Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Juhanihan (ent. Ivan) vannoi käsi sydämellä että hän on opiskellut Pietarissa lääkäriksi! Alussa. Sitten kaverilla tulikin kiire Pietariin..
Ihan hyvä, että pistävät selliin, huilatkoon nyt siellä.
Johan tuolla nyt luulisi olevan ylirasitusta, kun opiskelee ulkomailla lääketiedettä ja välillä piti hakea Juupajoen kunnanjohtajaksikin, muista hommista nyt puhumattakaan.
jenpriscilla
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Helmi 05, 2014 5:57 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja jenpriscilla »

Tämä kyseinen "lääkäri" hoiti mua Kangasalan Kaivannon sairaalassa ollessani... Aika tapaus.
Kun tuli puhetta että mulla on vaan yks munasarja jäljellä, tämä herra totes että "Lapsia on hyvin vaikea hankkia, ainoa keino siihen on keinosiemennys."

U say what? :D
debbie

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja debbie »

Aina, kun jossain näkyy uutinen valelääkäreistä, katson, onko siellä muutama sellainen nimi, joita olen erittäin vahvasti valelääkäreiksi epäillyt. Yhden sellaisen, tosi oudon, jäljiltä apteekissa ihmettelivät lääkemääräystäni. Se lääkäri ei puhunut oma-aloitteisesti mitään, kun olin kerran hänen vastaanotollaan. Ei hän edes vastannut kysymyksiini. Hän vain istui paikallaan. Tuli sellainen olo, että olisi pitänyt laittaa peili hänen suunsa eteen ja katsoa, höyrystyykö se.

Jokainen näistä tyypeistä on myös ollut vähintään puoli tuntia myöhässä.

Kerran eräs nainen, joka oli odottanut kovassa flunssassa jo tunnin, meni ja avasi sen lääkärin oven ihan itse, vaikka ei kutsuttukaan. "Minä en jaksa enää odottaa! Minun aikani oli tunti sitten," hän huusi. Kaikki me odottavat asiakkaat näimme, että kyseinen lekuri istua jökötti pöytänsä ääressä tekemättä mitään. Ei ollut asiakasta, ei ollut puhelua, ei datannut, istui vain. Ja tunnin myöhässä. :roll:
Nämä tällaiset eivät edes näyttele olevansa lääkäreitä, ne vain möllöttävät.
rahima
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 7:37 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja rahima »

Tällä hetkellä Ivan Zarianov hakee sivulla Te-palvelut/ ylilääkäri /Mänttä-Vilppula psykiatrian erikoislääkäriä suunnittelemaansa naisille tarkoitettuun psykiatriseen sairaalaan (IL 18.1.2019)
Tällä hepulla aikoinaan vankeustuomio valelääkäri toiminnasta. Myöhemmin opiskeli lääketiedettä Romaniassa. On ollut vaihto-oppilaana Oulun lääketieteellisessä tiedekunnassa. Zarianovilla pitäisi olla virallinen sairaanhoitajan tutkinto, mutta en löytänyt sitä JulkiTerhikistä kuten en myöskään lääkäriopinnoista tietoja. JulkiTerhikkiin ilmoitetaan 5. kurssin suorittaneet lääketieteen opiskelijat.On hakenut lainaa erään kiinteistön ostoa varten Mäntästä. IL tavoitti miehen Espanjasta.
Zarianov on myynyt koiria väärillä taustatiedoilla.Hän on myös hakenut kunnanjohtajan virkaa erääseen kuntaan.
Vaikuttaa vaaralliselta tyypiltä
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kansanedustaja hätkähti kiinteistökauppaa Immolan kasarmilla, syynä ostajan Venäjä-kytkös – Suna Kymäläinen pyysi puolustusministeriä puuttumaan asiaan

Immolan varuskunnan johtajien entinen asuintalo Komentola myytiin pakkohuutokaupassa 57 550 eurolla kaksoiskansalaiselle, jonka menneisyydestä löytyy vankilatuomio.

Kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd.) on pyytänyt puolustusministeriötä selvittämään Immolassa sijaitsevan kiinteistön pakkohuutokauppaa.

Kymäläisen mukaan vouti myi rivitalokiinteistön Kaakkois-Suomen rajavartioston alueelta räikeään alihintaan ostajalle, jonka tausta herättää kysymyksiä.

Immolan historialliseen kasarmiin kuuluva Komentola myytiin tämän vuoden alussa pakkohuutokaupassa korkeimman tarjouksen tehneelle 57 500 eurolla. Ostaja on kaksoiskansalainen, jolla on vankilatuomio.

Kaupasta on tehty käräjäoikeuteen valitus, jossa vaaditaan pakkohuutokaupan hylkäämistä.
...

"Varuskunta-aluetta pitäisi tarkkailla"
– On aivan yksiselitteistä, että kyseessä on strateginen kohde, Kymäläinen sanoo.

Immolan varuskunta ja lentokenttä sijaitsevat lähellä. Naapurustosta on vanhan lain aikaan myyty venäläisomistukseen useampia kiinteistöjä, kuten entinen sairaala. Kymäläisen mukaan nämäkin omistukset pitäisi nyt tutkia.
– On päivänselvää, että kyseessä on maanpuolustuksellisesti tärkeä kohde. Siksi pitäisi seurata, ovatko aikaisemmin myydyt kiinteistöt siinä käytössä, mihin ne on alun perin hankittu, ja mitä toimintaa siellä on. Aluetta pitäisi tarkkailla, Kymäläinen sanoo.

Hänen mielestään kaikki venäläisten kiinteistökaupat pitäisi jäädyttää Suomessa siksi ajaksi, kun Venäjä käy hyökkäyssotaa.
– Olisi perusteltua tehdä väliaikainen jäädytys.
...

Ulosottovirasto myi Komentolan huutokaupat.comissa. Velallinen on tehnyt Etelä-Karjalan kihlakunnanvoudin myyntipäätöksestä valituksen käräjäoikeuteen. Valituksen mukaan 57 550 euron huutokauppatarjous pitää hylätä, sillä se on selvästi alle omaisuuden käyvän arvon.

Komentola myytiin ensimmäisen kerran vuonna 2020 huutokaupassa 81 500 eurolla, mutta kauppa hylättiin. Valittajan mukaan 906-neliöisen kiinteistön arvo ei ole tämän jälkeen pudonnut. Kiinteistön ostohinta vuonna 2013 oli noin 235 000 euroa. Kolmen huoneiston rivitalo sijaitsee omalla puolen hehtaarin tontilla.
...

Ostaja: Ei mitään hämärää
Komentolan ostajaksi paljastuu Ivan Zaryanov, 42. Hän kertoo asuneensa Suomessa puolet elämästään ja vahvistaa olevansa Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen.
– Aika vähän olen Venäjän kanssa tekemisissä, varsinkaan tässä tilanteessa, hän sanoo Ukrainan sotaan viitaten.

Zaryanov on varsinaiselta ammatiltaan tulkki. Hänellä on myös pieni majatalo Lemillä sekä joitain sijoitusasuntoja, jotka hän on vuokrannut eteenpäin.

Imatra ei ole hänelle tuttu entuudestaan. Hän kiinnostui kohteesta bongattuaan sen nettihuutokaupasta. Järvimaisema ja halpuus houkuttelivat, sillä hinta oli alussa vain 2 000 euroa. Zaryanov maksoi Komentolasta lopulta 57 550 euroa.
– Ostin sen sijoitusmielessä. Paikka on niin ihana. Ehkä voisin itse asua siellä joskus.

Kahdessa asunnossa vuokralaiset
Komentolan kolmesta asunnosta kahdessa on vuokralaiset. Tarkoitus on jatkaa vuokrasopimuksia sekä kunnostaa tyhjillään oleva, huonokuntoinen asunto. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin epäselvä. Zaryanov on maksanut kauppahinnan, mutta kauppaa ei ole vahvistettu.
– Entinen omistaja ei ollut tyytyväinen hintaan. Hän laittoi valituksen käräjäoikeuteen, Zaryanov kertoo.

Ajatus tukikohdasta on "naurettava"
Miten hän kommentoi huolia, joita hänen taustansa on herättänyt?
– Olen ihan kunnon kansalainen ja teen ihan normaaleja töitä. Ostin kiinteistön laillisesti ja laillisella rahalla. Olen ottanut asuntolainaa pankista, lisäksi minulla oli vähän säästöjä, Zaryanov vastaa.

Hän pitää naurettavana ajatusta, että ostaisi kiinteistön rajavartioston läheltä perustaakseen siihen venäläisten salaisen tukikohdan.
– Mitään muuta ei ole mielessä kuin saada tästä tuloja.

Googlaamalla Ivan Zaryanovin taustasta paljastuu rikostuomio, jonka hän sai esiinnyttyään Tampereen seudulla lääkärinä, vaikka hänellä oli vain sairaanhoitajan pätevyys. Valelääkäritapaus sai aikoinaan paljon julkisuutta.

Vuonna 2014 hovioikeus tuomitsi Zaryanovin vuoden ja 10 kuukauden ehdottomaan vankeuteen muun muassa törkeistä petoksista ja luvattomasta terveydenhuollon ammattitoimen harjoittamisesta. Oikeuden mukaan hän oli hankkinut väärät lääkärin diplomit internetistä.

Miten hän asiaa kommentoi tänä päivänä? Zaryanov sanoo kärsineensä tuomionsa ja maksaneensa pitkän pennin oppirahoja. Tämän jälkeen hän vei keskeneräiset lääkäriopintonsa päätökseen.
– Siitä on 12 vuotta. En enää haluaisi kommentoida sitä. Valmistuin 2018 Romaniassa lääkäriksi, mutta en ole hakenut Suomesta lääkärinlupaa.
Enemmän muurin takana: esaimaa.fi
24.2.2023 21:02
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Ei jumalauta!!

Tyyppi se vain jaksaa. Oon luullut, että olis karistanut Suomen pölyt jo aikoja sitten jaloistaan.

Täällä se vain yhä hilluu. Mulla on ollut kyseenalainen kunnia tuntea tää hemmo joskus. :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
satakunta
Harjunpää
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Loka 27, 2021 10:27 am

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja satakunta »

Asian sivusta.
Kannattaisi muitakin opinahjoja missä lääkäreitä ja sosiaalipuolen ihmisiä koulutetaan vähän tutkiskella.
Esimerkkinä eräs viron pikkukaupunki missä pääsee rahalla sisään opiskelemaan lekuriksi, valtaosin suomalaiset kaverit tehneet etänä näitä opiskeluja. Ja valmistuen luonnikkaasti. Käymättä kovin montaa kertaa edes koko maassa.

Samaa löytyy Suomessakin, esim eräs pohjoinen amk koulu jakelee tutkintopapereita hyvinkin kevyesti. Ei paljoa 4v tutkinnossa näyttäydytä.

Samoin eräs toisella kotimaisella opettava amk hoitopuolen, sisäänpääsyt suunnilleen nimen kirjoitusta vailla. Ja muutaman kuukauden läsnäololla paperit käteen. Loput tehty ns etänä. Lääkelaskutkin ( yksinkertaiset) päin honkia valtaosin.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja aumari »

Millä rahalla kyseinen huijari on asuntoja ostanut? Tulkannut hyvin? Rahat Venäjältä?
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

aumari kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 6:42 am Millä rahalla kyseinen huijari on asuntoja ostanut? Tulkannut hyvin? Rahat Venäjältä?
Tätä ihmettelen myös. Rötöstelemällä?

Olihan se jossain välissä vuokrannut Juupajoen kämppänsä alamaailmalle.

Sairaanhoitaja on yhä Terhikissä, mutta tuskin häntä kukaan niihin hommiin palkkaa, oli millainen hoitajapula hyvänsä.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Tonks
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 16, 2023 12:37 am

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja Tonks »

Käänsin tekstini suomeksi. Minulla oli myös ilo tavata hänet. :shock:

Erimielisyyksiä on edelleen. Hänet tuomittiin 1 vuoden ja 10 kuukauden vankeuteen. Tänä aikana hän suoritti opinnot Romaniassa ja suoritti ne 6 vuoden normaaliajassa. Miten se oli mahdollista? Päästiinkö hän vankilasta aikaisin?

Hänen on täytynyt olla rikas silloin, koska opiskelu Romaniassa kansainvälisille opiskelijoille on erittäin kallista.

Kuinka monta kiinteistöä hän omistaa Suomessa? Sveitsissä hänellä on vähintään 1 talo, jossa hän vuokraa 3 loma-asuntoa. Hänellä täytyy olla paljon rahaa.

Hänen diplominsa tunnustettiin Sveitsissä 26.6.2019. Ei tiedetä, kuinka kauan hän on työskennellyt sen jälkeen apulaislääkärinä Sveitsissä. Hän on työskennellyt apulaislääkärinä vastaanotolla ainakin 1.5.2023 alkaen. Asuiko hän Suomessa ja työskenteli kääntäjänä ennen kuin hän yritti ostaa asunnon?

Muuten, epäonnistuneista kiinteistöostoista on julkaistu muitakin artikkeleita.
Valtio on ostamassa kaksoiskansalaiselle myydyn rakennuksen – omistaja ei ole moksiskaan: ”Kunnostamiseen menisi kuitenkin vaivaa”
Valtion etuostolaki on voimassa yhden kilometrin säteellä puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen kohteista, eikä se ole ostajan kansalaisuudesta riippuvainen.
Sisäministeriö esittää valtiovarainministeriölle, että Imatralla sijaitsevaan kiinteistöön käytettäisiin valtion etuosto-oikeutta.
Kiinteistön osti alkuvuodesta kaksoiskansalainen.
– Toki tässä on arvioitu ostajaa, mutta käytännössä peruste liittyy siihen kiinteistöön ja sen sijaintiin etuostoalueella, kertoo johtava asiantuntija Antti Puhakka sisäministeriöstä.
Tammikuussa pakkohuutokaupassa ostettu kiinteistö sijaitsee Immolan varuskunnan ja lentokentän läheisyydessä. Valtiolla on etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
Valtion etuostolaki on voimassa yhden kilometrin säteellä puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen kohteista, eikä se ole ostajan kansalaisuudesta riippuvainen.
Etuosto-oikeutta voidaan puolustusministeriön mukaan käyttää neljän kuukauden kuluessa kiinteistökaupasta, mikäli kiinteistön hankinta uhkaa maanpuolustusta, rajaturvallisuutta tai kansallista turvallisuutta.
Kiinteistö on 1937 rakennettu Komentola, joka on kolmen asuinhuoneiston rakennus. Komentola on palvellut varuskunnan johtajien asuintalona.
Lopullisen päätöksen etuosto-oikeuden käytöstä tekee valtiovarainministeriö, jolle sisäministeriö asiaa nyt esitti.

Kiinteistön ostaja ei jää harmittelemaan
Kiinteistön ostanut kaksoiskansalainen Ivan Zaryanov huomasi rakennuksen huutokaupassa, kun hinta oli vain murto-osa lopullisesta hinnasta. Rakennuksen koko hintaan nähden, sekä sijainti järven lähettyviltä herättivät yrittäjän kiinnostuksen.
Kiinteistön ostanut Zaryanov ihmettelee, miksi valtio puuttuu rakennuksen ostamiseen, sillä valtio oli aikaisemmin jo myynyt asunnon yksityiselle ostajalle.
Rakennuksen mahdollinen menetys ei jäisi kuitenkaan suuremmin harmittamaan Zaryanovia.
– Se olisi sitten päiväjärjestyksestä pois. Rakennuksen kunnostamiseen menisi kuitenkin jonkun verran vaivaa, Zaryanov kertoo.
Huutokaupan voittanut yrittäjä oli ennen ostoa käynyt tarkastamassa kiinteistön. Rakennus pihapiireineen eivät tehneet häneen vaikutusta. Zaryanov pitää muun muassa rakennuksen pihaa epäsiistinä ja kokee rakennuksen vaativan paljon kunnostusta.
https://yle.fi/a/74-20022501 (15.03.2023)

Valelääkärinä toiminut Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen osti talon rajavartioston alueelta – Suomi puuttui peliin
Sisäministeriö esittää valtion etuosto-oikeuden käyttöä Imatralla sijaitsevan Komentolan kiinteistön kaupassa.
Kyseessä on Immolan historiallisella varuskunta-alueella oleva funkkistyylin rivitalokiinteistö Kaakkois-Suomen rajavartioston alueella.
Uutisvuoksi uutisoi, että kohde myytiin alkuvuonna pakkohuutokaupassa Ivan Zaryanoville 57 500 eurolla.

Zaryanov on Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen. Hän on saanut Suomessa tuomion valelääkärinä toimimisesta.

Sisäministeriön mukaan kyseinen kiinteistökauppa on ollut tarkastelussa sisäministeriössä ja Rajavartiolaitoksessa jo tammikuusta alkaen. Tarvittavien selvitysten valmistuttua on asiassa päätetty esittää valtion etuosto-oikeuden käyttöä.
– Kaupan kohteena olevan kiinteistön hankkiminen valtion omistukseen on tehtyjen selvitysten perusteella tarpeen rajavalvonnan ja rajaturvallisuuden varmistamiseksi sekä alueellisen koskemattomuuden valvonnan ja turvaamisen takia, ministeriö perustelee.
Kiinteistö sijaitsee niin sanotulla etuostovyöhykkeellä, lähellä Kaakkois-Suomen rajavartiolaitoksen esikuntaa ja Suomen itärajaa. Kiinteistö on samalla kadulla kuin Kaakkois-Suomen Rajavartioston esikunta.
Johtava asiantuntija Antti Puhakka sisäministeriöstä kertoo Iltalehdelle, ettei kauppa ollut luvanvarainen, koska ostaja oli kaksoiskansalainen.
Lupa olisi vaadittu, jos ostaja olisi ollut esimerkiksi venäläinen.

Valtiolla on etuosto-oikeus
Sisäministeriön mukaan valtiolla on etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
Laki valtion etuosto-oikeudesta eräillä alueilla mahdollistaa tietyissä tilanteissa valtion etuosto-oikeuden käytön. Valtiolla on lain mukaan etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
– Jos valtio käyttää etuosto-oikeuttaan, se tulee ostajan sijaan kiinteistön saajaksi alkuperäisessä kaupassa sovituilla ehdoilla, ministeriön tiedotteessa todetaan.

Lopullisen päätöksen etuosto-oikeuden käyttämisestä tekee valtiovarainministeriö. Valtiovarainministeriö jatkaa asian hoitamista ja tekee omalta osaltaan tarvittavat selvitykset mm. kaupan lainvoimaisuuteen liittyen.
Selvitysten jälkeen valtiovarainministeriö ratkaisee etuosto-oikeuden käytön ja siihen tarvittavan rahoituksen.

Aikeina tehdä kiinteistöstä kesäasunto
Zaryanov sai tietää keskiviikkona iltapäivällä, että valtion harkitsevan käyttävänsä etuosto-oikeuttaan Komentolan kiinteistöön.
– En odottanut tämmöistä päätöstä. Se oli minulle täysi yllätys. Nykyinen omistaja ei oikein osannut hoitaa asioita kuntoon, Zaryanov kommentoi Iltalehdelle.
Zaryonov kertoo, että hänen tarkoituksensa oli hoitaa kiinteistö kuntoon ja saada sinne vuokralaisia. Vaihtoehtoisesti hän suunnitteli kiinteistöä itselleen kesäasunnoksi.
– Se on aika hienolla paikalla lammen vieressä ja on aika ideaali kesäasunnoksi, Zaryonov kertoo.
– Olen sitä mieltä, että jos valtiolla olisi ollut parempi käyttö kiinteistölle, se ei olisi myynyt sitä silloin aikoinaan. Valtiohan möi sen yksityiselle ja nyt tämä yksityinen taho pakkohuutokauppasi sen.
Zaryonov työskentelee nykyään tulkkina sekä omistaa pienen matkailuyrityksen Lemillä. Tässä ohella Zarynov on myös ottanut asuntolainan ja harrastaa kiinteistöjen kunnostamista sekä vuokraamista eteenpäin.

