Pojan katoaminen 1998

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Suhveli
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 10:15 am

Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Suhveli »

Löysin tällaisen tarinan netistä.

"Back in 1998 i was at second grade and was coming home from school alone for the first time. (i had a bit overprotective parents since i lived only about a block away from my school) I was stopped by an elderly woman who said she had something to tell me. She said she had no husband, had lost her son years ago and just wanted to give me a hug. Something about this woman got me the creeps and now later on thinking she did act, talk and look really weird. Almost like she was a man dressed in old womens clothes. But This could be just my then juvenile imagination playing around. After asking me for a hug she reached her hands towards me in the motion of one waiting for a hug, i took off and ran as fast as i could, all the way home. As i ran i think i heard her laughing really loud with a really low, manly tone. When i got home i told my mom about this, but she wasn’t worried at all and told me that she probably was only an old and lonely woman who just needed a hug. Here in Finland we have this magazine called ‘Alibi’ which has the most recent news about burglaries, thefts, murders, rapes etc. And for a reason an 8-year old like me was not allowed anywhere near that kind of a magazine. But a few weeks after that incident with the old “woman” i did get my hands on one of those magazines, which was a brand new one. I read about an incident that happened in the area where i lived. It was about a boy, my age, last seen by his friends, hugging an old woman and walking somewhere with her just to be never seen again. The case is still unsolved today. I think i have escaped being kidnapped and/or murdered or something. I still remember this today, 15 years later and it still gives me the shivers."

Koitin googlailla, mutta en löytänyt mitään tuohon sopivaa tapausta. Mahtaako joku muistaa tätä? Löytyisikö tuo kyseinen Alibi joltain? Alkoi kiinnostamaan ja ajattelin, että täällä on pakko jonkun tietää! :)

Linkki alkuperäiseen juttuun:

http://thoughtcatalog.com/christine-sto ... CMfacebook

Avatar
Jimmy Hoffa
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 12:05 am

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Jimmy Hoffa »

Kertomus kuulostaa mielikuvituksen tuotteelta. Olen täysin varma, että kuvausta vastaavaa (selvittämätöntä) pikkupojan katoamista ei ole tapahtunut ainakaan 1990-luvun Suomessa. Jos tuollainen olisi tapahtunut, siitä olisi uutisoitu tiedotusvälineissä ja sittemmin keskusteltu myös täälläkin.
I'll be back.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kuulostaa kyllä keksityltä omaankin korvaani. Melko urbaania legendaa suorastaan. Kakkosluokkalainen on voinut nähdä untakin siitä että on lukenut Alibia ja siellä on tuo juttu ollut minkä jälkeen vuosia myöhemmin se on päässä muotoutunut "todellisuudeksi". Aivot on vähän sellaiset, jotkut lapsuuden jutut mitä kuvittelee että on tapahtunut, onkin voinut olla unta tai muuten vain vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.

Tuntuisi että jos tuollainen kadonnut poika olisi ollut, siitä tosiaan huudeltaisiin vielä tänäkin päivänä. Kadonneet lapset on vähän sellainen asia, että ne saa huomioarvoa kuitenkin monia muita tapauksia runsaammin. Voi tietysti myös olla että tämä kaikki on tapahtunut, mutta tapaus on selvinnyt ja sen vuoksi vaipunut unholaan. Tosin juttu on kuitenkin suht tuore siinä mielessä, että vuodesta 1998 ei kuitenkaan ole vasta kuin 18 vuotta. ( Niin se aika menee.... )

