Pelon korttelit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Jarno-T
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 7:14 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Jarno-T »

Ja ei ollu oma vika :wink:
vanhoja velkoja haettii ja mies olikii kännissä, ilmeisesti pelkäs nii paljon et puukotti.
Ihminen on ku eläin, tarpeeks kiusaat, täysillä tulee :wink:
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Laitanpa tämän tänne kuin osui silmään Iltalehdestä:


Rauman Paroalhossa sijaitsevan "murhatalon" viimeisimmän uhrin surmasta on nostettu lukuisia syytteitä.

Vuonna 1959 syntynyt mies menehtyi tiettävästi ainakin teräaseella aiheutettuihin vammoihin. Ruumis löydettiin talosta toukokuussa.

Vuonna 1984 syntynyttä raumalaismiestä syytetään törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta. Miehen veljeä ja miesten seurassa ollutta raumalaisnaista syytetään heitteillepanosta ja kuolemantuottamuksesta tai toissijaisesti pelastustoimen laiminlyönnistä.

Jutun päätekijäksi epäilty, toukokuusta lähtien vangittuna ollut mies on jo aiemmin tuomittu pitkiin vankeusrangaistuksiin nyt syytettynä olleen naisen pahoinpitelyistä. Satakunnan Kansan mukaan syytettynä olevat miehet ovat uhrin poikia.


Jo ainakin kolme surmaa

Rikospaikkana käytetty talo on Raumalla kuuluisa - se tunnetaan niin sanottuna murhatalona. Rakennuksessa on tehty aiemmin useita henkirikoksia.

- Vuonna 2008 siellä tapahtui kuolemantapaus, joka on yhä selvittämättä. Lisäksi vuonna 1998 talossa tehtiin henkirikos. Talossa on tehty useita väkivallantekoja, rikoskomisario Matti Salonen Rauman poliisista vahvistaa.

Rikoslista on moninainen. Esimerkiksi tammikuussa 2009 poliisi piiritti taloa asemiehen takia. Syksyllä 2003 talossa sattui ampumavälikohtaus, jossa loukkaantui yksi mies.

- Teot koskettavat eri ihmisiä. Kyseessä on vuokratalo, jossa on useita asuntoja, joissa on vuosien mittaan asunut eri ihmisiä.


Naapurit valittaneet

Salosen mukaan alue ei ole erityisen levotonta.

- Tämä talo on yksittäistapaus. Samassa osoitteessa on sattunut yhtä ja toista, rikokset ovat liittyneet siellä asuneisiin ihmisiin. Asukaskunta on kyllä välillä vaihtunut.

- Rauma on melko pieni paikkakunta, legendat kasvavat nopeasti ja toiset tunnetaan. En osaa sanoa, halutaanko taloon muuttaa sen perusteella, että siellä tapahtuu. Tuskinpa, Salonen päättelee.

Hän uskoo, että talo vetää tietyntyyppisiä ihmisiä puoleensa lähinnä siksi, että kaverit hakeutuvat toistensa seuraan.

Naapurit eivät katso toimintaa hyvällä.

- Lähiseudulta on tullut valituksia. On ymmärrettävää, että aina kun tapahtuu, se noteerataan. Valitukset liittyvät yleisesti siihen toimintaan siellä.

Tapauksesta kertoi ensin Satakunnan Kansa.
Aida
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 11:49 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Aida »

Petosella oon jonkunverran liikkunut (myös yöaikaan). Kyllä Karhunpesän kiertäisin kaukaa ja muutenkin alueelle on kertynyt jonkinverran epämääräistä porukkaa. Kyllä siellä baareissa oon joskus käynyt (muut paitsi Karhunpesä) ja osa asiakkaista vaikutti vähän epämääräisiltä mut loput ihan normikansalaisia. Yöllä kyllä oon joutunut bussista juoksemaan portille ja voin sanoa, etten kovin usein halua moista tehdä. En missään olosuhteissa muuttaisi alueelle. Tosin se johtuu jo siitä, etten noiden mannejen kanssa halua samaan kortteliin asumaan. Tosin naispuolinen kaverini on asunut alueella yli 10 vuotta (lähinnä pyörönkaaren ympäristö) ja on Petosen baareista kävellyt kotiin yksin eikä koskaan ole mitään sattunut. Mut en menisi itse kokeilemaan.
Kivireki
Sofia Karppi
Viestit: 410
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 3:13 pm
Paikkakunta: Mierontie 666, Hunninko 420247

