Lääkkeet rikosten takana

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

rahima
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 7:37 pm

Lääkkeet rikosten takana

Viesti Kirjoittaja rahima »

En ole huomannut, että missään olisi kirjoitettu tai puhuttu lääkkeistä, jotka ovat myötävaikuttaneet siihen, että rikos on tapahtunut. Oisko jopa niin, että lääkkeet ovat ensisijainen syy rikoksiin.Eikä vain huumerikoksiin, vaan kaikenlaisiin rikoksiin myös murhiin.
Kyllähän me tiedetään, että lääkkeitä ensisijaisesti bentsoja ja opiaatteja käytetään huumausaineina. Katse kääntyy aineen käyttäjään, huumerikolliseen. Mistä lääke on peräisin? Se on apteekista ja reseptin on kirjoittanut lääkäri. Näin on aina. Puhutaan myös katukauppalääkkeistä, myös ne ovat lääkärin kirjoittamalla reseptillä saatuja.
Lääkkeet ovat tarpeellisia vakavissa mielenterveyden häiriöissä kuten skitsofreniassa ja bipolaarihäiriössä. Toisin on asianlaita masennuksessa ja persoonallisuushäiriöissä. Eräät lääkkeet ovat hyvinkin haitallisia. On murhia, joissa näyttää, että ei ole motiivia. Tällaisella henkilöllä voi olla käytössä vaikkapa ns. SNRI-lääke, joka voi saada pään pahastikin sekaisin. Tuo pään sekasuus ei välttämättä näy ulospäin. Ykskaks henkilö vaikkapa tappaa isänsä ilman motiivia. Kaikki ihmettelee,poliisi,oikeuslaitos ja lääkkeenkäyttäjä itse. Tehdään mielentilatutkimus. Se lääkkeen määrännyt lääkäri ajattelee hiljaa mielessään, että hänen määräämä lääke sekoitti tämän isänmurhaajan pään. Pitää olla vain hiljaa ja ajatella omassa mielessään, että tämä on minun syytä.Ihme ja kumma, kukaan ei edes ajattele, että lääke olisi jotenkin syypää tapahtumaan.Paitsi tietysti lääkkeen määrännyt lääkäri.
Entäs sitten vanhukset, joilla valtavat määrät lääkkeitä käytössä. Kukaan ei oikeasti tiedä, mikä on yhteisvaikutus kyseisen asiakkaan kohdalla. Eikä sitä, että onko lääkkeestä hyötyä vai ennemminkin haittaa. Semmosta puoskarointia. Sanotaan, että lääkkeen ja myrkyn ero on annostelussa. Kyllä se ero on paljon monimuotoisempi. Lääke ei aina auta, se voi myös olla haitallinen tai tarpeeton. Lääketehtaat ovat vastuunsa pois sulkeneet pitkillä varoituksilla ja sivuoireluetteloilla. Hyvä, että potilaat valveutuvat ja ottavat selvää omista lääkkeistään ja katsovat paremmin kuin ennen mitä suuhunsa laittavat.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Lääkkeet rikosten takana

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Hyvä aihe.Ryynipäät,ei prkl.Joskus aikoinaan sekopäisintä/samalla todistettua idiotismin maximusta.Siihen vähän viinaa päälle,hurjempia aivottomia lobotomia robotteja sai aikoinaan hakea.Oma ensimmäinen tuomio tuli vastaavanlaisesta perseilystä.Apoteekkarithan nuita kiinnosta paskojakaan,mitä määrää,ja kenelle,kuoseista kattomatta.Tili kasvaa ja muulla niinkään väliä.
jos syy/seuraus menetelmää ajattelee mm.jenkkilässä,90- lukuja polakka virtaus katutasolla johtui todella suurelta osin respalääkkeistä
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lääkkeet rikosten takana

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

SSRI-lääkkeet joita yleisesti masennukseen käytetään ovat vaarallisia. Yleisimmin käyttäjä tekee itsemurhan masennuksesta noustuaan. Mutta murhamiehiäkin se tekee ihmisistä jotka ehkä muuten eivät olisi murhanneet: Columbinen kaksikko, Hyvinkään saksimurhaaja, Porin jalkajousimurhaaja, Jokelan koulusurmat, Kauhajoen koulusurmat. Tapaukset eivät tähän lopu mutta nämä tulivat mieleen nyt nopeasti pohdittuna.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
RagLV2
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Elo 02, 2018 7:08 am

Re: Lääkkeet rikosten takana

Viesti Kirjoittaja RagLV2 »

Muistan kun olin vielä alaikäinen ja heräsin jonkun tutun luota lattialta puhelimen soittoon ja se oli poliisi jostain pahoinpitelyjutusta soitteli. Oli ihan kaamea krapula vaikka olin kännissä edelleen unista huolimatta. Otin jonkun särkylääkkeen koska pää tuntui räjähtävän vaikken normaalisti otakkaan. Olisikohan ollut burana tai panadol mitä niitä nyt onkaan jota löysin tutun keittiön kaapista. Otin hieman kovitiiviniä palanpainikkeeksi ja jossain vaiheessa joku heräsi siellä ja en oikein muista miksi niin löin häntä ja myöhemmin kahta muutakin asunnossa olevaa. Olen karttanut lääkkeitä tuon jälkeen.
Vastaa Viestiin