Uudet aiheeet palstalla

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Uusia aiheita palstalla

pitäisi hyväksyttää ylläpidon kautta
9
15%
pitäisi saada lisätä itsenäisesti ja reaaliajassa kuten nytkin
51
85%

Ääniä yhteensä: 60

Mariella
Rico Tubbs

Uudet aiheeet palstalla

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Mitäs mieltä? Kun tänne tulee ihan kaikenlaista juttua ja joitain pelottaa kovastikin tämän homman käsiin hajoaminen. Voisiko olla apua, että uuden aiheen aloitukset menisivät aina asiapuolella ylläpidon kautta? Onko ylläpidolla resursseja tarkastaa aiheet ja sitten vasta julkaista ne palstalla? Siinä säästyttäisiin turhimmilta lätinöiltä ja asiapuoli pysyisikin siistimpänä. Aiheet olisi oikeasti mietitty ja alustettu ja ylläpito harkintakykyään käyttäen joko julkaisee tai ei.

Toisaalta taas tämä väkisinkin toisi viivettä, jolloin isot jymyjutut ei välttämättä ole heti luettavissa. Vie myös aikaa ylläpidolta ja voi aiheuttaa sotaa "miksi minun juttuani ei julkaistu".

Millä kannalla ollaan?
Nerot hallitsevat kaaoksen
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Itsenäisesti kuten ennenkin. Varmasti aikaa vievää puuhaa olisi hyväksyttää aiheet jollain taholla. (Spekulaatiota) En usko että tuo edes toimisi pidemmän päälle kun kirjoittajia on tuhansia joista jokaisella on oma näkemyksensä siitä, että oma aloitus pitäisi saada näkyville. Muutenkin mun mielestä palsta on ihan siisti ja osiot omanlaisensa, vapaassa keskustelussa jutellaan vapaasti ja muissa linjan mukaisesti. Muistaakseni kerran itse aloitin pinon, "vapaa keskustelu luisuu hömppään" (tms) ja aloitus toi palstalle uuden osion, gallupin. Jo pelkästään se helpotti lukemista ja aihevalintoja ainakin mulla. Tosin nyt on taas (jos tässä nyt aletaan kritisoimaan) ihmeellisyytenä tuo testit - kyselyt osio jonka funktiota en oikein tajua. Testit ja kyselyt ongelmista ja palstan toiminnasta on ihan ok, mutta että siellä on kyselyjä täysin eri tarkoituksessa kuten "kuka tappoi järvenpäässä 195x?, näiden yhdistämistä tuonne en tajua. Mutta ehkä ei tarvitsekaan, kuhan mainitsin.
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Loka kirjoitti:Itsenäisesti kuten ennenkin.
Tämä on hyvä periaate. Tietysti ongelmana voivat olla sellaiset aloitukset, joihin ei ole tullut vastauksia ollenkaan. Itsekin olen joskus aloittanut joitakin ketjuja, joihin ei kukaan ole vastannut. Olen sitten pienen ajan kuluttua itse käynyt poistamassa ne aloitukset.

Mielestäni kyllä voisi olla jokin aikaraja, jonka kuluessa ns. keskustelua herättämättömät ketjut poistettaisiin turhina. No, voi olla turha tällainenkin idea ja vaatii tietysti paljon modeilta.
Loka kirjoitti:Tosin nyt on taas (jos tässä nyt aletaan kritisoimaan) ihmeellisyytenä tuo testit - kyselyt osio jonka funktiota en oikein tajua. Testit ja kyselyt ongelmista ja palstan toiminnasta on ihan ok, mutta että siellä on kyselyjä täysin eri tarkoituksessa kuten "kuka tappoi järvenpäässä 195x?, näiden yhdistämistä tuonne en tajua.
Minäkään en ymmärrä tuon osion tarkoitusta. Eipä juurikaan tule sinne eksyttyä, joten moni kysymys taitaa kadota taivaan tuuliin.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Itsenäisesti, kuten ennenkin, minun mielestäni. Ylläpidon kuitenkin pitäisi kiinnittää aloituksiin huomiota sillä tapaa, että pelkät suoralinkitysjutut esim. jostain jo vähän pidempään olleesta tapauksesta ei enää olisi mahdollisia, koska jos vain yhden linkin takaa tapauksesta katsoo, niin se ei yleensä kerro paljoa (varsinkin jos kyseinen linkki on uutinen jossa on vain pintaraapaisuna juttua).

Eli mitä koitan sanoa lyhyesti: Aloitukset itse, mutta panostusta niihin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Loka kirjoitti:(Spekulaatiota) En usko että tuo edes toimisi pidemmän päälle kun kirjoittajia on tuhansia joista jokaisella on oma näkemyksensä siitä, että oma aloitus pitäisi saada näkyville.
Kirjoittajia on tuhansia!?!? :o Tuon keksit varmaan ihan itse... Tällä hetkellä 1584 rekisteröitynyttä käyttäjää, joista 593 ei ole kirjoittanut yhtään mitään. 170 on saanut ähellettyä yhden viestin. Kaksi tai enemmän viestiä on kirjoittanut siis 821 henkilöä.

_Kirjoittaa_ on monen osalta juhlallinen ilmaisu kun monasti koko uutinen sellaisenaan on kopioitu suoraan sivustolle ilman minkäänlaista omaa näkemystä uutisen lopussa. Tai kommentointi on tasoa "hirveä juttu", muistan lukeneeni jutusta".

Vastaukseni Mariellan aloitukseen on jyrkkä ehkä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mariella
Rico Tubbs

Doctor Lecter kirjoitti:Vastaukseni Mariellan aloitukseen on jyrkkä ehkä.
:D Oliskohan pitänyt lisätä vielä se vaihtoehdoksi...
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Doctor Lecter kirjoitti:
Loka kirjoitti:(Spekulaatiota) En usko että tuo edes toimisi pidemmän päälle kun kirjoittajia on tuhansia joista jokaisella on oma näkemyksensä siitä, että oma aloitus pitäisi saada näkyville.
Kirjoittajia on tuhansia!?!? :o Tuon keksit varmaan ihan itse....
LECTER! :lol: Jos tahdissa jatketaan, joskus kirjoittajia on väistämättä tuhansia. :psus psus: :mrgreen:
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Jos tämän palstan ylläpitäjiä olis kaksi kertaa enemmän kun nyt niin ei silloinkaan varmasti riittäisi resurssit siihen että tarkistettaisi kaikki aiheet.
Ideana tuo on tosi hyvä ja sillä vältyttäs kaikelta turhalta postaamiselta ja saatais kaikki topicit ainakin oikeille osioille jo heti alussa. Myös kaikki suoraan kopioidut tekstit jäis pois ja muu ylimääräinen.
Toisaalta taas, niin kun tuossa joku jo mainitsi, silloin uutiset tulis varmaan jonkun verran myöhässä eikä pysyttäis reaaliajassa.

Tähän kysymykseen siis vastaan että parempi jatkaa niinkun ennekin ihan vaan sen takia että pysytään ajan tasalla ja homma luistaa sulavasti. Jos tosiaan resursseja olis enemmän niin olisin ehdottomasti sitä mieltä että jutut voisi tarkastaa ennen niiden lopullista julkaisua. Palstan taso pysyisi siinä missä se joskus on ollut.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Mariella
Rico Tubbs

Kyllä, kiitos. Olen lukenut tuon :) Paljon apua toikin tuo Ajankohtaista - Juuri nyt -osio ja on helpottanut lukemista. Tuon linjavedon jälkeen on siitä huolimatta kuitenkin ollut huolestuneita minfolaisia.

Ja melko nopeasti täysin asiattomat jutut täältä toki ovat poistuneet, kiitti siitä! Mites muuten modet noin teoriassa, olisiko se millanen homma lukea aina uusi alustus ennenkuin sen laittaa? Eli ihan näppituntumalta, onko täysin pois suljettua resurssit huomioon ottaen?

Itse olen ollut tässä vähän hyssyttelykannalla, enkä pelkää palstan levahtamista koska asiapuoli on asiallinen ja vapaa keskustelu vapaata. Kiukuttaa vain lukea kiukutteluja täällä jatkuvasti :)
Kataja
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Käyttäjämäärän kasvaessa on entistä vaikeampaa tietää mikä herättää keskustelua ja mikä ei, joten vaikeaa olisi modenkaan tehdä päätöksiä kelpuuttaa tai hylätä juttua. Ajankohtaispuolella on joitain ns. "pikkujuttuja" joista on kuitenkin syntynyt keskustelua useammalle sivulle ja taas henkirikoksissa tapauksia, joissa ei ole juuri lainkaan vastauksia.

Tämä aihealueiden tukempi jako on mielestäni onnistunut ja pitäisi palvella niitäkin, jotka ovat kiinnostuneita pelkästään murhista, sillä henkirikososioihin ei enää eksy muita juttuja. Itseään kiinnostavia juttuja voi tietenkin tukea parhaiten ottamalla kantaa ja näin herättämällä keskustelua, jolloin ketju pysyy aktiivisena eikä sammaloidu foorumien pohjalla.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Äänestin nykykäytäntöä, koska olen samaa mieltä kuin Kataja
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Loka kirjoitti:Kirjoittajia on tuhansia!?!? :o Tuon keksit varmaan ihan itse....

LECTER! :lol: Jos tahdissa jatketaan, joskus kirjoittajia on väistämättä tuhansia. :psus psus: :mrgreen:
LOKA! :lol: Aikavälillä 10 vuotta tahi enemmän... Tai jos jatketaan laadun korvaamista määrällä... :nusio :P
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Niin kauan kuin emme maksa palstan käytöstä, niin kannattaa vähän miettiä mitä aletaan vaatia ylläpidolta ja mitä ei. Vai ilmoittautuuko joku vapaaehtoiseksi ilmaiseksi moderoimaan sisääntulevia viestejä tuhat kappaletta per päivä on-linena...?

Mielestäni kaikki pysyy ihan hyvin kasassa niinkauan kuin vapaan puolen kiistoja ei tuoda asiapuolelle. Ja päinvastoin.
Every ship must sail a world.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

ABC kirjoitti:Niin kauan kuin emme maksa palstan käytöstä, niin kannattaa vähän miettiä mitä aletaan vaatia ylläpidolta ja mitä ei.
Samaa mieltä. Porukka on pyytänyt ylläpidolta todella paljon jo nyt, ottaen huomioon, että kukaan kirjoittaja ei maksua suorita modeille/Raidille.
Vastaa Viestiin