Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
On/off
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Marras 21, 2023 6:53 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Pedofiilille yli 5 vuotta vankeutta

Viesti Kirjoittaja On/off »

Carl Adenauer kirjoitti: La Joulu 02, 2023 9:56 pm Tännehän tuli "pätevä kärpänen katossa", lienee tämän pedofiilin nainen. Syyttömänä 5v 3kk? , kyllä noin pitkään tuomioon tarvitaan näyttöjä, mutta sinähän keksit syyttää Suomalaisia !! Eli joku "Tamara" siellä tekee pedosta pyhimystä, syyttömänä tuomittu, kun ne Suomalaiset...
Eiköhän se ole mustalaisilla jonkinlainen "riitti", että sukulaisetkin menee keskenään naimisiin, vai onko tämäkin joku väärinkäsitys. Ainakin selvisi miksi tämä Jari halusi lasten asuvan lähellään samassa kerroksessa, että pääsee helpommin tytön viereen.
Tuomio oli yksimielinen. Tyttö oli kertonut tapahtumista jo -21- vuonna ystävälleen. Ei immenkalvo itsellään repeä lapselta, ellei sekin Suomalaisten vika. Ei kukaan muu voi noin fanasttisesti puolustaa pedofiili -petoa, kuin naisensa, tai joku uskonlahkolainen. "Ei Jari oo mitään tehnyt, Jari on uskossa", että voi pyytää herralta aina anteeksi tekojaan. "Sori kun olin taas sen lapsen päällä, anteeksi herra", ja taas saa homma jatkua
Kait sen immenkalvo on puhjennut, kun hänen serkku on hänet raiskannut kun tyttö on ollut 7v.
Ja en todellakaan ole jarin naisystävä!!! Ja kyllä, tyttö on minun sukulainen. Pakko vain kertoa faktat faktana, hän itse kertoi minulle tästä raiskauksesta kun on ollut 7v ja halusi peittää tämän asian niin, että tekee Jarista syyllisen ja EI OLLUT NÄYTTÖÄ että Jari olisi tehnyt tälle tytölle mitään. Hän kertoi minulle, että haluaa peittää serkkunsa toimen tällä, ettei tule sukuriitoja.....Niin järkyttävää ja otahan kuule asioista selvää, ennenkuin bablaat täällä.
Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 835
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Re: Etelä-Pohjanmaa: Pedofiilille yli 5 vuotta vankeutta

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

On/off kirjoitti: Ti Joulu 05, 2023 4:06 pm Kait sen immenkalvo on puhjennut, kun hänen serkku on hänet raiskannut kun tyttö on ollut 7v.
Ja en todellakaan ole jarin naisystävä!!! Ja kyllä, tyttö on minun sukulainen. Pakko vain kertoa faktat faktana, hän itse kertoi minulle tästä raiskauksesta kun on ollut 7v ja halusi peittää tämän asian niin, että tekee Jarista syyllisen ja EI OLLUT NÄYTTÖÄ että Jari olisi tehnyt tälle tytölle mitään. Hän kertoi minulle, että haluaa peittää serkkunsa toimen tällä, ettei tule sukuriitoja.....Niin järkyttävää ja otahan kuule asioista selvää, ennenkuin bablaat täällä.
Täällä paasaat, että "pitäisi ottaa asioista selvää". Kommentoijat ovat täällä lähinnä median ja oikeusistuimien antamien tuomioiden varassa. Miten mielestäsi meidän pitäisi ottaa asioista selvää?

Jos oikeusistuin on jotakin päättänyt, niin siitä täällä spekuloimme. Toki tämäkin syytetty voi valittaa hoviin, mutta tällä hetkellä siis ainoana konkreettisena asiana on käräjäoikeuden päätös, jossa tämä Jari on tuomittu 5v 3kk ehdottomaan vankeuteen rikoksista, jotka ällöttävät varsin monia, minua mukaan lukien.

Olitko itse oikeudessa todistajana? Jos et ollut, niin miksi et ollut?

Jos olit ja toit esiin kaiken, mitä tiedät, niin miksi silti Jari tuomittiin rikoksista eikä tämä serkku? Varmasti oikeudessa oli jotakin näyttöä, joka puolsi enemmän Jarin syyllisyyttä kuin tämän serkun.

