Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Juu. Hyvin on homma hanskassa.
Alethes doksa meta logu
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Sirpa kirjoitti:Olet oikeassa. Tässä tilanteessa/tunnustuksessa on jätetty oikein mukavasti ilmavaraa spekulointeihin. Tilanne olisi aivan toinen, jos pikaisesti saadun tunnustuksen sijasta olisikin pyritty objektiiviseen totuuteen ja kaiken lisäksi vielä asianajajan läsnäollessa, koska pelkällä tunnustuksella ei ole mitään merkitystä ylipäätään - joten tavoite oli varsin erikoinen tuon tunnustuksen saamiseksi. Sen lisäksi tarvitaan nyt sitten vielä todistusaineistoa, joka vaikuttaisi olevan heikonlainen, jos ex-tutkinnanjohtaja on sitä mieltä, että oikea murhaaja juoksentelee vielä vapaana.

Edellä olevassa esimerkkitapauksessa oikeastaan luotiin samanlainen mielikuvajippo, iskostettiin mieliin syyllisyys, jota vahvisti vielä ylemmän poliisijohtajan antama "päänsilitys" - tuossa tapauksessa se oli, että hän vakuutti syytekynnyksen ylittyneen, vaikka mitään ei ollutkaan. Tässä tapauksessa tuo "päänsilitys", oli samaisen poliisiylijohtajan lausunto, että olemme kaikki helpottuneita murhan ratkeamisesta, vaikka mitään tutkintaa ei oltu vielä suoritettu loppuun, puhumattakaan, että oltiin nostettu syytettä - kuten ei olla nostettu vieläkään.

Näillä tempuilla on luotu vain mielikuvia ihmisten päähän. Tämä toiminta on psykologiaa mitä suurimmassa määrin, ja sillä ohjaillaan kansaa ja mielipiteitä. Ja se uppoa. Mutta tällä psykologisella toiminnalla pystytään ohjailemaan vain uskoon perustuvaa mielipidettä (kuten MissHolmes tuossa edellä toteaa vankasta uskostaan), ei järkeen, koska tässä tapauksessa on aivan liian paljon ristiriitaisuuksia, jotta selvä järki pystyisi hyväksymään tilanteen aivan sellaisena kuin sen vakuutetaan olevan.
Taisi tulla uusi ennätys. Näin pitkä viesti ilman ainuttakaan järjellistä lausetta.
Sirpa

Minä tuossa jo itsekseni mutisin, että olen aivan väärässä, jos uskoon perustuva ajattelu ei nyt jo kohta älähdä, nimittäin omalla puheellani uhkaan nyt vahvasti sellaista (tiedostamatonta) maailmankuvaa, joka edellyttää vastareaktion tai olen totaalisen väärässä.

Sitten hokasin, että sehän voisi olla vaikka Lautamiehissä - ja täältähän se löytyikin! Tässä ollaankin nyt sellaisella vedenjakajalla, jossa jokainen voi hiljaa tutkailla omaa psyykkistä maailmaansa ja seurata, että minkälaisia puolustusreaktioita (mielessä selittäminen ja puolustelu esim. vaikka ei ketjuun asti lähdekään kirjoittamaan) tämä aiheuttaa.
Alethes doksa meta logu
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ulvilan ketjussa on nyt tuollaiset 35-40 viimeistä sivua pelkkää turhanpäiväistä riitelyä :D
Tällä vauhdilla tämän kuun lopussa voidaan avata jo uusi Ulvila-ketju juuri syytteiden nostamisen jne. kynnyksellä, kun 500 sivua tulee täyteen.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Sirpa

MissHolmes kirjoittaa Ulvila-ketjussa:

Tämä on nyt täysin OT, mutta niinhän tässä nyt on tupannut jo montakymmentä sivua käymään.

Minun on pakko kertoa teille hieman faktaa liittyen Sirpaan ja hänen asenteeseensa tutkinnanjohdon vaihtoa kohtaan.

