Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

H-juna on aikaisemminkin kirjoittanut, että hän epäilee henkilöä, jonka nimikirjaimet ovat UK. Eiköhän tuo rillipäinen, edesmennyt presidentti ole Urho Kekkonen. Polttaako kellään UK:lla maa jalkojen alla?
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

^ Saattaahan tuo olla JP:kin, H-juna on maininnut vain silmälasit pressalla.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
OscM
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 10:34 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja OscM »

Miksiköhän ne FBI-profiloijat olivat sitä mieltä, että Tuula Lukkarinen vietti aikaa vain yhden henkilön kanssa (joka hänet murhasi). Yhtä hyvin olisi voinut vaikka lähteä jonkun pienen porukan tai vaikka kaksikon mukaan, ehkä vasta ne tavanneena tai vaikka jotenkin etäisesti tuttujen tms.

Ehkä siinä FBI-profiloinnissa oli jonkin verran "kulttuurisidonnaisuutta" mukana. Järvenpäässäkin olisi varmaan voinut ihan kävellä (?) joittenkin kämpille, ihan liftaamattakin.

Silloinhan se koko "Järvenpään sarjamurhaaja"-teoria ei välttämättä pitäisi paikkaansa. Tekijät olisivat voineet, tai joku/jotkut heistä tehdä ihan erilaisia murhia joko ennen tai jälkeen, toisistaan erillään.

Usein on mietitty, miksi tekijä "lopetti" - ehkä tuo onkin syy. Joku heistä saattoi joutua vankilaankin toki. Ehkä jostain tuli "normaali kansalainen", vaikkapa sitten sillä sairaanhoitoalalla - sehän tosiaan taitaa tarjota hyvät mahdollisuudet rääkätä ihmisiä ihan laillisesti. ihan hyvä teoria sekin, että toimi alalla jo valmiiksi, tunsi vaikkapa Lukkarisen sitä kautta - eikä siis koskaan ollutkaan mikään syrjäytynyt friikki jostain skutsista...
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

On tullut mieleen tätä ketjua lukiessa yksi nuoruuden tapahtuma. Olin juuri hiljattain muuttanut Helsinkiin muualta ja elin varsin riehakasta elämää. Minulla oli musta, pitkä tukka ja liftasin paljon, kuten siihen aikaan oli tapana. Vuosi oli 91. Asuin Helsingin Kalliossa ja olin menossa keskustaan ravintolaan. Olin jo aika hyvässä laitamyötäisessä, kun kävelin kadun varteen tsekkaamaan kyytiä. En todellakaan muista autoa (en edelleenkään tajua autoista mitään, en tunnista kuin Ladan ja kuplavolkkarin), mutta viereeni pysähtyi auto, joka tarjosi kyytiä. Muistan elävästi, että autoa ajoi tumma, kihartavahiuksinen mies, joka kysyi vain "tarviitko kyytiä". Hyppäsin autoon ja kerroin mihin halusin. Sitten huomasin takapenkillä ison saksanseisojan, joka läähätti miltei korvani juuressa. Mies kysyi multa ihan muutaman kysymyksen, kuten miksi oon menossa baariin ja odottaako mua joku siellä ja onko mulla lapsia. No, mulla ei ollut lapsia, olin yksin menossa raflaan, mutta miehen olemuksessa oli jotain pelottavaa, joten valehtelin, että kaverit odottaa. Muuten mies oli hiljainen ja erittäin sulkeutuneen oloinen. Vähän ennen määränpäähän saapumista mies alkoi runkkaamaan ja koira takapenkillä läähätti korvan juuressa. Menin paniikkiin ja kun olimme määränpäässä, unohdin laukkuni hänen autoonsa ja juoksin pois. Kun tajusin jonkin ajan päästä jättäneeni laukkuni hänen autoonsa, aloin itkeä ja raflan portsari jeesasi mua niin että sain pari drinkkiä ja pääsin hänen kaverinsa kyydillä kotiin. Viikon sisällä poliisi otti minuun yhteyttä ja kertoi, että laukkuni sisältöä, esim mun kelakortti, ajokortti yms oli ripoteltu eri postilaatikoihin Hyvinkäälle, josta ne minulle palautettiin.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Jees, no jos et puhu paskaa, niin 100% varmasti tämä kohtaamasi henkilö oli sama, johon tämä ja pari muuta minfon keskusteluketjua liittyy.
Oliko minkä ikäinen tämä kaveri? Entä muistatko auton väriä? Tai oliko autolla viisto perä, vai ns. porrasperä?

Mihin aikaan vuodesta tämä tapahtui?

Sun kelakortissa olisi ollut Järvenpään sarjamurhaajan sormenjälki ja laukusta olis ehkä löytynyt DNA, jos hän veti käteensä.

Oletko ajatellut muistuttaa poliisia tästä tapauksesta, jos vaikka tieto ei olisi aikoinaan kulkeutunut Helsingin poliisilta KRP:lle?

Muistaako muuten nimimerkki metsätonttu, että oliko hänen epäillyllään saksanseisojaa? Koira voi ratkaista pelin edelleen...
Murhasta Tuli Totta kirjoitti:...ja onko mulla lapsia. No, mulla ei ollut lapsia...
Olen tätä spekuloinut aiemmin, että Järvenpään sarjamurhaajan keskeinen triggeri olisi ollut se, että tällä tummatukkaisella humalaisella naisella olisi lapsia... Olen arvellut, että tekijä tiedustelisi uhreilta lapsista ja, mikäli lapsia olisi, niin se olisi vatsa auki ja häpyhuulet lompakkoon...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

dazu kirjoitti:^Jees, no jos et puhu paskaa, niin 100% varmasti tämä kohtaamasi henkilö oli sama, johon tämä ja pari muuta minfon keskusteluketjua liittyy.
Oliko minkä ikäinen tämä kaveri? Entä muistatko auton väriä? Tai oliko autolla viisto perä, vai ns. porrasperä?

Mihin aikaan vuodesta tämä tapahtui?

Sun kelakortissa olisi ollut Järvenpään sarjamurhaajan sormenjälki ja laukusta olis ehkä löytynyt DNA, jos hän veti käteensä.

Oletko ajatellut muistuttaa poliisia tästä tapauksesta, jos vaikka tieto ei olisi aikoinaan kulkeutunut Helsingin poliisilta KRP:lle?

Muistaako muuten nimimerkki metsätonttu, että oliko hänen epäillyllään saksanseisojaa? Koira voi ratkaista pelin edelleen...
Murhasta Tuli Totta kirjoitti:...ja onko mulla lapsia. No, mulla ei ollut lapsia...
Olen tätä spekuloinut aiemmin, että Järvenpään sarjamurhaajan keskeinen triggeri olisi ollut se, että tällä tummatukkaisella humalaisella naisella olisi lapsia... Olen arvellut, että tekijä tiedustelisi uhreilta lapsista ja, mikäli lapsia olisi, niin se olisi vatsa auki ja häpyhuulet lompakkoon...
Kuten sanoin, autotuntemus nolla ja on edelleen. En koskaan kiinnitä huomiota ihmisten autoihin elleivät ne ole ihan poikkeuksellisia (kuten kirkkaanpunainen Porsche tms), joten en osaa autosta sanoa mitään. Näin ollen ymmärrän oikein hyvin myös Hellua, jolla ei ollut autosta juuri mitään hajua. Mä en selvin päinkään kiinnitä autojen merkkeihin, malleihin tms huomiota, mutta saattaisin kiinnittää huomiota jos auto olisi erityisen ruosteinen tms. En myöskään oo koskaan oppinut huomioimaan rekkareita, mikä erityisesti vitutti markka-aikaan, kun maksoin taksin vahingossa tonnin setelillä taksin ja sain 20 markasta takaisin. Rekkari olisi auttanut mua saamaan rapiat 980mk takaisin.
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