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

Varissuosta vielä... Mä olen lähes koko ikäni asunut Varissuolla, ja olen kyllä hyvin tietoinen monesta seikasta joka tähän johtaa että Varissuota pidetään jotenkin vaarallisena. Mut olen myös milloin missäkin kunnossa keikkunut ympäri vakkea eikä ikinä ongelmaa. Ongelmia ja suoranaisia vaaratilanteita löytyy tietty kun hiukankin etsii.

Nyt siellä oli poliisin tehokampanja, joka tarkoitti lähinnä sitä että poliisi väijyi jossain näkymättömissä. esimerkkinä tälläinen kun eräs Turun huumekyttä väijyi kaveria taloyhtiön pihalla, ilmeisesti parikin päivää kun ei tainnut tajuta et talosta on kaksi uloskäyntiä... Siirsi väijypaikkansa välillä lähikapakkaankin. Ihan pelkkää kiusantekoa aika pitkälti koko kampanja, tavan tallaajien mukaan merkitsi lähinnä sitä et poliisi ajaa vakken läpi auranlaakson abc:lle alle 60km/h.

Mut loppujen lopuksi vakke on nykyään kiltti paikka. Jos liikkuu väärissä piireissä ni ongelmia löytyy mistä vain. Mullekin suurimmat ongelmat on aiheutuneet poliiseista, tavallaan. Mun taskut on ratsattu milloin milläkin verukkeella, koskaan ei mitään ole ollut, ainakaan kelvannut. Olen kokeillut jopa kysyä et mitä ne etsii että otan ensi kerralla mukaan. Veitset ja kannabis se ei ainakaan ole, ne mulle on tungettu takas taskuun. Oikeita ongelmia siin ei siis oo tullut mut hiukan ärsyttää et esim keskellä kirjastoa mun tarvis tyhjentää taskut.
Ja mulla siis ei ole ns taustaa viimeisen 15v ajalta.
bibo ergo sum
Vato
Poliisikoira Rex
Viestit: 284
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 10:10 am

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Vato »

JKL:n Kuokkalassa asuneena sanoisin että ei ole niin paha paikka asua minkä maineen on saanut, Keltinmäki ja Pupari musta pahempia paikkoja Kuokkalaan verrttuna.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tossa edellisellä sivulla oli toi Korso rankattu aika korkealle rikollisuuden tyyssija listalla asukaslukuun nähden. Pitkään siellä asuneena en mä ainakaan nähnyt tai kokenut mitään rikollisuutta vaikka aika paljon tulikin heiluttua myös iltaisin siellä.
Tosin kyllähän Korso paisui kuin pullataikina kun ihmiset rakensi mökkejään urakalla.
Juu, kun nyt näitä muistin syövereitä kaivelee niin taishan siellä se yksi episodi olla kun joku tuntematon henkilö laski tulemaan luodin jos toisenkin ravintelin ikkunaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
A.W
Sabrina Duncan
Viestit: 352
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 5:08 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja A.W »

Onhan Turun Varissuo ollut aina aika hurja maineeltaan ja onhan siellä se yksi talo, jossa muutama vuosi sitten varmaan kerran viikossa joku pääsi hengestään. En nyt muista mikä sen kadun nimi oli, mutta sillä kyseisellä kadulla asuu aikast mukavaa porukkaa. Mun mielestä Varissuo on tosi masentava paikka, en mä ainakaan siellä haluisi asua, hyvänä kakkosena tulee Lauste, Halinen, Pansio eikä Jyrkkäläkään mikään mieltä hivelevä paikka ole. No ainahan se on niin, että missä paljon kaupungin vuokrataloja sinne se epäsosiaalinen sakki peseytyy.
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
Powiew
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:57 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Powiew »

Sen verran tuon esille omaakin kantaani tähän Varissuo-asiaan, siellä (+lausteella, runosmäessä ja nyt jyrkkälässä) asuneena pidän itse sitä kyllä turun vaarallisimpana paikkana, mutten mitenkään sen vaarallisempana kuin minkään muunkaan kaupungin slummeja. Sinne asutetaan kaikki sosiaalitapaukset (halvimmat vuokrat ja eniten kaupungin asuntoja) joten näkyyhän se siellä.
Viimeisten vuosien aikana on ollut pahoinpitelyjä, puukotuksia, ihan tavan ryöstöjä (henkilösellaisia - tyyliin: taju pois ja rahat ja puhelin messiin) ja perus tappeluja. Kyllä siellä olkansa yli saa katsella jos pimeään aikaan seikkailee yksinään. Eräs naispuolinen ystäväni pahoinpideltiin ja ryöstettiin, kun nousi taksista kotitalonsa alaovella, rapun edessä oli takaapäin käynyt ainakin kaksi miestä käsiksi ja hakanneet ja vieneet kaiken mukana olleen omaisuuden. Ja sanonpa vaan, että kyllä olivat pahan näköiseksi pienen naisihmisen hakanneetkin... :evil:

Täällä Jyrkkälässä sen sijaan on oikeinkin rauhallista, minä asun vielä täällä perällä korkeissa taloissa, joita aina sanotaan rauhattomiksi... Ei mitään, koskaan, ikinä. Naapuritalossa vierailee kerran viikossa ambulanssi joka hakee yhden ja saman mummelin sieltä joka kerta. Kerran näin poliisit näiden kahden vuoden aikana menevän tuonne takimmaiseen taloon. Härkämäki taitaa sitten edes vähän eloisampi mesta olla, johtuuko sitten siitä ettei tässä Jyrkkiksen puolella ole enää Bronxia ja ainoa baari on Härkämäessä? Viikonloppuisin puoli kolmen maissa porukkaa vaeltaa härästä kotiin tosta siltaa pitkin (satun oman työni takia siihen aikaan usein tulemaan parkkipaikalle) ja voivat pitää jotain pientä älämölöä, mutta kuten aiemmin mainitsin niin koskaan en ole nähnyt mitään sellaista jota voisi edes snadisti verrata siihen elämään mitä Runosmäessä (aurinkolaaksossa) tai Vakkella näin.

"Pelon korttelit" on mielestäni aika harhaanjohtava nimi näille paikoille, joita tässäkin on lueteltu. Elämä niissä paikoissa näkyy, ja sanoohan sen järkikin että jos pieneen lähiöön asutetaan paljon tietynlaisen tyyppisiä ihmisiä, niin se näkyy - ja kuuluu. Kuitenkaan minun tietooni ei ole tullut muita täysin ulkopuolisiin kohdistuvia juttuja kuin ne pari raiskausta Lausteella ja nuo ryöstelyt Varissuolla. Ja niihin minä perustan oman mielipiteeni, minua ei toisten ihmisten elämänlaatu haittaa jos siitä ei minulle koidu suoranaista vahinkoa. Nyt kun asian näin ilmaisin, niin yhteenvetona sanon, että olen nähnyt monen monta puukkohippaa, nyrkkitappelua, toisten omaisuuteen kohdistuvaa ilkivaltaa ym. ja kaikissa näissä yhdistävä tekijä on ollut se, että tekijät ovat olleet jonkin aineen vaikutuksen alaisena eikä uhri ole koskaan ollut täysin ulkopuolinen, vaan usein samaa jengiä. Toisaalta sitten nämä mainitsemani täysin ulkopuolisiin kohdistuneet rikokset, eli ne raiskaukset lausteella ja ryöstöt vakkella - niiden ainoa yhdistävä tekijä on ollut tekijän ulkomaalaisuus... :roll:
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Merope »

Aika yllättäviä listauksia oli kyllä. En olisi itsekään uskonut Tiksin pääsevän tuolle listalle, mutta tottahan se on, että viihdekeskuksessa sattuu ja tapahtuu. Itä-Helsingin "aliedustus" tuli myös yllätyksenä. Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että kaupunkien keskustat yms. bilekeskukset olisi ehkä pitänyt jättää laskuista, jos oikeasti haluaa jotain "pelon kortteleita" löytää. Toisaalta, kyllä itsekin olen enemmän "pelännyt" tai uskoisin todennäköisemmin jotain sattuvan itselleni juuri noissa keskustoissa aamuyöllä ihan normaalien känniääliöiden ja riidanhaastajien toimesta, kuin monissa noista "pahamaineisista" kaupunginosista.

