17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

mrjulma
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Su Touko 28, 2017 4:59 pm

17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja mrjulma »

Onnettomuuden vuoksi kauko- ja junaliikenteessä on myöhästymisiä ja peruutuksia.
Tapanilassa sattuneen onnettomuuden pelastustyöt on saatu päätökseen ja junaliikenne jatkuu pääradalla, tiedottaa Rataliikennekeskus.

Tiistaiaamun junaliikenteessä lähi- ja kaukoliikenteessä aiheutuu kuitenkin edelleen myöhästymisiä ja peruutuksia.

Varhain aamulla ihminen jäi junan alle Tapanilassa. Onnettomuuden vuoksi aamun junaliikenne pysähtyi täysin Tapanilassa noin 50 minuutin ajaksi.

Lähde: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005554413.html

Puskaradiosta kuultuna uhri ollut 17-vuotias.

Mies77
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Touko 28, 2014 12:25 am

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja Mies77 »

Näitähän sattuu eri puolilla Suomea lähes päivittäin valitettavasti, ja surullista on läheisten ja näitten työnsä puolesta tämän kokevien vuoksi.

Avatar
Krum
Frank Drebin
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 10:13 pm

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja Krum »

Mies77 kirjoitti:Näitähän sattuu eri puolilla Suomea lähes päivittäin valitettavasti, ja surullista on läheisten ja näitten työnsä puolesta tämän kokevien vuoksi.
Jos Hesariin on luottaminen, niin viikottain. Ihmeellisen korkea luku kyllä sekin.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002896024.html

Tässä puhutaan onnettomuudesta, mutta eivätköhän nuo ole suurimmaksi osaksi suisiideja? Nykyään on sitten tämä selfie-juttu ja radalla kikkailu, missä ilmeisesti on tapahtunut vahinkoja.

Itse olen kerran ollut kyydissä, kun näin kävi. Oli aika karu näky. Yksi sukulainen myös päätti päättää päivänsä kyseisellä tavalla.

SL0
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2013 1:21 am

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja SL0 »

Ikävä tapaus. Toisaalta kertoo siitä, että miten huonosti ihmiset voi "hyvinvointivaltio" Suomessa kun päädytään tämmöiseen ratkaisuun. Toki eihän tämän tapauksen taustoja tiedetä, mutta kuitenkin. Näitä tulee vastaan melkeinpä päivittäin.. :(

Mies77
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Touko 28, 2014 12:25 am

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja Mies77 »

Krum kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:Näitähän sattuu eri puolilla Suomea lähes päivittäin valitettavasti, ja surullista on läheisten ja näitten työnsä puolesta tämän kokevien vuoksi.
Jos Hesariin on luottaminen, niin viikottain. Ihmeellisen korkea luku kyllä sekin.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002896024.html

Tässä puhutaan onnettomuudesta, mutta eivätköhän nuo ole suurimmaksi osaksi suisiideja? Nykyään on sitten tämä selfie-juttu ja radalla kikkailu, missä ilmeisesti on tapahtunut vahinkoja.

Itse olen kerran ollut kyydissä, kun näin kävi. Oli aika karu näky. Yksi sukulainen myös päätti päättää päivänsä kyseisellä tavalla.
Linkkisi on ilmeisesti vanha, mutta ei varmasti tuosta paljon muuttunut ole tilastot, toivottavasti ei ainakaan huonompaan suuntaan, kyllä välillä päivittäin jopa useampia tapauksia junan allekkin jääntejä on(keskiarvo sitten oma juttunsa), muista "onnettomuuksista" puhumattakaan.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja putsari »

SL0 kirjoitti:Ikävä tapaus. Toisaalta kertoo siitä, että miten huonosti ihmiset voi "hyvinvointivaltio" Suomessa kun päädytään tämmöiseen ratkaisuun. Toki eihän tämän tapauksen taustoja tiedetä, mutta kuitenkin. Näitä tulee vastaan melkeinpä päivittäin.. :(
Näitä helmiä taas. Pahoinvointivaltioissako ei tapahdu itsemurhia? Minä vähän luulen, että ennen hyvinvointivaltiota Suomessa saattoi olla enemmän itsemurhia kuin nykyään.
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

Avatar
Krum
Frank Drebin
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 10:13 pm

