Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Itsekin käännyn kannalle, että Linnassa sovittu huumetoimitus, jolla ehkä juurikin pääsisi niistä "veloista".
Homma ei mennyt ihan nappiin, olisko haluttu lisää palveluksia, vai mikä, mutta henki lähti yllättäin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

merzi kirjoitti::) se on mun mielipiteeni sinusta! ei muiden! muista se!
Olenko mä ainoa joka on pihalla kuin lumiukko?
Ollos hyvä vaan.... :shock:
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

merzi kirjoitti:No näin sen on täytynyt olla :cry:

niin minkä? tarkoitiko minua?

What? Laughing Jos luet mun postin uusiks vielä niin jummarrat sen sisällönkin? ?
Voi luoja.

Mä en meinannut sua, vaan jälleen postaan sulle aikaisempia viestejäni.
Loka kirjoitti:***Mulla jäi käsitys, että tämä vihamies olisi tullut vihamieheksi jostakin Mäenpään rikoksesta liittyvästä seikasta? Eikö se "Mia" sanonut että tuli liian likelle (tai jotain) Mikin rikosta tms? Saatan houria, mies huuteli ovelta vähän väliä typeriä kysymyksiä. :evil:
^Kuten näet, kälisevä mies on se, joka kuorsaa tuossa meidän makkarissa. Mulla ei todellakaan ole koskaan ollut linjana nimitellä kanssa palstailijoita.
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

8) niin loka ymmärsin kyllä että olet "shedevil" eli naaras.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

merzi kirjoitti:
merzi kirjoitti::) se on mun mielipiteeni sinusta! ei muiden! muista se!
Olenko mä ainoa joka on pihalla kuin lumiukko?
Ollos hyvä vaan.... :shock:
No mä en tiedä mitä muuta enää sanoa, oonko mä kenties jollain kommentilla saanut aikaan ton raivon joka ilmeisesti mun nikistä kuohuu? :lol: Nöyrin anteeksipyyntö jos näin on, olen edelleen ihan pihalla enkä koe loukanneeni sua sitten yhtään missään.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

merzi kirjoitti:8) niin loka ymmärsin kyllä että olet "shedevil" eli naaras.
Ilmeisesti aika devil. No, rakkaudesta se hevonenkin potkii. :lol:
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

Loka kirjoitti:
merzi kirjoitti:8) niin loka ymmärsin kyllä että olet "shedevil" eli naaras.
Ilmeisesti aika devil. No, rakkaudesta se hevonenkin potkii. :lol:
En ihan hevosiin asti menisi!
ja jotkut tahot eivät potki "rakkaudesta" vain! :roll: :roll:
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

8) no niin se siitä? :roll:
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Ja takaisin itse aiheeseen...
Tampereen Tyttö kirjoitti:Itsekin käännyn kannalle, että Linnassa sovittu huumetoimitus, jolla ehkä juurikin pääsisi niistä "veloista".
Homma ei mennyt ihan nappiin, olisko haluttu lisää palveluksia, vai mikä, mutta henki lähti yllättäin.
Tätä teoriaahan tukee myös se, että Mika oli veloissa linnassa ollessaan, mutta vapautumisen jälkeen velkoja ei enää ollut. Oliko ohjelmassa puhetta onko noita "entisen elämän" kytköksiä tutkittu? Itse en ainakaan muista, että olisi mainittu...
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

Samarina kirjoitti:Ja takaisin itse aiheeseen...
Tampereen Tyttö kirjoitti:Itsekin käännyn kannalle, että Linnassa sovittu huumetoimitus, jolla ehkä juurikin pääsisi niistä "veloista".
Homma ei mennyt ihan nappiin, olisko haluttu lisää palveluksia, vai mikä, mutta henki lähti yllättäin.
Tätä teoriaahan tukee myös se, että Mika oli veloissa linnassa ollessaan, mutta vapautumisen jälkeen velkoja ei enää ollut. Oliko ohjelmassa puhetta onko noita "entisen elämän" kytköksiä tutkittu? Itse en ainakaan muista, että olisi mainittu...[/quoteä

