Vanhuksen surma Keravalla 80-luvun lopulla?

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Vanhuksen surma Keravalla 80-luvun lopulla?

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Muistaakseni 80-luvun lopulla 2 nuorukaista tunkeutuivat vanhuksen kotiin ilmeisesti tarkoituksenaan ryöstää tämän omaisuutta. Muistaakseni uhri oli naispuolinen, mutta aivan varma en asiasta ole. Homma karkasi käsistä ja vanhus sai surmansa järjettömän väkivallan seurauksena. Toisen tekijän etunimi oli Esa. Tiedän, että antamani tiedot ovat epämääräisiä, mutta josko porukasta löytyy vaikkapa joku keravalainen, joka muistaisi tapauksesta enemmän? Jossain Alibissa oli jutusta artikkelikin..
Eli löytyykö muisti- tai lehtilokeroistanne lisää tietoa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Hmmm.... taisi olla tämä täysin järjetön tapaus, missä vanhus kaiken lisäksi raiskattiin ennen tappoa. Sotasaalis oli jotain pikkurahaa ja muistaakseni tusinan verran sokeripaketteja. Kaiken lisäksi joku näistä sokeripaketeista oli ollut hajalla ja jätti poliiseille merkkivanan, kuten "Hannussa ja Kertussa" konsanaan. Tämä Esa teki myöhemmin itsemurhan vankilassa hirttäytymällä.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Noinhan se taisi mennä :cry: . Itse tapauksesta oli hatarahkot mielikuvat mutta tuon kyseisen Esan muistan pellavapäisenä, aran oloisena pikkupoikana 70-luvun lopulta. Kotioloissa oli kai pikkuisen toivomisen varaa. Isoveljestään kuulin, että oli kännissä ajanut autollaan raskaana olevan naisen päälle. Lapsi kuoli. HUOM! Muistelen näin.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
tietäjä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:10 am

Viesti Kirjoittaja tietäjä »

Hyvältä kuullostaa. Enpä ole moisesta kuullut,
en tiedä miksi.Olen kyllä asunut Keravalla silloin.

Toisaalta olen ollut silloin vasta vähän päälle kymmenen
vanha enkä ole Alibia lukenut.

Näitä yhtä järkeviä juttujahan sattui myöhemmin, vuosituhannen
vaihteessa Keravalla paljonkin;

Savion raitin "psykoosi"puukotus, kirvessurma Saviolla, Savion kilju/kännykkäryöstö+tappo, kalastajan + jonkun ohikulkijan
"butaanitappo" keravanjoella ja keskustassa, eräässä baarissa
yksi vai kaksi kuollutta (toinen tippui rappusia avustettuna),
jonkinasteisen invalidimiehen raaka tappo kotonaan
viina/pilleripöhnässä.

Taisipa joku vielä tappaa vaimonsakin kotosalla samoihin aikoihin.

Ja toki tuo paloittelusurman uhrikin oli Keravalta alunperin, ja suurin osa tekijöistäkin Keravalla hengasi enemmän ja vähemmän. Teko vain tapahtui Hyvinkäällä.
Matkailu avartaa, koppihoito kaventaa...
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

En itse ole keravalainen joten turvaudun nyt sinuun: Olen kuullut Keravasta käytettävän mm. seuraavia nimiä: Ernola ja Hanurila. Tuo kertomasi Keravan rikollisesta meiningistä kuulostaa aika rankalta, mahtavatko tuollaiset erikoiset lempinimet kertoa Keravan maineesta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin