Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Olen miettinyt jo pidempään tämän uuden viestiketjun avaamista, koska haluaisin kiittää etenkin Turumurrea ja Kuolemannaakkaa siitä valtavasta työstä, jonka olette molemmat tehneet tuodaksenne faktatietoa ja faktoihin perustuvia päätelmiä tänne keskustelupalstalle meidän muiden pohdittavaksi.

Lisäksi haluan kehua Anneli Auerin ylläpitämän Perhekerho-nettisivuston sisältöä, kun itseäni on harmittanut täällä esiintynyt sivuston yltiöpäinen haukkuminen muutaman nimimerkin toimesta. On harmi, jos se kaikki hyvä sisältö, mitä noilta sivuilta löytyy, joutuu pimentoon ainoastaan muutaman kyseisen sivuston tiettyyn keskusteluketjuun eksyneen häirikön takia. Moni asiallinen keskusteluketju on pilattu sen takia, että keskustelijoiden joukkoon on eksynyt todennäköisesti omaan elämäänsä tyytymättömiä henkilöitä, joilla on tarve pilata keskustelunautinto myös muilta.

Mielessä on monia muitakin asioita, joita arvostan ja joista voisin jatkaa kirjoittamista, mutta ehkä nyt on aika mennä latailemaan omat akkunsa huomispäivää varten. Hyvää yötä!
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

^Arvostan kaikkia, jotka ovat tietoja täällä jakaneet (riippumatta siitä, mikä on ollut heidän käsityksensä AA:n syyllisyydestä). Arvostan suuresti myös selvityksiä, joissa käytettävissä olevia tietoja on loogisesti yhdistelty ja hyödynnetty tiedon lisäämiseksi ja uusien päätelmien tekemiseksi.

Se, että toisinaan arvostelen näitä selvityksiä ja kyseenalaistan päätelmiä, ei tarkoita sitä, etten arvostaisi niitä ja niiden eteen tehtyä työtä. Päinvastoin. Kritiikkini johtuu joko tietämättömyydestäni tai siitä, että olen tylsä tyyppi eikä mielikuvitukseni ei riitä vaikeisiin teorioihin. Arvostan myös sitä, että omia vaatimattomia selvityksiäni ja päätelmiäni arvioidaan kriittisesti.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.

Ande
Jack Bauer
Viestit: 986
Liittynyt: To Huhti 07, 2011 3:48 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Ande »

Kirjauduin juuri nyt vain kirjoittaakseni kiitokset teille, jotka olette tehneet suuren työn vakuuttaaksemme meidät muut siitä, mitä uskotte todella tapahtuneen.

Arvostan suuresti teidän aikaansaannoksianne. En voi väittää vääriksi enkä edes epäillä animaatioita ja muita todisteita syyllisyydesta tai syyttömyydestä, vaikka olenkin osittain eri mieltä niistä. Tässä vuosien mittaan en itse ole voinut muodostaa varmaa mielipidettä puolesta enkä vastaan, kun omasta mielestäni todisteet ovat sen verran ristiriitaisia.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Kiitän Doctor Lecteriä armottomasta puurtamisesta ja asioiden järjestykseen panemisesta meidän laiskempien minfolaisten (lasken siihen lähinnä itseni) hyväksi. Paljon ajattelemisen aihetta ja valmiiksi tutkittuja arkistoja sekä napakkaa ja hauskaa mielipiteen ilmaisua D.L. on tänne tuonut.

Anneli Aueria kiitän hyvästä "Tassunjälkimuffinien" reseptistä. Kun olen niitä lapsille tehnyt, olen valaissut lyhyesti reseptin julkaisijan taustaa. Hyvin on maistuneet eikä painajaisia ole ilmennyt 8)
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Köökisykolooki

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Köökisykolooki »

Kiitos "liekille" tästä aloituksesta. Minäkin arvostan monen minfoon kirjoittavan asiallisia, ja tutkittuja selvityksiä. Esimerkiksi "naakan" esitykset tekijän mahdollisista pakoreiteistä antoivat havainnollista tietoa meille minfolaisille, joilla ei ole mahdollisuutta eikä osaamista itse tutkia ja tuoda tänne nähtäville Ulvilan surmaan liittyviä paikkoja.

Koivistolle lähetän "tuonilmaisiin" kiitokset rohkeudesta tuoda tietonsa julki. Pahoittelen sitä, millaisen kohtelun hän sai poliisin ja syyttäjän taholta, eivätkä minfon jotkut kirjoittajatkaan ole ihan syyttömiä Koiviston kertomuksen mitätöintiin. Toivon, että hänen maineensa saadaan vielä jotenkin puhdistettua.

Köökisykolooki

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Köökisykolooki »

Auerin Perhekerhosta piti vielä sanoa sananen.
Leivonta- ja askarteluohjeet ovat tosi hyviä. Luulenpa, että niillä on ollut paljon käyttäjiä. Kuvista päätellen Annelilla on taiteellista lahjakkuutta ja ideoita moniin juttuihin. Toivoisin, että hän kehittelisi kerhon sivuja edelleen.

Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Sisotalolle taas kiitokset aineiston jaosta :). Nostavat foorumin tasoa, tärkeä asia.

Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Koska minä olen ikävä ihminen, ainakin pikkuroihun mielestä, niin pilaan, hänen mielestään, tämänkin ketjun.

Kaikki kotisherlokit saavat kiitokset, koska pystyvät löytämään olemattoman huppumiehen pakojäljet! Kukaan ei kuitenkaan ole pystynyt selvittämään huppumiehen taloon tuloa tai talossa oloa millään järkevällä tavalla. Noita pakojuttuja olen itsekin kertonut, Joulupukkina ollessani.

Minä puolestani kiitän Frankieta hyvän tunnelman pilaamisesta ja vajakkilan puolessa Jemmaa, Taraa ja muita.

zem ansaitsee toiminnastaan vain synkeän halveksuntani. Itse olisi antanut zemille ikibannit. Kaksi viikkoa on lasten tuomio.

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

kerroush kirjoitti:Koska minä olen ikävä ihminen, ainakin pikkuroihun mielestä, niin pilaan, hänen mielestään, tämänkin ketjun.

Kaikki kotisherlokit saavat kiitokset, koska pystyvät löytämään olemattoman huppumiehen pakojäljet! Kukaan ei kuitenkaan ole pystynyt selvittämään huppumiehen taloon tuloa tai talossa oloa millään järkevällä tavalla. Noita pakojuttuja olen itsekin kertonut, Joulupukkina ollessani.

Minä puolestani kiitän Frankieta hyvän tunnelman pilaamisesta ja vajakkilan puolessa Jemmaa, Taraa ja muita.

zem ansaitsee toiminnastaan vain synkeän halveksuntani. Itse olisi antanut zemille ikibannit. Kaksi viikkoa on lasten tuomio.
------------------------------
Niin, erilaisia näkemyksiä on!

Erityisen suurella mielenkiinnolla olen seurannut Kuolemannaakan kirjoittelua. Samaan luokkaan kuuluu Turumurre, ja muutama muu. Sieltä on tullut hyvää faktatietoa. Kiitos heille!

Itse olen jo pitkään pitänyt selviönä, että hätäkeskusäänitteen perusteella on selvää, että takkahuoneessa oli se varsinainen murhaaja (murhaaja, koska teko näyttää huolellisesti valmistellulta ja suunnitellulta asusteita ja aseita myöten). Uskon, että kaikki kunnolla asiaan perehtyneet ja riittävän päättelykykyiset henkilöt ovat päätyneet samaan havaintoon. Ajatus, että AA olisi tehnyt lavastuksia ja äänityksiä peittääkseen oman syyllisyytensä vaikuttaa mielestäni lapsellisen naurettavalta. Mielestäni se toiseksi vanhin on sekoittanut totuuden ja mielikuvituksen keskenään ja hänen juttunsa vaikuttavat enemmän 'grimmin saduilta'. Tämän on myös Hovioikeus todennut. Ne eivät ole uskottavia. Lain kannalta katsoen kaikki näyttää vielä selvemmältä ottaen huomioon "varteenotettavan vaihtoehdon" huomioon ottamisen.

Mielestäni vastakkaista mieltä olevat kirjoittajat jakautuvat kahteen ryhmään. (Tämä on tietysti arvio).

A. Ne, jotka uskovat naivisti, että AA teki mahtavat lavastukset olemattomassa ajassa, ja veti höplästä koko Suomen sivistyneistöä, lehdistö, poliisit ja lakimiehet mukaan lukien. Näitä henkilöitä on yllättävän paljon.

B. Ne henkilöt, jotka ovat perehtyneet asiaan ja joilla on riittävät edellytykset ajatella loogisesti, mutta jostakin muusta syystä haluavat tuomita väärän henkilön tästä rikoksesta. Vaikea keksiä vahvaa perustelua sille kannalle. Ehkä he haluavat suojella siten oikeaa syyllistä, ja kuvittelevat, että kun joku muu siitä tuomitaan, niin se suojeltava henkilö välttyy tuomiolta. Se henkilö on jostain syystä merkittävä itse henkilökohtaisesti tai sillä henkilöllä on sellaista tietoa, että hän voi uhata puhuvansa suunsa puhtaaksi ja sitä ei sallita. Se saattaisi tuoda päivän valoon todella ilkeitä asioita joidenkin merkittävien tahojen kannalta. Sitä ei siellä merkittävillä tahoilla sallita. Se olisi ehkä katastrofi joillekin tärkeille henkilöille. Tältä se näyttää.
Kyllä varmaan esim. syyttäjien keskuudessa on riittävästi lahjakkuutta huomata, että oikea syyllinen ei ole AA. Luin ohjeista, että syyttäjä joutuu syyttämään, vaikka olisi itse eri mieltä. Se on hänen velvollisuutensa, jos riittävän vahva taho sitä haluaa. Erään syyttäjän ulkonäöstä ja rektioista ikäänkuin paistaa se kanta, että hän kyllä tietää, että syytettynä ollut on väärä henkilö, mutta ohjeiden mukaan hänen on silti syytettävä. Jätetään nimi sanomatta. Onhan tämä kuiten kin vain arvio, ei suinkaan fakta. Useampikin syyttäjä on voinut olla samassa tilanteessa. Kokonaisuudessaan käräjäoikeuden tuomio on vaikea ymmärtää todella tapahtuneeksi. Se saattaa viitata Porin suuntaan. Vaasan veri ei kuitenkaan vapissut eikä KKO:n.

Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Pieni liekki kirjoitti:Olen miettinyt jo pidempään tämän uuden viestiketjun avaamista, koska haluaisin kiittää etenkin Turumurrea ja Kuolemannaakkaa siitä valtavasta työstä, jonka olette molemmat tehneet tuodaksenne faktatietoa ja faktoihin perustuvia päätelmiä tänne keskustelupalstalle meidän muiden pohdittavaksi.
Ilman Kuolemannaakkaa ja Turumurrea ja muutamaa muuta tuskin tietäisin asioista sen enempää. Kiitollinen tästä täytyy olla.

pikas.so

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja pikas.so »

Arvostan sinnikkyydestä pitää asiaa tapetilla. Pieni liekki:lle myös kiitos.

Pidän Nicht shuldingin tavasta ja ajatuksista, jos nyt halutaan joku esille nostaa. Vespakin.


Muita: DL on huippu, mutta lankeaa joskus rasismin pyörteisiin niin, että pakko painaa jarrua, ettei imaise mukaansa.

Tämä on Ulvilan ketju, mutta nyt kun kehut saa lähettää, niin ulkomaiset rikokset nimimerkki the Fox pitää ketjun aivan loistavana. Älkää vaan menkö kukaan sitä pilaamaan.

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ei kai tätä pitkää keskustelua on kukaan työnään pitänyt. Pitkään kamppailtiin tosissaan Auerin syyllisyydestä, mutta kesän 2014 jälkeen linja muuttui. Valhalla ja muut kiihkeät syyllistäjät siirtyivät Hejaciin toisiaan kehumaan ja jälelle jäänet annelisitit alkoivat kirjoittaa ilkeyksiä toisistaan.

Valhala kirjoitti tällaista loppupuhenvuorossaan 2014-09-17
"Miten sisotalo kukaan voi kanssasi keskustella kun kerran lähes järjestään perustat väitteesi karkeisiin valeisiin. Suoraan sanottuna paskanpuhumiseen."

Aivan samaan ovat toiminnallaan pyrkineet kiihkeimmät annelisiti kuten Turumurre ja Pieni Liekki. Jokainen yritys kehittää kokonaiskuvaa murhasta torjutaan - vaikenemalla. Pienen Liekin erikoisala on Auerin lasten valheiden kaunistelu, kolmen jo nuorisoikään edenneidein, väärien todistusten selittäminen parhain päin.

Faktat ovat täällä harvinaisia, nehän tulevat kaikki joko esitutkimusaineistosta ja ennen kaikkea kaikista todistuksista kaikissa oikeudenkäynnissä, jonka olen täällä pannut jakeluun. Oikeuksien päätöksiä on käyty lävitse huolella. Mutta kaikki sortuu siihen, että kokonaiskuvaa tapahtumista ei pyritä laatimaan. Siihen ei pyrkinyt syyttäjä, ei puolustus, ei mikään oikeusistuin.

Alpo Holisti on animaationsa tehnyt, mutta siitä ei saada mitään keskustelua aikaan.

Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

En nyt tarkoita edellistä kirjoittajaa, mutta minä arvostan 'vastustajia'.
Vuosien saatossa väittelimme asioista, hyvin pienistäkin yksityiskohdista. Se pisti yrittämään, tutkimaan enemmän ja lopulta auttoi löytämään ratkaisun moniinkin asioihin. Näitä 'vastustajia' ja omalta kannalta katsomiani hyviä 'sparraajia' oli moniakin, nostan tähän nyt vain pari jotka enempi täällä kirjoittelivat: ulkosuomalainen ja alpo holisti.

Arvostan myös niitä lukuisia samoin ajattelevia, jotka ovat mietelmillään vahvistaneet omaa näkemystäni.

Palstan ulkopuolisista arvostan Niinaa joka on jaksanut olla puolustuksen taustatukena yksityishenkilönä.

Ellunen
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 12:02 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja Ellunen »

Olen hyvin kiitollinen kaikille jotka ovat viitsineet kertoa asiallaisesti faktoja, ajatuksiaan ja korjanneet mahdollisia virheitä, joita näin myöhään asiasta enemmänkin kiinnostunut on tehnyt ja ajatellut. Todella hyviä ja kattavia pohdintoja täällä on. Ja Turren kanssa samaa mieltä, että hyvä kun on niitä "vastustajia" koska se tosiaan pistää miettimään asioita lisää. Epäkohtia on hauska miettiä kunhan ei mennä turhiin pilkun viilaamisiin.. :D

Arvostan kaikkia jotka ovat asiaan kunnolla perehtyneet ja jakavat tietoaan ja ajatuksiaan asiallisesti oltiin sitten mitä mieltä tahansa.. Heitä onneksi on monia sen kummemmin erittelemättä.. :)

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Toisten töiden ja toimien arvostaminen (ei arvostelu)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

turumurre kirjoitti:Näitä 'vastustajia' ja omalta kannalta katsomiani hyviä 'sparraajia' oli moniakin, nostan tähän nyt vain pari jotka enempi täällä kirjoittelivat: ulkosuomalainen ja alpo holisti.
.

TM sotkee keskenään Annelin johdonmukaisen ja pätevän syyttäjän Ulkosuomalaisen ja häntä päätä pitemmän Annelin puolustajan Alpo Holistin. Alpo oli kovin vihainen siitä kun minun väitettiin paljastaneen kohtalokkaat Auerin lasten nimet. Todellisuudessa Valhalla oli paljastanut ne kaikki antamalla linkin poliisille, jossa nämä nimet olivat.

Minä olin asiassa hyvin varovainen, Amandan hekilökohtaisen parjaajan, Auerin pojan nimeä en käyttänyt kuin aluksi, koska siitä tuli bannia. Alpo palasi nopeasti harharetkeltä Annelin puolustajien riviin, mutta joutui, ainakin viime aikoina TM kritisoimaksi. Alpoa väitetään Reine Ampujaksi, joka on selvä valhe.

Vastaa Viestiin