Tapaus oli alkuvuodesta 91, talvella, lunta oli vielä. En oo poliisille maininnut, koska ei mulla oo mitään kunnollisia havaintoja paitsi ehkä toi koira, mutta meinaako se mitään. Tosiaan poliisi itse mulle palautteli mun asiapaperit, että jos olisivat halunneet jotain näytteitä ottaa, olisivat varmasti ottaneet. Tämä tapaus on mun mielessä kummitellut paljonkin, kun tästä sarjamurhaajajutusta oon lukenut. Järkyttää mieltä, miten ohuen langan varassa omakin elämä on saattanut olla. Ja tosiaan 80-90-luvun taitteessa liftaaminen oli enemmän normaalia kuin epänormaalia, ei olisi tullut mieleenkään ihmetellä miksi joku aseman vieressä tarjoaa kyytiä, vaan luultavasti olisin mielihyvin ottanut kyydin vastaan ajatellen, että säästyypähän matkaraha ja pääsee suoraan kotiovelle.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Jos et ole vielä ilmoittanut, niin laita KRP:lle meiliä asiasta. Ties vaikka antamasi vihje ratkaisisi koko tapauksen... Ja muista mainita se koira.

Tuossa on sähköpostiosoite: [email protected]

Minkä ikäinen muuten olit tuolloin? Alle 25?
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

dazu kirjoitti:^Jos et ole vielä ilmoittanut, niin laita KRP:lle meiliä asiasta. Ties vaikka antamasi vihje ratkaisisi koko tapauksen... Ja muista mainita se koira.



Tuossa on sähköpostiosoite: [email protected]

Minkä ikäinen muuten olit tuolloin? Alle 25?
No mitä ihmettä kirjoittaisin poliisille? Tuntuu aika nololle tommonen vanha, epämääräinen muisto...

Olin pari kymppinen siihen aikaan, että en ehkä ollut tuon TL-profiiliin sopiva uhrikaan. Tosin mistä tiedämme kuinka paljon hän on naisia kyyditellyt ja kerännyt rohkeutta varsinaista rikosta varten. Ja onko ikä sittenkään se pointti hänellä vai joku muu. Hiusten, humalatilan ja kyydin tarvitsemisen suhteen olin kyllä sopiva.
Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

Olen kuullut eräältä hyvinkin uskottavalta mieheltä tarinan pimeästä taksista, joka ei pyytänyt maksua, vaan tyytyi siihen, että oli runkannut. Ei siis mikään mahdoton juttu.

Pari asiaa vaan vaatisi tarkennusta tai lisäselvitystä. 1. Missä olit kyytiä vaanimassa? Kalliossa ei ole varsinaista karvanoppaväen mestaa. Sörnäisten rantatiellä toki tuolloin oli.
2. Minne oikein olit matkalla? Keskustaan ei ilta/yöaikaan kestä kuin pari minuuttia.
3. Ihanko tosissasi väität, että känninen ihminen sai ravintolalta paukut? Olitko poken tytsy vai omistivatko vanhempasi paikan?
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Tietyllä tavalla mielenkiintoista, että Hellun tarinaan sopivia tapauksia putkahtelee vuosikymmenten takaa esille tämän tästä. Ainakin osasyy lienee se, että tuolloin kyytien pummailu ja tarjoaminen oli yleistä ja aina silloin tällöin kyse oli myös seksin saamisesta, puolin tai toisin. Saksanseisoja on todella mielenkiintoinen juttu tässä minulle, mutta olikohan ne hiukset kuitenkin peruukki?

Onpa itsellänikin sellainen kokemus 1980-luvun alkuvuosilta jonain juhlapyhänä, että ajelin Järvenpän keskustasta pohjoista kohden ja otin liftarin kyytiin. Oli tummat pitkät hiukset ja melko kännissä. Jamppaan halusi päästä ja koska olin menossa Jampan läpi, lupasin tiputtaa talonsa pihaan. Pihalla hän tarjosin hyvin suorasukaisesti seksiä ja kertoi, että "saisin tehdä ihan mitä haluaisin." En tarttunut täkyyn, mutta tällaista siis oli tuohon aikaan paljon paljon enemmän kuin nykyisin. Nythän noin suoraviivainen vonkaaminen on siirtynyt sähköiseksi.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja ABC »

