Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Ei kai haittaa, että tänne siirsin.
Kummallista miten täällä ylläpidon sivuistoilla aina alkaa niin laulattamaan, yhden laulun sanat ulos pyrkii. Pidätellään, pidätellään. Lyriikoille ja karaokeille on omat sivustonsa.
turumurre kirjoitti:

Kuten aikaisemmin olen sanonut: Jos vastauksia haluaa, pitää itse selvittää ja niistä muodostaa oma mielipiteensä.
Minä olen nuo ed lauseessa olevat asiat itselleni selvittänyt, olen siis tuomarina, mutta vain itselleni.
Se riittää minulle aivan mainiosti, enkä minä tarvitse siihen myönnytyksiä keneltäkään.
Tarpeetonta edes sanoa tähän mitä mieltä tästä tapauksesta olen. Se on tässä reilun vuoden aikana vahvistunut ja tullut oletettavasti lukijoillekin selväksi.

Tämä keissi alkaa olla päätöksessään, myös turren osalta, loppusilausta vaille....

Poliisitutkinta tästä tapauksesta on kaikkineen yhtä epäselvä kuin surmaillan tilannetta esittävä 3d-kuva. Varjoja kuvaan ei ole esitetty, niitä tästä tapauksesta on löytynyt muutenkin ihan liikaa…

Syyttömyyteen olemme näköjään molemmat päätyneet asioita punnittuamme. Sinä olet kertonut miten alkuvaiheessa olet olettanut AA:n voivan syyllinen olla, mutta asioihin mm. etp:n kautta tutustuttuasi olet tullut toisenlaiseen johtopäätökseen. Ihailtavasti olet jaksanut puolustaa näkemystäsi ja mielestäni näkemyksesi puolustamiseen valitsemasi välineet ovat olleet ainoat oikeat. Näytöt, faktat ja fysikaalisten suureitten kautta tapahtuneen arviointi ovat olleet peruskauraasi. Tiedät itsekin minkälaisia helmiä olet "löytänyt" ja luonut analyyttisen lähestymistapasi ansiosta. Paljon on sättimistä niskaasi satanut, naurettavia nöyryyttäviksi tarkoitettuja pulumerkkejä jaeltu. Joskus toisen ihmisen näkemysten kunnioittaminen on todella vaikealta vaikuttanut.

Minä tulkitsen tämän kykysi muuttaa katsantokantaasi jotakin ihmisen kyvystä tarkkailla ja analysoida ajatusmaailmaansa kertovan. Onhan joukossamme tapauksia, jotka ovat sitä mieltä, ettei mikään määrä etp:tä saa heitä mieltään muuttamaan, intuitio se on joka jyllää. Etp:eettömänä olen itse juttua vähän erilailla lähestynyt (kykyäni todellisuuden tuomarina toimimisessa varmasti suuresti haittaisi monen muun seikan lisäksi puuttelliset tiedot ja taidot hahmottaa ja ottaa maailma haltuun teknisten todisteiden ja fysiikanlakien tuntemisen kautta). Looginen ajattelu on salainen aseeni :lol: . Tai ainakin illusio siitä ja sen olemassa olosta. Olen kriittisesti koittanut suhtautua esille tulleisiin asioihin. Esimerkiksi kiistattomasti todisteiden valossa toteennäytetyksi tullut taka-ovesta poistuminen ja käräjäoikeuden suhtautuminen siihen. Täällä ainakin yksi nikki ei usko koko ovesta ulosmenoa tapahtuneeksi tosiasiaksi. En ymmärrä miten hän loogisesti ajateltuna saa sinne terassille ne veriset kengänjäljet syntymään ikkunasta kulkematta, eikä hän pyynnöstäni huolimatta ole asiaan vastannut.

Hovioikeuden päätöksen jälkeen "meillä" palstalaisilla varmaan tovi vierähtää päätöksen palasiksi purkamisessa, AA:n tilannetta hahmottaessa ja sitten, niin toivon, voisimme siirtyä tarkastelemaan tätä koko prosessia kaikkine aspekteineen. Ja seuraamaan tapauksen synnyttämiä jatkotoimenpiteitä ja seuraamuksia, toivottavasti niitä tulee. Henkilökohtaisesti kun olen tämän kautta saanut tarkastella oikeusjärjestelmäämme ja sen "toimivuutta". Toivon yhteisten "ajatusleikkiemme" jatkuvan, eihän tämä keissi ikinä lopu :P . Ja Sinua murre tarvitaan aloittamaan noita uusia ketjuja, ei me osata.

Ps. En tiedä miten suhtautua tuohona Alpon purkaukseen. Se on niin rohkean vilpitön (ja samalla ...?).
Helpolla Alpo ei ole itseään päästänyt, sen voi palstaa seurannut päätellä. Ei melkein mitään ole pureksimatta niellyt, rekojen paikkansapitävyyttä tarkastellut rekoamalla! Koko se äänimaailman tallennukseen liittyvän problematiikan avaaminen muun muassa. Kiehtova tapaus täällä kantansa lukkoonlyöneiden keskellä. Loppupäätelmäänsä olen salaa odottanut ... ja johtopäätös on SYYTÖN.

Jotenkin nyt on kovasti (toivottavasti vain hetkellisesti) pettynyt Turumurren esittämiin asioihin. Minun mielestäni ryöpytys ei ihan reilu ollut, mutta toisaalta jos ehdottoman luja luottamus on tuntunut kolhuja saaneen niin silloin reaktion voimakkuuden ymmärrän. Mutta hei vain jumalat ovat erehtymättömiä, errare humanum est.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

annaanna kirjoitti
Paljon on sättimistä niskaasi satanut, naurettavia nöyryyttäviksi tarkoitettuja pulumerkkejä jaeltu. Joskus toisen ihmisen näkemysten kunnioittaminen on todella vaikealta vaikuttanut.
Turre on jatkuvasti vaittanyt minua valehtelijaksi ja vaaristelijaksi. Jos katsot, etta Turre kunnioittaa muiden mielipiteita, mun taytyy todella ihmetella.

Mua kiinnostaa tassa vain ihan oikeat faktat --onko Anneli syyllinen vai syyton. En ole koskaan arvostellut hanta henkilona enka katso, etta esim. kodin siivolla on mitaan tekemista syyllisyyden kanssa. Itse aviomiehen vakivaltaisesti menettaneena tiedan myos, etta reaktiot suruun voivat olla ulkopuolisesta kasittamattomia. Tastakin olen kirjoittanut. (Kyse siis Annelin kaytoksesta sairaalassa ja esim. uurnan pitaminen kotona -- ei siis vaistonvaraisista reaktioista kun hatatilanne on paalla.)

Ma olen viime aikoina varsinkin kirjoittanut kieli keskella suuta, ettei tulisi naita jarjettomia vankaamisia mutta aina se tahan menee. Ma aina valilla lakkaan lukemasta Turren teksteja mutta sosiaalinen omatunto ei anna periksi jattaa selvia virheita (= esim. kuvanottoajat) korjaamatta. Ehkapa tata lukee muitakin mielestaan salaisia aseita omaavia, jotka sitten rakentavat loogisia skenaarioitaan taysin vaaran tiedon varaan.

Syytonta ei pida laittaa vankilaan, mutta mielestani olisi lahestulkoon pahempaa, etta syylllinen paasisi vapaaksi -- varsinkin jos vanhin lapsi tietaa sisimmassaan totuuden. (Loogiseen ajatteluun kykenevat huomannevat taman lauseen sanan "JOS"). Siksi faktojen ja olettamusten erillaan pitaminen on harvinaisen tarkeaa. Ei ole kenenkaan intressissa muunnella niita.

Ma voin kasi sydamella sanoa, etta yhtaan ainoaa todeksi tietamaani asiaa en ole ikina taalla muunnellut. Kukaan ei voi aina ja joka viestissa muistaa luetella esim. kaikkia ristiriitaisten kuulustelujen kohtia --eihan tama mikaan vaitoskirja alaviitteineen ja liiteluetteloineen ole. Omasta puolestani olen yrittanyt OMAN nakemykseni perustella niin hyvin kuin olen osannut, lahdeviittein, ja katson siksi tupla-annan kritiikin taysin epaoikeudenmukaiseksi ja epaloogiseksi.

