Joukkotappelu Kokkolassa - poliisit kivisateessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2383
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Joukkotappelu Kokkolassa - poliisit kivisateessa

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

En löytänyt tästä vielä keskustelua, joten tässä juttu:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008060 ... 3_uu.shtml

Joukkotappelu Kokkolassa - poliisit kivisateessa
8.6.2008 17:29

Poliiseja heitettiin kivillä ja veitsellä Kokkolassa lauantai-iltana, kun virkavalta meni rauhoittelemaan kahden joukkion kahakkaa ravintolan edustalle.

Poliisi tainnutti yhden riehuntaan osallistuneen henkilön etälamauttimella. Kukaan ei loukkaantunut vakavasti kahakassa.

Asiasta sunnuntaina tiedottaneen Kokkolan poliisin mukaan välikohtaus sattui hieman ennen kello 21:tä kaupungin keskustassa sijaitsevan ravintolan edessä. Paikalle saapui joukko miehiä, jotka rikkoivat ravintolasta useita ikkunalaseja sekä kadunvarressa olleen henkilöauton lasin. Hyökkäyksen kohteena oli ravintolassa ollut toinen porukka, jonka kanssa hyökkääjillä oli vanhoja riitoja.

Etälamautin jäähdytti tappelun

Tappelun aikana molemmat osapuolet heittelivät toisiaan kivillä. Poliisi sai tilanteen hallintaan sen jälkeen, kun yksi tappelijoista oli tainnutettu etälamauttimella eli laitteella, joka sähkövirran avulla lamauttaa kohdehenkilön lihaksiston toiminnan hetkellisesti.

Tapauksella oli useita sivullisia silminnäkijöitä. Asiaa tutkitaan muun muassa pahoinpitelyjen sekä virkamiehen väkivaltaisen vastustamisen nimikkeillä.
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Olisi käyttänyt lamauttimen sijasta asetta, vittu mitä porukkaa!
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Eilen Kokkolassa, tänään Helsingissä...
Kaivopuiston ulkoilmakonsertti päättyi rähinään sunnuntai-iltana.

"Noin kaksi ja puoli tuntia konsertin päättymisen jälkeen puistoon jääneet nuoret alkoivat yhtäkkiä heitellä poliisia pulloilla ja kivillä", kertoi Helsingin päivystävä komisario Mika Helminen sunnuntaina.


Poliisin mukaan Kaivopuistoon oli jäänyt pienissä ryhmissä istuskelemaan noin 200 nuorta. Koska väkeä oli paikalla paljon, myös poliisi oli jäänyt valvomaan järjestystä.

"Noin kello 19 poliisit lähtivät rauhoittamaan kahta miestä, jotka alkoivat ottaa puistossa yhteen. Sen jälkeen koitti niin sanottu massahysteria, kun nuoret yhtäkkiä kimpaantuivatkin poliisille", Helminen kuvaili tapahtumien kulkua.


Helsingin poliisi hälytti puistoon heti lähes kaikki kaupungin poliisipartiot. Lisävoimia pyydettiin myös naapurikunnista.

Tilanne rauhoittuikin nopeasti, eikä kukaan loukkaantunut rähinässä. Useista poliisiautoista rikottiin laseja ja vaurioitettiin peltejä. Helminen kuvaili vaurioita mittaviksi.


Poliisi tyhjensi Kaivopuiston ja otti paikan päältä kiinni kymmenkunta nuorta. Ainakin yhtä heistä epäillään vahingonteosta. Suurinta osaa epäillään virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Nuoret vietiin säilöön Kisahallin säilytyssuojaan, jossa he joutuivat viettämään myös yönsä.


Kaivopuistossa iltaa viettänyt Jaska Kyllönen näki, kun poliisi taltutti rajusti maahan Tähtitorninmäkeä alas juosseen miehen.

"Jotain keppejä siinä käytettiin, vaikka mies jo makasi maassa. Mies oli kai lyönyt poliisia", hän kertoi.


Kaivohuoneen terassilla istuneet ystävykset Sanna Aaltonenja Jenni Heikkilä kuvailivat tapahtumia hysteerisiksi.

Helsingin poliisi ei sunnuntai-iltana tiennyt, mistä nuorten yhtäkkinen riehaantuminen sai alkunsa. Loppuillan ajaksi poliisi keskittyi estämään nuorten riehumisen keskikaupungilla.


Loppuillanriehumista lukuun ottamatta Radio Novan järjestämä kesäkonsertti sujui hyvin. Kello 13 alkaneeseen konserttiin odotettiin 60 000:ta vierasta.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kai ... 5237011245
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Kokkolan tapauksesta -

Katkelma eräältä turvallisuusalan foorumilta...
"Ulkomaalaistaustaisten sukuriitoja. Tais asiat hieman kärjistyä eilen sen jälkeen kun nuori nainen "tippui" kerrostalon parvekkeelta."
..Kuulostais siltä, että kommentin heittäjä tietää mistä puhuu, koska osasi nimetä tarkan tapahtumapaikankin (em. foorumilla) jne...
Mutta täähän on spekulaatiota siihen saakka kunnes se on valalla vahvistettu oikeudessa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Smyba
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Huhti 18, 2008 11:32 am
Paikkakunta: Keski-Suomen rajoilla