Murhasta Tuli Totta kirjoitti:Tapaus oli alkuvuodesta 91, talvella, lunta oli vielä. En oo poliisille maininnut, koska ei mulla oo mitään kunnollisia havaintoja paitsi ehkä toi koira, mutta meinaako se mitään. Tosiaan poliisi itse mulle palautteli mun asiapaperit, että jos olisivat halunneet jotain näytteitä ottaa, olisivat varmasti ottaneet. Tämä tapaus on mun mielessä kummitellut paljonkin, kun tästä sarjamurhaajajutusta oon lukenut. Järkyttää mieltä, miten ohuen langan varassa omakin elämä on saattanut olla. Ja tosiaan 80-90-luvun taitteessa liftaaminen oli enemmän normaalia kuin epänormaalia, ei olisi tullut mieleenkään ihmetellä miksi joku aseman vieressä tarjoaa kyytiä, vaan luultavasti olisin mielihyvin ottanut kyydin vastaan ajatellen, että säästyypähän matkaraha ja pääsee suoraan kotiovelle.
Laita ihmeessä viestiä poliisille. Mehän emme voi tietää, mikä heille on tärkeä tieto, pienikin juttu voi viedä asiaa eteenpäin.

Mielestäni juuri koira on kiinnostava. Jos kyseessä tosiaan on sama heppu, niin söpö koira täkynä olisi voinut toimittaa samaa virkaa kuin lastenistuin Hellun tapauksessa. Koira ei siis välttämättä ollut miehen oma, mutta jos se oli puhdasrotuinen, voisi sitä kautta selvitä jotain.
Every ship must sail a world.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Koiran takia kannattaa ottaa viran omaisiin yhteyttä nehän ovat jollain tapaa rekisteröityjäkin kun ovat vain puhdas rotuisia. Lisäksi voit muistaa jonkun pienenkin yksityis kohdan henkilöstä, hänen pukeutumisestaan, oliko koruja, kello ,oliko iho tummahko vai vain hiukset. Soiko autossa musiikki, oliko auton sisällä jokin yksityis kohta mikä tulisi mieleen. Itselle tuli mieleen ensimmäisenä kysyä millainen hänen äänensä oli ja puhuiko jollain murteella.
Niin tuo koira supistaisi kyllä epäiltyjen henkilöiden määrääkin jos tuollainen rekisteri olisi vielä olemassa mistä löytyisi saksanseisojien tiedot. Pentujen teossahan noilla sukupuilla on merkityksensä,siksi sellainen rekisteri voisikin hyvin löytyä.

Mielenkiintoista että kadonneet tavarat on tiputeltu Hyvinkäällä postiluukkuihin.
metsätonttu

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

dazu kirjoitti:^
Muistaako muuten nimimerkki metsätonttu, että oliko hänen epäillyllään saksanseisojaa? Koira voi ratkaista pelin edelleen...
Henkilö, joka on minua on epäilyttänyt ei ole omistanut saksanseisojaa tai siihen sekoitettavaa koiraa. Tässä tapauksessa on eri henkilö kyseessä.

Pienikin vihje voi ratkaista paljonkin. Esimerkiksi jos epäiltynä on jo ollut henkilö, jolla vastaava koira löytyy, niin se voi antaa aihetta lisäkysymyksiin. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että lompakon sisältöä on toimitettu Hyvinkäälle mikä on sitä aluetta, jolla tekijän epäillään liikkuneen.

Se taas mikä ei välttämättä ole tyyppillistä tekijän profiilille on, että sisältöä olisi ripoteltu ihmisten postilaatikkoihin, koska näissä muissa tapauksessa omaisuus on jätetty tekopaikalle. Toisaalta tekijästä on, niin vähän tietoa, että kaikkia toimintamalleja ei tiedetä.
metsätonttu

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

Murhasta Tuli Totta kirjoitti: Sitten huomasin takapenkillä ison saksanseisojan, joka läähätti miltei korvani juuressa..
Kuitsuiko hän muuten koiraa nimeltä?
Vastaa Viestiin