Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Moona
Harjunpää

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Moona »

Sirpa kirjoitti:Just joo, tollasia saksankielisiä pätkiä voi kuka vaan halutessaan googlettaa, haluat vain päteä. :wink:

Voi, voi - nimimerkkisikin jo julistaa: en oo mitään enkä mikään - oon joku vaan. Noh?!

Vitja, kun koulussa opetettiin se saksakin ihan väärin...

Ja voisko oikeesti Suomessakin saada hoitoon ne, jotka sitä ihan todella tarvii???
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

jokuvaan kirjoitti: Ja vielä minimaalinen korjaus taivasteluun Perhekerhon muffinssiohjeen pelottavista koristelukuvista ( - mikä veretseisauttava, suorastaan tutkinnallisesti käänteentekevä huomio!!!). Muistin väärin. Pelottavat, vääristyneet kasvot näkyvät lastenjuhlien keksien koristelukuvissa :mrgreen: .Kuva
(Kuva: Perhekerho/Auer Media, osasuurennos)

Hyvä kun korjasit, mä jo vallan pelästyin, että ne oli muffinsseja :D :D
Muista lähdekritiikki!
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Olisin mielellani samalla pihalla Valhallan kanssa ( esim. terassilla kesalla :-) ) -- toivoisin kuitenkin ettei tama nyt heti taas lahtisi lomille kun on juuri takaisin tullut. Yritan myos varoa yhteislomalle/pussauskoppiin kenekaan kanssa paasemista kun aviomies ei tykkaisi.

Siksi tervetuloa-takaisin ja pysyhan-maisemissa toivotukset taalla. Minusta nama Ulvila-ketjun vasikoimiset ovat menneet alyttomyyksiin. Edelleen olen nyrpeissani niille vikkelasormisille, jotka jarjestivat edelliset lomaliput ketjussa. Samaa tasoa kuin Turren kaappikellonrukkaustauko aikoinaan. Panisin tuomaripelin Arsyttaa-minfossa-ketjuun mutta kun kaikkia muita arsyttavat Ulvila-ketjun arsytykset niin olkoon.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kiitoksia - ulkona maistuu. Skoolataan sille siis. Odotas - siirrän vähän kirvestä niin voin tehdä virtuaalihalauksen. Ei miehesi siitä pistä pahakseen.

Itseasiassa olin reissussa silloin kun banni tuli ja silloin kun sitä piti kärsiä. Ja tultuani vilkaisemaan mitä täällä tapahtuu, niin ihmettelin moista. Eikä mitään hajua mistä tullut. Edwin sai samanmoisen ja hänelle valittelinkin, että jos tuli siitä, että joutui "huonoon" seuraan. Kyöpeli on heitellyt Valhallalle banneja aikas herkkänä. Ei taida ymmärtää kunniallisten soturien tuonpuoleiseen. Kait se banni sitten tuli siitä, kun arvosteltiin ylläpidon tekijänoikeuslain tulkintoja - joskin mitään vitsiä niihin ei pitänyt sisältyä.

Mutta kivahan tänne on palata kun ei ole ihan pihalla - yksinään.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Valhalla kirjoitti:Kiitoksia - ulkona maistuu. Skoolataan sille siis. Odotas - siirrän vähän kirvestä niin voin tehdä virtuaalihalauksen. Ei miehesi siitä pistä pahakseen.

Itseasiassa olin reissussa silloin kun banni tuli ja silloin kun sitä piti kärsiä. Ja tultuani vilkaisemaan mitä täällä tapahtuu, niin ihmettelin moista. Eikä mitään hajua mistä tullut. Edwin sai samanmoisen ja hänelle valittelinkin, että jos tuli siitä, että joutui "huonoon" seuraan. Kyöpeli on heitellyt Valhallalle banneja aikas herkkänä. Ei taida ymmärtää kunniallisten soturien tuonpuoleiseen. Kait se banni sitten tuli siitä, kun arvosteltiin ylläpidon tekijänoikeuslain tulkintoja - joskin mitään vitsiä niihin ei pitänyt sisältyä.

