavallaan tuplavisiiri ja viriirissä tuplakerros, erillinen huurtumisenestolevy.
Kyllä äänen kuulee jos toinen huutaa, mutta jos Lisa on tallirakennuksessa huutanut kypärä päässä ja visiiri alhaalla tuskin kovin paljoa on kuulunut ulos, ellei joku olisi kävellyt ja kuuntelemaan ryhtynyt olisi ehkä heikkoa ääntä voinut kuulua, paljon kypärästäkin kiinni tuo äänieriste. Veikkaisin, että Lisallakin oli keskihintainen kypärä, nykyään mopoilijoille ostetaan laadukkaitakin kypäriä, koska kolarissa voivat pelastaa hengen. Oma kypärä on keskitasoa n.270€ luokkaa, mutta hintahaitari on halppiskypäristä n.1000€ saakka, jopa yli.

50m päähän ei kypärän sisältä huutoa kuulu, ellei olisi ojanpohjassa huutamassa, silloin voisi jotain kuulua. Tallista ei kuuluisi huutoa kypärä päässä, hiljaisena aikanakaan tuskin ellei joku juuri sen ikkunan taakse osuisi pysähtymään ja kuuntelemaan, voisi jotain erottaa, sanoista ei selvää saisi. Vierekkäin jos ajaa liikennevaloihin ei kaverin puhetta kuule yhtään visiiri alhaalla, toki liikenteenmelu ja pyöränäänet vaikuttaa, mutta eristys on hyvä. Valitettavasti :-(
mary1234
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 2:48 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

The Fox kirjoitti:
mary1234 kirjoitti:
The Fox kirjoitti:Juu mary1234 saman minäkin olen pannut merkille, että umpikypärä näyttäisi kovasti olevan muodissa.

Ihmettelen kovasti jollei minkäänlaista selfietä löydy uudesta moposta, ei kai toi nyt kuitenkaan ole niin jokapäivästä nykyäänkään, eikä edes ruotsissa, ettei mainita viitsisi.

Ainakin itse olin monta viikkoa 7. taivaassa kun sain itse mopon......sitä vapauden huumaa, sillähän pystyi menemään ihan minne vaan. =)
Samaa ihmetellyt kun en ole löytänyt yhtään kuvaa skootterista, jonkun blogin löysin missä oli Lisan 17v kuvia kun juhli luultavasti poikakaverinsa kanssa synttäreitään. En osaa linkittää kännyllä, mut voin läppäriltä pistää jos joku haluu.
Skootterista ei ollut yhtään kuvaa. Itsekkin teininä kyllä ajelin kaikki vapaa ajat kun mopon sain ja tulee nykyäänkin moottoripyörällä 6000-85000km kesässä. Eli pidemmätkin reitit voisi olla hyvin mahdollisia, mutta ilmeisesti katoamispäivän reitti oli tiedossa kun isä sen heti ajoi läpi.
Pistä vaan linkki tänne, muutenkin olen kaipaillut linkkejä kohtaan jos toiseenkin.

Voi olla, että huonolla ruotsin osaamisella ja viimeistään kehnolla googlekäännöksellä, menee asiat jopa nurinkurin, niin jos/kun on linkki niin joku osaavampi voi auttaa oikealle tolalle.
Vaikka yleensä google käännän englanniksi (sukulaiskielet) noi ruotsin sanomalehti jutut niin ei se sanoma siltikään aina aukene.

Lisan isä on armeijan leivissä, sitä ei saa pysymään poissa reittisuunnittelusta kirveelläkään, varsinkaan oman tyttären moporeitin suunnittelusta. Ja annettuja ohjeita noutatetaan, varsinkin upseerin (onko muuten upseeri) nuorempi tytär noutattaa. =)
Harjoittelin kännyllä linkin pistoo, jos ei toimi pistän läppäriltä :)
http://i.imgur.com/VQZ0ZDp.jpg

Tässä linkki josta pääsin ylläoleviin kuviin. Tässä muutakin tietoo pakettina. Olisiko vaatteet Lisan, tämä on ilmeisesti Lisan Ystävän blogi Lisasta.
http://annhelenarudberg2.blogspot.fi/20 ... s.html?m=1
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Hukkasin näköjään viestini bittiavaruuteen, mutta pääasia oli kiitos kypärä vastauksesta mary1234
Teoriani nappauksesta ei sitten kaatunutkaan. =)