Tässä vielä karkeasti suomennettuna tuo tarina niille, joille ei englanti niin taivu:
Vuonna 1998 olin kakkosluokkalainen ja olin tulossa kotiin koulusta yksin ensimmäistä kertaa. (Minulla oli ylisuojelevaiset vanhemmat sillä asuin vain noin korttelin päässä koulusta.) Minut pysäytti vanhempi nainen joka sanoi että hänellä on jotain kerrottavaa minulle. Hän sanoi ettei hänellä ole aviomiestä ja että hän oli menettänyt poikansa vuosia sitten ja halusi halata minua. Jokin tässä naisessa aiheutti kylmiä väreitä ja nyt myöhemmin kun mietin sitä, tyyli jolla hän käytäytyi, puhui ja katsoi oli todella outo. Melkein kuin hän olisi ollut mies pukeutuneena naisten vaatteisiin. Mutta tämä saattaa olla minun silloisen lapsenmielen mielikuvitusta. Kysyttyään minulta halausta hän ojensi kätensä minua kohden odottaen halausta, minä juoksin pakoon niin lujaa kuin kykenin, koko matkan kotiin asti. Kun juoksin, luulen kuulleeni hänen nauravan todella matalalla, miehisellä sävyllä. Kun pääsin kotiin kerroin äidilleni tapahtuneesta, mutta hän ei ollut huolestunut ollenkaan ja sanoi sen olleen todennäköisesti vain vanha ja yksinäinen nainen joka kaipasi halausta. Täällä Suomessa meillä on lehti nimeltä Alibi, missä on viimeisimmät uutiset murroista, varkauksista, murhista, raiskauksista jne. Ja syystäkin 8-vuotias minä ei saanut olla lähelläkään sellaisia lehtiä. Mutta muutama viikko myöhemmin vanhan "naisen" kanssa tapahtuneen jälkeen sain käsiini yhden niistä lehdistä, mikä sattui olemaan uusin. Luin tapauksesta joka tapahtui alueella jossa asuin. Se oli pojasta, minun ikäisestäni, jonka näkivät viimeksi hänen kaverinsa halaamassa vanhaa naista ja kävelemässä sen jälkeen jonnekin, eikä häntä nähty enää koskaan. Tapaus on yhä selvittämättä. Luulen että olen onnistunut pakenemaan sieppaamiselta ja/tai murhalta tai jotain. Muistan tämän edelleen, 15 vuotta myöhemmin ja se aiheuttaa minulle yhä kylmiä väreitä.
Kirjoittaja on siis tätä kirjoittaessaan ollut 23-vuotias, nykyisin noin 25-vuotias.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Olen edellisten kanssa samaa mieltä, että ei tämä nyt näin ole voinut mennä.
Tuo naisen kanssa kohtaaminen voi tietysti olla totta. Ehkäpä nainen on menettänyt lapsensa ja hakenut halattavaa muualta. Jospa kirjoittajan äiti (tai joku muu) on kertonut tästä menetyksestä ja se on jäänyt hänen päähänsä itämään. Tämä kirjoittaja on nähnyt sitten jonkun Alibin jutun, ehtimättä sitä lukea sen paremmin, missä on ollut esim. jonkun lapsen katoamisesta juttua. Hän on sitten yhdistänyt nämä kaksi asiaa toisiinsa. (Sieltä Janakkalastahan pyöräili kadoksiin se yksi poika 80-luvulla.)

Honeybadger
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Marras 06, 2014 5:28 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Honeybadger »

Nettihän on täynnä näitä erilaisia (varsinkin englanninkielisiä) tarinapalstoja, joista voi lukea kauhu- tai rikosaiheisia juttuja. Moni ei ehkä innostuksissaan tule ajatelleeksi, että ne ovat fiktiivisiä eivätkä mitään tositarinoita. Juuri sellaisesta napatulta tämäkin tarina kuulostaa. 8)
"There is no other animal as fearless as the crazyass Honey Badger"

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Tarina on valmis pohjatarina, johon on sitten "istutettu" Alibin nimi paikallisvärin saamiseksi. Vastaavasti Amerikoissa tarinassa esiintyy heikäläinen rikosjulkaisu, Saksassa saksalainen jne. Jos tuon ajatuksella lukee, huomaa mm. Alibi-osuuden irrallisuuden muusta tarinasta.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Suhveli
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 10:15 am

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Suhveli »

Oon lukenu tuollaisia kauhutarinoita tosiaan vastaavilta sivuilta paljonkin ja pitänyt niitä pääsääntöisesti satuina. Mutta jotenkin särähti, kun olikin yhtäkkiä Suomesta tarina niin aloin miettimään josko osa olisikin ihan totta.

Olen itse ollut -98 vuonna tokalla luokalla niin rupesi kiinnostamaan. En itse muista kuulleeni lapsena mitään tuollaista, mutta empä kauhean tarkasti muista mitään muutakaan.:D

Olisi vain ollut "kiva" jos juttu olisikin ollut totta ja löytynyt tuo mainittu Alibi ja selvinnyt mikä juttu kyseessä, mutta kiitos näistä vastauksista! :)

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Pojan katoaminen 1998

Viesti Kirjoittaja Ailar »

J.Maybrick kirjoitti:Tarina on valmis pohjatarina, johon on sitten "istutettu" Alibin nimi paikallisvärin saamiseksi. Vastaavasti Amerikoissa tarinassa esiintyy heikäläinen rikosjulkaisu, Saksassa saksalainen jne. Jos tuon ajatuksella lukee, huomaa mm. Alibi-osuuden irrallisuuden muusta tarinasta.
Totta. Tuo Alibi-osuus on todella jotenkin irrallinen. Jäinkin aiemmin lukiessani juttua miettimään, miksi se tuntuu niin ontuvalta. Syy voi olla juuri tässä, että se on lisätty tarinaan jälkikäteen.

Vastaa Viestiin