Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

ysiysiysi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 2:03 pm

Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku

Viesti Kirjoittaja ysiysiysi »

Näin puolentosita vuosikymmenen jälkeen pompsahti mieleeni tapaus, josta muutama inttikaveri keskusteli aikoinaan. Alle parikymppinen mies oli siis, ilmeisesti vahingossa ampunut, jos nyt ei kaveriaan, niin tuttunsa kuitenkin. Aika on tehnyt muistille tepposensa, enkä muista mainittuja nimiä, aikaa tai paikkaa. Kaksi palvelustoveria tunsi osapuolet ja pari muutakin tiesi tapauksesta.
Olisiko kellään tietoa tai jopa täällä ketju asiasta?

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja Destiny »

En muista kuin Hyvinkäältä tällaisen tapauksen,tapahtui ihan 90-luvun alussa, voi olla jopa -89. Tekijä oli Hyvinkääläinen,uhri Lohjalta. Talossa oli isommat bileet,pojat oli löytänyt talosta aseen (muistaisin,että tapahtui tekijän talossa,mutta voin muistaa väärin),ruvenneet remplaamaan pyssyä,ase oli lauennut Lohjalaispoikaa päähän.Uhri kuoli heti.

Tekijä ei saanut kummoistakaan tuomiota,koska pian pörräsi taas Hyvinkään keskustassa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja Blues »

Muuta ei tule mieleen, kuin Kontulan bussissa tapahtunut vahingonlaukaus, joka surmasi asetta heilutelleen kaverin. Vuosi oli 80 -luvunlopusta tai 90 -luvun alusta, valitettavasti en voi tarkastaa tai tarkempaa tietoa antaa sillä se lehti jossa tieto on on useamman tuhannen kilometrin päässä.

Kyseessä kuitenkin ihan koulujannu, joka oli vanhempiensa asekaapista aseen ottanut ( itse harrasti ampumista kuitenkin) viikonloppuillaksi esitelläkseen sitä kavereille ja bussissa (94?) vahingossa surmasi kaverinsa. Olisko tämä?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

ysiysiysi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 2:03 pm

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja ysiysiysi »

Tämä tapaus se varmastikin oli. Bussia en muistanut ulkoa, mutta kun mainitsit niin niinhän se oli. Mutta ketjua täällä ei liene, jos on onnettomuudesta kyse. Tuosta ampumaharrastuksesta ei tuolloin ollut muistaakseni puhetta, vaan oletin maalaispoikana, että itä/pohjoishelskiläisille tämmöistä sattuu. Hurjia gangstereita kun ovat.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuosta tapauksesta liikkui aikanaan paljonkin huhuja, ettei olisi niin vahinko ollut, ja olihan tuossa nyt jotakin machoilua mukana, kun pitää asetta kantaa pitkin katuja perjantai (?) iltana.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

ysiysiysi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 2:03 pm

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja ysiysiysi »

Miten on, saiko ampuja jotain seuraamuksia?

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja Blues »

Nyt täytyy tunnustaa, että kovalevyni on tyhjentynyt siltä osin, eikä muistikapasiteetti riitä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

ysiysiysi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 2:03 pm

Re: Nuori mies surmasi toisen. Helsinki 90-luvun alku.

Viesti Kirjoittaja ysiysiysi »

Tämähän selvisikin sitten heti kuuden vuoden päästä aloituksesta.

16-vuotias Mikko Paasi pakeni kotiin ammuttuaan ystävänsä - Piti haulikkoa suussaan, uhrin vanhemmat tulivat kyselemään henkirikoksesta
Tänään klo 19:01
Thaimaan luolapelastuksesta kunniaa saanut sukeltaja Mikko Paasi kertoo menneisyyden traagisesta tapauksesta uutuuskirjassaan ”Sukellus valoon”.
Sukeltaja Mikko Paasi kertoo rikostuomiostaan tuoreessa kirjassa.
Kuolemaan johtanut ampumistapaus sattui vuonna 1991, kun Paasi oli 16-vuotias.
Raastuvanoikeus tuomitsi Paasin 9 kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Vastaa Viestiin