Hyvin toimii linkit kuviin ja blogiin.
Takki ei ole Lisan, mutta samanlainen. Törmäsin noihin kuviin googlen kuvahaulla, ja ne on otettu muistaakseni ebayn myyntikuvista. Heh enpäs tajunnut sitten itsekkään laittaa linkkiä talteen. Voi rähmä.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

The Fox kirjoitti: Onko jollakulla linkkiä tähän martorpin komplexin yritystietoihin, yritin kaivaa, mutta kielitaito ei meinaa piisata. Siitä varmaan selviäisi myös kompleksissa toimivat toimijat.
Sen verran on tietoa, että omistaja ei ole Jönsson, omistajan nimeä en jaa. Miksi muutenkaan pitäisi tänne haalia henkilöitä, joilla ei ole mitään osaa tapahtuneeseen?
Olen myös todella harmissani siitä, että täällä linkataan kuvia henkilöistä, joilla ei selvästikään ole mitään tekoa Lisan murhan kanssa. Tarkoitan siis näitä kavereiden kuvia, joita olette nyt alkaneet levittämään.
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Löytyipä linkki.
Myyntiaika on päättynyt, mutta kun vierittää sivua alas, niin kuvat on jäljellä.

http://www.ebay.ie/itm/Henri-LLoyd-CT10 ... 1030569734
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

WalkingDisaster kirjoitti:
The Fox kirjoitti: Onko jollakulla linkkiä tähän martorpin komplexin yritystietoihin, yritin kaivaa, mutta kielitaito ei meinaa piisata. Siitä varmaan selviäisi myös kompleksissa toimivat toimijat.
Sen verran on tietoa, että omistaja ei ole Jönsson, omistajan nimeä en jaa. Miksi muutenkaan pitäisi tänne haalia henkilöitä, joilla ei ole mitään osaa tapahtuneeseen?
Olen myös todella harmissani siitä, että täällä linkataan kuvia henkilöistä, joilla ei selvästikään ole mitään tekoa Lisan murhan kanssa. Tarkoitan siis näitä kavereiden kuvia, joita olette nyt alkaneet levittämään.
??????? Et siis jaa julkista yritystietoa??????? No sittenhän et jaa.
Ei niillä nimillä mitään teekään, tarkoitus on saada kokonaiskuva kohteessa toimivasta yritysryppäästä.

Noista kaverikuvista. Näkyy olevan Lisan omat sivut, eikä muista näytä olevan mitään muuta tietoa kuin täysin vieraita ihmisiä täysin vieraine kasvoineen.

Mitä tulee tuohon toiseen linkkiin, niin näkyy olevan melko kattava tiivistelmä tapahtumista, henkilöltä, joka kertoo olevansa journalisti.

Kun sinä olet jo syyllisen päättänyt, eikä päätökseesi mikään todistelu vaikuta.
Etkä myöskään halua osallistua keskusteluun muuten, kuin valittamalla kuinka turhaa keskustelu on, koska sinähän olet jo päättänyt kuka on syyllinen.

Niin oikeesti, mitä ihmettä sinä täällä meidän tyhmien parissa oikein luuhaat.
mary1234
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 2:48 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