Oulusta vielä: Ritaharju? Just joo :lol: . Tosin sehän nyt olikin joutunut listalle "vahingossa" (vähän asukkaita, yksi rikos). Itse sanoisin Oulun levottomimmaksi kaupunginosaksi ulkopuolisen kannalta ehkä kuitenkin Kaukovainiota, ja Kaukovainion ostaria erityisesti. Esim. Toppilassa kun mielestäni ongelmat ovat enemmän perinteisiä, tiettyjen (ryyppy-, piripää-, vähemmistö-, jne) porukoiden keskinäisiä turpaanvetoja ja muita, jotka tapahtuu sisällä Meri-Toppilan halvoissa kaupungin vuokrakämpissä. Ei siellä ulkopuolisen tarvitse pelätä, edes entisen Evakko-baarin luona. Tuirankin mainetta on mielestäni liioiteltu, ehkä joskus ennen se oli levoton, nykyään ei ehkä niinkään.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
tillintallustaja
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2012 10:21 pm

Re: Suomen väkivaltaisimmat kaupunginosat

Viesti Kirjoittaja tillintallustaja »

katupoika kirjoitti:Maikkarin sivuilta osui silmiin tällainen tutkimus jossa oli listattu Suomen väkivaltaisimmat kaupunginosat asukaslukuun suhteutettuna. Lista tässä:

1. Kluuvi, Helsinki
2. Jyväskylän keskusta
3. Lahden keskusta
4. Nekala, Tampere
5. Tikkurila, Vantaa
6. Kamppi, Helsinki
7. Ritaharju, Oulu
8. Kuopion keskusta
9. Korso, Vantaa
10. Tampereen keskusta
11. Toppila, Oulu
12. Espoon keskus, Espoo
13. Petonen, Kuopio
14. Kaijonharju, Oulu
15. Hakunila, Vantaa


Ja juttu täältä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /05/870558
Tuo Jyväskylän listaus noin korkealle jaksaa aina jotenkin huvittaa. Itse olin kaupungissa opiskelijana (eli pyörittyä tuli joka paikassa ympäri vuorokauden juhlimassa) vielä vähän aikaa sitten, eikä ikinä tullut mitään ongelmia. Pahoinpitelyjä näin koko aikana 2 jotka nekin poliisi pysäytti melko välittömästi. Riippumatta siitä oliko yksin vai porukassa ei tarvinnut ikinä miettiä että tarvitseeko pelätä keskustassa liikkumista. Maanantaisin tuli toki luettua lehdestä kuinka monta pahoinpitelyä, puukotusta ja muuta vastaava oli viikonlopun aikana tapahtunut mutta kai se on niin tietyn porukan hommia että ei "normikansalaista" häiritse.
Vato
Poliisikoira Rex
Viestit: 284
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 10:10 am

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Vato »

Musta noi keskusta-alueet ei kuulu tolle listalle,ilmeisesti siihen rikoslistaan joka ikinen pikkunenkin baaritappelu ym. Jyväskylässä se saattaa nostaa lukua, varsinkin keskustassa jossa kävelykadulla melkein joka toinen yritys on baari.

Toppilasta sen verran että ihmettelen miksi ei oo korkeammalla tossa listassa, tuntuu et siellä tapahtuu vähänväliä. Henk.kohtasesti en muuttas Toppilaan asumaan.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja wretch »

Nekalassa on muutama hamppitalo (tämä on varmasti sanottukin täällä) joissa tapahtuu paljon.Muuten alue on siistiä pientaloaluetta.Tykkäisin asua.
Rudy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 6:34 pm
Paikkakunta: Susiraja

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Rudy »

Vato kirjoitti:JKL:n Kuokkalassa asuneena sanoisin että ei ole niin paha paikka asua minkä maineen on saanut, Keltinmäki ja Pupari musta pahempia paikkoja Kuokkalaan verrttuna.
Aikoinaan Jykylään muuttoa suunnittelin ja jokainen, jonka kanssa kyseisestä kaupungista keskustelin, varoitteli nimenomaan Pupuhuhdasta ja kehoitti valitsemaan asunnon jostain ihan muualta. Piti ihan asiasta tehden kaivaa Iltalehden juttu laukkusurman ajalta, vanhoja tapauksiahan tuossa on kaivettu mutta tuo otsikko on aika raflaava :lol:

