Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ismo Kopra aikanaan kertoi, että Hellun myssy suojasi hänen päätään. Tosin se pystyttiin sanomaan, että lyönti oli tehty teräaseella.
Kerrottiin myös, että Hellu ei miehen tarjoamia pillereitä syönyt. Oli sitä kyllä toisenlaistakin uutisointia asiasta. No, tästä on tietysti ollut vain Hellun sana. Mieshän oli tarjonnut viskiä ja likööriäkin, joita Hellukin otti.
Niin tai näin, Hellu oli kertonut, että mies napsi näitä pillereitään auton tuhkakupista. Jos näin oli, se paljastaa sen verran asiaa, ettei hän sitten ainakaan autossa polttanut tupakkaa, kun oli tuhkakupille löytänyt muuta käyttöä. Mahtoiko polttaa ollenkaan, jos ei Hellun aikana käynyt ulkona tupakalla?

Yhtä asiaa olen joskus pohtinut. Varmaksi en muista, oliko se strangelove, joka kirjoitti, että mies oli heittänyt Hellun käsilaukun autosta ulos naisen pinkaistessa pakoon. Voiko tämä olla totta?
Ensinnäkin, olisihan siinä jonkinlaista saalista miehelle ollut.
Toiseksi, miten Hellu sitten olisi saanut käsilaukkunsa takaisin? Ei kai hän uskaltanut palata enää sitä paikalta hakemaan ja tokkopa siinä kiireessä ehti mukaansa kouhasta, kun puukkoakin tuli päähän hänen kyykkiessään pissalla?
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Ailar kirjoitti:Ismo Kopra aikanaan kertoi, että Hellun myssy suojasi hänen päätään. Tosin se pystyttiin sanomaan, että lyönti oli tehty teräaseella.
Kerrottiin myös, että Hellu ei miehen tarjoamia pillereitä syönyt. Oli sitä kyllä toisenlaistakin uutisointia asiasta. No, tästä on tietysti ollut vain Hellun sana. Mieshän oli tarjonnut viskiä ja likööriäkin, joita Hellukin otti.

Yhtä asiaa olen joskus pohtinut. Varmaksi en muista, oliko se strangelove, joka kirjoitti, että mies oli heittänyt Hellun käsilaukun autosta ulos naisen pinkaistessa pakoon. Voiko tämä olla totta?
Kadonneiden Haantie-jaksosta löytyy vastaus noihin kysymyksiin. Mies löi teräaseella Hellua päähän, mutta Hellun pelasti paksu virkattu myssy pelasti hänen henkensä. Kadonneiden mukaan Hellu söi miehen antamia pillereitä, mies myös itse napsi niitä. Mies myös tarjosi alkoholia. Kadonneiden Haantie-jaksossa myös kerrotaan, että mies heitti Hellun käsilaukun pois autosta ennen kuin kaasutteli pois paikalta.

Murharyhmän jaksoissa tuo pillerien syönti kerrottiin eri tavalla kuin Kadonneissa, mutta nyt en muista tarkasti. Jaksoja ei enää ole Areenassa nähtävillä. Joko niin, että Hellu ei suostunut ottamaan pillereitä tai mies itse ei niitä napsinut. Tämä on ainoa asia, joka näissä kahdessa ohjelmassa kerrottiin eri tavalla.

Käsilaukku toistuu kaikissa kolmessa tapauksessa. Tuula Lukkarisen käsilaukku löydettiin ruumiin vierestä puun juurelta. Haantien käsilaukku taas löydettiin Hyvinkäältä Martinasta katoamisen jälkeen. Hellun kohdalla käsilaukku heitettiin hänen peräänsä, mutta Lukkarisen ja Haantien kohdalla käsilaukkujen löytyminen tulee korostuneesti esille. Voiko siihen liittyä viestiä? Murhaaja voisi kertoa, että en ole kiinnostunut näiden naisten omaisuudesta, vaan heidän murhaamisestaan. Haantien käsilaukussa oli rahaa jäljellä.

Kadonneet-jakso on ikuisesti saatavilla Elävästä arkistosta: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/09/17 ... it-haantie
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Myssy pelasti. Ihmetellä täytyy, miksi tuhlataan valtavia määriä rahaa erilaisten virkailijoiden suojavarusteisiin, kun ammattimainen sarjamurhaaja pysähtyy villamyssyllä. Halvempiahan nämä villaiset suojavarusteet olisivat kuin saakelin "high-tech" romppeet. Ollaan vähän tyhmiä, kun ei ole tätä tajuttu.