Mitä mieltä Putinista?
Zaryanov on Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen. Zaryanov on 42-vuotias ja hän on asunut Suomessa yli puolet elämästään. Zaryanovin mukaan hänellä ei ole enää yhteyksiä Venäjälle.
– Venäjän passia olen pitänyt lähinnä sen takia, että pääsen rajan yli tankkaamaan autoa. En ole muuten ollut Venäjälle tekemisissä yli 20 vuoteen. Olen omaksunut eurooppalaiset periaatteet ja toinen kansalaisuus on vain taustalla, Zaryanov sanoo.
Mitä mieltä olet Venäjän aloittamasta hyökkäyssodasta Ukrainassa?
– En kannata sitä. Minulla asuu nyt kolme ukrainalaista perhettä vuokra-asunnoissani ja olen toiminut tulkkina heille ukrainalaisten tilaisuuksissa ja seurakunnissa. Kaiken puolin koetan heitä auttaa ja tätä kautta olen osoittanut, että en kannata sotaa.
Entä mitä mieltä olet Venäjän presidentistä Vladimir Putinista?
– Pidän häntä diktaattorina. Se on ollut osasyy siihen, miksi muutin vuonna 2000 Suomeen. Se politiikka oli jo silloin aika huonolla tolalla. Putinin johtaminen menee kokoajan huonommaksi. Edelleen pidän Suomea kotimaanani ja Eurooppaa.
Zaryanov on saanut tuomion valelääkärinä esiintymisestä. Vuonna 2014 hovioikeus tuomitsi Zaryanovin vuoden ja 10 kuukauden ehdottomaan vankeuteen muun muassa törkeistä petoksista ja luvattomasta terveydenhuollon ammattitoimen harjoittamisesta.
Tuomion mukaan hän oli hankkinut väärät lääkärin diplomit internetistä.
Kuinka kommentoit rikostaustaasi?
– Tietääkseni minua ei ole kyllä tuomittu elinkautiseen. Siitä on yli kymmenen vuotta kun tämä on tapahtunut ja sen jälkeen en ole ollut missään rikollisessa toiminnassa. Juttu on loppuun käsitelty eikä sillä ole vaikutusta tulevaisuuteeni, Zaryanov sanoo.
– Olen tuomioni suorittanut mitä piti ja valtiolle viimeisenkin pennin maksanut. Olen opiskellut lääkäriksi Romaniassa, mutta en ole enää toiminut lääkärinä Suomessa.
Zaryanov ei pidä tuomiota merkittävänä osana elämäänsä enää tänä päivänä.
Huomioidaanko rikostausta?
Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen kohteiden lähistöltä kiinteistöjä ostavien henkilöiden taustat voidaan tutkia, mutta mitä Puolustusministeriö tekee, jos on syytä epäillä hämärää peliä?
Aihetta yleisellä tasolla kommentoi puolustusministeriön kiinteistö- ja ympäristöyksikön johtaja Sara Kajander.
– Turvallisuusviranomaiset ylläpitävät luonnollisesti kukin tahollaan jonkinlaista tilannekuvaa omistuksista heidän toiminta-alueidensa lähellä, lainsäädännön mahdollistamissa puitteissa, Kajander vakuuttaa.
Valtiolla on etuosto-oikeus Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen alueiden ympärillä. Etuosto-oikeutta voidaan hyödyntää lain mukaan, jos kiinteistön hankkiminen on tarpeen maanpuolustuksen, rajavalvonnan tai rajaturvallisuuden varmistamiseksi, alueellisen koskemattomuuden valvonnan ja turvaamisen takia tai kansallisen turvallisuuden varmistamiseksi.
Eli jos kiinteistön myyntiin ja ostoon liittyy selkeä uhka, tai jos kiinteistö on välttämätön viranomaisten edellä mainittujen tehtävien toteuttamiseksi. Osto-oikeuden käytöllä ei ole kansalaisuuteen liittyviä rajoituksia.
– Perustellusta syystä sitä voidaan käyttää, oli ostaja kuka tahansa, Kajander kertoo.
– Mutta ryhdymme toimenpiteisiin vain, jos on perusteltu syy, hän painottaa.
Etuosto-oikeutta voidaan käyttää vain neljän kuukauden sisällä kaupan tekemisestä. Tällöin valtio voi ostaa kiinteistön alkuperäisen ostajan nenän edestä. Takautuvasti tätä ei voida tehdä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ ... 78bd4f7cc (15.03.2023)
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Toi jannu, puolen kilsan pituisine nenineen on kävelevä katastrofi.

Saas nähdä koska ja missä merkeissä hänestä kuullaan seuraavaksi.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
slavaukraini
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 9:05 am

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja slavaukraini »

aumari kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 6:42 am Millä rahalla kyseinen huijari on asuntoja ostanut? Tulkannut hyvin? Rahat Venäjältä?
Niimpä, varmaan Venäjältä.

Tonks kirjoitti: Su Loka 22, 2023 10:52 pm Käänsin tekstini suomeksi. Minulla oli myös ilo tavata hänet. :shock:

Erimielisyyksiä on edelleen. Hänet tuomittiin 1 vuoden ja 10 kuukauden vankeuteen. Tänä aikana hän suoritti opinnot Romaniassa ja suoritti ne 6 vuoden normaaliajassa. Miten se oli mahdollista? Päästiinkö hän vankilasta aikaisin?

Hänen on täytynyt olla rikas silloin, koska opiskelu Romaniassa kansainvälisille opiskelijoille on erittäin kallista.

Kuinka monta kiinteistöä hän omistaa Suomessa? Sveitsissä hänellä on vähintään 1 talo, jossa hän vuokraa 3 loma-asuntoa. Hänellä täytyy olla paljon rahaa.

Hänen diplominsa tunnustettiin Sveitsissä 26.6.2019. Ei tiedetä, kuinka kauan hän on työskennellyt sen jälkeen apulaislääkärinä Sveitsissä. Hän on työskennellyt apulaislääkärinä vastaanotolla ainakin 1.5.2023 alkaen. Asuiko hän Suomessa ja työskenteli kääntäjänä ennen kuin hän yritti ostaa asunnon?

Muuten, epäonnistuneista kiinteistöostoista on julkaistu muitakin artikkeleita.
Valtio on ostamassa kaksoiskansalaiselle myydyn rakennuksen – omistaja ei ole moksiskaan: ”Kunnostamiseen menisi kuitenkin vaivaa”
Valtion etuostolaki on voimassa yhden kilometrin säteellä puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen kohteista, eikä se ole ostajan kansalaisuudesta riippuvainen.
Sisäministeriö esittää valtiovarainministeriölle, että Imatralla sijaitsevaan kiinteistöön käytettäisiin valtion etuosto-oikeutta.
Kiinteistön osti alkuvuodesta kaksoiskansalainen.
– Toki tässä on arvioitu ostajaa, mutta käytännössä peruste liittyy siihen kiinteistöön ja sen sijaintiin etuostoalueella, kertoo johtava asiantuntija Antti Puhakka sisäministeriöstä.
Tammikuussa pakkohuutokaupassa ostettu kiinteistö sijaitsee Immolan varuskunnan ja lentokentän läheisyydessä. Valtiolla on etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
Valtion etuostolaki on voimassa yhden kilometrin säteellä puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen kohteista, eikä se ole ostajan kansalaisuudesta riippuvainen.
Etuosto-oikeutta voidaan puolustusministeriön mukaan käyttää neljän kuukauden kuluessa kiinteistökaupasta, mikäli kiinteistön hankinta uhkaa maanpuolustusta, rajaturvallisuutta tai kansallista turvallisuutta.
Kiinteistö on 1937 rakennettu Komentola, joka on kolmen asuinhuoneiston rakennus. Komentola on palvellut varuskunnan johtajien asuintalona.
Lopullisen päätöksen etuosto-oikeuden käytöstä tekee valtiovarainministeriö, jolle sisäministeriö asiaa nyt esitti.

Kiinteistön ostaja ei jää harmittelemaan
Kiinteistön ostanut kaksoiskansalainen Ivan Zaryanov huomasi rakennuksen huutokaupassa, kun hinta oli vain murto-osa lopullisesta hinnasta. Rakennuksen koko hintaan nähden, sekä sijainti järven lähettyviltä herättivät yrittäjän kiinnostuksen.
Kiinteistön ostanut Zaryanov ihmettelee, miksi valtio puuttuu rakennuksen ostamiseen, sillä valtio oli aikaisemmin jo myynyt asunnon yksityiselle ostajalle.
Rakennuksen mahdollinen menetys ei jäisi kuitenkaan suuremmin harmittamaan Zaryanovia.
– Se olisi sitten päiväjärjestyksestä pois. Rakennuksen kunnostamiseen menisi kuitenkin jonkun verran vaivaa, Zaryanov kertoo.
Huutokaupan voittanut yrittäjä oli ennen ostoa käynyt tarkastamassa kiinteistön. Rakennus pihapiireineen eivät tehneet häneen vaikutusta. Zaryanov pitää muun muassa rakennuksen pihaa epäsiistinä ja kokee rakennuksen vaativan paljon kunnostusta.
https://yle.fi/a/74-20022501 (15.03.2023)

Valelääkärinä toiminut Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen osti talon rajavartioston alueelta – Suomi puuttui peliin
Sisäministeriö esittää valtion etuosto-oikeuden käyttöä Imatralla sijaitsevan Komentolan kiinteistön kaupassa.
Kyseessä on Immolan historiallisella varuskunta-alueella oleva funkkistyylin rivitalokiinteistö Kaakkois-Suomen rajavartioston alueella.
Uutisvuoksi uutisoi, että kohde myytiin alkuvuonna pakkohuutokaupassa Ivan Zaryanoville 57 500 eurolla.

Zaryanov on Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen. Hän on saanut Suomessa tuomion valelääkärinä toimimisesta.

Sisäministeriön mukaan kyseinen kiinteistökauppa on ollut tarkastelussa sisäministeriössä ja Rajavartiolaitoksessa jo tammikuusta alkaen. Tarvittavien selvitysten valmistuttua on asiassa päätetty esittää valtion etuosto-oikeuden käyttöä.
– Kaupan kohteena olevan kiinteistön hankkiminen valtion omistukseen on tehtyjen selvitysten perusteella tarpeen rajavalvonnan ja rajaturvallisuuden varmistamiseksi sekä alueellisen koskemattomuuden valvonnan ja turvaamisen takia, ministeriö perustelee.
Kiinteistö sijaitsee niin sanotulla etuostovyöhykkeellä, lähellä Kaakkois-Suomen rajavartiolaitoksen esikuntaa ja Suomen itärajaa. Kiinteistö on samalla kadulla kuin Kaakkois-Suomen Rajavartioston esikunta.
Johtava asiantuntija Antti Puhakka sisäministeriöstä kertoo Iltalehdelle, ettei kauppa ollut luvanvarainen, koska ostaja oli kaksoiskansalainen.
Lupa olisi vaadittu, jos ostaja olisi ollut esimerkiksi venäläinen.

Valtiolla on etuosto-oikeus
Sisäministeriön mukaan valtiolla on etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
Laki valtion etuosto-oikeudesta eräillä alueilla mahdollistaa tietyissä tilanteissa valtion etuosto-oikeuden käytön. Valtiolla on lain mukaan etuosto-oikeus strategisten kohteiden välittömässä läheisyydessä tapahtuvissa kiinteistökaupoissa.
– Jos valtio käyttää etuosto-oikeuttaan, se tulee ostajan sijaan kiinteistön saajaksi alkuperäisessä kaupassa sovituilla ehdoilla, ministeriön tiedotteessa todetaan.

Lopullisen päätöksen etuosto-oikeuden käyttämisestä tekee valtiovarainministeriö. Valtiovarainministeriö jatkaa asian hoitamista ja tekee omalta osaltaan tarvittavat selvitykset mm. kaupan lainvoimaisuuteen liittyen.
Selvitysten jälkeen valtiovarainministeriö ratkaisee etuosto-oikeuden käytön ja siihen tarvittavan rahoituksen.

Aikeina tehdä kiinteistöstä kesäasunto
Zaryanov sai tietää keskiviikkona iltapäivällä, että valtion harkitsevan käyttävänsä etuosto-oikeuttaan Komentolan kiinteistöön.
– En odottanut tämmöistä päätöstä. Se oli minulle täysi yllätys. Nykyinen omistaja ei oikein osannut hoitaa asioita kuntoon, Zaryanov kommentoi Iltalehdelle.
Zaryonov kertoo, että hänen tarkoituksensa oli hoitaa kiinteistö kuntoon ja saada sinne vuokralaisia. Vaihtoehtoisesti hän suunnitteli kiinteistöä itselleen kesäasunnoksi.
– Se on aika hienolla paikalla lammen vieressä ja on aika ideaali kesäasunnoksi, Zaryonov kertoo.
– Olen sitä mieltä, että jos valtiolla olisi ollut parempi käyttö kiinteistölle, se ei olisi myynyt sitä silloin aikoinaan. Valtiohan möi sen yksityiselle ja nyt tämä yksityinen taho pakkohuutokauppasi sen.
Zaryonov työskentelee nykyään tulkkina sekä omistaa pienen matkailuyrityksen Lemillä. Tässä ohella Zarynov on myös ottanut asuntolainan ja harrastaa kiinteistöjen kunnostamista sekä vuokraamista eteenpäin.