Jos taas et ollut oikeudessa todistajana, niin sanoisin, että ihan turha tänne on tulla laukomaan ns. "totuuksia", kun oikea paikka niiden laukomiselle on oikeus.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2247
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Etelä-Pohjanmaa: Pedofiilille yli 5 vuotta vankeutta

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Alfred J. Kyy kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 5:47 pm
Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 2:53 am Romanikulttuurin mystisyys on katoamassa – ”Kannamme ylpeydellä sekä pukua että perinteitä”
https://www.paivanlehti.fi/romanikulttu ... erinteita/
Liitteenä screenshot kyseisen linkin takaa. Pahaa tekee :(
Yllatys, yllatys, tata romanikulttuurin ylistyslaulua ei enaa Paivan Lehden nettisivuilta loydy. Poistettu Stenrothin tuomion jalkeen, itse sen ehdin lukea ennen poistoa.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Carl Adenauer
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2023 5:44 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Pedofiilille yli 5 vuotta vankeutta

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

"Ei mitään hajua" nimimerkki kertoi kaiken niin tyhjentävästi, ettei mitään lisättävää. Aivan näin on asia, kun tämä nimimerkki kertoi, ei sen monimutkaisempaa. Toivottavasti tyttö kaukana näistä "sukulaisista", että eivät pääse manipuloimaan.
Avatar
Alfred J. Kyy
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2019 6:30 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Pedofiilille yli 5 vuotta vankeutta

Viesti Kirjoittaja Alfred J. Kyy »

aivoriihi kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 9:18 am Yllatys, yllatys, tata romanikulttuurin ylistyslaulua ei enaa Paivan Lehden nettisivuilta loydy. Poistettu Stenrothin tuomion jalkeen, itse sen ehdin lukea ennen poistoa.
Siksi on tärkeää että nostellaan näitä tänne talteen. Ovat kovin katoavaisia kun tulee ikävämpää julkisuutta näille mallikansalaisille.
Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2491
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Seinäjokelaismiehen yli viiden vuoden vankeustuomio lapsen hyväksikäytöstä nurin hovioikeudessa – Oli asian takia kuukausia vangittuna

Vaasan hovioikeus on hylännyt seinäjokelaismiehen saaman syytteen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Jari Stenroth sai Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa viiden vuoden ja kolmen kuukauden ehdottoman vankeustuomion lokakuussa.
Häntä syytettiin tekoaikaan 9–12-vuotiaan lapsen hyväksikäytöstä.
Stenroth ehti istua syyttä vankilassa yhteensä yli puoli vuotta.

(maksumuurin takana)
https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... angittuna
Birch Tree Headland
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2023 6:03 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Birch Tree Headland »

Sillä lailla :D

Alkoi kiinnostamaan nämä todisteet joiden perusteella syytön mies tuomittiin. Sekä tietenkin tuomari ja lautamiehet eli tarkempikin tapahtumaketju.

Melkoisen vakavaa mokailua.

Aiheettomasta istumatyöstä tulee korvausta, mutta mikään ei korvaa mainehaittaa ja kaikkea pashaa jota on saanut niskaansa koko tämän ajan.
Kukaan ei tiedä nytkään kuka on Juha Hiitelä. Kaikki tietävät Antero Mertarannan. Koita nyt Juha jaksaa päivä kerrallaan.
Sienisalaatti
Vic Mackey
Viestit: 1996
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 5:34 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Sienisalaatti »

^Totta. "Istumatyökorvaukset" tuntuvat vaihtelevan usein, montako sataa euroa per vuorokausi saa. Toivottavasti tämä syytön saa paljon. Eihän tuossa välttämättä ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä niillä rahoilla jonnekin kauemmaksi elämään riittävän pitkäksi aikaa, jos on perusteellisesti leimattu, syyttömyydestä huolimatta.
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.
Carl Adenauer
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2023 5:44 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