Hellun jutuissa (tai Hellun juttuina kirjoitetuissa jutuissa) nimittäin ei valetta eikä virhettä pätkääkään.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Se juttu, johon viittasin oli joku iltalehden (jomman kumman) artikkeli, jossa haastateltiin Kopraa ja siinä oli kerrottu, että Hellu ei syönyt miehen tarjoamia pillereitä. Muistin kyllä, että toisaalla (siis Kadonneet-jaksossa) asia sitten olikin toisin.
Mutta en minä vieläkään ymmärrä, miten se Hellu sen käsilaukkunsa sai takaisin?! :mrgreen: Hellu siis oli pissalla, mies löi puukolla päähän, Hellu ampaisi karkuun tietysti kykynsä mukaan, mies totesi epäonnistuneensa jne. Sittenkö se ukko on menny autoon, ottanut Hellun veskan ja komealla moukarimiehen tyylillä singonnut sen Hellun jalkojen juureen?
Ei kai päähän puukotettu nainen ainakaan palaa takaisin puukottajaa kohti hakemaan käsilaukkuaan.
Olen aina ollut sitä mieltä, että Hellu ei ollut ihan rehellinen jutuissaan.
Diego
Hetty Wainthropp
Viestit: 467
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 10:27 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Diego »

Ailar kirjoitti: Olen aina ollut sitä mieltä, että Hellu ei ollut ihan rehellinen jutuissaan.
tätä tukee sekin että Hellu jätti viime tingassa menemättä hypnoosiin. ettei vaan tämä salaperäinen mies ollut tuttu jota tuli tarve pelätä tai suojella.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja poikani »

Muistankos nyt oikein, että tämä Hellu on jo kuollut? Oli miten oli, kiinnostaisi kovasti tietää tarkemmin, minkälainen ihminen tämä "Hellu" oli/on, ajatellen ihan tarinoiden uskottavuutta ja toisaalta hänen sopivuuttaan uumoiltuun uhriprofiliin.
????? ?? ??????.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Ailar kirjoitti:Se juttu, johon viittasin oli joku iltalehden (jomman kumman) artikkeli, jossa haastateltiin Kopraa ja siinä oli kerrottu, että Hellu ei syönyt miehen tarjoamia pillereitä. Muistin kyllä, että toisaalla (siis Kadonneet-jaksossa) asia sitten olikin toisin.
Mutta en minä vieläkään ymmärrä, miten se Hellu sen käsilaukkunsa sai takaisin?! :mrgreen: Hellu siis oli pissalla, mies löi puukolla päähän, Hellu ampaisi karkuun tietysti kykynsä mukaan, mies totesi epäonnistuneensa jne. Sittenkö se ukko on menny autoon, ottanut Hellun veskan ja komealla moukarimiehen tyylillä singonnut sen Hellun jalkojen juureen?
Ei kai päähän puukotettu nainen ainakaan palaa takaisin puukottajaa kohti hakemaan käsilaukkuaan.
Olen aina ollut sitä mieltä, että Hellu ei ollut ihan rehellinen jutuissaan.
Tarina ei kerro sitä, juoksiko Hellu hakemaan käsilaukkunsa. Mies heitti laukun autosta lähtiessään kaasuttelemaan pois, siihen tarina käsilaukun osalta loppuu. Eiköhän se Hellu siinä vaiheessa pinkonut pakoon. Todennäköisesti poliisi palasi seuraavana päivänä rikospaikalle. Käsilaukku saattoi silloin löytyä. Ehkä löytyi, ehkä ei, fifty-sixty.
Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

Poikuus lähtee nyt tämän palstan osalta. Olen seurannut sivustoa jo jonkin aikaa ja varsinkin tämä tapaus yhdessä kahden muun tähän yhteyteen nidotun keissin kanssa on minut saanut hämmästelemään miten on mahdollista, että ”hän” liikkuu vielä vapaalla jalalla...

Olen ottanut tähän hieman erinlaisen lähestymiskulman. Eli en ole osallistunut keskusteluun etten vaan vahigossakaan sekoittaisi tämänkin palstan gurujen ajatuksia jonninjoutavalla, vaan kasaillut vaan heiltä parhaan vinkit, arvelut ja huhut. Nämä yhdistettyinä kaikkien saataviin faktoihin, joita viranomaiset ovat ulos antaneet, olen tehny omia etsintöjä sosiaallisen median maailmasta.

Elkää edes kysykö minkä kaikkien kiemuroitten kautta olen päätynyt juurikin tähän profiiliin (moni jäi rannalle).

”Hän” asuu nyt Keravalla, kirjoilla siellä vuodesta 1992. Tätä ennen elellyt äitinsä (vahvasti uskovaisen, körtin) helmoissa Tuusulassa. Täältä käsin hän on opiskellut ylioppilaaksi aina `koneteekkariksi` asti. Yllätys ei lie kenellekkään, että oli harjoittelijana kiven heiton päässä Tuulan asumuksista juuri ennen surmaa? ”Hän” harrastaa vieläkin herättäjä-juhlilla käyntejä, vaikkakin teesit ovat loiventuneet siitä mitä ”hän” kuuli äidinmaidon-perimänä esim. alkohoolia ottavista naisista. Fantasia hänellä lienee Anneli Sarin tyyliset tummat naiset, ainakin ”hän” Saria linkittää sosiaallisessa mediassa, mutta olisiko ollut niin, että torjunnan saaneenna nämä äitinsä teesit olisivat ottaneet yliotteen? Ja nyt sanasta sanaan lainauksia ”hänen” videoltaan. Suora lainaus: ”muuten veri tursuaa kurkustasi, veri tursuaa kurkustasi, joo illu” (olisiko loppu ollut hellu?). Tai seuraava video: ”piiskaa niitä pyllylle”. Yksinkertaiseti, TL:lle oli tehty seksuaalista väkivalttaa, vaikkei häntä ollut raiskattukkaan. Viimeisempänä: ”Setä jeesus, miksi sinä silloin pysähdyit yöksi sinne riihimäelle ja jäit sinne kaupungille vaeltelemaan, minä tiedän sinä olet paha setä jeesus, sinä surmasit sen naisen, sinä olet ssss” Haantie?

Ja näitä jatkuu, tunnustus niin lähellä! Ja tämä sarjamurha-”ketju” loppuu, kun ”hän” joutuu äitinsä helmoista kellokosken session jälkeen asustelemaan Saviolle vuonna 92- aina vuoteen 2001 asti sopimuskodin kommuuniin. Mutta vielä tämänkin jälkeen ”hän” on valmis julkaisemaan tuoreissa kuvissa ”kotialttarnsa” jossa on helposti havaittavissa lihan leikkuseen ja paloitteluun tarvittavat välineet. Ja, kun itse olen metsästäjä ja tiedeän tasan tarkkaan tuon nailonköyden yhteyden, niin ihmettelen mitä hittoa hän uhrin sydämellä teki? Anatomian tuntemus rajoittui siihen, että osasi viiltää/nylkeä kurkun nielun yläpuolelta , että voi solmia narun sopivasti kurkkutorvien ympärille ja vetää ylhäällä olevat sisäelimet (mm. sydämen keuhkoineen) hallintaansa kokonaisuudessaan ilman rinnan avausta!

Tämä on vain yksi profiili ja lainaukset on sanasta sanaan, joten sairaita ihmisiä varmasti liikkuu keskuudessamme, ja tämäkään profiili ei _ehkä välttämätä_ ole syyllistynyt mihinkään, mutta löytyy facebookista!
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja poikani »

Tervetuloa osallistumaan keskusteluun :)

Joo... Heräsi monia ajatuksia ja kysymyksiä kirjoituksestasi. Pitää vähän pureskella niitä. Mielenkiintoista.
????? ?? ??????.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Mielenkiintoista Joakim. Toisaalta tässä rikossarjassa poliisin ongelmana ovat olleet ammattitunnustajat. Jorma Hautala sanoi aikanaan, että ammattitunnustajien sulkeminen pois on yksi syy siihen, miksi poliisilla on tutkinnallisista syistä salaisia tietoja. Tietysti se tärkein syy salaisille tiedoille on löytää murhaaja, joka tietää asioista, joita ei ole julkisuuteen kerrottu.
Olqa
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Elo 27, 2016 8:11 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Olqa »

Tiedän tuon FB profiilin. Kyseessä on Rauno Korhonen. Kertoo mm tekemistään seksuaalirikoksista julkisesti. Mitä ilmeisemmin syyteoikeus on vanhentunut..
Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

hannu hanhi kirjoitti:Mielenkiintoista Joakim. Toisaalta tässä rikossarjassa poliisin ongelmana ovat olleet ammattitunnustajat. Jorma Hautala sanoi aikanaan, että ammattitunnustajien sulkeminen pois on yksi syy siihen, miksi poliisilla on tutkinnallisista syistä salaisia tietoja. Tietysti se tärkein syy salaisille tiedoille on löytää murhaaja, joka tietää asioista, joita ei ole julkisuuteen kerrottu.
Totta, niin totta! Kyseinen profiili on kuitenkin niin "suljettu", hänellä on vain muutama kaverikin siellä... Voi olla, että monet ovat kyllästyneitä hänen sairaisiin ajatuksiin? Eikä täsmää Olgan veikkaamaan profiiliin.