Tässä Ulvilan tapauksessa Sirpa pitää poisvaihdettua ex-tutkinnanjohtajaa pyhimyksenä, joka joutui pois korruptoituneiden salaliittoilevien valehtelijapoliisien tieltä. Ja vain hänellä, ex-tutkijalla, on totuus jutusta.

Madeleine tapauksessa Sirpa pitää poisvaihdettua ex-tutkinanjohtajaa korruptoituneena valehtelijana, jolla hallussaan on vain valheet ja salaliitot.

Ja mitä yhteistä näillä jutuilla sitten on? Se, että molemmissa tapauksissa ne tahot, jotka syyllistävät erittäin todennäköistä syyllistä, ovat pahiksia. Ja muut hyviksiä. Ja mahdolliset ja todennäköiset syylliset viattomia kuin vastasyntyneet vauvat.

Minulle tulee kummasti sellainen tunne, että Sirpa on jossain vaiheessa elämäänsä tuntenut viattomana kokeneensa suurta vääryyttä ja todennäköisesti viranomaistaholta. Oli tuo koettu vääryys sitten todellista tai ei.
Mitään muuta tähän uskomattomaan asennoitumiseen en keksi.
Loistavaa MissHolmes!

Madeleinen katoamistutkinta niin sanotusti mätti alusta lähtien, eikä tarvinnut omata minkäänlaista älykkyysosamäärää nähdäkseen sen. Kovalla rytinällä pidätettiin Kate McCann ja lehdet paukutti nimettömien tietolähteiden roskaa. Marraskuussa 2007 ko. tutkinnanjohtaja erotettiin, helmikuussa hänelle luettiin syytteet pahoinpitelystä, todistusaineiston ja todistajalausunnon väärentämisestä, kesällä hänet erotettiin virasta ja McCannien maine puhdistettiin kaikista epäilyistä, ja lehdet joutuivat maksamaan huikeat korvaukset.

Mutta nämä eräät Kate McCannin syyllisyyteen fiksoituneet jatkoivat jauhamista - "kun todistusaineisto ei riittänyt" - kyllä ne McCannit muuten olivat syyllisiä. Nyt jo kun itse Portugalin oikeuslaitos on ex-tutkinnajohtaja Amaralin niskassa, niin nämä fiksoituneet ihmiset ovat keksineet, että McCannit ovat perustaneet salaliiton Amaralia vastaan yhdessä Portugalin oikeuslaitoksen kanssa.

Heh, joten MissHolmes kyllä tietää mistä puhuu. :D

Niin, olin täysin oikeassa tämän tapauksen kanssa, ja mikä mielenkiintoista, myös tässä sieppaustragediassa on seikkaillut eräs mielenkiintoinen DNA-näyte, ja myös Suomen KRP:ltä on pyydetty Madeleinen katoamistutkinnassa tunnistetietoja. Ja mielenkiintoista juuri oli se, että vaikka tällainen pyyntö kerrottiin lehdistössä aivan nimellä, ja Suomen KRP kertoi toimittaneensa ne Interpolin kautta Englantiin - niin näille ei vain selviä, että tutkitaan sieppausta. Eikä kait selviä koskaan.

Sitten saamme varmaan kuulla tästä salaliitosta enemmän. :wink:

Lisäystä: Tämä oli vielä tarkoitus sanoa, että pitäkää ihmiset varanne, etette sairastu tuohon tautiin, siitä on jo kaksi vuotta aikaa, kun Madeleinessa tämä syyllisyyskysymys ratkesi, mutta yhä edelleen sama syyllisyyden vakuuttelu Madeleine-ketjussa jatkuu, joka vaikuttaa lähinnä pakomielteeltä jo. Pitäkää mielenne avoinna, että myös Ulvila-tapauksessa voi käydä niin, että vaimo todetaan syyttömäksi tai syytettä ei ollenkaan nosteta ja silloin hän on todella syytön.
Alethes doksa meta logu
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Josko minäkin hetken märisen Ulvila-ketjusta…
Siellä kovasti kaivataan joka välissä Sirpaa tai Sirpan alter egoja antamaan selityksiä milloin mihinkin ja sen jälkeen luetaan muutama sivu trolleista, Helinä Keijuista ja ties mistä metsän hengistä.