Näytöt eivät riittäneet!! Lapsia tuskin palautettu "kotiin"??? Eikä sieläpäin varmasti monikaan veisi lapsiaan "hoitoon" tuolle miehelle..,en ainakaan itse. Oliko lapset laitettu muuttamaan kertomusta?? Vai olisiko tullut sukuriitoja, jos Jari olisi tuomion saanut?? Valitetaanko korkeimpaan oikeuteen?? Auttoiko jos/kun joku saarnamies??
Tuskin lapset hyvästä kodista halusivat laitokseen, jossa luultavasti nyt ovat?? Eikä kukaan perhe ota heitä tuon jälkeen, eli lastenkodissa seuraavat vuodet, mieluummin kuin "turvallisessa" kodissa, missä uskovaisia ihmisiä!!
Ei mene minun jakeluun, ehkä olen niin tyhmä, mutta miksi lapsi tekisi noin, jos olisi ollut hyvä ja turvallinen koti?? Ja valitsisi mieluummin luultavasti laitoksen??
Joku minua viisaampi voi kertoa!!
Ihmettely
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Loka 02, 2018 2:47 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Ihmettely »

Oho. Onkos tämä tekijä vapautettu. Aika ihmeellistä ja ihmeellistä myös hänkin joka puolustaa tätä tekijää. Oletko ollut asumassa heidän kanssaan että tiedät niin hyvin faktat
Itse kuuntelen kylläkin seinäjoen käräjäoikeuden päätöstä .
Jösse Kalapää
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 28, 2024 11:46 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Jösse Kalapää »

Ihmettely kirjoitti: To Touko 02, 2024 11:12 pm Oho. Onkos tämä tekijä vapautettu. Aika ihmeellistä ja ihmeellistä myös hänkin joka puolustaa tätä tekijää. Oletko ollut asumassa heidän kanssaan että tiedät niin hyvin faktat
Itse kuuntelen kylläkin seinäjoen käräjäoikeuden päätöstä .
Pakko kysyä, miksi kuuntelet käräjäoikeuteen päätöstä kun se ei ole lainvoimainen?
Haluan ensialkuun sanoa, että pedareita vihaan yli kaiken ja oikeuskäytäntöönkin pitäisi ottaa enemmän tahdonvastaista hoitoa jolla pedareita saataisiin pois yhteiskunnasta muutaman vuoden istumisen jälkeenkin, mutta se ei ole tämän kirjoituksen pointti.

Tämä koko juttu pitäisi kyllä purkaa täällä huolella ja penkoa koko oikeusprosessi läpi niiltä osin kun se ei salainen ole.

Voiko todella olla niin, että oikeuslaitos on voinut tuomita syyttömän ihmisen 5v 3 kk vankeuteen ja nimet lehteen ilman kiistatonta näyttöä?
Hurjaa settiä.. Jos vielä olisi niin, että kyseessä on tämän kulttuurin niitä harvoja yhteiskuntakelpoisia jäseniä eikä niitä mitkä ovat yliedustettuina rikostilastoissa.
Tyypin elämähän on melkolailla vedetty vessasta alas tuon tuomion myötä. Ainahan tuollaisesta jää epäilyksen varjo ylle leijumaan.

Onko todella niin että tuollaisen syytteen ja jopa tuomion voi puhua jonkun niskaan, ilman että siihen tarvitaan muuta näyttöä kuin syyttävän ”johdonmukainen kertomus”?

Jos nämä tiedot pitävät paikkansa mitä On/Off nimimerkki on esittänyt, niin tuossahan on vaihtoehtoinen tapahtumakulku jonka tutkinnan olisi pitänyt vähintään penkoa tiukan kamman kanssa. Tuliko se ilmi esitutkinnassa?

Minä nyt teen oletuksia näiden vähien tietojen perusteella mitä tämän ketjun perusteella on käynyt ilmi, mutta
nämä lapset ovat siis huostaanotettuja?
Eli joko oikeat vanhemmat ovat päätyneet linnaan (tai hautaan), tai ovat lastensuojelu on muuten todennut vanhemmat kelpaamattomiksi. Eikö noissa tapauksissa mustalaiskulttuurissa lapset sitten päädy muiden romanien tai suvun kasvatettaviksi? Onko tuo On/Off nimimerkin kertoma serkun raiskaus liittynyt tähän huoltajuusjärjestelyyn? Onko se ollut viranomaisten tiedossa?

Mitä helvettiä?
Tapahtuuko tätä Suomessa paljonkin että että näin vakavista rikosepäilystä langetetaan tuomioita jotka menee hovissa nurin?