Mitä mieltä Putinista?
Zaryanov on Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen. Zaryanov on 42-vuotias ja hän on asunut Suomessa yli puolet elämästään. Zaryanovin mukaan hänellä ei ole enää yhteyksiä Venäjälle.
– Venäjän passia olen pitänyt lähinnä sen takia, että pääsen rajan yli tankkaamaan autoa. En ole muuten ollut Venäjälle tekemisissä yli 20 vuoteen. Olen omaksunut eurooppalaiset periaatteet ja toinen kansalaisuus on vain taustalla, Zaryanov sanoo.
Mitä mieltä olet Venäjän aloittamasta hyökkäyssodasta Ukrainassa?
– En kannata sitä. Minulla asuu nyt kolme ukrainalaista perhettä vuokra-asunnoissani ja olen toiminut tulkkina heille ukrainalaisten tilaisuuksissa ja seurakunnissa. Kaiken puolin koetan heitä auttaa ja tätä kautta olen osoittanut, että en kannata sotaa.
Entä mitä mieltä olet Venäjän presidentistä Vladimir Putinista?
– Pidän häntä diktaattorina. Se on ollut osasyy siihen, miksi muutin vuonna 2000 Suomeen. Se politiikka oli jo silloin aika huonolla tolalla. Putinin johtaminen menee kokoajan huonommaksi. Edelleen pidän Suomea kotimaanani ja Eurooppaa.
Zaryanov on saanut tuomion valelääkärinä esiintymisestä. Vuonna 2014 hovioikeus tuomitsi Zaryanovin vuoden ja 10 kuukauden ehdottomaan vankeuteen muun muassa törkeistä petoksista ja luvattomasta terveydenhuollon ammattitoimen harjoittamisesta.
Tuomion mukaan hän oli hankkinut väärät lääkärin diplomit internetistä.
Kuinka kommentoit rikostaustaasi?
– Tietääkseni minua ei ole kyllä tuomittu elinkautiseen. Siitä on yli kymmenen vuotta kun tämä on tapahtunut ja sen jälkeen en ole ollut missään rikollisessa toiminnassa. Juttu on loppuun käsitelty eikä sillä ole vaikutusta tulevaisuuteeni, Zaryanov sanoo.
– Olen tuomioni suorittanut mitä piti ja valtiolle viimeisenkin pennin maksanut. Olen opiskellut lääkäriksi Romaniassa, mutta en ole enää toiminut lääkärinä Suomessa.
Zaryanov ei pidä tuomiota merkittävänä osana elämäänsä enää tänä päivänä.
Huomioidaanko rikostausta?
Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen kohteiden lähistöltä kiinteistöjä ostavien henkilöiden taustat voidaan tutkia, mutta mitä Puolustusministeriö tekee, jos on syytä epäillä hämärää peliä?
Aihetta yleisellä tasolla kommentoi puolustusministeriön kiinteistö- ja ympäristöyksikön johtaja Sara Kajander.
– Turvallisuusviranomaiset ylläpitävät luonnollisesti kukin tahollaan jonkinlaista tilannekuvaa omistuksista heidän toiminta-alueidensa lähellä, lainsäädännön mahdollistamissa puitteissa, Kajander vakuuttaa.
Valtiolla on etuosto-oikeus Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen alueiden ympärillä. Etuosto-oikeutta voidaan hyödyntää lain mukaan, jos kiinteistön hankkiminen on tarpeen maanpuolustuksen, rajavalvonnan tai rajaturvallisuuden varmistamiseksi, alueellisen koskemattomuuden valvonnan ja turvaamisen takia tai kansallisen turvallisuuden varmistamiseksi.
Eli jos kiinteistön myyntiin ja ostoon liittyy selkeä uhka, tai jos kiinteistö on välttämätön viranomaisten edellä mainittujen tehtävien toteuttamiseksi. Osto-oikeuden käytöllä ei ole kansalaisuuteen liittyviä rajoituksia.
– Perustellusta syystä sitä voidaan käyttää, oli ostaja kuka tahansa, Kajander kertoo.
– Mutta ryhdymme toimenpiteisiin vain, jos on perusteltu syy, hän painottaa.
Etuosto-oikeutta voidaan käyttää vain neljän kuukauden sisällä kaupan tekemisestä. Tällöin valtio voi ostaa kiinteistön alkuperäisen ostajan nenän edestä. Takautuvasti tätä ei voida tehdä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ ... 78bd4f7cc (15.03.2023)
ruusumaa kirjoitti: Ma Loka 23, 2023 10:00 am Toi jannu, puolen kilsan pituisine nenineen on kävelevä katastrofi.

Saas nähdä koska ja missä merkeissä hänestä kuullaan seuraavaksi.

Suomessa ainakin 5 kiinteistöä, ”jännästi” strategisesti valittu isojen teiden lähistöltä Lpr ympäristöstä. Kuin muillakin ryysy bulvaaneilla.

”Pidän Putinia diktaattorina” mutta silti facebookissa kuva Putlerista löytyy kuitenkin. Tää jätkä haiskahtaa niin kaalisopalta.

Bulvaanilta vaikuttaa niinkuin Svetlana Kelakin, kannattaa googlata. Pietarissa ex sotilasoptiikka tehtaanjohtaja, nykyään Etelä-Karjalassa…
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Näyttökuva 2024-02-21 124047.png
Näyttökuva 2024-02-21 124047.png (136.57 KiB) Katsottu 316 kertaa
Komea mies, vai mitä? :wink:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
slavaukraini
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 9:05 am

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja slavaukraini »

Kuvat unohtui:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Valelääkäri Juhani (ent. Ivan) Zarianov

Viesti Kirjoittaja aumari »

aumari kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 6:42 am Millä rahalla kyseinen huijari on asuntoja ostanut? Tulkannut hyvin? Rahat Venäjältä?
Noin sitä löytyy omia kommentteja, joita ei muista laittaneensa. En tiedä, mitä mielessä liikkunut. Tulkannut hyvin? Pyydän anteeksi itseltäni.
Vastaa Viestiin