Olisihan se tietysti mukavaa lukea kuinka kaikki ovat samaa mieltä, eivätkä kyseenalaista mitään.

Ja totta kai mun täytyy vähintään olla provo, jos jotkut mielipiteet sattuvat osumaan yhteen Sirpan kanssa. Mainittakoon, että ketjusta löytyy monta mun mielestä kukkuböö vastausta, mulla ei vaan ole tapana kommentoida kirjoittajan sielunmaisemaa/älykkyysosamäärää sen perusteella mitä kyseessä oleva henkikö kirjoittaa keskustelufoorumiin.

Ilmeisesti ketjussa myös tiedetään tapauksesta paljon enemmän, kuin minä tiedän. Esim tämä faktojen huutelu (faktat tarjoaa IltaSanomat, jeiiii) ja kuitenkin ensilukemalla faktoista löytyy ei-niin-fakta asioita.
Otetaan vaikka häke nauha. Kuinkahan monta kertaa oon lukenut, että On FAKTA ettei häkenauhalta kuulu tuntemattomien ääntä, vaikka jopa minä löydän tekstistä pari ulkopuoliseksi epäillyn kommenttia
Luultavasti viisastun siinä vaiheessa, kun nauhaa tutkinut henkilö julkaisee raporttinsa kokonaisuudessaan.
Joten odottelen kiltisti lisä selvityksiä.

Muutenkin tämä joku-on-jossain-joskus-sanonut-en-kuitenkaan-ole-lukenut-sitä, mutta silti se on FAKTA huuteli ihmetyttää kovasti.

Kiitos *niiaa*
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Ainoat varmat faktat löytyy edelleen esitutkintapöytäkirjoista!
Nämä "aviisit" voi jokainen halukas tilata itselleen ja kenties tajuta mistä on kysymys.
Kaikenlainen muu "tuuba" aiheesta on pelkkää spekua, trollausta, tai aiheen vääristelyä! HUOM. Iltapulujen tekstit eivät välttämättä ole FAKTAA, vaan toimittajan näkemys/mielipide asiasta.
Siinä kaikki, mitä paperikasani keskeltä haluan kommentoida! 8) :wink:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

John Doe kirjoitti:Ainoat varmat faktat löytyy edelleen esitutkintapöytäkirjoista!
Nämä "aviisit" voi jokainen halukas tilata itselleen ja kenties tajuta mistä on kysymys.
Kaikenlainen muu "tuuba" aiheesta on pelkkää spekua, trollausta, tai aiheen vääristelyä! HUOM. Iltapulujen tekstit eivät välttämättä ole FAKTAA, vaan toimittajan näkemys/mielipide asiasta.
Niin, paitsi, ettei sekään Sirpalle riitä. Eli on sitten vissiin niin, että toiset saavat ne faktapaperit ja toiset ufopaperit ja jos sitä ei löydy iltapuluista niin sitten on varmasti huuhaa juttu, vaikka suoraan pöytäkirjasta kirjoittaisit.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

v-a-45 kirjoitti:
John Doe kirjoitti:Ainoat varmat faktat löytyy edelleen esitutkintapöytäkirjoista!
Niin, paitsi, ettei sekään Sirpalle riitä. Eli on sitten vissiin niin, että toiset saavat ne faktapaperit ja toiset ufopaperit ja jos sitä ei löydy iltapuluista niin sitten on varmasti huuhaa juttu, vaikka suoraan pöytäkirjasta kirjoittaisit.
Niin, jokainenhan tulee uskollaan autuaaksi, vai mitä? :D
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Valdovas kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
Niin, jokainenhan tulee uskollaan autuaaksi, vai mitä? :D
Voi Kyllä :D Naurattaa(itseasiassa vituttaa) vaan, kun kirjoitetaan esim. lauantain iltasanomista, paperiversioista, niin sirpa kyselee siihen linkkiä :shock: vaikka sen saa kännykällä suoraan omaan koneeseen hintaan 1euro. Tai sitten hakee sen kaupasta, kun sitä ei millään voi linkittää ja sitten haukutaan valehtelijaksi. Tuli mieleen yksi nainen joka/jolle soittaa/soitetaan joka päivä sairasauto, joskus jopa monta kertaa saman päivän aikana. Kyseessä ei ole sairaus vaan sairaalloinen huomionhaku, keinolla millä hyvänsä.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