Linkki juttuun Puparista, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011 ... 7_uu.shtml
When God created a man, She was only kidding.
J.V.V.
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 7:48 pm
Paikkakunta: Suomi, Finland

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja J.V.V. »

Aihetta kutakuinkin sivuten; tuorehko tilasto paikkakunnittain; lista aakkosjärjestyksessä linkin lopussa.

Täällä heiluu nyrkki - IS selvitti Suomen väkivaltaisimmat kunnat
Julkaistu: 02.05.2012 15:59

IS selvitti, mitkä ovat Suomen väkivaltaisimmat kunnat.
Lyhyen ajan sisällä tapahtuneet veriteot ovat hämmentäneet varkautelaisia. Onko Varkaus vaarallinen paikka asua?

Tilastoista selviää, ettei kaupunki sijoitu aivan kärkipäähän väkivaltarikosten määrässä. Vuonna 2011 poliisi kirjasi Varkaudessa yhteensä 217 väkivaltarikosta, joka tarkoittaa 9,5 tapausta tuhatta asukasta kohden.

Asukaslukuun suhteutettu määrä on silti suurempi kuin monissa isommissa kaupungeissa, joissa väkivaltarikoksia tehdään yleensä paljon. Varkauden taakse jäävät esimerkiksi Jyväskylä ja Tampere.

- Isoilla paikkakunnilla on ravintoloita ja toimintaa. Kun liike lisääntyy, myös väkivalta lisääntyy, selittää poliisitarkastaja Vesa Tikkala.

Ylivoimaisesti eniten väkivaltarikoksia kirjataan Helsingissä, missä tapauksia oli yli 7800. Leppoisinta elo taas oli Luhangassa Keski-Suomessa, jossa poliisin ei tarvinnut ratkoa vuoden aikana yhtään väkivaltarikosta.

Tilastojen valossa vaarallisin paikkakunta asukkaalleen oli kuitenkin Nivala. Pohjois-Pohjanmaalla sijaitsevassa pikkukaupungissa väkivaltarikoksia kirjattiin viime vuonna peräti 22 kappaletta tuhatta asukasta kohden.

Tikkala uskoo paikkakunnan kuuluisan tanssipaikan, Tuiskulan lavan, vaikuttavan lukuihin.

- Kun alkoholia nautitaan, niin tulee yhteentörmäyksiä.

Kakkoseksi sijoittuneessa Kainuun Vaalassa taas käy kesäisin paljon matkailijoita.

- Yleensäkin pienillä paikkakunnilla tällaiset laskettelu- ja matkailukeskukset lisäävät tapausten määrää, Tikkala sanoo.

Vuodesta toiseen tilaston kärkipäästä löytyvän Maarianhaminan sijoitus taas johtuu siitä, että monet ruotsinlaivoilla tapahtuneet väkivaltarikokset tilastoidaan Ahvenanmaalle


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/taall ... 09176.html

.
Turhan usein käy näin: elämäni on yösuunnistusta sellaisen otsalampun kanssa, jossa on halvat sekundapatterit.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tässä uutta tilastoa:

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... 84618.html
S listasi Suomen lintukodot - tässä ovat Suomen rauhallisimmat asuinalueet
Julkaistu: 16.8.2012 6:15

Helsinki on odotetusti Suomen rikollisin kaupunki asukaslukuun suhteutettuna, mutta tiedätkö toiseksi kriminaaleinta kaupunkia?
Se on Turku. Turussa tehdään henkeä kohti hieman enemmän rikoslakirikoksia kuin Vantaalla. Tiedot perustuvat poliisilta saatuihin tilastoihin Suomen 10 suurimassa kaupungissa tehdyistä rikoksista vuonna 2011.

Suomen lintukoto ei sijaitse maakuntien rauhassa vaan tiukasti kehäteiden puristuksissa. Vähiten rikoslakirikoksia asukasta kohden tehdään Espoossa.

Malliesimerkiksi espoolaisesta lintukodosta kelpaa (kuinkas sattuikaan) Lintuvaara. Siellä tehtiin tasan kaksi rikosta viime vuonna. Espoon rikollisinta seutua on puolestaan Leppävaara, jossa tehtailtiin 2 927 rikoslakirikosta viime vuonna. Mielenkiintoista sinällään, että Lintuvaara ja Leppävaara ovat naapurikaupunginosia.

Isoimpia kaupunkeja tarkasteltaessa suhteellisen rauhallista on myös Tampereella. Lahdessa ja Oulussa tehdään suhteessa enemmän rikoksia.

Näin monta rikoslakirikosta eri kaupungeissa tehtiin asukasta kohden vuonna 2011.

Helsinki 0,158
Turku 0,126
Vantaa 0,120
Lahti 0,118
Oulu 0,117
Tampere 0,103
Kuopio 0,098
Jyväskylä 0,095
Kouvola 0,092
Espoo 0,079


Esimerkkejä kaupunkien rauhallisimmista alueista. Perässä tehtyjen rikoslakirikosten määrä vuonna 2011.


Helsinki
Suomenlinna 39
Östersundom 54
Kuusisaari-Lehtisaari 56

Turku
Ilpoinen 7
Artukainen 19
Puistomäki 25

Vantaa
Vestra 4
Linnainen 5
Vierumäki 18

Lahti
Kunnas 51
Kytölä 87
Jokimaa 106

Oulu
Lapinkangas 1
Parkkisenkangas 9
Iinatti 36


Tampere
Rantaperkiö 2
Vuores 24
Vehmainen 71

Kuopio
Kettulanlahti 25
Inkilänmäki 162
Julkula 167

Jyväskylä
Mannila 32
Ristikivi 41
Nenäinniemi 50

Kouvola
Selänpää 11
Rekola 26
Ummeljoki 29

Espoo
Lintuvaara 2
Suvisaaristo 23
Sepänkylä 99
Ja vielä:



Suomen suurimmissa kaupungeissa rikokset keskittyvät tietyille aluille.
Useimmin rikoksia tehdään keskustojen alueella. Niissä liikkuu paljon ihmisiä ja niihin on keskittynyt paljon elämää - varsinkin yöelämää, jossa sattuu ja tapahtuu.

Oheisessa listassa on Suomen kymmenen suurimman kaupungin kaupunginosat, joissa tehtiin eniten rikoksia vuonna 2011. Tiedot perustuvat poliisin tilastoon, ja niissä on laskettu yhteen rikoslakirikokset, alkoholirikokset ja liikennerikkomukset.



Helsinki
Kluuvi 8917
Kamppi 7659
Kallio 4829
Itäkeskus 4050
Kontula 2909

Vantaa
Tikkurila 2880
Myyrmäki 2203
Pakkala 1714
Korso 1421
Hakunila 1314

Espoo
Leppävaara 3557
Espoon keskus 2703
Matinkylä 2033
Espoonlahti 1546
Olari 1525

Turku
Keskusta, länsi 3588
Keskustakortteli 1248
Keskusta, Multavieru 1137
Keskusta, yliopisto 897
Varissuo 879

Tampere
Keskusta, itä 5167
Keskusta, länsi 3919
Kaleva 1992
Tesoma 1102
Hervanta, pohjoinen 874

Jyväskylä
Keskusta, ruutukaava-alue 2955
Vaajakoski 1057
Keskusta, pohjoisosa 958
Palokka-Puuppola 966
Seppälä-Seppälänkangas 642

Lahti
Keski-Lahti 4139
Kiveriö 779
Mukkula 761
Kärpänen 693
Laune 598

Kouvola
Keskusta 1456
Kuusaa 805
Valkeala 449
Koria-Nappa 433
Elimäki 349

Kuopio
Keskusta 3532
Petonen 1822
Neulamäki 760
Maaseutu, läntinen 603
Puijonlaakso 507

Oulu
Keskusta, Saaristonkadun pohjoispuoli 2199
Keskusta, Saaristonkadun eteläpuoli 1164
Tuira 1006
Kaakkuri 832
Kaukovainio 751
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin