USA: Boeing 737 suistui jokeen Floridassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

napalanko
Rico Tubbs
Viestit: 1281
Liittynyt: La Marras 05, 2016 6:52 pm

Re: USA: Boeing 737 suistui jokeen Floridassa

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Perinteiseen ryssäläiseen tapaan uhrimäärä nousee..nyt 41, vaikka alkuun yritettiin pimittää etuä vain 1...eipä ihmetyttäisi vaikka olisi koko koneellinen menny...
Neuvostoliitto 💯 1922-2022

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: USA: Boeing 737 suistui jokeen Floridassa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c1d ... 18944dac03
Boeingin sisäiset viestit julki - työntekijän mukaan 737 Maxin suunnittelivat pellet, joita valvoivat apinat
Boeing on julkaissut satoja sisäisiä viestejä, jotka liittyvät Max 737 -lentokoneen kehittämiseen. Yhtiön tavoitteena on viestejä julkaisemalla lisätä avoimuutta.

Yksi työntekijä kirjoitti yhtiön sisäisessä viestipalvelussa huhtikuussa 2017 näin: Lentokone on pellejen suunnittelema. Heitä puolestaan valvovat apinat.

Työntekijä viittasi Boeing Maxin tietokonejärjestelmään.

Toinen työntekijä kysyi pikaviestissä kollegaltaan: Antaisitko perheesi lentää Maxilla, jonka lentäjä on koulutettu simulaattorissa? Itse en antaisi.

Kollega vastasi: En.

Tämä viestinvaihto käytiin helmikuussa 2018, kun Max-koneet jo lensivät maailman taivailla, kahdeksan kuukautta ennen ensimmäistä onnettomuutta.


FAA hyväksyi ”kakkapökäleen”
Boeingin työntekijät arvostelevat oman yhtiönsä lisäksi kovin sanoin myös Yhdysvaltain ilmailuviranomaista FAA:ta, jonka tehtävänä on valvoa koneiden turvallisuutta koko valmistusprosessin ja elinkaaren ajan.

– FAA ei ollut mitenkään perinpohjainen ja vaativa. Se ei puuttunut useisiin asioihin, kirjoitti yksi työntekijä helmikuussa 2017.

– Olen todella järkyttynyt, jos FAA hyväksyy tämän ”kakkapökäleen”, kirjoitti toinen työntekijä uutistoimisto Reutersin mukaan.

Max 737 -koneet määrättiin lentokieltoon vuoden 2019 maaliskuussa, kun kaksi konetta oli pudonnut, toinen Indonesiassa, toinen Etiopiassa. 346 ihmistä sai onnettomuuksissa surmansa.
Pistetään tähän vielä hieman noita duunareiden viestittelyjä
"This airplane is designed by clowns, who are in turn supervised by monkeys..."
"I still haven’t been forgiven by God for the covering up I did last year," one of the employees said in messages from 2018, apparently in reference to interactions with the Federal Aviation Administration.
"Would you put your family on a Max simulator trained aircraft? I wouldn’t," one employee said to a colleague in another exchange from 2018, before the first crash. "No," the colleague responded.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/d ... parit:5a3d
Boeingin huolet eivät hellitä – Lehtitietojen mukaan turmakonemallista on löytynyt uusia ongelmia
Boeingin 737 MAX -matkustajakone on ollut viime vuoden maaliskuusta asti lentokiellossa, sillä kyseisen mallin koneet olivat osallisina kahdessa vakavassa onnettomuudessa, jossa menetettiin useita henkiä.

737 MAX -koneiden lentokielto on alkuvuodesta 2020 yhä voimassa, Yhdysvalloissa ainakin helmikuuhun asti ja muissa maissa oletettavasti vielä pidempään.

Boeing ilmoitti joulukuussa 2019 keskeyttävänsä turmakoneiden mallin valmistuksen tilapäisesti, ja yhtiö oli hidastanut koneen tuotantoa jo viime keväänä. Boeingilla on tästä huolimatta yhteensä 400 valmista konetta varastossa.

Osana prosessia, jolla MAX-koneet pääsisivät takaisin käyttöön, ovat Boeing sekä Yhdysvaltain viranomaiset käyneet koneen jokaisen osion läpi. Osana tätä selvitystä koneista on löytynyt uusi potentiaalinen suunnitteluvirhe, kertoo New York Times.

Boeing teki Yhdysvaltain ilmailuhallinnon FAA:n pyynnöstä sisäisen tarkastuksen selvittääkseen, onko yhtiö ottanut selvästi huomioon vaaraa aiheuttavat asiat. Tarkastuksessa selvisi uusia, aiemmin raportoimattomia huolia koskien koneen perän johdotusta.

New York Timesin lähteiden mukaan Boeing selvittää nyt, onko koneissa kaksi tärkeää johdotusta liian lähellä toisiaan, mikä voisi johtaa oikosulkuun.

Oikosulku koneen peräosassa voi johtaa maahansyöksyyn, jos lentäjät eivät toimi tilanteessa oikein.

Tällä hetkellä Boeing yrittää yhä selvittää, voisiko tällainen skenaario tapahtua lennon aikana, ja jos näin on, tarvitseeko yhtiön erottaa johdotukset kaikista niistä noin 800 MAX -matkustajakoneesta, jotka se on jo rakentanut.

Yhtiön mukaan korjaus olisi melko helppo hoitaa.

Boeing kertoi potentiaalisesta turvallisuusriskistä FAA:lle joulukuussa.

Yhtiö saattaa joutua selvittämään, koskeeko sama potentiaalinen ongelma 737 MAX -koneen edeltäjää 737 NG:tä, joita on tällä hetkellä käytössä noin 6 800 kappaletta.

Boeingin työntekijän mukaan tämän kaltaisten ongelmien löytäminen ja korjaaminen ei ole poikkeuksellista.

Uudet mahdolliset ongelmat eivät silti ole hyvä uutinen ongelmissa rämpivälle Boeingille. MAX -koneet ovat olleet lentokiellossa maaliskuusta asti, sen jälkeen kun yhteensä 346 ihmistä kuoli kahdessa eri turmassa 737 MAX -koneiden maahansyöksyissä.

Maahansyöksyt johtuivat ohjelmistovirheestä, johon Boeing on kehittänyt ratkaisua. Kyseistä ratkaisua ei kuitenkaan ole vielä virallisesti hyväksytty, ja Boeingin MAX -koneiden saaminen pois lentokiellosta on kestänyt kauemmin, kuin Boeing on odottanut.

Uusien potentiaalisten turvallisuusriskien lisäksi Boeing kertoi FAA:lle löytäneensä myös valmistusongelman, jonka myötä sen lentokoneissa ei ole erityisen hyvä suoja salamaniskuja vastaan.

Tämän vuoksi FAA kehittää säädöstä, joka pakottaisi yhtiön palauttamaan salamasuojauksen. Boeing on jo käynnistänyt prosessin, jolla ongelma ratkaistaan.

Boeingin skandaali on aiheuttanut yhtiölle Bloombergin mukaan lokakuuhun mennessä jo noin yhdeksän miljardin dollarin laskun.

Uutistoimisto Reuters kertoi joulukuussa Boeingilta kuluvan joidenkin arvioiden mukaan noin miljardin verran kuukaudessa 737 MAX -koneiden tähden.

JPMorganin arvion mukaan lentokiellon kustannukset olisivat joulukuuhun mennessä olleet Boeingille peräti liki kaksi miljardia dollaria (1,8 mrd eur) kuukaudessa.

”Arvioimme, että Boeing polttaa liki 2 miljardia dollaria kuukaudessa MAX -koneen takia, mutta tämä ei tule putoamaan nollaan (valmistamisen keskeytyksen) tähden”, JPMorganilta sanottiin.

Lopullisia kustannuksia on vielä kuitenkin vaikea arvioida.

Boeing aikoo kertoa tuotannon keskeyttämisen kustannuksista neljännen kvartaalin tuloksensa yhteydessä tammikuun loppupuolella.

Korjaus 8.1.2020 klo 18.50 Toisin kuin tekstissä aiemmin mainittiin, Boeingin skandaali on aiheuttanut yhtiölle jo noin yhdeksän miljardin dollarin laskun.

Juttua täydennetty 9.1.2020: Lisätty tietoa Boeingin menetyksistä.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: USA: Boeing 737 suistui jokeen Floridassa

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Sikakoira, ei voisi vähemmän kiinnostaa. No tämä oli huono vitsi.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: USA: Boeing 737 suistui jokeen Floridassa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Mielestäni Boeingin sekoilut ovat hyvinkin mielenkiintoisia ja tällähetkellä erittäinkin ajankohtaisia. Näissä kun tuntuu tuo takuuraja menneen umpeen :lol:
Tällaiset uutisoinnit luovat sitten hyvää markkinarakoa uusille tulokkaille.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Vastaa Viestiin