Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kärsivällinen

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Kärsivällinen »

Jos on lakimiestä/naista tarve niin soitto tälle henkilölle.

Jenku
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: Su Syys 01, 2019 3:03 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Jenku »

Otsikko pitäisi muuttaa sukupuolen korjaukseksi.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Jenku kirjoitti: Su Huhti 14, 2024 2:03 pm Otsikko pitäisi muuttaa sukupuolen korjaukseksi.
Korjaus jos joku harhaanjohtava sana asiassa olisi. Operaation jälkeen kun ei juuri enää mikään sukupuolessa toimi, joten sopivin olisi jotain Pielaveteläiseen liittyvä.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2190
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Sukupuolta ei voi peukaloida. On periaatteessa totta, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Kasvikunnassa tätä kutsutaan hermofrodiitiksi. Ihmislaji ei tunne yhtäkään vastaavaa tapausta, vaan kaikki kolmannen sukupuolen edustajat ovat vanhalla lääkäritermistöllä lisääntymiskyvyttömiä sekasikiöitä.

Yhä enenevissä määrin syntyy androgyynejä. Peruskoulussa näitä on paljon. Syynä on kraanaveden e-pilleripitoisuus ja kasvisruokavalio, josta saa elimistöönsä tuholaismyrkkyjä (DDT, organofosfaatit jne) ja säilyvyyttä parantavia kemikaaleja, jotka aiheuttaa maitovuotoa myös miehillä, kuten kovan luokan mielisairauksiin käytettävät lääkkeet.

Em. Johdosta suosittelen lapsille lihaan perustuvaa ruokavaliota ja juomaksi maitoa. Kotimaisia juureksia voi syödä huoletta, mutta kaikki eksoottiset hedelmät ovat pohjimmiltaan myrkkyä, joka tappaa.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Transit vielä jotenkin ymmärrän, mutta entäs tämä nykyään muoti-ilmiöksi noussut muunsukupuolisuus. Eli henkilö ei tunne itseään mieheksi eikä naiseksi vaikka biologisesti on jompikumpi. Yleisempää tämä lienee tytöillä/naisilla.

Miltä sen naisena (käytän esimerkkinä naista koska olen nainen) olemisen pitäisi sitten tuntua? Monet perustelevat muunsukupuolisuuttaan sillä että naiselliset jutut kuten meikkaus, shoppailu ja hameet eivät kiinnosta. Ei minuakaan kiinnosta, mutta olen nainen koska olen naiseksi syntynyt, minulla on sukupuolikromosomit XX. Ei siihen vaikuta se tykkäänkö meikata tai aiheuttavatko vauvat minussa hoivavietin (eivät).
Toivottavasti Suomessa ei oteta virallisesti käyttöön kolmatta sukupuolta. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen tosiasia.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1225
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

AutumnForever kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 2:31 am Transit vielä jotenkin ymmärrän, mutta entäs tämä nykyään muoti-ilmiöksi noussut muunsukupuolisuus. Eli henkilö ei tunne itseään mieheksi eikä naiseksi vaikka biologisesti on jompikumpi. Yleisempää tämä lienee tytöillä/naisilla.

Miltä sen naisena (käytän esimerkkinä naista koska olen nainen) olemisen pitäisi sitten tuntua? Monet perustelevat muunsukupuolisuuttaan sillä että naiselliset jutut kuten meikkaus, shoppailu ja hameet eivät kiinnosta. Ei minuakaan kiinnosta, mutta olen nainen koska olen naiseksi syntynyt, minulla on sukupuolikromosomit XX. Ei siihen vaikuta se tykkäänkö meikata tai aiheuttavatko vauvat minussa hoivavietin (eivät).
Toivottavasti Suomessa ei oteta virallisesti käyttöön kolmatta sukupuolta. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen tosiasia.
Olen vähän miettinyt että olisiko tässä taustalla se, että kun meille on juutalais-kristillis-islamilaisen aavikkouskontotriadin taholta syötetty vuosisatoja ja -tuhansia ajatusta että nainen on eräänlainen sekundäärinen ihminen, sidekick miehelle, niin joitakin naisia se alkaa kokolailla vituttamaan tai kenties oudoksuttamaan, kun ei koe olevansa joku "kakkosihminen".

Sensijaan että VT esittelee meille pelkästään sellaisen myyttiadaptaation missä Eeva luodaan Adamin kylkiluusta, se olisi voinut esitellä senkin mesopotamialaisen myytin jossa nainen ja mies luodaan yhtäaikaa (itseasiassa tuostahan on kyllä hivenen makua mukana VT:n luomiskertomuksessa, jonka on arveltu olevan kahden tai kolmenkin eri myytin yhteensulauma). Tämän yhtäaikaisen luomisen tarinassa luodaan Lilith ja Adam. Lilithiä alkaa kyrsiä että hänen pitäisi maata Aatamin alla kun paritellaan, ja hän ottaa hatkat. Tämän takia Jahve sitten luo Adamille uuden vaimon, Adamin kylkiluusta.

Jos ei nyt vaan kertakaikkiaan koe naisena itseään jonkinlaiseksi "miehen seuralaiseksi" taikka palvelijaksi (vrt. Robinson Crusoe ja hänen Perjantainsa), saati sitten orjaksi, tai mitä näitä kaikkia rooleja onkaan jossa nainen ei ole miehen veroinen, niin sitten sitä voi ajatella että mikä minä sitten olen?

Tuossa kaikessa ei mielestäni ole mitään väärää sinänsä, koska ei kai nyt kenenkään voi edellyttää ajattelevan olevansa kakkosluokan ihminen. Mutta on sekin pimeä puoli tässä touhussa, että markkinavoimathan tuputtaa meille oman elämämme sankaruutta lapsesta lähtien, eli meidät opetetaan olemaan narsisteja. Mitä muuta kuin narsismia on sekin, kun pikkupentu laulaa loilottaa ja keikuttaa persettä kuin joku puolipukeinen poppistara? Tällainen minä minä ja vielä kerran minä on varmasti sekin semmoinen tekijä joka vierottaa ihmisen naisellisista asioista, kuten äitiys, hoivaaminen yms.

Ja sitten on tietysti se, että halutaan vaan olla mahdollisimman erikoisia. Joku on jo "keksinyt" homouden, no minäpä en sitten ole homo. Joku on keksinyt transsukupuolisuuden, en voi sitten sellainen olla. Mitä hemmettiä olisin, mitä ei kukaan muu vielä ole? Jonkun vastaus tuohon oli että hän sekä nainen, mies että muu.
Vastaa Viestiin