Kuten aiemmin jo todettiin, emme varmaan koskaan tule ymmartamaan toisiamme. Itseaan huomattavasti alykkaampien ihmisten ajatusmaailmaa on todistettavasti vaikea ymmartaa. Ehkapa tassa on siita kyse, puolin tai toisin.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kyllä vaan normaalin ihmisen oikeustaju sanoo niinkuin vanha sananlasku "parempi sata syyllista vapaana, kuin yksikään syytön tuomittuna rikoksesta, jota ei ole tehnyt".

Kaikki ovat syyttömiä kunnes toisin todistetaan - ja tähän tarvitaan riittävä näyttö. Ulvila-casessa Auerin kohdalla sitä ei ole. Itseasiassa näyttö on ihan toisinpäin. Niin se vaan on.

Ja mitä lapseen tulee, niin olen todella vaikuttunut, että hän ei ole murtunut edes poliisin lähes rikollisen manipuloinnin alla vaan kertoo kuulustelu toisensa jälkeen asiat niin kuin hän on ne autenttisesti kokenut.

Toivottavasti tämä pelleily loppuu tähän hovioikeuteen.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
annaanna

ulkosuomalainen kirjoitti:
Ma voin kasi sydamella sanoa, etta yhtaan ainoaa todeksi tietamaani asiaa en ole ikina taalla muunnellut. Kukaan ei voi aina ja joka viestissa muistaa luetella esim. kaikkia ristiriitaisten kuulustelujen kohtia --eihan tama mikaan vaitoskirja alaviitteineen ja liiteluetteloineen ole. Omasta puolestani olen yrittanyt OMAN nakemykseni perustella niin hyvin kuin olen osannut, lahdeviittein, ja katson siksi tupla-annan kritiikin taysin epaoikeudenmukaiseksi ja epaloogiseksi.
Ihan ensimmäiseksi pari asiaa ulkosuomalainen. Mistä tupla-annan kritiikistä puhut? Oletko vihainen minulle. Minä nimittäin jäin tosiasiassa pahnanpohjimmaiseksi silloin kun älykkyyttä jaettiin, joten kotiväki on tottunut rautalangasta vääntämään. Hirmuinen määrä itseironiaa sisältyy tuohon "salaiseen aseeseeni", lukemattomia mahalaskuja koettu. En ainakaan minä Sinua valehtelijaksi ole väittänyt, etp:eettömänä en pysty mitään kantaa ottamaan postaamiesi tietojen oikeellisuudesta, mutta en varmasti ole ilmaissut niitä epäileväni. Muistaakseni olen Sinua kiitellyt postauksistasi, samoin kuin Taraa (ainakin tarkoitukseni on ollut kiitellä :oops: ). Toisekseen olen siitä haarovälikeskustelusta lähtien vain ylimalkaisesti ketjuja seurannut, tätä nykyistä draamaa tuskin yhtään. Toivon tämä kuva-jotakin-ja-jotakin -päpinän kohta laantuvan.

Jos tuolla kritiikilläsi tarkoitat ilmaisemaani suhtautumistani noihin pulumerkkeihisi, niin kyllä vain niin on, että mielestäni jollain tasolla haluat loukata ja mielipahaa aiheuttaa moisilla merkeillä. Eikä sellainen käytös mielestäni "arvollesi" sovi. Tai siis luomalleni mielikuvalle nikistäsi, jos ymmärrät. Täällä on tarkoitus kohdella toisia niinkuin toivoisi itseään kohdeltavan. Minulla on oikeus sanoa minkälainen käytös minusta vastenmielistä on.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi itseesi kohdistamista luonnehdinnoista, olet kunnioitettavasti keskittynyt faktoihin ja skeenaarioiden luomisiin ja jättänyt henkilöön AA kohdistuneet arvostelut ja mustamaalaukset tekemättä.Taannoinen keskusteluputki välillämme oli virkistävä, kun käräjäoikeuden jäljiltä en mitään järkevää tapahtumakuvausta löytänyt. Konkretiaa kaipailin. Ja sitä kauttasi sain. Mielestäni on hyvä, että jaksat tarkastella (ja tarkistella) mm. Turren esittämiä asioita. Kunhan tapa millä tuo toteutetaan puolin ja toisin korrektina pysyy. Cicero-koiranleuka on aikanaan lausunut, että "Cuisvis hominis est errare; nullius nisi insipientis in errore perseverare (Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain tyhmyri puolustelee jääräpäisesti erehdystään). Voi tuossa joku törkeä latinankielinen letkautuskin olla, en kanna vastuuta.

Turren "ihmissuhdeseikkailut" ja niihin kantaaottaminen. Ei minun hommiani. Tuntuu nikki aina vastaparinsa löytävän, kohta jo kaikki läpikäynyt :wink: .

Ja jos sen rusinan nenääsi vedit tuosta "Joskus toisen ihmisen näkemysten kunnioittaminen on todella vaikealta vaikuttanut.", niin ei ole missään nimessä vain Sinuun kohdistettu. Nyt kun aina niin puolueeton Alpo -kelpo holisti on kohdistanut asian sijasta rajua kritiikkiä suoraan nikkiin, niin ei täällä mielestäni enää juurikaan pyöri ensimmäisen kiven heittäjiä. On taidettu kaikki nikkiin/henkilöön kohdistaa :cry: .
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kotipoliisi kirjoitti
Kyllä vaan normaalin ihmisen oikeustaju sanoo niinkuin vanha sananlasku "parempi sata syyllista vapaana, kuin yksikään syytön tuomittuna rikoksesta, jota ei ole tehnyt".
Nainhan se aina menee --kunnes joku tai kaikki vapautetut syylliset tappavat uudelleen.

Taalla nelikymppinen proffa, neljan pienen lapsen aiti, ampui kylmaverisesti tiedekunnan kokouksessa useamman kolleegaansa. Nelja-viisi taisi kuolla ja pari haavoittui/vammautui pahasti. Myohemmin kavi ilmi, etta sama nainen oli teini-ikaisena ampunut veljensa haulikolla kuoliaaksi. Aiti todisti puolesta ja asia painettiin villaisella vaikka poliisi ei uskonut vahingonlaukaukseen. Katuuko aiti vanhaa todistustaan? Veikkaisin etta katuu. Tytar olisi saanut tarvitsemaansa apua ja monta elamaa olisi saastynyt.

Tassa Ulvilan-tapauksessa tarkeimpien todisteiden pitavyydesta tai pitamattomyydesta on minun mielestani lehtitietojen varassa mahdotonta sanoa mitaan. Se todisteaineisto mita etp:ssa/minfossa on todistaa mielestani syyllisyyden puolesta. Karajaoikeudessa todisteet riittivat tuomioon --riittavatko hovissa tullaan nakemaan.

Taalla syyllisyys pitaa todistaa "beyond reasonable doubt." Minusta tama on hyva kriteeri -- absoluuttiseen varmuuteen harvoin paastaan, mutta jarkevaa epailya syyllisyydesta ei saa jaada.

annaannalle sen verran, etta pulumerkit olivat totaalisen frustraation tulos. Turren kanssa oli joskus aikanaan (ainakin valilla) ihan mukavaa heittaa herjaa. En uskonut hanen niista sen enempaa pahastuvan kuin itse aikoinani pahastuin turremerkeista tai mummon vanhasta kaappikellosta--eli en yhtaan.

Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

annaanna us:lle
suhtautumistani noihin pulumerkkeihisi, niin kyllä vain niin on, että mielestäni jollain tasolla haluat loukata ja mielipahaa aiheuttaa moisilla merkeillä
Se on kyllä minun ilmoille päästämä juttu. Minulla itselläni ei ollut kanttia kertoa sitä aivan suoraan sille, jota sillä hetkellä halusin napauttaa, jonka kanssa kinastelin 'faktoista' (ne saamarin 3D-kaakelirivit, 6 rivin sijaa 7 oli tilaa huppu-ukolle järjestetty, tai jokin muu vastaava nippeli..

Pulumerkki ei minun mielestä ole ilkein mahdollinen näpäytys. Inhottavampaa on alentuva ja ylimielinen asenne, epäsuora toisen osoittelu. Minusta. Enkä sitten tässä väitä ohimennen itse olevani jokin pulmunen. Jos joku jankkaa jankkaamistaan jostain mikä on jo osoitettu tekokukaksi, niin onhan aika rasittavaa, kun soopan perään tulee vain lisää samanlaista. Siinä sitten liukastellaan joka toinen, jos ei ole pyrstö tervassa niin sitten on nokka jne..

Mutta mielestäni ihan sopivaan kohtaan sen tänne kuitenkin laitoin, ihan tarkoituksella. Pulupa karkasi vapauteen! Voisinko mitenkään saada suunnilleen puolet pulu-kunniamerkistä itselleni :roll:

Lintujen kanssa asia on sillä tavalla, että häkistäkin karanneen linnun voi jokus saada kiinni, mutta sanoja jotka suustaan päästää ei saa.

Oikeasti minulla oli mielessä aivan tietty video silloin kun minua eniten kiukutti, mutta olisikohan tuo sen hetkisten piikikkäitten ajatusteni kohde ymmärtänyt minut oikein!! Noh, tuo pulun sakkipelitarina löytyi sitten kuin tilauksesta.

Karsee video:

http://www.youtube.com/watch?v=-ii7-q7DWdQ

Voi olla että mulla(kin) on outo huumorintaju. :twisted: En ole kuitenkaan, sikäli kuin muistan, tehnyt yhtään henkirikosta vielä.

PS: Jos joku saa pultin tuosta grazy videosta.. niin... siis vakuutan, se on fiktiota tuo video. Linnulle ei käynyt kuinkaan. En myöskään mainosta mitään.

Pulut muuten eivät pelkästään kaada palikoita ja kakkaa.

terv suuri lintujen ystävä, merikotkien ja mustahaikaroitten, kiljukotkien ja sääksien, myös pulujen..tottakai.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Tara -- yritin kylla antaa sulle ihan tayden kunnian erinomaisesta puluideasta:
ulkosuomalainen kirjoitti
Ma luulen etta taytyy lanseerata tassa sen vanhan papukaija- ja turremerkin lisaksi uusi PULUMERKKI. Myonnetaan aina kun keskustelu on paatynyt tahan pisteeseen.

Juontaa juurensa tietenkin tasta Taran oivalluksesta:
Joku toimii täällä kuin eräskin pulu tunnetussa tarinassa. Pulu haluaa osallistua sakkipeliin. Se lennähtää laudalle, tepsuttelee siinä edestakaisin ja kaataa kaikki nappulat, sitten se pikkasen ka*** sinne tänne. Lopuksi se pyrähtää lentoon ja toteaa tyytyväisenä: Minä voitin!
Merkit loysin ihan itse. :-) Varastossa on lisaakin tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivia.

Confucius
Tara
Horatio Caine

ulkosuomalainen kirjoitti:Tara -- yritin kylla antaa sulle ihan tayden kunnian erinomaisesta puluideasta:
ulkosuomalainen kirjoitti
Ma luulen etta taytyy lanseerata tassa sen vanhan papukaija- ja turremerkin lisaksi uusi PULUMERKKI. Myonnetaan aina kun keskustelu on paatynyt tahan pisteeseen.

Juontaa juurensa tietenkin tasta Taran oivalluksesta:
Joku toimii täällä kuin eräskin pulu tunnetussa tarinassa. Pulu haluaa osallistua sakkipeliin. Se lennähtää laudalle, tepsuttelee siinä edestakaisin ja kaataa kaikki nappulat, sitten se pikkasen ka*** sinne tänne. Lopuksi se pyrähtää lentoon ja toteaa tyytyväisenä: Minä voitin!
Merkit loysin ihan itse. :-) Varastossa on lisaakin tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivia.
Eiku en mä tätä varsinaisesti tarkottanut, vaan sitä että kyllä mä otan vastaan sen varsinaisen merkinkin, jos josta kusta tuntuu että on aihetta... sillä tavalla vain.

Tietenkin niin, että ei ole reilua jos vain sinua pulujutun vuoksi yleensä paheksutaan. Siitä noin puolet mulle-.

Löysin tarinan yhdeltä historia-aiheiselta keskustelusivustolta, siellä näytti siltä kuin vakioväki olisi ollut helisemässä sekaan putkahtaneitten tyhjänväkääjien kanssa, ja joku heistä sai tuon minun mielestä hauskan, mutta siellä 'sivistyneesti laaditun' luonnehdinnan kohdalleen. Lainasin sen heti paikalla...
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
ulkosuomalainen
Michael Knight

Tara -- kylla mina ymmarsin mita tarkoitit mutta kun alkuperainen oivallus oli mita mainioin eika kaikki jaksa selata niin kauas, etta loytavat alkuperaiset viestit, halusin loytajan saavan siita kunnian. Keskustelupalstoillahan aika yleisesti kaytetaan DO NOT FEED THE TROLL merkkeja, mutta laudan sotkemisesta kertova merkki olisi yhta tarpeen. Saastyisi kaikilta aikaa ja vaivaa.

Confucius
Tara
Horatio Caine

ulkosuomalainen kirjoitti:Tara -- kylla mina ymmarsin mita tarkoitit mutta kun alkuperainen oivallus oli mita mainioin eika kaikki jaksa selata niin kauas, etta loytavat alkuperaiset viestit, halusin loytajan saavan siita kunnian. Keskustelupalstoillahan aika yleisesti kaytetaan DO NOT FEED THE TROLL merkkeja, mutta laudan sotkemisesta kertova merkki olisi yhta tarpeen. Saastyisi kaikilta aikaa ja vaivaa.
Aivan totta! 'Pulu' on parempi kuin 'trolli'.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:...
… Turren kanssa oli joskus aikanaan (ainakin valilla) ihan mukavaa heittaa herjaa. En uskonut hanen niista sen enempaa pahastuvan kuin itse aikoinani pahastuin turremerkeista tai mummon vanhasta kaappikellosta--eli en yhtaan.
Tara kirjoitti: Se on kyllä minun ilmoille päästämä juttu. Minulla itselläni ei ollut kanttia kertoa sitä aivan suoraan sille, jota sillä hetkellä halusin napauttaa, jonka kanssa kinastelin 'faktoista'…

Pulumerkki ei minun mielestä ole ilkein mahdollinen näpäytys. Inhottavampaa on alentuva ja ylimielinen asenne, epäsuora toisen osoittelu. Minusta. Enkä sitten tässä väitä ohimennen itse olevani jokin pulmunen.....
Mutta mielestäni ihan sopivaan kohtaan sen tänne kuitenkin laitoin, ihan tarkoituksella. Pulupa karkasi vapauteen! Voisinko mitenkään saada suunnilleen puolet pulu-kunniamerkistä itselleni :roll:

Lintujen kanssa asia on sillä tavalla, että häkistäkin karanneen linnun voi jokus saada kiinni, mutta sanoja jotka suustaan päästää ei saa.
Oikeasti minulla oli mielessä aivan tietty video silloin kun minua eniten kiukutti, mutta olisikohan tuo sen hetkisten piikikkäitten ajatusteni kohde ymmärtänyt minut oikein!! Noh, tuo pulun sakkipelitarina löytyi sitten kuin tilauksesta.
....
Pulut muuten eivät pelkästään kaada palikoita ja kakkaa.

terv suuri lintujen ystävä, merikotkien ja mustahaikaroitten, kiljukotkien ja sääksien, myös pulujen..tottakai.

Hei te kaks, kyllä turre hyvin herjanheittoa diggaa.
Ei mennyt omani aikanaan läpi ameerikan idollsista liian omaperäisen sovituksen vuoksi. Eipä kai siellä ameerikassa ole enää edes siirtosuomalaisina kuin muutama mummo jotka ois voinu antaa äänensä turrelle.

Tossahan tuo lauluni onkin. Niin kuin huomaatte, tuomarit on raskaalla kädellä kritisoineet esitystäni:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... lo#p361961

Mukaavaa että ulkosuomalainen on taas reippaammalla päällä ja vitsien viskelykin vuodenpaussin jälkeen taas onnistuu. Ikäväähän se oli kun niin tosissasi välillä jouduit puurtamaan.

Ai tara on on myös jossain lintukuorossa, kiljukotkiakin… kanahaukkoja ei sentään näy, hyvä.

Kyl turrekin on vähän väliä tekemisissä linnunsukuisten kanssa. Kerrankin piti vahtia pikkuruista kanalaa ja - parin tipusen munimista. Mut oli se sellasta kaakatusta ja kookotusta ettei sitä pidempään viittinyt kuunnella kuin rapian vuoden...

Isäntä muuten sinä kerran pimeenä aikana näytti kanojen aivoituksia ja - yhteen kohteeseen tuijjottelua;
Otti esiin taskulampun ja suuntasi sen kohti kanoja, pyöritti sitä laajassa kaaressa muutaman kerran. Pari kanaa istui orrella ja päät pyörien ne seurasivat tarkkaan pyörivää liikettä.
Ykskaks isäntä lopetti lampun pyörivän liikkeen ja ’vetäisi’ valokeilan suoraan alas; KOPS KOPS,
Siitä orrelta ne tipuset tippu suoraan siihen olkilattialle olkiukkojen seuraksi ja jäivät vielä koivet pystyssä sinne kaaaa-kaaakattamaan…

Ei siinä auttanu muu kuin nostaa ne takas orrelle:

Kuva
annaanna

Taivaan laululintusena minua niin laulattaisi, vetäisisin vaikka sitä vanhaa pelargoniaa mummon ikkunalla, mutta kun... On se niin riskaabelia.

Kun olin vetäissyt linkitetyn Turren soolobravuurin huomasin kuinka onelinerilla joku NIIIIIIIIN uutta näkökantaa heti perään osasi esittää, ilman bannia. Kuorokaverinsa vissiin mulle viestin laittoi. Niin nuhteettomasti olen elellyt etten kouluaikanakaan yhtään huomautusta edes saanut, mutta niin vaan punakynä mullekin on viuhunut näköjään. Kaksi viikkoa on tuosta kulunut, onneksi ei sen päivän jälkeen kukaan ole samaan rikkeeseen syyllistynyt. Ja siitä minä panen vaikka pääni pantiksi.

Re: Huppumies
Kirjoittaja annaanna päivämäärä Ma Touko 02, 2011 1:22 pm
Voi kuinka hienoa, että Reorreva on "kuulolla". Tervehdys!

Valhalla varmaan huutoonsa vastaa ja postaa meillekin noita lukemiaan tietoja. Ahkerasti huutoihinsa vastaa hän. Yksoikeet lauseet kun helposti päähän faktoina päivittyvät, niin aina on mukavaa kun joltakin löytyy kompetenssia itsekunkin kirjoituksia tarkastella. Ovat tainneet molemmat osapuolet tuonne Hovioikeuteen hankkia asiantuntemusta näistä koira-asioista. Pysythän "kuulolla".
(Tota Valhallaa joskus aina masentaa toi tiedonpuute, tuntuu ettei mikään määrä tietoa ole riittävä määrä tietoa. Ja ainahan se vähäkin lisätieto virkistää ja piristää :P ).
Minä täällä kuola suupielistä valuen odottelen mataharilta tietoja. Hän kuulemma kyseisen koiran tuntee, ehkä saamme lisätietoja, jopa terveisiä koiralta. Matahari voisi kysyä koiralta tuliko siellä pihalla käytyä. Yhtään poliisikoiraa tunne, tietäis sit ainakin jonkun joka tuntee jonkun jolla koira on.

Ja lähteepi varoitus viestin kirjoittajalle täysin turhan viestin naputtelemisesta.

-Dante
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Huh?
Minahan olen sinulle jo n kertaa kertonut...
...
No hekoheko. Laske nyt vähäsen, ensiparto kun tuli, niin siitä n puolentunninkuluttua Annelia jo vietiin.
Ei sinne kerenny muutkaan tutkijat ennen. Sossutäti piti saada hälytysajolla nopeasti, koska lapset tarvitsi hoitajaa. Ja lue nyt ne ensipartion kuulustelut kun ne tänne postasin.
Kyllä kait tää sullekin vielä selviää.... :?
Ketjun jatkuvasta roskaamisesta myonnan Turrelle sen luvatun uuden pulumerkin, liikkuvilla kuvilla.

WARNING: DUE TO OVERFEEDING PIGEONS CAN BECOME AGGRESSIVE
Kuva

Olit todistettavasti taas kerran vaarassa ja nyt yritat --jalkijattoisesti, taas kerran--haudata totuuden pulunjatoksiin. Lainaat taas postiani vaarin ja sekoitat faktoja. Eiko naita keskusteluja voisi todella kayda vahan aikuisemmin?

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:
turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Huh?
Minahan olen sinulle jo n kertaa kertonut...
...
No hekoheko. Laske nyt vähäsen, ensiparto kun tuli, niin siitä n puolentunninkuluttua Annelia jo vietiin.
Ei sinne kerenny muutkaan tutkijat ennen. Sossutäti piti saada hälytysajolla nopeasti, koska lapset tarvitsi hoitajaa. Ja lue nyt ne ensipartion kuulustelut kun ne tänne postasin.
Kyllä kait tää sullekin vielä selviää.... :?
Ketjun jatkuvasta roskaamisesta myonnan Turrelle sen luvatun uuden pulumerkin, liikkuvilla kuvilla.

WARNING: DUE TO OVERFEEDING PIGEONS CAN BECOME AGGRESSIVE
Kuva

Olit todistettavasti taas kerran vaarassa ja nyt yritat --jalkijattoisesti, taas kerran--haudata totuuden pulunjatoksiin. Lainaat taas postiani vaarin ja sekoitat faktoja. Eiko naita keskusteluja voisi todella kayda vahan aikuisemmin?

Kyllä minulla on faktat hallussa, varmaan olet sen monesti huomannut. Jaa että aikuisemmin :D, eikös me olla ihan samalla tasolla. Kuismones se pulumerkki minulle jo olikaan? :) Mutta kyllä minulle tämä sinun tyylisi sopii ihan hyvin.

Muuten, mitä meinaat tehdä kun keissi on ohi? Vieläkö väännät täällä eeteepeetä syksylläkin. Ihan uteliaisuudesta vaan kysyn. Itse taidan laittaa ne mökkisaunan sytykkeeksi ja nauttia kunnon löylyt.

Tuletko kesällä Turkuun, voitais käydä juomassa ne lupaamasi kahvit....
Ankkalinna
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ankkalinna »

Tämä ei ehkä ole ihan kackelsbergia, mutta en sopivampaakaan foorumia keksinyt, joten tulkoon tänne.

Kun tulee tuolla Ulvila-ketjussa melkoisen usein vierailtua, niin aina joskus hermoja kiristää enemmän kuin toisinaan muutamien nimimerkkien postaukset. Lähinnä tarkoitan sellaisia, joilla ei ole itse asiaan mitään lisättävää, mutta pitää vain aina päästä kommentoimaan. Ja sitten sellaisia, joilla ei ole mitään muuta tarjottavaa kuin oma mielipiteensä, joka sitten totuutena esitetään. Ja ilman perusteluja, tietenkin.

Tässä jokunen aika sitten naksuttelin niitä nimimerkkejä oikein urakalla vihamiehiksi. Jo helpottui lukeminen! Toki aina välillä huomaa, että joku uusi käänne keskustelussa jää hämärän peittoon, mutta voihan niitä "vihamiehien" viestejä sitten naksutella auki sitä mukaa kuin kokee tarpeelliseksi.

Tämän vinkin halusin teidän kanssanne jakaa. Olkaa hyvät.
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
Vastaa Viestiin