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja Krum »

putsari kirjoitti:Näitä helmiä taas. Pahoinvointivaltioissako ei tapahdu itsemurhia? Minä vähän luulen, että ennen hyvinvointivaltiota Suomessa saattoi olla enemmän itsemurhia kuin nykyään.
Itse ainakin ymmärsin tuon SL0:n viestin sillä tavalla, että hyvinvointivaltioksi Suomessa on edelleenkin hämmästyttävän korkeat itsemurhalukemat verrattuna muihin Euroopan maihin. Ja sehän pitää täysin paikkansa, vaikkakin itsemurhat ovat Suomessa vähentyneet. Hyvinvointivaltion määritelmä onkin sitten jo kokonaan eri asia...

No joo, meni taas OT, eihän tässä vielä kukaan ole kertonut, mistä tapahtuneessa oli kyse. Eiköhän yleiselle keskustelulle itsemurhistakin löydy jokin oma lankansa.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja putsari »

Krum kirjoitti:
Itse ainakin ymmärsin tuon SL0:n viestin sillä tavalla, että hyvinvointivaltioksi Suomessa on edelleenkin hämmästyttävän korkeat itsemurhalukemat verrattuna muihin Euroopan maihin.
Minä luulen, että suomalaisten itsemurha-alttiuden syyt on ihan muualla, kuin siinä onko Suomi hyvinvointi-tai pahoinvointivaltio.
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1089
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

putsari kirjoitti:
Krum kirjoitti:
Itse ainakin ymmärsin tuon SL0:n viestin sillä tavalla, että hyvinvointivaltioksi Suomessa on edelleenkin hämmästyttävän korkeat itsemurhalukemat verrattuna muihin Euroopan maihin.
Minä luulen, että suomalaisten itsemurha-alttiuden syyt on ihan muualla, kuin siinä onko Suomi hyvinvointi-tai pahoinvointivaltio.
Monet varmasti passivoituvat ja loppujen lopuksi masentuvat toimettomuudesta mihin esim. työttömyys monesti johtaa.Varsinkaa jos siihen päälle ei ole kummoisia sosiaalisia taitoja nii se on jo lopun alkua monille kun ei taho saaha ihmissuhteitakaan luotua.On niitä syitä tietenkin monia muitakin mutta tämä vain yksi esimerkki.
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.

SL0
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2013 1:21 am

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja SL0 »

Krum kirjoitti:
putsari kirjoitti:Näitä helmiä taas. Pahoinvointivaltioissako ei tapahdu itsemurhia? Minä vähän luulen, että ennen hyvinvointivaltiota Suomessa saattoi olla enemmän itsemurhia kuin nykyään.
Itse ainakin ymmärsin tuon SL0:n viestin sillä tavalla, että hyvinvointivaltioksi Suomessa on edelleenkin hämmästyttävän korkeat itsemurhalukemat verrattuna muihin Euroopan maihin. Ja sehän pitää täysin paikkansa, vaikkakin itsemurhat ovat Suomessa vähentyneet. Hyvinvointivaltion määritelmä onkin sitten jo kokonaan eri asia...

No joo, meni taas OT, eihän tässä vielä kukaan ole kertonut, mistä tapahtuneessa oli kyse. Eiköhän yleiselle keskustelulle itsemurhistakin löydy jokin oma lankansa.
Sitä juuri tarkoitin. Jotkut haluaa ymmärtää asiat väärin vaikka väkisin. Mutta jatkakaa!

Betonipuu
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 6:28 pm

Re: 17-vuotias jäi junan alle Helsingissä 6.2.2018

Viesti Kirjoittaja Betonipuu »

Paikallislehden mukaan:

Junaliikenne oli kokonaan poikki Tikkurilan ja Helsingin välillä noin tunnin tiistaina aamulla ennen seitsemää. Katkoksen syynä oli Tapanilassa aamulla tapahtunut henkilövahinko ja sen pelastustyöt. Hätäkeskuksen mukaan henkilö hyppäsi Tapanilan rautatieaseman kohdalla sillalta pohjoisen suuntaan matkalla olevan junan eteen.

Hyppääjä menehtyi. Junan tuulilasi rikkoutui, mutta kuljettaja ei vahingoittunut.

Junaliikenteen myöhästymiset jatkuvat koko aamupäivän ajan, tiedotetaan Liikenneviraston rataliikennekeskuksesta.

Vastaa Viestiin