Mutta kivahan tänne on palata kun ei ole ihan pihalla - yksinään.
Jaaha, vai sattui Sinulle reissu- ja banniviikko samaan aikaan. Kaksi kärpästä ja niin poispäin. Toisilla on just tollaista tuuria. Maltoit sen iphonesi siis kotiin jättää tai ainakin olla käyttämättä reissussa :o . Vai bannikierteeseen koet joutuneesi ... mitähän se ennakoi. Että maailmankirjat on sekaisin, tai mä oon niitä sitten väärin tulkinnut. Jauhonmaku suussa ja huuli pyöreänä olin banneistasi luettuani.
... Mut toisaalta. Reissuviikko ja banniviikko samaan aikaan. Sattumaako? :roll:

Minä en muuten vasikoinut. Tällä kertaa. Bannit oikeastaan todistaa "syyttömyyteni", multahan se ei tunnetusti oo onnistunut. Kun taas olisi aihetta kyllä ollut. Haarukoin muutamia kohtia ihan vain tästä ketjusta Sua varten, et ole hajulle itse kuulemma päässyt.

Eli vaikkakin lautamiehissä ollaan niin kuitenkin väitteesi:"Sirpa lienee avohoidossa..." on siinä hilkulla.
Mulla epäilit kasetin olevan ihan sekaisin ja turrella mielestäsi liiraa jo huolestuttavasti.
Sulla tuo kontrolli petti lähdekriittisyyden kanssa jossain vaiheessa, joten saatettiin jossain pelästyä palstan hukuttamisesta pxxkaan. On tuo oma arvailusikin uskottava. Että ehkein kuitenkaan aivan syytöntä.
Valhalla
Watson itse

Jaaha. Annaana harastaa tämmöistä terapiaa. Ainakin sitä on jossakin avuksi.
Ja muistat tekstejäni ihan ulkoa - aivan toisin kuin minä itse.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kirjoittaja Valhala.
Jaaha. Annaana harastaa tämmöistä terapiaa. Ainakin sitä on jossakin avuksi.
Ja muistat tekstejäni ihan ulkoa - aivan toisin kuin minä itse.
Vastavuoroisesti tässä toisiamme avuliaina terapoimme.
En nyt sentään ulkoa muista viestejäsi, ne luen ja yleensä ymmärrän mitä olet tarkoittanut. Sä kun et viljele niissä sivistyssanoja, et silleen ovat simppleitä. Sulla on "kone" usein tiltannut mun viestien kanssa, jäänyt ymmärtämättä. Tai ainakin siihen olet vedonnut. Painoin mieleeni vain lauseita viestiketjustasi. Monenmoista lausuntoa sieltä muuten löytyy. Jos vaan aikaa olisi niin voitaisiin yhdessä vanhoja verestää. Sitäkin kuulokkeitten kautta tapahtuvaa häkenauhan kuuntelua oikeussalissa. Tai salakuuntelua käytävällä. Ja monta muuta asiaa, joista Sulla on ollut tietoa tänne palstalle tuoda. Varmaan tulee vielä sekin aika kun täällä vanhoja muistellaan ja itsereflektoidaan. Tai sitten tää keissi ei pääty koskaan.
(mä muuten tykkään sivistyssanoista, mul on nytkin jemmassa yksi, jonka bongasin kahden proffan blogeista. Se on käyttökelpoinen, jos on jotain hampaankolossa syyttäjää kohtaan, semmoinen kiertoilmaus)

Se onkin sitten muisti joka Sulle tepposia tekee. Ja mä kun oon moittinut moneen kertaan Sun päivittymätöntä päätäsi :wink: . Jopa monotoniseksi Sua väittänyt. Ymmärtämättä ettet Sä rassu vaan muista edellispäivänä jo samaa asiaa jankanneesi.

Hyvä et muistit tuon dementiakortin esiin vetää. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Valhalla
Watson itse

Kerrottaneen nyt kuitenkin, että vaikka dementian varaan laskitkin, niin nuo minun kirjoittamakseni väittämät tekstit eivät ole totta. Vähintääinkin irroitettu asiayhteyksistään. Sellaista se on kun sanoo jonkun sanoneen kuitenkaan tätä lainaamatta tai linkittämättä.
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Keisarin uudet vaatteet -ilmiöön lopen kyllästyneenä kirjoitan tänne pohdintani aiheesta. Olen tämän ilmiön esiintymistä tutkinut mm. kuvataiteen saralla ja pystynyt soveltamaan ajatuksiani myös arkielämän ajatteluun.

Keisarin uudet vaatteet on H.C. Andersenin kirjoittama tarina, jonka taustalta löytyy syviä yhteiskunnallisia merkityksiä. Tarina kertoo keisarista, joka on mieltynyt kauniisiin vaatteisiin. Eräänä päivänä kaupunkiin ilmestyy kaksi kankuria, jotka kehuvat kutovansa upeaa kangasta. Tästä kankaasta tehdyillä vaatteilla oli kummallinen taika: ihminen, joka oli typerä tai kykenemätön toimimaan virassaan, ei pystynyt niitä näkemään.

