Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Kerran olen taposta jo tuomionsa loppupuolta lusineen tavannut, tuntenutkin jollain lailla erään toisen henkilön kautta ja jopa reissunnut heidän kanssaan kalassa yms. Kuulin vasta jälkikäteen, että mistä hän oli istunut. Jos olisin tiennyt, olisin ehkä jättänyt lähinnä hienotunteisuussyistä erään hänelle laukomani homoteemaisen vitsin heittämättä. Jälkikäteen kuulin tämän yhteisen tuttumme kertomana, että hän on istunut juuri känni/pikaistuspäissään tehdyn homotapon. :oops:

Ei siis murha, eikä edes mitenkään erikoinen henkirikos, mutta tuo jo vuosia sitten tietämättömyyttäni heittämäni muka-hauska läppä on mielessäni edelleen. :roll:
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CSI »

Mikä on "homotappo"?

Tappaa homoseksuaalin? Vaiko tappaa siksi, että sanotaan homoseksuaaliksi? Vaiko tappaa siksi, että naurat homoille?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Ricciardi
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Loka 17, 2017 7:09 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Ricciardi »

Onpa tuota yhden seinänaapurina tullut asuttua. Tai pitäisikö sanoa niin että se asui minun naapurinani... Ehti se pari vuotta siinä olla ennen kuin sain tietää mitä miehiä oli, mutta en minä siitä sen kummempia ajatellut. Ei sen kanssa ollut koskaan mitään ongelmaa.

Tarkemmin en ruodi.
Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

Olen ja jutellutkin hänen kanssa . Jutuissa sivusi tätä murhaa. Nyt on tämkin kuollut. Täällä topik on jutusta. Mutta jätän tämän tähän.
mykisstys
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 9:50 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja mykisstys »

muistan Kajaanissa asuessani tunsin hyvin erään kaverin joka myöhemmin tappoi vanhan maatalon isännän. olisikohan ollut vuonna 2001 tai niillämain. oltiin hyvää pataa tämän kaverin kanssa (olen vieläkin). oltiin nuoria ja juotiin viinaa ja kiusattiin tyttöjä. jäin sitten kerran yöksi ja tämä kaverini tokaisi leikillään että "mä tapan sut". ihan huulta vaan heiteltiin. Siitä meni noin ehkä pari kolme vuotta kunnes tämä kyseinen mies tosiaankin tappoi vanhan miehen piripäissään. Kaverini lusi tuomionsa ja on nyt itse pienen maatilan isäntä ja myöskin uskossa. lapsia on tehnyt 3 ja vaimo on myös hänellä nykyäään. Moikkaillaan ja jutellaan aina kun näemme. Noin ehkä kerran pari vuoteen.

asun nyt oulun seudulla. myös pokena eräässä ravintolassa. vakkari juoppoihin kuuluu myös erittäin rauhallinen mies jonka kanssa aina sillointällöin turistaa joutavia. kerran hän on menettänyt malttinsa ja lähtenyt suutuspäissään pois. kyyppari minule kertoi tästä asiakkaasta joka on aikaisemmin asunut jossainpäin ruotsin ja norjan lähirajalla ja käynyt töissä norjassa. tullut yllättäen kotiinsa ilmoittamatta. oli löytänyt vaimonsa vieraan miehen luota. tämä mies oli menettänyt hermonsa ja tiputtanut tämän vieraan miehen kerrostalon parvekkeelta alas johon myös kuollut. tiputtaja on lusinut tuomionsa. mukava ukkeli baarissa ollessaan.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2111
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Joitakin olen kohdannut jo pelkästään entisen ammattinikin pulolesta.Doctor Lecter muistanee ehkä Joutsenon teinisurman 1982 ja Mirva Penttisen henkirikoksen 1990.Nimiä mainitsematta, edellinen kävi joskus samaa kurssia, jälkimmäinen taas asui samassa kylässä.Muitakin tietysti on.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
bastardofinlandese
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Loka 23, 2018 9:00 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja bastardofinlandese »

useita. taposta istuneita, murhasta istuneita. ei ole mitään yhdistäviä luonteenpiirteitä tai ulkonäöllisiä seikkoja, ellei vankila inkkiä joillakin käsivarsissa jne. yllättyisitte monet kuinka tavallisia jotkut ovat..
Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

Ulkonäkö paljastaa hyvin harvoin murhaajan. Itse en osaa erottaa silmien ja kasvon piirteiden perusteella pelkästään paljoajaan. Siihen profilointiin tarvitsee väkisin muutakin kuin valokuvan.

Pakko myöntää että näistä suomen sarjakillereistä en olisi osannut kuvan perusteella sanoa mitään.

Monesti on todella uhkaavan näköisiä korstoja ja ikäviä emäntiä tullut kadulla vastaan ja tiedän että ovat ihan puhtaita pulmusia pelottavasta ulkonäöstä huolimatta.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Olen ollut. Tyyppi hitsas töissä autoa ja minä pidin ilmaa varoiksi ettei syty palaan. Tyyppi totesi, ettei ole ennen nainen pitänyt ilmaa , minä mietin myöhemmin, että en ole ennen ilmaa pidellyt vaimonsa palottelijalle. Kyseessä tapaus joka täälläkin ollut keskustelussa. Sain siis myöhemmin tietää mitä äijä oli tehnyt.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2111
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

myrskylyhty kirjoitti:Ulkonäkö paljastaa hyvin harvoin murhaajan. Itse en osaa erottaa silmien ja kasvon piirteiden perusteella pelkästään paljoajaan. Siihen profilointiin tarvitsee väkisin muutakin kuin valokuvan.

Pakko myöntää että näistä suomen sarjakillereistä en olisi osannut kuvan perusteella sanoa mitään.

Monesti on todella uhkaavan näköisiä korstoja ja ikäviä emäntiä tullut kadulla vastaan ja tiedän että ovat ihan puhtaita pulmusia pelottavasta ulkonäöstä huolimatta.
'

Tervehdys nimimerkki "Myrskylyhty".Ihan normaaleja tyyppejä olivat Alkoholi ei sopinut heille.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

paccasucco kirjoitti: Tervehdys nimimerkki "Myrskylyhty".Ihan normaaleja tyyppejä olivat Alkoholi ei sopinut heille.
Aivan! Siinä on hyvää lähtökohtaa kun perustellaan alkoholin vaarallisuudesta. Ei pelkästään maksa ole vaarassa vaan järki ja harkintakyky. Jonkun voimamiehen tai naisen voisi toivoa menettävän kännissä mieluummin maksansa kuin järkensä.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri
Rautapallo
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Heinä 28, 2016 5:47 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Rautapallo »

myrskylyhty kirjoitti:
paccasucco kirjoitti: Tervehdys nimimerkki "Myrskylyhty".Ihan normaaleja tyyppejä olivat Alkoholi ei sopinut heille.
Aivan! Siinä on hyvää lähtökohtaa kun perustellaan alkoholin vaarallisuudesta. Ei pelkästään maksa ole vaarassa vaan järki ja harkintakyky. Jonkun voimamiehen tai naisen voisi toivoa menettävän kännissä mieluummin maksansa kuin järkensä.
Päihteet taitaa olla yleisimpiä syitä/seurausta henkirikoksiin. Niinkun omassakin kokemuksessa, sankari oli käyttänyt molempia kansallishuumeitamme, alkoholia ja piriä.

Taitaa siitä olla jo reilu 10 vuotta. Kaverilla oli illanistujaiset, oltiin pihalla tupakalla kun osan tuntema tappajamies ( ei murhamies kuten otsikossa) tulee aivan yhtäkkiä puukon kanssa huutamaan. Noin 5 ukkoo juoksee sisälle karkuun, pihaan jään minä,toinen mies ja sen aikainen tyttöystäväni joka oli jäänyt ns nalkkiin puukkomiehen viereen eikä uskaltanut liikkua. Pakkohan se oli jäädä ja yrittää puhua miehelle järkeä ettei tyttöystävää vedetä paloiks. Puukkosankari katsoi vielä yhdessä vaiheessa silmiin ja sano "kai sää ******* tajuat että mä voin tappaa sut siihen". Onneksi oli tämä toinen rohkea joka uskalsi jäädä puhumaan pakenemisen sijaan ja sai rauhoiteltua puukkosankarin koska tunsi hänet hyvin. Sisälle päästyäni sain kuulla että puukkosankari on tappanut jo kerran aikaisemmin ja vieläpä puukolla.

Kerrottakoon että syy tälle puukolla riehumiselle oli se että illanistujaisissa oli kaksi hänen kaveriaan ja häntä ei oltu kutsuttu mukaan. No ei kai nyt helvetissä jos noin kymmenestä 2 tietää kaverin ja taustalla on henkirikos. Ei ensimmäinen tyyppi kenet kutsuisin kämpilleni juomaan olutta.
finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

CSI kirjoitti:Mikä on "homotappo"?

Tappaa homoseksuaalin? Vaiko tappaa siksi, että sanotaan homoseksuaaliksi? Vaiko tappaa siksi, että naurat homoille?
Tässä minun kertomassani tapauksessa oli kyse juurikin homoseksuaalin tappamisesta.
Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

Olen tavannut vähintään kymmeniä.
Mieleenpainuvimpia:
- Jalo Seppänen (Tämä on ainoa, joka herätti ajatuksen "Onneks en tiennyt kuka se on, olisin saattanut tehdä jotain harkitsematonta")
- Ensio Koivunen
- Jarmo Siltala (Opettajansa Turussa tappanut koulupoika)
- Saku ja Jussi (Ogelin "natsimurhan" tekijät)
- Hammarin Reka (Tosin ei ollutvielä murhamies tavatessamme. Olen eräiden hänen perheenjäsenentensä hyvä ystävä nyttemmin)
- Snobi. Vaikka ei ole "murhamiesten virallisella listalla", pidän varmana että tappoi Krisun Ukin kanssa. Tunsin tyypin lähinnä mukaranskalaisjuurillaan ja Ranskassa asumisillaan leveilevänä tyyppinä, joka oli vakuuttunut, että joku päivä vielä lentää itsesuunnittelemallaan lentokoneella, jonka piirustukset näytti minullekin. Myöhemmin tutustuin paremmin, eikä hän lopulta ollutkaan paskempi tyyppi ollenkaan. Todella katkera loppuun asti siitä, että Villingin piirityksessä häneltä posautettiin polisin haulikolla käsi paskaksi ja se vaivasi kipuina häntä elämänsä loppuun asti.
jne. jne.



Lisäksi on ainakin samanmoinen määrä niitä, joista tiesin jo kohdatessa mitä olivat miehiään.
Vastaa Viestiin