Uutisten linkit!

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

viikate
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 9:22 pm

Uutisten linkit!

Viesti Kirjoittaja viikate »

Osa foorumilasista kopio pelkän uutislinkin ilman tekstiä viesteihin. Tästä seuraa ajan kanssa se ongelma ettei linkki toimi ja muutaman viikon/kuukauden päästä kellään ole hajua mitä uutisessa puhuttiin.
Pitäisikö ottaa käytäntö että koko uutinen kopioidaan copupastella viestiin jolloin se säilyy pidempään?
Miten on?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5182
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Samaa mieltä!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Chse ois hyvä idea.
I am an African!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17087
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Hyvä idea. Olen tehnyt itse kumpaakin. Laittakaa mieluummin molemmat. nettiosoite ja itse juttu. Mutta jos ja kun voisi sen verran malttaa ja katsoa onko juttu jo siellä ja onko se niin kovin tähdellinen, että kannattaa laittaa foorumiin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

^komppaan
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Kannatan! Itse olen pyrkinyt tätä käytäntöä noudattamaankin. Varsinaista ongelmaa ei ehkä vielä ole, mutta entä puolen vuoden päästä, tai vuoden... kun linkit alkavat tosissaan vanhentua ja vaihtua. Kaikki tärkeä informaatio siis sivuille talteen!
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Kopio ja alkuperäinen linkki on varmaan paras vaihtoehto. Itse yritän yleensä laittaa vielä quotet lainauksen ympärille, jotta se olisi helpompi erottaa kirjoittajan omista kommenteista.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Itsekin olen kopioinut uutisia tänne, mutta kertokaa kumpi on parempi tapa...

Lainata juttua näin:

"Afganistanissa vapautetut yhdeksäntoista eteläkorealaista panttivankia palasivat sunnuntaina kotimaahansa.

He kiittivät hallitusta henkensä pelastamisesta ja pyysivät anteeksi aiheuttamiaan hankaluuksia."

Vai näin?
Afganistanissa vapautetut yhdeksäntoista eteläkorealaista panttivankia palasivat sunnuntaina kotimaahansa.

He kiittivät hallitusta henkensä pelastamisesta ja pyysivät anteeksi aiheuttamiaan hankaluuksia.
Kumpi näyttää paremmalta ja helposti luettavammalta?
Olen yleensä käyttänyt tuota jälkimmäistä tapaa.
Lihava
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Paska Kaupunni

Viesti Kirjoittaja Lihava »

Jälkimmäinen
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17087
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Jälkimmäinen. Lisäksi se on helpompi tehdä ja siinä näkyy selvästi, että kyse on kopioidusta artikkelista. Kummassakin tapauksessa on vain niin, että on lähde mainittava.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Liityn mukaan. Tähän mennessä olen kopioidut tekstit vanhan tavan mukaan kursivoinut ja pannut lainausmerkkien sisään. Tuo jälkimmäinen kopsaus vaikuttaa minustakin, näistä kahdesta annetusta esimerkistä, paremmalta.
Vastaa Viestiin