v-a-45 kirjoitti: Voi Kyllä :D Naurattaa(itseasiassa vituttaa) vaan, kun kirjoitetaan esim. lauantain iltasanomista, paperiversioista, niin sirpa kyselee siihen linkkiä :shock: vaikka sen saa kännykällä suoraan omaan koneeseen hintaan 1euro. Tai sitten hakee sen kaupasta, kun sitä ei millään voi linkittää ja sitten haukutaan valehtelijaksi. Tuli mieleen yksi nainen joka/jolle soittaa/soitetaan joka päivä sairasauto, joskus jopa monta kertaa saman päivän aikana. Kyseessä ei ole sairaus vaan sairaalloinen huomionhaku, keinolla millä hyvänsä.
Niinpä, mutta kun tuollaisten henkilöiden taipumukset tunnetaan, niin heidäthän voidaan siististi ignoroida. Toki tuossa sairasautotapauksessa on se ratkaiseva ero, että sairasauto toimii virkavastuulla, ja heidän on käytävä ne kaikki sata turhaa tapausta läpi, koska siellä voi aina joukossa olla se yksi oikeakin tapaus. Onneksi täällä Minfossa ei tarvitse toimia virkavastuulla, vaan voimme tyynesti jättää syrjään kaikki ne tyypit, jotka ärsyttävät tavalla tai toisella, ellemme sitten ole sen verran pikkusadisteja, että saamme pikkukicksejä näiden vedätyksestä, mihin syntiin myönnän itsekin aina silloin tällöin syyllistyväni, vaikka humaani perusluonteeni minua kovasti kaidalla tiellä koettaa pitääkin... 8)
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Jos minä potkisin teitä oikeaan suuntaan,olkaa hyvä,tässä pohjustus!!!
Esko kirjoitti: mutta minkäänlaisia vasta-argumentteja ei kuitenkaan saa.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 70#p302670

Kun tällä mennään satoja sivuja, voisi modet jo viheltää pelin poikki. Aina tulee joku, joka vuorostaan tarttuu trolliin ja taas mennään kymmeniä sivuja...
Sirpa kirjoitti:Ei, Esko, en minä pääse tuohon listaan ollenkaan päälle, tarkoittaa, ettei aukea. Onko ne totta? Siis nuo asiat jotka on listassasi? Minusta ne vaan on jotenkin outoja...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Onko pääsiäisen aikana tullut tuosta DNA:sta jotain sellaista julki joka minulta mennyt lomaillessa ohi? Eli siis se vieras DNA on eristetty verestä? Saisinko linkin tuohon uutiseen,kiitos.
Sirpa kirjoitti:Sängyssä, jossa on käyty tappelu, tai mikä on se DNA-näyte, joka on otettu vieraan miehen verestä... sehän nyt muuttuu sivuseikaksi... Outoa etten sanoisi.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Yggdrasil
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Choppis: en tiedä oletko nähnyt tämän http://yle.fi/alueet/teksti/satakunta/2 ... 75607.html täähän ei nyt ollu pääsiäisen aikoihin ihan, vaan vähä ennen.
---
Sirpa

Olen yllätyksekseni huomannut, että Ulvila-ketjusta on minulle käsittämättömästä syystä annettu ainakin kahdelle-kolmelle nimimerkille bannia, minkä vuoksi olen ollut tänä iltana murha.infon ylläpitoon yhteydessä ja vaatinut selityksiä asialle. En ole saanut sellaisia selityksiä, jotka olisivat tyydyttäneet, joten julistan itseni (kanssakirjoittajien iloksi) myötätuntobanniin. Palstalla on ollut moderointitarvetta yllin kyllin ja useaan kertaan enemmän kuin nämä kirjoittajat ova mielestäni antaneet aihetta.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin