Eduskuntatalon akustiikan suunnittelijan surma

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Eduskuntatalon akustiikan suunnittelijan surma

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Heti alkuun totean, että huono aloitus, kun minulla ei tapauksesta kovin runsaita muistikuvia ole. Tapahtui pk-seudulla (Vantaalla?) 80-luvun lopulla. Uhri, noin 60-vuotias akustiikan asiantuntija istui ystäviensä kanssa kantapaikassaan ja jossain vaiheessa paikalle tullut nuori mies alkoi haastamaan riitaa ja joutui mielestään tappiolle.

Nuori rähinöitsijä päätti kuitenkin kostaa kärsimänsä vääryyden ja odotti ravintolan läheisyydessä kunnes paikka suljettiin ja miehet tulivat ulos. Hän kuitenkin erehtyi henkilöstä, joten uhriksi valikoitui tuohon riitelyyn täysin osaton ihminen.

Uhri hakattiin hengiltä ja paikalle osunut vartija (tms.) soitti ambulanssin, mutta uhri oli kaiketi jo tuolloin kuollut.

Tekijä ilmoittautui itse, (jo seuraavana päivänä?) ja tuomittiin sittemmin taposta vankeuteen. Sai muistaakseni 9 vuotta?

Alibissa oli artikkeli asiasta ja kuva missä uhri vuotta tai paria ennen surmaa testaa eduskunnan puhujapöntöstä akustiikan toimivuutta jokin mittari kädessään.

Muistaako/tietääkö kukaan tapauksesta tätä vähää enempää?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Minulla ei ole tästä mitään muistikuvaa. Plärään rikoslehteni läpi noilta ajoin. Postaan jos löytyy.
Vastaa Viestiin