Nii..i mitä yhdeksää hyvää ja kymmentä kaunista olisi voinut lupailla! ja mistä hyvästä.
Kyllähän toki kaikki samoihin aikoihin vapautuneet on poliisin toimesta käyty läpi?
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Musta jotenkin tuntuu, että kyseessä on olleet jotkin sopimukset, tai velat ja kundi on ajatellut, että ne hoituu nopsasti siinä takkaa poltellessa. Kunhan selittelee. Ja selittelee oikein. Kaikki ei olekaan mennyt tuubiin ja veikkaisin, että Mika on mennyt autoon kuvitellen, että saisi lisäaikaa mahdollisten velkojensa maksuun. Helposti. Muut autossa olijat ovat kuitenkin olleet sitä mieltä, että aika on loppu. On lähdetty ajamaan ja Mika kyydissä.
Mikalla ei olekaan ollut sitä, mitä on haluttu ja aika on loppunut. Mikaa on ajelutettu ympäriinsä ja yritetty kiristää. Kun on selvinnyt, että kiristys on turhaa on Mikasta päästetty henki. Ruumis on piilotettu johonkin rämeeseen tai läheiselle hiekkakuopalle, jossa villieläimet ovat jo tehneet työnsä. Spekulaatiota kaikki...
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Durcet
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 6:06 am

Viesti Kirjoittaja Durcet »

Ei muuten ollut poliisin kannalta ihan parasta peeärrää tuo ohjelmassa esiintynyt konstaapeli; leikkauksia oli kymmenen sekunnin välein, kun piti paperista opetella seuraava lause ulkoa.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17119
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Cicciolina kirjoitti:Juu tulipa katsottua kadonneet - sarjan jakso.. Ajatuksia tuli mieleeni, ja mitäs mieltä muut olette? :) Klo 18:45 oli ex -vaimo soittanut (ei vastattu puheluun), ja klo19:30 avovaimo soittanut (puhelin kiinni). Tämän perusteella poliisi päättelee katoamisajankohdaksi klo18:45-19:30. En kuullut mainittavan onko puhelin siis löytynyt?! Voihan olla että MM on poistunut/poistettu kotoaan jo ennen klo18:45.. Tai vasta klo 19:3o jälkeen, mutta puhelin suljettu jo aiemmin/akku loppunut.

No joo, en yritäkään olla välkky, kunhan vaan ajatuksia tässä jakelen. :D

Mitähän rikosta mahdollisesti tarkoitettiinkaan jonka seurauksena MM:lle tullut vihamies?! Tuli ensimmäisenä mieleen että jokin lapsiin/ex-vaimoon kohdistunut rikos, joka sais noinkin lapsirakkaaksi kuvatun ihmisen veren kiehumaan niinkin paljon että sitä mielestäni jo korostettiin.

No joo, toivon tosiaan että asia selviää. Ja jos poliisit olisivat kärpäsenä selleissä ko vankilassa jossa MM oli istumassa, varmasti tämäkin katoamistapauksen tutkinta olisi saatettavissa aikasta lailla pian päätökseensä, ratkaistuna!!! :?:
Tosiaan perin mielenkiintoinen tapaus, joskin melko selkeät johtopäätökset: velkaa, huumeita, katoaminen jne jne...

Siihen puhelinjuttuun tarkennuksia, että menikö se niin, että 18:15 Mäenpää oli soitellut jollekin kaverille saunomisesta ja seuraavaksi 18:45 soitti exä ja 19:30 avokki. Mutta avokki tuli jo kotiin aiemmin ja etsittyään Mäenpäätä kotoa ja pihamaalta soitti vasta sen jälkeen ja jos siihen huhuilemiseen ja hakemiseen meni about 5-15 min, niin tällöin Mäenpään lähtöä kotoa täytyisi aikaistaa kuten myös se seikka, että oliko sinne Preivilän(?)tien taloon vain yksi ajotie. Jos on, niin avokin ajellessa kotiin ei hänellä ole havaintoja vastaantulijoista, mustasta autosta, joka oli joidenkin havaintojen mukaan kiihdyttänyt alueella kovasti.

Avokki on lähtenyt duunipaikastaan, joka oli siinä kylällä. Kaupan kautta kotiin, (ruoat, kukat), niin miten kauan tuo kotimatka kesti ja mihin aikaan hän oli kotona? 19:15 - 19:25?

Mäenpää on voinut saada nämä vieraansa heti 18:15 jälkeen kun oli kaverilleen soittanut. Joten miksi puhutaan ajasta 18:45 - 19:30 kun oikeastaan se aika täytyy olla 18:15 - 19:15.

Entä takkatuli. Olivatko siihen varatut puut olleet jo valmiina odottamassa ja jos olivat, niin kuinka paljon niitä silloin oli ja kuinka paljon niitä oli avokin kotiin tullessa jo palanut. Takassa siis paloi tuli, mutta kuinka iloisesti? Oliko jo hiipumaan päin vai kuinka? Tämä puumääräknoppi siis siksi, että kuinka kauan takassa oli tulta jo polteltu?