Mietin vain kuinka aktiivisesti poliisit seuraa sosiaalista mediaa rikostutkimusten puitteissa. Väittäisin, että noista ajoista jolloin tämäkin on tapahtunut, niin nykyään uhreja väijytään nimenomaan netin syövereistä. Jos olisin itse vastuussa tämänkin tapauksen tutkinnasta, niin ehdottomasti perustaisin feikki-profiilin esim. alaston suomi.com-sivustolla ja mallinnuskuvaksi laittaisin uhreja muistuttavan naishenkilön. Koukuksi vielä muutama ryhmä, esim. Pervot yh-äidit, punatukkaiset ovat seksikkäitä, yms. Ja näitä vielä aluerajattuna tuonne tapahtumien suuntaan. Olisi koukkuja ainakin vedessä :)

Eniten häijyä tekee "hänen" profiilissaan oleva kuva luultavasti mökiltänsä, jossa pöydällä on teilausvälineet mm. Leka, kirves ja viikate ja samaisella päydällä on kuva pikkutytöstä! Kuva tekstisä voi päätellä jo paljon ja eikä tarvitse käyttää juurikaan mielikuvitusta, kun huomaa taustalla olevan laverin jossa on kauttaaltaan tumman nesteen (ehkä punaisen) tekemiä valumajälkiä...

Mielenkiintoa herättää myös toistuva kuva (sekä kansikuvana, että profiilikuvana) hikiän maastoa muistuttavasta kangasmaastosta...

Viimeisimpänä voisin kertoa, että hän on nuoruudessaan näyttänyt kaksoisolennolle juurikin Kadonneet-sarjan näyttelijän kanssa, lisättynä niillä kekkoslaseillaan.

Käsilaukuistakin minulla olisi ennenkuulematon teoria johon takerruin, koskapa se tuodaan niin ytimekkäästi esiin esim. juurikin kadonneet sarjassa : miksi pitää erikseen mainita, että Maaritilla on mukanaa UUSI vasta kaksi viikkoa sitten ostettu käsilaukku!? Mutta tätä minun pitää itsekkin vielä purekasia ja pohtia, ennen kuin kannattaa tuoda julki... Tähän liittyen, voisiko joku kertoa, mistä löydän esim. kuvan siitä Tuulan veskasta? (olen sen jossain ketjussa nähnyt)
Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

Sillä hän todennäköisesti itse ketjuttaa tämän jutun juurikin käsilaukkujen välityksellä...
Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

isebel kirjoitti:Tuulan isästä ei olisi ollut minkään rikoksen tekijäksi, saati sitten tyttärensä teurastajaksi. Ihan tavallinen rauhallinen mies, kävi töissä Valmetilla (nykyinen Metso). Oma teoriani on että tekijä on stalkannut Tuulan lähipiirin tai tuntenut ennestään ja halunnut pelotella isää. Tietenkin auton rikkominen on voinut olla täysin sattumaakin. Tuulan viimeisin miesystävä oli aika pelottava kaveri, olen kuitenkin varma että virkavalta on sen kortin kääntynyt perusteellisesti. Kiitos Inhorealialisti kun toivotit minut tervetulleeksi palstalle, kaikkea ei tietenkään kannata tännekään lallattaa. Ootteko muuten ikinä miettineet sitä että Tuulan murhaajakin voi olla nimimerkin suojissa tällä palstalla. Ootte tietenkin, tyhmiä kyselen!
Jaa-a, tämä sivu on jäänytkin lukematta... Eli "hän" on juurikin samaisessa tuotantolaitoksessa ollut harjoittelijana... hmmm....
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja poikani »

Joakim J kirjoitti:Tähän liittyen, voisiko joku kertoa, mistä löydän esim. kuvan siitä Tuulan veskasta? (olen sen jossain ketjussa nähnyt)
Olepa hyvä - tässä kuva Tuulan laukusta löytöpaikalta:
Kuva
Otin kuvankaappauksen tällä sivulla näkyvältä videolta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 33115.html
????? ?? ??????.
Vastaa Viestiin