Varsinkin tämän tyyppiseen rikosten aihepiiri on sellainen, että ne yleensä sattuvat silmään jotenkin näin ”käräjiltä tuomio 3 vuotta, hovioikeus alensi tuomiota 1v6kk ehdollista) jolloin jengi (minä mukaanlukien) on ollut hiilenä
hovioikeuden suuntaan että miksi ne päästää kadulle pedareita.

Ei helvetti.. miten helvetissä yli viiden vuoden tuomion saanut onkin syytön? Mikä muuttui käräjien ja hovin välissä? Kompastuiko käräjäoikeus olettamiin ja ennakkoluuloihin?

Tää aihepiiri on sellainen et aika harva lähtee puolustelemaan rikoksista syytettyä missään tilanteessa, ettei tule yhdistetyksi siihen kuvottavaan toimintaan, mutta en tiedä yhtään toista rikosta josta virheellinenkin tuomio tuhoaa elämän totaalisesti. Oikean ja perustellun tuomion kuuluukin se tehdä.

Varmaan siitäkin osaltaan johtuu että tämäkin ketju on melko hiljainen.. jos tämä olisi henkirikosketju niin sivuja olisi varmuudella sadan pintaan tai enemmän,
Mutta kun pedojuttu kyseessä ja syytetty vielä mustalainen niin ei ketään kiinnosta.

Olenko ainoa ketä tämä oikeussirkus häiritsee?
Onko joku seurannut juttua tarkemmin?
janita
Jane Marple
Viestit: 1017
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja janita »

On mennyt varmaan nurin, jos uhri on hovissa perunut tarinan. Kiinnostaa vaan, onko omasta aloitteestaan perunut, vai onko painostettu.

Ihmettelen, ettei näitä romanien hyväksikäyttöjuttuja tule esiin. Romaneista monilla, nyt jo ikämiehillä, on lastenkotitaustaa ja niissä laitoksissa on aikanaan ollut paljon hyväksikäyttöä. On ihan tunnettu tosiasia, että hyväksikäytetyistä tulee usein itsestäänkin hyväksikäyttäjiä. Itse tiedän aikuisia lapsena hyväksikäytettyjä romaneja (lähinnä miespuolisia) ja tiedän itsekin heidän vastaaviin rikoksiin syyllistyneen (ei kylläkään tuomioita, ainoa jonka tiedän tuomitun on se Helge Valama josta täälläkin juttua). Sukulaiset ainakin pelkäävät noihin asioihin sekaantua ja mitään todistaa, koska niitä sukuriitoja halutaan välttää. Niin ja kun ovat enemmän ja vähemmän uskovaisia kaikki ja ihmisten on tarkoitettu kärsiä kuin Jeesus. Jumalakin antaa kaikki synnit anteeksi, niin ei sen niin väliä jos syntiä tekee.
Jösse Kalapää
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 28, 2024 11:46 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Jösse Kalapää »

Olen tuon pitskun mäkkäri tapauksen jälkeen seuraillut kaaleet tänne FB ryhmää ja jo pelkästään niiden kirjoitusten perusteella mitä siellä on ollut (ja joista edes jotenkin saa selvää, kun kirjoitusasut ovat ekaluokkalaisen tasolla poikkeuksetta) ja myös viittauksista muutamiin lehtiartikkeleihin (joku ruotsalainen tuomio oli melko rankka tapaus) päätynyt lopputulemaan että lapsiin kohdistunutta hyväksikäyttöä tapahtuu paljonkin, mutta tilastoihin niistä päätyy vain aniharva.
Poliisi kun usein on se vihoviimeinen taho joka halutaan asioita selvittämään. Lisäksi myös ”kunnian tahraantuminen” tehokkaasti pitää uhrin suun supussa.

Mutta takaisin tähän kyseiseen tapaukseen..
onko joku tutustunut näihin oikeusasteiden papereihin?
Onko se juuri niin, että uhrin tarina muuttunut hovissa?
Vai onko hovi tulkinnut eri tavalla kun käräjäoikeus?

Uhri kuitenkin melkoisen nuori. Ei mene kaaliin, että tuon ikäinen voisi vakuuttavasti valehdella koko esitutkinnan syytetyn niskaan, joka on On/off nimimerkin tarjoama vaihtoehtoinen teoria. Jos koko syytös on perätön, millä ihmeen perusteella tuomio on ropsahtanut?

