Pilkunviilausta LAINAUKSESTA

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Tepa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 10:54 pm

Pilkunviilausta LAINAUKSESTA

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Käyttäjille lyhyt ohje, kuinka lainaus tehdään:


Huom. EI SAA ruksata:
[ ] Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä

Kuten huomataan, lainaus alkaa koodilla [ quote] ja päättyy tietenkin lopetuskoodiin [ /quote]
Nämä koodit [hakasulkujen sisässä] pitää olla pilkulleen oikein, muuten ei toimi.

[Esikatselu]
konsta kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Toivoisin ettei täällä alettaisi niin hirveästi pilkkuja viilaamaan, vaan annettaisiin kirjoittajille hieman liikkumavaraa, jolloin jotain järkevämpää, kuin ainainen kinastelu, juupa eipäs tilanteet jäisivät vähemmälle.
No, heh, tuohan oli hjuumoria. Esität asiat niin vahvassa faktamoodissa, ettet jätä tulkinallé juuri liikkumisvaraa.
Jos esikatselussa viesti ei ole halutun näköinen, pitää Muokkausruudussa tutkia, missä vika piilee.
Esimerkiksi on saattanut epähuomiossa jäädä yksi hakasulkumerkki pois, jolloin koodi tietenkään ei toimi.

[Esikatselu]
konsta kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Toivoisin ettei täällä alettaisi niin hirveästi pilkkuja viilaamaan, vaan annettaisiin kirjoittajille hieman liikkumavaraa, jolloin jotain järkevämpää, kuin ainainen kinastelu, juupa eipäs tilanteet jäisivät vähemmälle.
No, heh, tuohan oli hjuumoria. Esität asiat niin vahvassa faktamoodissa, ettet jätä tulkinallé juuri liikkumisvaraa.[/quote

Muutetaanpa alkuperäistä hieman:

[Esikatselu]
Hessu52 kirjoitti: Toivoisin ettei täällä alettaisi niin hirveästi pilkkuja viilaamaan, vaan annettaisiin kirjoittajille hieman liikkumavaraa, jolloin jotain järkevämpää, kuin ainainen kinastelu, juupa eipäs tilanteet jäisivät vähemmälle.
konsta kirjoitti:No, heh, tuohan oli hjuumoria. Esität asiat niin vahvassa faktamoodissa, ettet jätä tulkinallé juuri liikkumisvaraa.

Ja vielä kerran:

[Esikatselu]
Hessu52 kirjoitti: Toivoisin ettei täällä alettaisi niin hirveästi pilkkuja viilaamaan,
konsta kirjoitti:No, heh, tuohan oli hjuumoria.
Hessu52 kirjoitti:vaan annettaisiin kirjoittajille hieman liikkumavaraa, jolloin jotain järkevämpää, kuin ainainen kinastelu, juupa eipäs tilanteet jäisivät vähemmälle.
konsta kirjoitti:Esität asiat niin vahvassa faktamoodissa, ettet jätä tulkinallé juuri liikkumisvaraa.
Kun viesti on halutussa muodossa, painetaan lopuksi [Lähetä]
Jos jostakin syystä viestiä ei halutakaan lähettää, suljetaan selainikkuna ja viesti häipyy bittiavaruuteen.

Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

...................
Viimeksi muokannut Surku, Ti Elo 14, 2007 6:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Jos joku on ihmetellyt käyttämiäni ^ ja ^^ -merkkejä, niin olen niitä joillain palstoilla nähnyt, ja ovat mielestäni hyvä tapa vastata samalla sivulla, ei kovin kaukana olevaan viestiin ilman lainaamista (joskus tosin lainaus selventää asiaa huomattavasti).

Käyttämäni ^^ ei siis ole hymiö joka tarkoittaa jotain ihan muuta :)

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Minä käytän näitä myös jos vastaan suoraan yllä olevalle enkä tarvitse lainausta. ^Yksi viesti ylöspäin, ^^2 viestiä ylöspäin. :shock:

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Olen syynännyt nuo ohjeet jo taannoin hyvin tarkkaan, ja jostain syystä lainaukset vaan menee päin h****ttiä joskus vaikka kuinka monta kertaa koettaa. Samantyylistä viestiä olen lukenut muiltakin. MIkä siinä on niin vaikeaa :?:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Tepa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 10:54 pm

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Kylli kirjoitti:Olen syynännyt nuo ohjeet jo taannoin hyvin tarkkaan, ja jostain syystä lainaukset vaan menee päin h****ttiä joskus vaikka kuinka monta kertaa koettaa. Samantyylistä viestiä olen lukenut muiltakin. MIkä siinä on niin vaikeaa :?:
En ole aivan varma, mikähän siinä menee "päin h****ttiä"?

Jos nyt arvauksena laitan tähän esimerkkiä:
Tässä alla on viestisi kopioituna, poistan siitä osia.
Kylli kirjoitti:Olen syynännyt nuo ohjeet jo taannoin hyvin tarkkaan,
ja
jostain syystä lainaukset vaan menee päin h****ttiä joskus vaikka
kuinka monta kertaa koettaa. Samantyylistä viestiä olen lukenut
muiltakin. MIkä siinä on niin vaikeaa
:?:[ /quote]

Tämähän tuottaa lainauksen:
Kylli kirjoitti:jostain syystä lainaukset vaan menee päin h****ttiä joskus vaikka kuinka monta kertaa koettaa. :?:
Muokkausruudun ärsyttävän pieni koko tietenkin tuottaa vaikeuksia
hahmottaa lopullista viestiä. Senpä vuoksi suosittelen Esikatselun
käyttöä.

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Juu, olen koittanut esikatsella kun itseäkin ärsyttää epäonnistuneet lainaukset. Mutta kun on 10 kertaa esikatsellut ja aina se menee pieleen (???) niin olen (myönnänmyönnän!!!) toisinaan vaan sitten kiroten pistänyt lainauksen menemään...(Häpeiliö ?). Mutta: tärkeä asia, ak lupaa edelleen pyrkiä parempaan (kun ne aika usein sitten kuitenkin onnistuvatkin)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Hei, mikä on, kun ei lainaus suju kaikilla vielä?
Voiko tapa lainata olla jotenkin väärä?

En halua ärsyttää, mutta välillä ei meinaa huomata, että kyseessä onkin lainaus, kun ei näy tuota "valkoista laatikkoa".

Ja itse käytän myös ^juttua. Tai jos haluan yhden rivin jostakin ihan mielettömästä kirjoituspumaskasta, niin ilmoitan "lainanneeni väärin".
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^^Ks. edellä. En ymmärrä!
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Kylli kirjoitti:^^Ks. edellä. En ymmärrä!
Kylli ja muutkin, joilla vielä vaikeuksia lainauksen kanssa. Jos haluat lainata jotain tekstiä niin paina vain lainaa ja sitten pääset tähän tekstikohtaan. ÄLÄ koske siihen ylläolevaan tekstiin vaan ala vaan kirjoittamaan siihen alapuolelle.

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Hoh, mua ärsyttää toi ^-juttu.

Se vaan ärsyttää.

Höh.
What you do... Makes you who you are.

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Juujuu (ja hei, nykyisin onnistun yleensä -ylpiö-) mutta kun aina ei tahdo lainata koko tekstiä vaan vain pienen osan!
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Sitten kun haluaa lainata vain osan, niin tummaa sen mitä ei halua ja painaa deleteä.

Hessuu....^^ :P
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ookoo. Siis. Ohjeet on tosi selkeät ja helpot, kyse ei ole nyt siitä. Mutta jostain syystä olen joutunut useaan kertaan tilanteeseen, ettei lainaus mene siihen "valkeaan latikkoon", vaikka koitan useaan kertaan. Kerran-pari olen sitten antanut mennä pieleen, kun 10 yritystä ei ole tuottanut tulosta. Mutta nyt tuntuu jotenkin hassulta että selittelen tässä, en mielestäni nyt kuitenkaan ole mitenkään erityisesti kunnostautunut niitten vääränlaisten lainausten tekemisessä.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Se guote ja ne sulkeet pitää kanssa olla mukana, niitä ei saa deletoida.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Vastaa Viestiin