Tullissa turvallisuus­päällikön vakava väärinkäyttöepäily

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
L. Ron Bumqvist

Re: Tullissa turvallisuus­päällikön vakava väärinkäyttöepäil

Viesti Kirjoittaja L. Ron Bumqvist »

myrskylyhty kirjoitti:Yksi mahdollisuus olisi lisätä nuuska kiellettyjen aineiden listalle kun ei kerran myydä tai maahantuoda saa.

Voisi sitten sakottaa näitä nuuskaa takavarikosta nappaavia virkamiehiä jos näkyy työajalla nölli huulessa.
Muuten hyvä, mutta ei tuo kiellettyjen aineiden lista ole tainnut aiemminkaan estää "kuormasta syömistä". Itse toki olen sitä mieltä, että koko kiellettyjen aineiden ongelmaa pitäisi lähestyä toisenlaisesta näkökulmasta, kuin tämä katastrofaalinen nykymalli jota kieltolaiksi kutsutaan.
Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Tullissa turvallisuus­päällikön vakava väärinkäyttöepäil

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

L. Ron Bumqvist kirjoitti:
myrskylyhty kirjoitti:
Aivan niin ei minun siviiliammatti olekaan poliitikko. Kunhan turhautuneena ja sarkasmilla tokaisin, mutta jos olisi kiellettyjen listalla niin esimies voisi antaa varotuksia ja sitten potkut jos näkyisi alaisella nölli siellä yläkerrassa.

Sekös se tällaista auktoriteettien alistamaa kansalaista huvittaisi.

Minun puolesta nuuskan voisi laillistaa kun kerran tupakkiakin saa tupruttaa. Onhan se muita ihmisiä kohtaan terveellisempää kun ei tule sitä passiivitupakointia sitten.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri
L. Ron Bumqvist

Re: Tullissa turvallisuus­päällikön vakava väärinkäyttöepäil

Viesti Kirjoittaja L. Ron Bumqvist »

myrskylyhty kirjoitti:Aivan niin ei minun siviiliammatti olekaan poliitikko. Kunhan turhautuneena ja sarkasmilla tokaisin, mutta jos olisi kiellettyjen listalla niin esimies voisi antaa varotuksia ja sitten potkut jos näkyisi alaisella nölli siellä yläkerrassa.

Sekös se tällaista auktoriteettien alistamaa kansalaista huvittaisi.

Minun puolesta nuuskan voisi laillistaa kun kerran tupakkiakin saa tupruttaa. Onhan se muita ihmisiä kohtaan terveellisempää kun ei tule sitä passiivitupakointia sitten.
Olen varsin samaa mieltä siitä, että virkamiehet saisivat joskus maistaa omaa lääkettään. Tosin lainsäädännöstähän nämä hommat ovat myös pitkälti kiinni, eli syyttävä sormi osoittaa kohti eduskuntaa.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Tullissa turvallisuus­päällikön vakava väärinkäyttöepäil

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

myrskylyhty kirjoitti:Yksi mahdollisuus olisi lisätä nuuska kiellettyjen aineiden listalle kun ei kerran myydä tai maahantuoda saa.

Voisi sitten sakottaa näitä nuuskaa takavarikosta nappaavia virkamiehiä jos näkyy työajalla nölli huulessa.
On tosiaan erikoista, että nuuskaa saa tuoda ja käyttää, muttei myydä Suomessa. Eihän siinä ole mitään järkeä!
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
Vastaa Viestiin