Jollain vitsalla tai kepillä kurittaminen taitaa olla edelleen käytössä romanikasvatuksessa, mutta siitä on vielä melko pitkä matka tekoihin joista saa 5v3kk..
mikähän tässäkin jutussa se totuus on?
janita
Jane Marple
Viestit: 1017
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja janita »

Jösse Kalapää kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 1:49 am Olen tuon pitskun mäkkäri tapauksen jälkeen seuraillut kaaleet tänne FB ryhmää ja jo pelkästään niiden kirjoitusten perusteella mitä siellä on ollut (ja joista edes jotenkin saa selvää, kun kirjoitusasut ovat ekaluokkalaisen tasolla poikkeuksetta) ja myös viittauksista muutamiin lehtiartikkeleihin (joku ruotsalainen tuomio oli melko rankka tapaus) päätynyt lopputulemaan että lapsiin kohdistunutta hyväksikäyttöä tapahtuu paljonkin, mutta tilastoihin niistä päätyy vain aniharva.
Poliisi kun usein on se vihoviimeinen taho joka halutaan asioita selvittämään. Lisäksi myös ”kunnian tahraantuminen” tehokkaasti pitää uhrin suun supussa.

Mutta takaisin tähän kyseiseen tapaukseen..
onko joku tutustunut näihin oikeusasteiden papereihin?
Onko se juuri niin, että uhrin tarina muuttunut hovissa?
Vai onko hovi tulkinnut eri tavalla kun käräjäoikeus?

Uhri kuitenkin melkoisen nuori. Ei mene kaaliin, että tuon ikäinen voisi vakuuttavasti valehdella koko esitutkinnan syytetyn niskaan, joka on On/off nimimerkin tarjoama vaihtoehtoinen teoria. Jos koko syytös on perätön, millä ihmeen perusteella tuomio on ropsahtanut?

Jollain vitsalla tai kepillä kurittaminen taitaa olla edelleen käytössä romanikasvatuksessa, mutta siitä on vielä melko pitkä matka tekoihin joista saa 5v3kk..
mikähän tässäkin jutussa se totuus on?
Oon todella kiinnostunut samoista asioista ja haluaisin myös kuulla, jos jollain on yhtään tarkempaa tietoa asiasta.

Itse valitettavasti olen hyvin läheltlä pieneen lapseen kohdistunutta seksuaalirikosasiaa, jossa tekijöinä romaneja.

Koska tiedän sattuneesta syystä varsin yksiryiskohtaisesti, miten pieniin lapsiin kohdistuneet seri-prosessit menee, ihmetteken todella paljon tätä tapausta ja miten hovi on voinut päätyä noin eri tulokseen. Näin vakavissa rikoksissa näytön täytyy olla todella pitävää ja pääasiassa tällaisista ei siksi edes tuomioita saada, kun jo syytteennostoon tarvitaan valtavasti pitävää näyttöä. Tuo käräjäoikeuden antama tuomio on ollut todella kova.

Itse en mitään muuta syytä keksi hovin ratkaisulle, kuin asianomustajan täysin muuttuneen kertomuksen. Mikään muu näyttö (jos ei nyt kuva-, tai videomateriaalia satu olla) ilman kertomusta ei sellaisenaan riitå edes syytteennostoon ja kertomuksenkin luotettavuutta arvioidaan ihan lasten- ja nuorten oikeuspshkiatrisessa osaamiskeskuksessa. Tuntuu jotenkin uskomattomalta että pieni lapsi pystyisi npita ammattilaisia huijaamaan. Myös kuuleminen pienten lasten kohdalla tehdään noissa, eikä poliisi yleensä pieniä lapsia kuule, vaikka se sinänsä mahdollista olisikin. Lasten kohdalla myös yleensä se kuuleminen nauhoitetaan ja lapsen ei tarvitse olla oikeudessa paikalla todustamassa. Sitä en ihan tarkkaan tiedä millä tavalla näissä syytetyn oikeus esittää kysymyksiä asianomistajalle toteutetaan.
Jösse Kalapää
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 28, 2024 11:46 pm

Re: Etelä-Pohjanmaa: Käräjäoikeudesta 5 v 3 kk - hovioikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Jösse Kalapää »

Voipi olla niinkin, ettei kukaan ole jaksanut kiinnostua niin paljon jutusta että olisi pyytänyt oikeuden päätökset. Kai ne pyytämällä saa.
Vastaa Viestiin