Vehmaa: Tahallinen kuolonkolari oli tappo

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

Kyllä mä oon vähän sitä mieltä että masennus ei yksioikoisesti aiheuta sellaista itsekkyyttä että tappaa itsensä ajamalla toisen auton nokkaan vammauttaen tai tappaen toisen auton matkustajat. Täytyy olla päässä jotain muutakin vikaa että tekee tuolla tavalla itsemurhan.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^^Ymmärrän pointtisi.
Eniten nauttisisin silmäätekevien vahingoittamisesta.
Nämä pöllöt päättäjät yms nauttivat edustaan ja kermaleivoksistaan vaikka tekisivät kuinka paskoi lakeja normikansalle.
Päättäjät ja johtoporsaat eivät joudu koskaan vastuuseen mistään ja jos sattuvat lentämään pesästään niin hetken kuluttua heille tarjoutuu entistä ehompi maja jossa porsastella.
Yhteiskunta on eliitin ja he saavat kaiken taloudellisen hyödyn aina tekivätpä mitä tahansa.
Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

meshukka kirjoitti:
tötterö kirjoitti:Minä ainakin toivoisin että jos päätän itse päiväni niin mahdollisimman moni "viaton" lähtisi myös samalle "retkelle".
Ihan vaan katkeruudesta yhteiskuntaa kohtaan ja sitä ettei tänne synnytty kultalusikka suussa.
Katkeruutta varmasti on, osin aiheestakin. Siltikin ne oikeasti viattomat ovat syyttömiä vallitsevaan asiaintilaan ja ympäristön ongelmiin. Miksi esim. mennä kouluun ammuskelemaan syyttömiä jos on ollut koulukiusattu, mielummin riistää hengen vain niiltä kiusaajilta. Näin voi saada myös sympatiaa elinkautista käkkiessään. Jos taas on katkeroitunut yhteiskuntaa kohtaan, keksin siihenkin useita kohteita - eli ne, jotka ovat vastuussa -, mutta sivullisille ja viattomille kostamista en tässäkään hyväksy.
Suurin osa niistä virkamiehistäkin ja viranomaisistakin on vain töissä. Monet tietävät että yhteiskunnassa on tietyt asiat huonosti, mutta esimerkiksi virkamiehet vain toimivat olevassaolevien sääntöjen mukaan joita heidän on pakko noudattaa että he eivät syyllisty virkavirheisiin. Minusta ainakaan virkamiehiä tai muita vastaavia valtion työntekijöitä on turha syytellä jos katkeroituu. He kun eivät säädä niitä lakeja, joita heidän on pakko työssään noudattaa. Suurin osa valtiolla työskentelevistä johtajia myöten ovat taviksia, joilla on melko heikot mahdollisuudet vaikuttaa mihinkään linjauksiin tai yksittäisiin tapauksiin.

Sitä olemassaolevaa sääntöä virkamiehen on pakko soveltaa vaikka tulos olisikin jopa joissakin tilanteissa järjenvastainen.

Jos meinaat viranomaisena tai virkamiehenä alkaa maailmanparantajaksi niin tulee nopeasti kengänkuva perseeseen jos poikkeat viralle säädetyistä säännöistä.
meshukka
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Touko 24, 2014 3:28 am

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja meshukka »

Joo, olisin voinut tarkentaa sanomisiani, eli tarkoitin juurikin päättäjiä, varsinkin korruptoituneita sellaisia. Virkamies on vain koneiston osa joka hoitaa työnsä kyseenalaistamatta, maksaakseen itsensä ja mahdollisen perheensä elämisen. Loppupeleissä varsinkin Suomen kokoisessa maassa on vain kourallinen ihmisiä, jotka nykyisestä hullutuksesta ovat päävastuussa.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli" - Kimmo Kiljunen
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Gladys »

tötterö kirjoitti: Minä ainakin toivoisin että jos päätän itse päiväni niin mahdollisimman moni "viaton" lähtisi myös samalle "retkelle". Ihan vaan katkeruudesta yhteiskuntaa kohtaan ja sitä ettei tänne synnytty kultalusikka suussa.
Olen pahoillani kaikesta kokemastasi. En silti voi ymmärtää ajatuksiasi, olen lähinnä kovin järkyttynyt. Entä jos veisit mukanasi kaltaisiasi, jotka valtavan kamppailun jälkeen olisivat viimein saaneet elämänsä jonkinlaiseen ruotuun tai jopa pisteeseen jossa ovat onnellisia. Eikö se olisi epäreiluuden huipentuma?

Eivät omaa tavallista elämäänsä elävät täysin sinulle vieraat yksilöt ole millään tavalla vastuullisia sinun elämäsi tragedioista. Tiedän, että syyllisen löytäminen ja syylliselle kostaminen voivat tuottaa jonkinlaista tyydytystä, mutta nyt sinulla on kyllä niissä ajatuksissa ihan väärä kohde.
All is pretty.
- Andy Warhol
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Gladys kirjoitti:
tötterö kirjoitti: Minä ainakin toivoisin että jos päätän itse päiväni niin mahdollisimman moni "viaton" lähtisi myös samalle "retkelle". Ihan vaan katkeruudesta yhteiskuntaa kohtaan ja sitä ettei tänne synnytty kultalusikka suussa.
Olen pahoillani kaikesta kokemastasi. En silti voi ymmärtää ajatuksiasi, olen lähinnä kovin järkyttynyt. Entä jos veisit mukanasi kaltaisiasi, jotka valtavan kamppailun jälkeen olisivat viimein saaneet elämänsä jonkinlaiseen ruotuun tai jopa pisteeseen jossa ovat onnellisia. Eikö se olisi epäreiluuden huipentuma?

Eivät omaa tavallista elämäänsä elävät täysin sinulle vieraat yksilöt ole millään tavalla vastuullisia sinun elämäsi tragedioista. Tiedän, että syyllisen löytäminen ja syylliselle kostaminen voivat tuottaa jonkinlaista tyydytystä, mutta nyt sinulla on kyllä niissä ajatuksissa ihan väärä kohde.
Samaa mieltä, "tötterön" ajatuksenjuoksu on todella väärillä raiteilla. Tarkoitti hän "viattomilla" keitä tahansa.
Jos on pakko itse päättää päivänsä, niin sitten ajaa vaikka kalliota päin ilman turvavyötä. Ja mielellään aivan yksin, koska olen osunut paikalle, kun tahattomasti kalliota päin ajanut vei mukanaan pari muutakin. Ei sen enempää tässä siitä näystä.
kirjepommi
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:32 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja kirjepommi »

Gurney kirjoitti:Se mitä kirjepommi puhuu mielenterveyspalveluista on täyttä paskaa. Jos ei saa apua niin sitten voi tappaa itsensä, mutta että vie viattoman mukanaan niin on käsittämätöntä. Miksei hirttäytynyt, hukuttautunut tai vaikka ajanut autolla kallioleikkaukseen.
Tiesitkö, että Kela ei korvaa terapiaa, jos aiemmasta korvatusta terapiajaksosta on alle _5_ vuotta? Joten köyhimmät mielenterveysongelmaiset elävät usein 5 vuotta hoidon ulkopuolella. Ja köyhyys usein johtaa mielenterveysongelmiin, ei aina, mutta usein.
Lisäksi:

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tasta-h ... sykiatria/

"Säästöjä laskettaessa vaikutusarviossa ei oteta lainkaan kantaa siihen, mitä seurauksia sillä on, jos niin lasten, nuorten, päihdeongelmaisten kuin mielenterveyspotilaiden palveluissa lisätään entistä enemmän avopalveluiden osuutta. ---
Säästölaskelmassa arvioidaan, että päihde- ja mielenterveyspalveluissa olisi mahdollista vähentää vuodeosastohoidon kustannuksia 129 miljoonalla eurolla vuodessa."

Joten todennäköistä on, että tällaiset tapahtumat vain lisääntyvät. Potilaat ovat vain numeroita paperilla, ei mietitä kuin säästöä. Pitemmällä aikavälillä olisi ehkä yhteiskunnalle tärkeämpää tehdä ihmisistä jälleen kunnollisia veronmaksajia kuin jättää heidät oman onnensa nojaan tai antaa niin vaan heidän tappaa itsensä.

Tämä nyt ei tietenkään varsinaisesti liity tähän aiheeseen, enkä voi tietää, onko tässä casessa masennus/muut mielenterveysongelmat olleet syynä. Eivät välttämättä laisinkaan. Mutta silti. Missä kohtaa näet täyttä paskaa nyt?

Siihen vain tekijä osannee vastata, miksei tehnyt jotenkin toisin. Mutta eivät ne toisetkaan tavat niin yksinkertaisia ole.
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

Jukka Siintonen kirjoitti:
Kiitos. Näyttää ihan kokoomusnuorelta. Pitää jääkiekosta ja vähän samaa näköä kuin siinä entisessä kokoomusnuorten johtajassa, joka syyllistyi rasistiseen vihamurhaan.
Senverran korjaan että siinä ei ollut minkään tiedon mukaan rasistista motiivia, tyyppi hermostui ihan vaan kun uhri huomautti koiran kohtelusta. Tämä tapaus kyllä näyttää Putinilta hiuksilla tai joltain muulta ryssän desantilta enemmän kuin kookoomuslaiselta
Porin

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Porin »

No jokatapauksessa täys pelkuri ja ihmispaska kyseessä,
Kuvan perusteella tekee itsaria turvavyö kiinni, avattuna se ois onnistunut.
Suomi on täynnä kallionleikkauksia ja sillankaiteita, mutta pelkuri ajaa vastaantulevaa autoa päin. Neliraajahalvaus ja 45 vuotta elämää jäljellä, siinä ois sopiva seuraus.
trapper
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 1:53 am

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja trapper »

Onks toi jotenkin peilikuva kun istuu pelkääjän paikalla :shock:
Porin

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Porin »

trapper kirjoitti:Onks toi jotenkin peilikuva kun istuu pelkääjän paikalla :shock:
Jos se on peilikuva, niin eihän se silloin istu pelkääjän paikalla."
Mariah_f
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 11:03 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Mariah_f »

Kuvassa se istuu pelkääjän paikalla. Mahtaako olla feikkikuva? Onko tekijä itse tota nettiin edes laittanut? Jos tekijä on ko. kaveri, niin isän facebook profiilin mukaan poika teki teon isän äidin kuolin vuosipäivänä ja fb:tä penkomalla näyttäs, että äitikin on n. vuosi sitten kuollut. On varmaan tekijällä huonosti asiat.. Vaikka ei se silti oikeuta muita päin ajelemaan.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3159
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Mariah_f kirjoitti:Kuvassa se istuu pelkääjän paikalla.
Eipä taida.
Kun katsot kyseistä kuvaa, niin huomaat, että hänen nenä on vinossa oikealle, vaikka hänen nenä on oikeasti vinossa vasemmalle. Tai siis oli vinossa vasemmalle aikaisemmin. Nykytilanteesta en tiedä.
it's my car !
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Mitä enemmän mielenterveyspalveluita leikataan niin sitä enemmän näiti tapahtuu.
Allekirjoittanut olisi ainakin tehnyt jonkun "terroriteon" jollei olisi päässyt hoitoon ja saanut nappeja napaan. Niin on pahoja aikoja eletty :'(
Sikkis
Remington Steele
Viestit: 246
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 2:53 pm

Re: Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Sikkis »

On uusimaista autoo alla, omakotitalon tallia pilkottaa taustalla, naamakirjassa 350 kaveria.. Maalliset puitteet kunnossa ja pään sisällä kaikkee muuta.
Vastaa Viestiin