Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
MissMonk
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: La Touko 02, 2015 4:42 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

Onko tästä mitään uutta? Paikalliset varmaan tietää kuskin kunnon?
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1393
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Jos pitää paikkansa että on siirretty Savonlinnaan niin katsoin noi osastot mitä siellä on niin tosiaan ainoa missä voisi olla on palliatiivinen osasto eli ei jää henkiin sitten.
Nipanen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Elo 29, 2022 6:38 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Nipanen »

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 11, 2022 12:22 am Jos pitää paikkansa että on siirretty Savonlinnaan niin katsoin noi osastot mitä siellä on niin tosiaan ainoa missä voisi olla on palliatiivinen osasto eli ei jää henkiin sitten.
Näyttäishän siellä olevan myös kuntoutusosasto, kirurgian osasto ja tehostettu valvonta, joissa tyyppi vois olla.
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1393
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

^ tuskin sentään kirurgia. Kuntoutus voi toki olla.
Nipanen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Elo 29, 2022 6:38 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Nipanen »

Millavaan kirjoitti: Ti Marras 15, 2022 9:55 am ^ tuskin sentään kirurgia. Kuntoutus voi toki olla.
Lähinnä nyt oli tarkotus osottaa, että on siellä muitakin kuin palliatiivinen, niin sairaalan perusteella ei siis voi vetää johtopäätöksiä. Jos oikein löyhästi ajattelee, niin sisätaudit ja psykiatriakin vois olla mahdollisia.
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1393
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Tulin katsomaan onko mitään uutta mutta eipä näköjään. Tää kosketti jotenkin kun olin silloin töissä paikassa missä näitä kolariuhreja eli aivovamman saaneita oli. ilmeisesti on hengissä edelleen kun ei ole muuta uutisoitu?
Karhukainen10
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 3:36 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Karhukainen10 »

Hengissä näyttäis olevan facebookin mukaan. On maaliskuun lopussa pyytänyt pelissä apua Golf Battle-ryhmässä. Mikä lie sitten kunto..
Ninaple
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 02, 2019 10:28 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Ninaple »

Millavaan kirjoitti: To Maalis 30, 2023 8:51 pm Tulin katsomaan onko mitään uutta mutta eipä näköjään. Tää kosketti jotenkin kun olin silloin töissä paikassa missä näitä kolariuhreja eli aivovamman saaneita oli. ilmeisesti on hengissä edelleen kun ei ole muuta uutisoitu?
Pystytkö kertomaan lisää jotakin? Olen siis kanssa yksi jota kiinnostaa ja kosketti tämä ihan erityisesti..
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1393
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

^ enpä osaa sanoa kun en tiedä itsekään. Mutta veikkaan että makaa aivovamman saaneena jossain laitoksessa.
Minister!
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Su Heinä 17, 2022 11:18 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Minister! »

Huhtikuun lopussa on kuski julkassu Facessa. Osaa siis ainakin somea käyttää.

" Pyydän tämän vuoden syntymäpäivänäni lahjoituksia järjestölle MIELI Suomen Mielenterveys ry. Olen valinnut tämän voittoa tavoittelemattoman järjestön, koska sen aate on minulle tärkeä, ja toivon, että harkitset osallistumista juhliaksesi kanssani. Pienikin apu auttaa minua saavuttamaan tavoitteeni."
Avatar
McCall
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 9:35 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja McCall »

Poliisi 3.7.2023 / https://poliisi.fi/-/savonlinnan-viime- ... harkintaan

Savonlinnan viime elokuinen kuolonkolari syyteharkintaan

Savonlinnan viime elokuisen kolmen nuoren kuolemaan johtaneen opastinpylvääseen törmäämisen esitutkinta on valmistunut ja asia siirtyy seuraavaksi syyteharkintaan.

Turma-auton omistajan epäillään toimineen sen kuljettajana törmäyshetkellä ja häntä epäillään kolmesta törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä rattijuopumuksesta.

Paikkakuntalaisen nuoren miehen epäillään kuljettaneen omistamaansa henkilöautoa Rantasalmentien rinnakkaisväylällä huomattavalla ylinopeudella. Brahenkadun risteyksessä auto on ilmeisesti osunut keskikorokkeeseen ja lähtenyt siitä hallitsemattomaan sivuluisuun. Auto on osunut tien keskellä olevaan opastinpylvääseen ja katkennut keskeltä kahtia.

Törmäys on tallentunut tapahtumapaikan läheiseen valvontakameraan ja tallenteen perusteella törmäysnopeudeksi on arvioitu noin 100 km/h. Alueella 60 km/h nopeusrajoitus. Lisäksi tapahtumahetkellä satoi, tieurissa oli vettä ja auton renkaat huomattavan kuluneet.