Viesti Kirjoittaja Smyba »

ulkomaalaisten omistuksessa on ainaki kyseinen pizzeria missä tämä tapahtu ja kuulema ne siellä oli riehunukki. kiva olla syömässä ku rupee tiiliskiviä lentään ikkunan läpi. eikä oo ensimmäinen kerta ku tän pizzerian ikkunat saa kyytiä..
Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

Jepjep..joensuussakin välil harrastavat tota ruokalavälistä puukkohippaa ym..nyttemmin tosin rauhottunu aikapaljon.. :o
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-
373
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 11:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 373 »

Tossa kaivarin riehaantumisjutussa pisti kyllä silmään se, että poliisit melko helposti ( after all ) käyttivät niitä teleskooppipamppujaan.
Siinä ihan metrin - kahden päästä katselin kun moni, varsinkin tummaihoinen joutui ilman mitään (ainakaan itse havaitsemaani) syytä poliisin huomaan. [lue: poliisin hakkaamaksi ja maahan iskemäksi ]
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

373 kirjoitti:Tossa kaivarin riehaantumisjutussa pisti kyllä silmään se, että poliisit melko helposti ( after all ) käyttivät niitä teleskooppipamppujaan.
Siinä ihan metrin - kahden päästä katselin kun moni, varsinkin tummaihoinen joutui ilman mitään (ainakaan itse havaitsemaani) syytä poliisin huomaan. [lue: poliisin hakkaamaksi ja maahan iskemäksi ]
Hakkaamaksi ja maahan iskemäksi (itse termi on jo sellainen, että pistää epäilemään koko kirjoitustasi)... Tää on taas niin ratkiriemukasta, että odotan oikein innolla minkälainen "poliisi ja vartija on pamputtaja sikoja" show tästä alkaa niin kuin perinteisestikin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:Tää on taas niin ratkiriemukasta, että odotan oikein innolla minkälainen "poliisi ja vartija on pamputtaja sikoja" show tästä alkaa niin kuin perinteisestikin...
Hahah, niin perisuomalainen asenne kuin vaan voi olla. Poliisi on jumala ja poliisi ei koskaan tee mitään väärää eikä varsinkaan pahoinpitele ihmisiä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Hahah, niin perisuomalainen asenne kuin vaan voi olla. Poliisi on jumala ja poliisi ei koskaan tee mitään väärää eikä varsinkaan pahoinpitele ihmisiä.
Siinäkin porukassa on seassa kusipäitä. Ei siinä mitään. Mutta jos aloitus kuuluu jo:
...Hakkaamaksi ja maahan iskemäksi...
niin kyseessä ei oletettavasti ole ihan puolueeton mielipide. Ja samaan tyyliin minäkin voisin aloittaa sen vollotuksen tuosta sun kommentoinnistasi, että "tuollaisia heittoja heittelee ne pikkurikolliset, jotka ite tyrii, seuraavaksi vinkuuvat kun saavat sitä mitä tilaa ja koko episodi on poliisin syytä lopulta"...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:jos aloitus kuuluu jo:
...Hakkaamaksi ja maahan iskemäksi...
niin kyseessä ei oletettavasti ole ihan puolueeton mielipide.
Ei tietenkään, koska Suomessa poliisi ei hakkaa ketään ja toimii muutenkin aina kovin mallikkaasti. Uskokaamme herraan poliisiin, vapahtajaamme!

Nyt ovat muuten urpot jo uhkailemassa Kaivarin konserttien kieltämisellä. Uskomatonta auktoriteetti-intoilua.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:jos aloitus kuuluu jo:
...Hakkaamaksi ja maahan iskemäksi...
niin kyseessä ei oletettavasti ole ihan puolueeton mielipide.
Ei tietenkään, koska Suomessa poliisi ei hakkaa ketään ja toimii muutenkin aina kovin mallikkaasti. Uskokaamme herraan poliisiin, vapahtajaamme!
Antipatioita? :lol:
Montako kertaa olet henkilökohtaisesti ollut poliisin voimakeinojen kohteena ilman syytä ja täysin provosoimatta (kaupungilla tms)?

Ps. http://www.youtube.com/watch?v=p5b6SxeZ ... re=related :lol: :wink:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:Antipatioita? :lol:
Montako kertaa olet henkilökohtaisesti ollut poliisin voimakeinojen kohteena ilman syytä ja täysin provosoimatta (kaupungilla tms)?
Muutamia kertoja. Ja jos lähipiirin kokemukset sekä läheltä seuratut tilanteet lasketaan mukaan niin päästään jonnekin 15-20 kertaan.

Antipatioita mulla ei ole, mutta ei myöskään perisuomalaista auktoriteettiuskovaista asennetta. Mun on hyvin helppo uskoa, että joku pöllölaakson urpo on käynyt käsiksi johonkin siviiliin ilman sen kummempaa syytä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Muutamia kertoja. Ja jos lähipiirin kokemukset sekä läheltä seuratut tilanteet lasketaan mukaan niin päästään jonnekin 15-20 kertaan.
Jos ootte noin huono onnista ja kaltoinkohdeltua porukkaa noin keskimäärin, niin onko käynyt kellään, toistan: kellään mielessä tehdä tutkinta pyyntöä, koska juuri itsekkin kerroit olleesi todistamassa ko. laista tapausta, eli todistajia ainakin on...?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Katupoika ja muut lökäpöksyt valehtelevat. Vaikea todistaa sellaista mitä ei tapahtunut...eikä siinä mitään KUNNON kansalaiset menetä jos poliisi hakkaisikin noita hihhuleita.
Vastaa Viestiin