Otaksun, että Mäenpää on ollut ulkona siirtämässä työkaluja tms. autostaan talliin kun pihalle on tullut tämä mainittu musta auto, joss aon ollut kuskin lisäksi 1-2 hlöä. Tuttuja ilman muuta, jotka tiesivät Mäenpään olevan tuolloin yksin kotona, sillä tuskin he olisivat halunneet avokkia hommalle todistajaksi. Mäenpäätä on pyydetty autoon ja hän on mennyt sinne joko vapaaehtoisesti tai sitten pyyntöä on tehostettu aseella tai välittömällä väkivallan käytöllä. Uskon, että Mäenpää on mennyt autoon kuitenkin vapaaehtoisesti ja vasta autossa on tullut selväksi homman nimi, eli porukan käytös olikin ollut yllätys. Ja sitten lähdettiin...

Kuka tiesi Mäenpään olevan tuon parin tunnin ajan yksin kotona? Se kelle hän soitti saunahommasta, avokki, työkaverit.

Oliko tästä salaisesta liittymästä soiteltu katoamispäivänä tai ylipäätään viime aikoina? Joku jo kysyikin ja minullekin jäi epäselväksi se, että löytyikö se ase ja huumekätkö sieltä työmaakopista siis katoamisen jälkeen?

Miksi Mäepään piti niin monelle korostaa sitä velattomuuttaan? Tuskin oli tarpeen kertoa jokaiselle kyläläiselle, että "mää oon ny velaton mies". Voi olla että hän oli velaton, mutta vain omasta mielestään.

Jos oli velkaaa esim. jonkun huume-erän ja siellä työmaakopissa tms. oli kamaa, niin miksi ei antanut niitä, vai olivatko ne jonkun toisen porukan?

Entä tää vihamieskuvio? Oliko joku exän uusi aiheuttanut Mäenpään lapsille jotain, tiennyt jotain Mäenpään pimeistä puolista tai päinvastoin? Onko se case nyt sitten satavarma, että sitä kautta ei homma etene?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Mietin josko Mika olisi luvannut toimittaa jonkun huume-erän, mutta vaatimukset olisivat koventuneet hetkellä, jolloin asiasta olisi pitänyt sopia. Häntä on ehkä alettu uhkailla lapsien satuttamisella (lapsethan olivat Mikalle erityisen tärkeät). Hänet on joko tapettu tai pieni mahdollisuus olisi, että olisi itse päättänyt päivänsä turvatakseen perheen selustan. Tosin ruumiin olisi luullut löytyneen.

Tuo huume/asekätkö liittyy mielestäni Mikan aiempaan historiaan ja mikäli käsitin tuosta Katso-lehden artikkelista oikein, siitä hän myös oli saanut tuomionsakin.

Itselleni tuli mieleen tuosta "likelle tulosta", että joku on aikanaan vasikoinut tuon tuomioon johtaneen rikoksen ja Mika halusi kiusata/kostaa teon. Ehkä ajatukseni on väärä. Olivat niin pikaisia nuo "heitot" tuossa ohjelmassa.

Mikä oli tämäkin sivulause ohjelmassa: ..."ex-vaimo oli soittanut Mikan puhelimeen..". Liittyiköhän yhteydenottoyritys lasten hakemiseen?
mirelia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Su Heinä 15, 2007 6:43 pm

Viesti Kirjoittaja mirelia »

Olisiko joku päivän aikana tehdyistä puheluista 'kavereille' ollutkin diilin sopimista? Poliisi ja avokki pitävät kavereina kun eivät paremmin tiedä/pysty todistamaan. se voisi olla syy miksi tekijällä on ollut niin tarkka tieto siitä koska mika on kotona yksin. aikaa ei nimittäin paljoakaan jäänyt.

se että työauton takaluukku oli avoinna, voisi viitata juuri tuohon lastiin/johonkin kauppaan, joka jäi kesken. mutta kaipa poliisi on huumekoirallakin ratsannut siellä kaiken, myös auton

mitä tuohon vapaaehtoisesti mukaanlähtemiseen tulee, niin ase ohimolla saa tilanteen vaikuttamaan siltä ettei Mika ole vastaan laittanut.

se vihamies joka ohjelmassa mainittiin.... itse sain sen käsityksen että Mikan sukulainen (voi olla ex-vaimonkin ajoilta eli ex-vaimon sukua) oli tehnyt rikoksen joka oli kohdistunut Mikalle tärkeään asiaan. tyyliin ex-vaimon veli oli pahoinpidellyt siskonsa (=ex-vaimo) tai tehnyt jotain Mikan lapsille.
Vastaa Viestiin