Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Itse ainakin inhoan Vanhasta, voin sen tunnustaa ja toivonkin, että hän ja maitopurkkinsa saisivat tässä jutussa nenilleen. :twisted:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Nooruska kirjoitti:Itse ainakin inhoan Vanhasta, voin sen tunnustaa ja toivonkin, että hän ja maitopurkkinsa saisivat tässä jutussa nenilleen. :twisted:
Olen samaa mieltä Vanhasesta, mutta toivon, että oikeus toteutuu...
Kuronen ei nähdäkseni ole syyllistynyt mihinkään rikokseen kirjaansa kirjoittaesaan, vaikka se vastenmielinen kyhäelmä onkin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Totta, vaikka taka-ajatuksena oli tuolla rahastus Ruususella niin eikös se ole ihan sallittua muistelmatyylinen teos kirjoittaa.
Eihän tuolla nyt edes kovin rikastunut Ruusunen, parhaat palathan julkaistiin Hymyissä sun muissa ja ne täyttivät aika hyvin näitä ihmisten tirkistelyhaluja.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Korkein oikeus on tuomionsa antanut.
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 06/1144160

Myös KKO tuomitsi Ruususen ja Ojalan sakkoihin
Julkaistu 16.06.2010 08:04 (päivitetty 11:11)

MTV3 - Päivi Talja

Korkein oikeus (KKO) on tuominnut Pääministerin morsian -kirjan kirjoittajan Susan Ruususen ja kirjan kustantajan Kari Ojalan sakkoihin yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä. Sakkorangaistus on hovioikeuden määrittelemät 20 päiväsakkoa Ruususelle sekä 60 päiväsakkoa Ojalalle.

Lisäksi Ojalan on maksettava pääministeri Matti Vanhaselle korvauksia henkisestä kärsimyksestä tuhat euroa.

Ojalaan ja Ruususeen kohdistetut menettämisvaatimukset kuitenkin hylättiin, sillä heidän ei katsottu saaneen rikoksen johdosta taloudellista hyötyä. Hovioikeus oli aiemmin tuominnut Ruususen ja Ojalan maksamaan valtiolle 8 500 euroa.

"Vain sukupuolielämään ja intiimeihin tapahtumiin liittyvät tiedot"

Korkein oikeus jakoi hovioikeuden näkemyksen siitä, että pääministeri Matti Vanhasen yksityiselämää koskevia tietoja käsiteltiin kirjassa tavalla, joka oli omiaan aiheuttamaan hänelle kärsimystä ja halveksuntaa. Korkein oikeus kuitenkin linjasi, että näihin tietoihin lukeutuvat ainoastaan yksityiselämän ydinalueelle kuuluvat sukupuolielämään ja intiimeihin yksityisiin tapahtumiin liittyvät tiedot.

Sen sijaan muiden kirjassa esitettyjen yksityiselämäänkin kuuluvien tietojen ilmaisemisen osalta syyte hylättiin.

Kirjaan liittyvä oikeusprosessi alkoi maaliskuussa 2007, kun toista pääministerikauttaan aloitellut Vanhanen ilmoitti eduskuntavaalien jälkeen tekevänsä tutkintapyynnön entisen naisystävänsä kirjoittamasta kirjasta, koska Vanhasen mielestä loukkasi hänen yksityisyyttään. Pääministerin morsian -teos käsitteli parin alle vuoden kestänyttä suhdetta.

KKO: Kerrotut asiat eivät kovin vakavia

Vuonna 2008 käräjäoikeus hylkäsi syytteet. Vuotta myöhemmin Helsingin hovioikeus kuitenkin ratkaisi asian toisin.

Hovioikeuden mukaan kirjassa esitettiin Vanhasen sukupuolielämään liittyviä intiimejä tapahtumia sekä tämän lasten tunteita, mikä aiheutti kärsimystä. Hovioikeus katsoi lieventävänä seikkana, etteivät kerrotut asiat olleet kovin vakavia.

Myös Vanhanen on myöntänyt, että kirjassa käsitellyt asiat olivat harmittomia.

Päätös toi suojan poliitikon seksielämälle

Vanhasen ja Ruususen välistä oikeusprosessia alusta asti seurannut rikostoimittaja Jarkko Sipilä katsoo korkeimman oikeuden tulkinneen poliitikon yksityiselämän suojan kapeammaksi kuin mitä hovioikeus aiemmassa tuomiossaan.

Hovioikeus piti useampia Vanhasen yksityiselämään liittyvien tietojen julkaisemista loukkaavana. Tällaisia olivat esimerkiksi Vanhasen lasten tunteita ja käyttäytymistä koskevat tiedot.

Korkein oikeus oli kuitenkin eri mieltä: se tuomitsi ainoastaan kirjan kertomukset intiimistä yksityiselämästä, kuten sukupuolielämästä.

- Vaikka Matti Vanhasen yksityisyyden suoja poliittisen vallan käyttäjänä on tavallista kansalaista suppeampi, linjasi korkein oikeus nyt että johtavan poliitikon seksielämä ei voi jäädä suojaa vaille, Sipilä kommentoi.
KKO:n päätös luettavissa täällä.

Kari Ojala ja Susan Ruusunen harkitsevat EIT:hen valittamista.
debbie

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja debbie »

Luin sattumalta Anna-lehdestä Kurosen haastattelun ennen eroa. Siinä hän sanoi haluavansa Matin kanssa naimisiin. Kuronen myös kertoi toimittajalle, että hänen poikansa kaverit olivat ihastelleet hänen ulkoista olemustaan.. Ajattelin sitä lukiessani, että ei hyvänen aika, mikä kana.

Kuronen siis kertoi lehdille avioitumishaluistaan ennen kuin häntä oli kosittu. Eikä häntä käsittääkseni kosittu, silti kirjan nimi antaa ymmärtää niin.

Tämä on vähän sukua tapaus Tuksulle, kun on politiikon kanssa vähän pelehtinyt, siitä pitää tehdä itselleen elämänura. Mutta ei näytä naisten psyyke kestävän. Vetäisivät sitten kurtisaanin roolinsa loppuun asti diivan elkein, mutta eivät pysty siihen..

On tämä niin typerää.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Mutta täytyy muistaa, että Matti Vanhanen elää julkisuudella (tarkoitan; että poliitikkona on alati julkisuudessa). Niin sitten pitää hoitaa loppuun kaikki julkisuudessa jos sille linjalle lähtee.
Uuniperunat on kyllä pahoja anyway.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
debbie

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja debbie »

Vanhanen on julkisuudessa siksi, että on poliitikko ja ministeri.
Hän on siis oman työnsä takia julkisuuden henkilö.

Hänen asemassaan pitäisi olla varovainen, kenen kanssa lähtee uuniperunoita kokkaamaan. Ei pitäisi olla poliitikkomiehille yllätys, että on olemassa ruususia ja tukiaisia, jotka pyrkivät julkisuuteen vaikka millä keinoilla. Ruususen yritys jäädä julkisuuteen (nakukuvat) on vielä varsin epätoivoinen ja mauton yritys. Jos hän kirjoitti sen paljastuskirjan, koska oli rakastunut (kuten hän itse korostaa), ei hän sitä rakkaudesta tehnyt. Rakkaus ei toimi tuolla tavalla.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Olisin Ruususen asemassa tehnyt ihan samoin. Kirjan suhteen tosin, nakukuviin en olisi suostunut...ainakaan mihinkään Hymy-lehden kuviin. :roll:

Vanhanen on politiikkaan lähtiessään tiennyt, että duuni on julkisuudessa tapahtuvaa.
Julkisuushan on mua varten *hoilaa nuotin vierestä*
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

A muistat sie viel? Ketju unhon yöstä; kaikista sitä aikoinaan keskustelua väännettiinkin:
Muistatko pääministerin morsian Susan Ruususen? Tältä hän näyttää nyt – ”Jotain olisin voinut ehkä aikoinani tehdä toisin”

Susan Ruusunen leimautui ikuisesti Matti Vanhasen naisystäväksi, vaikka on viimeisen vuosikymmenen ollut jo onnellisesti yhdessä ihan eri miehen kanssa.
Susan Ruusunen on pitopalveluyrittäjä, mutta hän on debytoinyt myös näyttelijänä. ATTE KAJOVA
Susan Ruusunen on pitopalveluyrittäjä, mutta hän on debytoinyt myös näyttelijänä. ATTE KAJOVA
Ruusunen_Kuronen.jpg (43.06 KiB) Katsottu 1959 kertaa
Susan Ruusunen nousi julkisuuteen 13 vuotta sitten. Tuolloin hän kohahdutti silloisen pääministerin, Matti Vanhasen, naisystävänä. Myös Ruususen vuonna 2007 julkaisema paljastuskirja Pääministerin morsian nousi otsikoihin.

Nykyään Ruusunen ei välitä noita aikoja muistella.
– Jotain olisin voinut ehkä aikoinani tehdä toisin. Mutta eivätkö viisaat ihmiset ole sanoneet, että enemmän kaduttavat ne asiat, jotka jäivät tekemättä kuin ne, jotka teki? Hanna Variksen 35-vuotisjuhlanäyttelyn avajaisissa torstaina piipahtanut Ruusunen totesi.

Ruusunen pyörittää yhden naisen pitopalvelu- ja catering-yritystä, mikä pitää kiireisenä.
– Herään joka aamu viideltä. Olen ihan tavallinen duunari ja teen itse fyysistä työtä kyökin puolella. Minulla on hoidettavana pari lounaspaikkaa ja lisäksi teen catering-keikkaa pääkaupunkiseudulla, Ruusunen kertoo.

Vähällä vapaa-ajallaan hän harrastaa näyttelemistä.
– Viime syksynä pääsin mukaan espoolaisen teatteri Mustan Aukon Suomen hevonen -näytelmään. Meillä oli 13 näytöstä ja harjoitukset päälle. Esitin pankkivirkailija Merviä.
– Se vei puoli vuotta, mutta oli tosi kivaa. Sillä saralla tekisin mieluusti enemmänkin.

Ruususella on kolme lasta, joista vanhin täyttää jo 30, nuoremmat ovat 23- ja 22-vuotiaita.
– Olen adoptoinut itseäni vanhemmat lapset, tänä vuonna 49 vuotta täyttävä Ruusunen nauraa.

Isoäidiksi nainen ei ole vielä kuitenkaan ehtinyt.
– Harmi, minulla on nimittäin kauhea mummokuume! Kavereilla on jo lapsenlapsia, minä vaan kateellisena tässä käkin.

Ruusunen sanoo kuitenkin olevansa itse juuri oikeassa iässä: vielä nuorekkaana hyvässä vedossa mutta lapset jo aikuisina.

Parisuhdekin kukoistaa. Ruusunen on seurustellut saman kumppanin kanssa jo liki kymmenen vuotta.
– Emme kuitenkaan asu yhdessä. Tyttäreni on vielä kotona, tämä toimii nyt hyvin näin. Kaikkihan me tarvitsemme myös omaa aikaa, Ruusunen summaa.
Iltalehti
2.5.2019 20:47

Ruususkan avoliittoilu Vanhasen kanssa tuli myös mieleen kirjasta Poliisin pimeä puoli, jonka sivuilla 352-353 sanotaan näin:

Pääministerin isot munat
...
Suomen oli vuoro toimi EU:n puheenjohtajamaana 2006. Saattueet kiitivät pitkin Helsinkiä, ja pääministeri Matti Vanhasen käyttöön oli Kajaanin liikkuvasta poliisista komennettu itse vanhempi konstaapeli Alpo (Makkonen).
...
Raittiusmiehenä tunnettu pääministerimme kutsui saattuemiehet saunomaan kanssaan.
...

Alpo palasi aikanaan takaisin Kainuuseen.
...Konstaapeli päätti osallistua Sotkamon kunnallispolitiikan hoitoon menemällä saman tien kunnanvaltuustoon kokoukseen.
...
En minä jaksanut niiden jorinoita kokouksessa pitkään kuunnella. Pyysin kahden minuutin puheenvuoron ja sain. Kerroin, että olin ollut pääministerin kanssa saunassa, ja totesin, että Matilla on isot munat.
...
Tapauksesta oli jo runsas kuukausi, kun Alpo soitti melkoisessa tuiskeessa.
- Perkele, sehän meni hyvin. Istuin Kantakrouvissa, kun sinne tuli niitä Keskustapuolueen kunnanhallituksen jäseniä. Tarjosivat huurteiset ja kysyivät, olenko valmiina tulemaan seuraavissa vaaleissa heidän mainospäällikökseen.


Konstaapeli Alpo Makkonen kuoli marraskuussa 2015.

Ruuusen kirjaa en ole lukenut, enkä siis tiedä onko siellä mainintaa "Matin vehkeistä". Uuniperunoista kuulemma on.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 444
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Nytkö jo poliisikin levittää tietoa Vanhasen intiimeistä asioista.
May contain suicide or self-harm topics.
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Susan Ruusunen, Matti Vanhanen ja Pääministerin morsian

Viesti Kirjoittaja aga »

Aika mehukkaalta milffiltähän tuo näyttää...
Vastaa Viestiin