Keisarille alettiin tehdä kangasta ja ommella vaatteita. Itseään älykkäänä pitäneet ihmiset kauhistuivat "nähdessään" kankaan, myös keisari itse: he eivät nähneet sitä ensinkään! He eivät voineet uskoa olevansa typeriä, eivätkä halunneet sellaisilta vaikuttaakaan, joten he ihastelivat kangasta suureen ääneen.

Kun vaatteet valmistuivat, keisari pukeutui niihin ja lähti esittelemään niitä kansalle. Jokainen, joka oli kankaan taiasta kuullut, oli ihastelevinaan niitä. Kansan joukossa oli kuitenkin pieni lapsi, joka ei "ymmärtänyt" kankaan taikaa, ja hän sanoi: "eihän keisarilla ole vaatteita ollenkaan!" Tämä huomio levisi kansan keskuudessa, ja keisarille naurettiin, mutta keisari ja hänen joukkonsa eivät ylpeydessään pystyneet tunnustamaan, kuinka he olivatkaan tulleet huijatuiksi.

---------

Tämä ilmiö on levinnyt niin laajalle ja sen vaikutukset ovat niin merkittäviä, että sen voi tunnistaa kaikkialla. Tämän päivän "keisarit" esittelevät meille mitä hienompia "vaatteitaan", ja itseään älykkäänä pitävä kansa hymistelee, nyökkäilee ja taputtaa tyytyväisenä käsiään. Kukaan ei uskalla tunnustaa olevansa niin typerä, ettei ymmärrä erilaisia asioita, kuten politiikkaa, taidetta, taloustiedettä, luonnontieteitä tms. Vain lapsenmielellä varustetut näkevät ja uskaltavat myös sanoa sen ääneen: eihän tässä ole järjen häivääkään!

Muutamat nimimerkit Ulvila-palstalla ovat erityisen ansioituneita tämän ilmiön hyödyntämisessä. Jos joku esittää vastaväitteen, tai on jostakin asiasta eri mieltä, viimeinen perustelu kuuluu: "Sinä oletkin niin typerä, ettet tätä ymmärrä. Vain älykkäimmät näkevät tämän aivan selvästi." Ne, jotka pitävät itseään älykkäänä, ovat samaa mieltä, vaikka eivät asiaa todellisuudessa ymmärtäisikään. Nämä "älykkäät" sitten joko myötäilevät asiaa tai pysyttelevät hiljaa, etteivät tulisi paljastaneeksi "typeryyttään".

Nyt, kun tätä asiaa jokainen miettii ja sydäntään tutkii, voimme päätyä vain yhteen lopputulokseen: vain lapsenmieliset ja "typerät" näkevät totuuden. Lakatkaa siis pitämästä itseänne älykkäinä, ja suhtautukaa teille esitettyihin asioihin siten, kuin ette niistä mitään tietäisikään. Silloin teille avautuu aivan uusi maailma.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tervetuloa takaisin Valhalla minunkin puolesta.

Ei ole Edwiniä näkyny?

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Kiitos Tara. Kyllä Edwin hengissä on mutta voisi olettaa: kun proAnnelistien lisäksi saa painia aika-ajoin myös ylläpidon kanssa - niin ehkä se ei aina niin huvita.
Tara
Horatio Caine

^ Se voi tuntua aika tylyltä saada bannia kun on aika uusi eikä ole silleen kokemusta talon tavoista. Ei bannia kannata ottaa liian vakavasti, kun se voi olla aika pienestä kiinni mistä sen saa..

Esim vitsiksi tarkoitettu tai sarkasmit ja muut vastaavat saatetaan käsittää niin pieleen kuin vain mahdollista ym.. Ei siinä selittelyt paljoa auta jälkeen päin kun ovella on pelkkä puomi.

Itse en useinkaan kunnolla ymmärrä miksi jotkut ovat saaneet bannia. Tähtäilen sitten bannattujen viimeisiä viestejä ja koitan arvailla, että oliskos tuossa vai missä jotain liikaa tms..

Monesti tekisi mieli sanoa jotain positiivista jostain vain oivalluksista tai kiittää asiallisesta tuesta rasittavassa tilanteessa, mutta tuntuu, että sehän se vasta kiukkua nostattaakin jossain toisaalla.. Sitä sitten hetken verran ihmettelemään, että katsopas, hyvin tehty,.. mutta suu jää silti rullalle.. :| .
Viimeksi muokannut Tara, La Loka 29, 2011 7:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Tiedä nyt sitten kuinka tosissaan se Konsta Apeli niitä avatarin liittämisohjeita kyseli :wink: , mutta yksi tapa on ainakin seuraava:
- skannaa valokuva ja tallenna se jpg-/bmp-/tms.-muodossa koneellesi/muistitikulle
- avaa tili julkisella kuvansäilytyssivustolla (esim. imageshack, photobucket)
tai lataa kuva sellaiselle sivustolle, jolle ei tarvitse rekisteröityä (esim.
imgon.net) ja lataa kuva sinne tallennuspaikasta -> luo ladatulle kuvalle url-väylä
(internetosoite) sivuston ohjeiden mukaan
- muunna kuvan koko tarvittaessa pienemmäksi (avatar-koko) sivuston ohjeiden
mukaan; mahdollisesti jo ladatessa
- hae em. url-osoite avatar-kuvan hakukenttään
... ja näin Constakin on able liittämään kuvallisen sivupersoonansa.

Korjatkaa, jos löytyy helpompia/järkevämpiä ohjeita.
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Tara kirjoitti:
Mileva kirjoitti:Tara nyt jälleen kerran kompastui siihen, että tulkitsi kirjoitustani kirjaimellisesti, kuten Veristikin aiemmin teki. Se, mitä yritin ilmeisen epäonnistuneesti tuoda ilmi, oli että tarvitaan monenlaisia näkökulmia asioihin. Nämä kaksi nostin esille havainnollistaakseni ajatustani, mutta huonostipa meni taas perille.
Kai se nyt on päivänselvää, että tarvitaan monta päätä ja monta mieltä, monta näkökulmaa. Tämän lisäksi monet voivat olla eri yhteyksissä samoista detaljeista jopa eri mieltä, eli näkemyksiä on varmasti paljon enemmän kuin kirjoittajai yhteensä, ja ilman, että 'tarvetta moneen näkökulmaan' pitää erikseen kuuluttaa.

On kyllä totta, että on niitäkin, joitten mielestä Anneli ei muuta puhukaan kuin totta.

Jos et kirjoita selvästi mitä tarkoitat, niin syytät toisia?

Tässä pitäisi eri kirjoittajienkin tarkoituksia hakea rivien välistä??

Annelissa on ihan riittävästi purtavaa minulle.
Aivan, siitä ei ole enää epäilystäkään, etteikö Annelissa olisi aivan riittävästi purtavaa sinulle. Kaikkeen olet vedonnut virheellisistä horoskoopeista lähtien.

Jos olisit lukenut aiemmatkin tekstini, olisit törmännyt tähän:
Veristi kirjoitti:Samaa mieltä Valhallan kanssa edellä. Näytön arvioinnin kriteereistä en valitettavasti tarkemmin tiedä, kun en ole mikään oikeusoppinut; pitäisi siihenkin puoleen perehtyä kun täällä häärin. Mutta täällä on kieltämättä pikkuisen häirinnyt se, että moni lukee dokumentteja etsiäkseen niistä 'faktoja". Varsinkin epäillyn kertomuksia tulisi lukea erittäin kriittisesti ja muistaa, että kaikilla lausumilla on jokin tarkoitusperä ja konteksti.
Mileva kirjoitti:Muistathan, Veristi, saman minkä yllä esitit myös omissa kirjoituksissasi? Mehän emme voi noita tarkotusperiä tietää, kun emme asianomaisten pään sisään pääse, vaikka moni sitä saattaisi halutakin. Siksi noita lausuntoja pitäisikin miettiä monesta näkökulmasta, ja siihen tarkoitukseen tämä palsta onkin erittäin hyvä, kun täältä löytyy mitä erilaisempia ajattelijoita.
Kohteliaasti vain muistutin Veristiä ottamaan esittämänsä pointin huomioon myös omissa kirjoituksissaan, ja myöhemmin vielä tarkensin asiaa, kun hän käsitti minun kommenttini kritiikkinä. Luulen, että tuossa on tarpeeksi selvästi kirjoitettu se, mihin kommentillani pyrin.
Tara
Horatio Caine

Minulla ei vaan ole aikaa luuhata kaccelissa. Olen pahoillani.
Vastaa Viestiin