päihde ongelmat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

mitä päihteitä olette käyttäneet mitä ongelmia niistä on koituneet miten olette päässeet eroon niistä itseäni kiinostais kuulla jonkun tosi alkoholistin eri elämänvaiheista ja alkoholin eroonpääsystä

MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Itse olen jossain ketjussa täällä jo avautunutkin omasta taustastani. Vuosikausien bentsoriippuvuus (tenox, diapam, rivatril, about 30 pilleriä päivässä) ja useampi vieroitus takana. Tuo on hoidon puolesta ehkä vittumaisin riippuvuus, koska minkä tahansa muun päihteen käyttäjät pääsevät oikeaan päihdehoitoon, mutta bentsot katsotaan niin pieneksi pahaksi, että vieroituksen voi hoitaa psykiatrisella osastolla. Jossa ei sitten tajuta yhtään mitään... Yksikään vieroitus ei onnistunut, lopulta ihan oma tahdonvoima oli se joka voitti, ja pillerit jäivät ilman mitään apua.
Ongelmia... No, sen verran ongelmia niistä koitui, että oikeastaan kaikki mikä vaan voi mennä pieleen, myös meni. Suurin ongelma kuitenkin oli se, miten nämä pillerit vaikuttivat omaan luonteeseen, eli minä, kiltti rauhallinen ihminen, muutuin oikeasti todella ilkeäksi kusipääksi! Harva siinä jaksoi seistä rinnalla, ja olen erittäin kiitollinen niille, jotka eivät silloin hylänneet vaikka suurin osa niin teki. Nyt melkein kolme vuotta ilman ensimmäistäkään pilleriä, enkä niihin tule enää ikinä koskemaan!
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

syylistyitkös ikinä rikoksiin tai joudutkos vankilaan? meinaan minusta tuntuu että eräällä tuttavallani on jonkin näköinen alkoholi ongelma tai hänen juomisensa on kausi luonteista mutta eipäs ikinä jatku kahta päivää pitempään mutta sitten ollaan se 2 päivää räkäkännissä ja millään ei ole mitään väliä vittuilaan kelle sattuu ja tapelaan ja joskus on autoakin ajellut humalassa ja kovasti riidellyt tietysti naisensa kanssa ja joskus johonkin vähäpätösiin rikoksiinkin syylistynnyt sekä hän on itse kertonnut että saattaa olla vaikka yli 12 tuntiakin ettei muista mitään olemme hänelle sanonneet että olisi aika ryhdistäytyä!

Sten
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:13 am

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sten »

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/

Tuolta löytynee paremmin tähän aiheeseen liittyvää keskustelua. Paljon keskusteluja alkoholismista ja muistakin riippuvuuksista.

MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Niin suuria rikoksia en tehnyt, että vankila olisi uhannut, näpistelin lähinnä. Tappelut onnistuin välttämään sillä, että hymyilin suloisesti, ja käänsin kaiken jonkun muun syyksi! Sitten kun tuo ei enää onnistunut, syntyi päätös lopettamisesta. :)
Mikodeus, tuttavasi ei ilmeisesti ole alkoholisti, mutta kaikille ei vaan viina sovi, ja hän kuuluu selvästi niihin. Muistaako hän sekoilunsa itse? Tietääkö käyttäytyvänsä kuin idiootti? Sen lisäksi, että kehotatte häntä ryhdistäytymään, kertokaa hänelle, kuinka paljon hänestä muuten pidätte, mutta kun hän on humalassa, muut saavat tuntea kaikkea mahdollista pelosta häpeään, hänen käytöksensä takia. Ja että se ei oikeasti ole hauskaa, sillä monethan lähinnä naureskelevat kännisekoiluilleen tajuamatta edes että niistä voi oikeasti olla haittaa! Kaverin on kuitenkin itse tajuttava se, ettei ryyppääminen sovi hänelle, ei, vaikka hän itse luulisi, että se on hauskaa!
Itse jätin myös vahvat alkoholijuomat, juurikin sen takia, että käyttäydyin kuin idiootti liian kännissä. Nykyisin tyydyn noihin siidereihin sun muihin. sekä joskus jokunen mieto drinkki.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?

Tikkewtz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 11:21 am
Paikkakunta: Tampere

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja Tikkewtz »

Tuo linkki on pätevä, samoin Lilli Loiri-Sepän kirjoittama Selviämistarinoita, jossa 20 entistä alkoholiongelmaista kertoo tarinansa. Mikä siinä minua kiehtoi oli se, ettei alkoholismi katso sosiaalista taustaa. Kuka tahansa voi sairastua alkoholismiin ja kaikki voi alkaa pienestä "tissuttelusta". Osa havahtuu juomisen tuomiin ongelmiin melko varhain, jotkut tosin vasta käytyään pohjalla.


Olen itse ollut tilanteessa, jolloin juuri tuo "tissuttelu" oli viedä mukanaan. Kännissä tuli tehtyä kaikenlaista typerää, kun kuulun tuohon kansanosaan, jolle alkoholi ei kerta kaikkiaan sovi. Lapsen syntymä herätti ja päätös lopettamisesta oli itsestäänselvyys.
Fuck off, I am Clive Owen. That's mental

MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: päihde ongelmat

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Itse en koskaan niinsanottua "tissuttelua" harrastanut, vaan se oli tyyliin kerran kuussa kunnon perseet-meininki! Ja ihan oikeasti kuvittelin sen olevan hauskaa, kunnes alkoi tulla ikävää huomauttelua... Siis meinaan siitä, että kukaan ei enää halunnut minua mukaan yhteisiin illanviettoihin, koska olin niin ääliö kännissä! Ei ollut mitenkään erityisen mieltäylentävää kuulla, että kaikkien ilta meni pilalle takiani, kun muut joutuivat häpeämään käytöstäni, sekä saattamaan minut kotiovelle asti, kun olin niin huonossa kunnossa! Haastoin myös riitaa tuntemattomien kanssa, joten toiset saivat olla pelastamassa... En siis edelleenkään ole absolutisti, mutta väkevien poisjättäminen oli ehdottoman hyvä juttu! Itse sain myös lapsen välissä, tulin raskaaksi vain vähän päätökseni jälkeen, joten hänen syntymänsä myötä alkoholinkäyttö on nykyisin todella vähäistä.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?

Vastaa Viestiin