Autossa matkustajina olleet kolme nuorta menehtyivät törmäyksen seurauksena ja auton kuljettajaksi epäilty mies loukkantui vakavasti. Mies ei ole esitutkinnassa kyennyt selvittämään tapahtumia. Teknisten tutkimusten perusteella muiden autossa olleiden ei kuitenkaan enää epäillä toimineen sen kuljettajana.
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1393
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Minister! kirjoitti: Su Kesä 11, 2023 1:37 pm Huhtikuun lopussa on kuski julkassu Facessa. Osaa siis ainakin somea käyttää.

" Pyydän tämän vuoden syntymäpäivänäni lahjoituksia järjestölle MIELI Suomen Mielenterveys ry. Olen valinnut tämän voittoa tavoittelemattoman järjestön, koska sen aate on minulle tärkeä, ja toivon, että harkitset osallistumista juhliaksesi kanssani. Pienikin apu auttaa minua saavuttamaan tavoitteeni."
Ai on jäänyt tää huomiotta. Nyt oli uutisissa niin tulin katsomaan. Eli hän käyttää somea ainakin joten ei oo ihan vihannes mut sekään ei vielä kerro silti kaikkea koska validialla näki niitä jotka ei pystyneet kommunikoimaan muuta nyökkäämällä ja silti heillä oli some käytössä.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17119
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Toinen poikkeuksellinen oikeusjuttu tulee käräjille myös lähikuukausina, mutta tarkempaa aikataulua ei Etelä-Savon käräjäoikeuden laamanni osannut vielä kertoa.

Kolmen henkilöauton kyydissä olleen kuolemaan päättyneen onnettomuuden syytteiden luvun aikataulu ei ole vielä selvillä, koska autoa kuljettanut nuori mies on vapaalla eikä vangittuna.

Hän oli pitkään sairaalahoidossa kolarin jälkeen, mutta tarkempaa tietoa hänen nykykunnostaan ei Itä-Savon toimituksessa ole.

Poliisi tiedotti kesällä tutkinnasta sen verran, että kuljettajaa epäillään kolmesta törkeästä kuolemantuottamuksesta.

Törkeästä kuolemantuottamuksesta on Suomessa selvinnyt jopa alle kahden vuoden vankeudella.

Rangaistusasteikko, tai ainakin syyttäjän vaatimus, voi olla silti huomattavasti kovempi.

Vuosi sitten Porvoossa tapahtunutta kahden matkustajan kuolemaan johtanutta kuolonkolaria istuttiin paikallisessa käräjäoikeudessa lokakuun alussa, eli pari viikkoa sitten.

Syyttäjä vaatii viiden vuoden vankeutta kuljettajalle. Tuomiopäätös on tulossa lähiaikoina, ja siitä voi Savonlinnan tulevaan tuomioon hakea jonkinlaista vertailupohjaa.
Enemmän täällä: Itä-Savo
22.10.2023 4:00

Linkki Porvoon kolariin dl. Virhe siinä kohtaa Porvoon jutussa, että kyse ei ollut kahden matkustajan kuolemaan johtaneesta, vaan toisen auton kuljettajan ja matkustajan kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Millavaan kirjoitti: Ma Heinä 03, 2023 2:50 pmvalidialla näki niitä jotka ei pystyneet kommunikoimaan muuta nyökkäämällä ja silti heillä oli some käytössä.
Mä olen nähnyt tosi montaakin tapausta, jotka pystyvät vain nyökkäämään vähän ja liikuttamaan silmiään. Kirjoittavat noilla työkaluilla melkein yhtä nopeasti kuin terveet teinit luureillaan ja kahden käden sormillaan.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Yrjö Yrjönsuuri
Rico Tubbs
Viestit: 1222
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönsuuri »

Minister! kirjoitti: Su Kesä 11, 2023 1:37 pm Huhtikuun lopussa on kuski julkassu Facessa. Osaa siis ainakin somea käyttää.

" Pyydän tämän vuoden syntymäpäivänäni lahjoituksia järjestölle MIELI Suomen Mielenterveys ry. Olen valinnut tämän voittoa tavoittelemattoman järjestön, koska sen aate on minulle tärkeä, ja toivon, että harkitset osallistumista juhliaksesi kanssani. Pienikin apu auttaa minua saavuttamaan tavoitteeni."

Onkohan sankari copy/pastannut tämän lääkepäissään? Meinaan vaan, että kyllähän kolmen törkeän kuolemantuottamuksen johdosta voikin olla syytä hakeutua mt-palvelujen pariin, että oma pää kestää nukkua, mutta että "juhliaksesi kanssani" on tässä mainitussa keississä aivan päin persettä valittua tekstiä, kun en ainakaan minä osaa nähdä, että mitä helvetin juhlimista tällä jantterilla olisi enää koskaan.

Että noinko ne mt-lääkkeet kaivavat esiin sen olemattoman omantunnon?
Vastaa Viestiin