WalkingDisaster kirjoitti:
The Fox kirjoitti: Onko jollakulla linkkiä tähän martorpin komplexin yritystietoihin, yritin kaivaa, mutta kielitaito ei meinaa piisata. Siitä varmaan selviäisi myös kompleksissa toimivat toimijat.
Sen verran on tietoa, että omistaja ei ole Jönsson, omistajan nimeä en jaa. Miksi muutenkaan pitäisi tänne haalia henkilöitä, joilla ei ole mitään osaa tapahtuneeseen?
Olen myös todella harmissani siitä, että täällä linkataan kuvia henkilöistä, joilla ei selvästikään ole mitään tekoa Lisan murhan kanssa. Tarkoitan siis näitä kavereiden kuvia, joita olette nyt alkaneet levittämään.
Linkin pistin, Anna Helena joka kirjoittanut blogin on sen tehnyt Lisasta, eli jokainen ymmärtää ettei blogin tekijä liity mitenkään tapaukseen. Hän on sen tehnyt ystävänsä muistolle. Siihen on lihavoitujen kohtien taakse pistetty lehtijuttua Lisasta, kuvia ym.aika kattavan paketin on ystävä saanut tehtyä. On eri ruotsin päivälehtien juttuja, Lisan vaatetuksesta katoamisen aikana ja jopa pienempien ruotsalaislehtien linkkejä. Hienosti bloggaaja on sivun ystävänsä muistolle (silloin kadonneen etsinnästä) tehnyt. Eihän kukaan ystävää syytä, paitsi hienosta blogista :mrgreen: ihmettelen kun kuvissa ei missään näy sitä Scootteria, mutta näkee kuinka iloinen ja onnellinen nuori nainen oli kuvissa, jonka elämä katkesi aivan liian aikaisin. Srlkeesti näki, hän nautti elämisestä, rakasti matkustamista ja ystäviään. Sanoisin omalla tavallani muistoblogiksi Lisasta. sydämestäni toivon, että murhaaja on nyt kiinni ja saa tuomionsa, vaikkei se Lisaaa takaisin tuo.
Missään nimessä en linkkiä pistänyt loukatakseni Lisaa, enkä hänen ystäväänsä, blogin tekijää enkä kuvien ihmisiä, heotä ei epäillä mistään, olivat tärkeitä ihmisiä Lisan elämässä, ystäviä!
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Ilmankos sitten Jönssonin avaimista ja paikkojen näyttämisestä ei ollut apua jos hän ei hallinnoi kompleksin toimintaa. Ja jos Jönssonilla ei ollut avaimia tuohon vajaan, josta kalmo löytyi niin kuinka sitten liettualaisilla olisi ollut avain sinne?

Jos WalkingDisaster kokee, että hänellä on oikeus kiukutella milloin mistäkin ja tölviä toisia niin voi voi... :lol: :olisi aika kasvaa aikuisemmaksi.

Tuskinpa ne liettualaisetkaan niin tyhmiä ovat, että dumppaavat ruumiin kotinsa lähelle. Heillähän on voinut olla käytössä yksi Jönssonin autoista ja voisin kuvitella että sillä autolla olisi saanut kalmon dumpattua vaikka vesiin kauemmas. Autojahan oli useampikin asuintalon parkkipaikalla.

Se syyttäjän todiste voi olla tällä hetkellä melkeinpä mitä tahansa. Esim. tupakantumppi joka on heitetty vajan lähelle.

Sen verran olen saanut tongittua ettei alueella ole ilmeisesti valvontakameroita. Niitä ei kuulemma löydy edes koko kylästä.
Hys hys!
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

The Fox kirjoitti:Löytyipä linkki.
Myyntiaika on päättynyt, mutta kun vierittää sivua alas, niin kuvat on jäljellä.

http://www.ebay.ie/itm/Henri-LLoyd-CT10 ... 1030569734
Sama takki löytyi myös nettikaupan http://www.sportamore.se sivuilta hakusanoilla Henry Lloyd rosa vit jacka.
Hys hys!
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Muistin tueksi kartta: http://1.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

sekä vanhemman veljeksen puolustusasianajajan mielipide http://gp.se/vastsverige/1.2764917-advo ... s-av-annan .
Hys hys!
The Fox
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:00 pm

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Hellapoliisi kirjoitti:Muistin tueksi kartta: http://1.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

sekä vanhemman veljeksen puolustusasianajajan mielipide http://gp.se/vastsverige/1.2764917-advo ... s-av-annan .
Olipas hyvä kartta.
Minä taas löysin tällaisen artikkelin, jossa on mainittu mopon olleen Vespa.
Se ei kai ole tässä tapauksessa yleisnimenä skootterille, eihän kukaan puhu näistä nyky skoottereista vespoina.
Samalla selviää, että kyseessä on tosiaankin mopo.
Eikös joku kirjoittanut tänne, että se olisi ollut käytetty ja mallia 2001 (olisiko näihin linkkiä mahdollisesti) eli Vespa 50 malli 2001.

" Vi brukar heja på varandra när hon kör förbi. Jag har känt henne hela min uppväxt, säger Oliver Rosin, som bor i området.
För första gången tar hon mopeden till jobbet, enligt Lena Svedung. Så fort Lisa fyllde 15 år tog hon körkort för EU-mopeder och sågs ofta körande på sin vespa.
- Hon kör ofta moped när hon ska ta sig långa sträckor. Det här var en sådan gång, säger en nära vän."

http://www.expressen.se/gt/lisas-sista- ... vinnandet/
Vastaa Viestiin