Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä puoluetta aiot äänestää?

1.Kokoomus
7
9%
2.Keskusta
3
4%
3.SDP
6
8%
4.Perussuomalaiset
32
42%
5.Vihreät
7
9%
6.RKP
4
5%
7.Kristillisdemokraatit
2
3%
8.Vasemmistoliitto
10
13%
9.Joku muu
6
8%
 
Ääniä yhteensä: 77

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Näytöt kirjoitti:Voisiko joku puoluetta tunteva muuten oikeasti valottaa mikä tämän Muutos 2011:n tarkoitus oikein todellisuudessa on? Se mitä olen heistä kuullut, niin olen saanut käsityksen että ajavat käytännössä mahdollisimman paljon samaa asiaa kuin Perussuomalaiset, mutta silti Soinin puolue ei heille kelpaa. Onko kyseessä joku lohdutuslista niille jotka ovat halunneet Persujen ehdokkaiksi, mutta jääneet piiriäänestyksissä rannalle? Vai mahdollisesti joku Perussuomalaisten vastustajien tarkkaan harkittu salaliitto lohkaista pieni pala Persujen äänistä pois?
Muutos2011 ajaa suoraa demokratiaa tämän edustuksellisen sijaan. Sveitsin malli loputtomine kansanäänestyksineen on heidän mallinsa. Joukossa on varmaan Persuista rannalle jääneitä, mutta myös muitakin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja Waja »

Minfon gallup osasi ennakoida Persujen jytkyn ja Keskustan romahduksen.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kertooko jotakin myös minfon asiakaskunnasta persujen ylivoima suhteessa koko maan lukemiin? Joku varmaan osaa tehdä johtopäätökset oikeinkin, tapansa mukaan. Minusta kertoo joko kovasta maahanmuuttokriittisyydestä tai sitten ne äänekkäimmät käyttivät enemmän ääniään kuin keskivertoväki.

Miksi sitten äänekkäimmät ovat juuri persuilijoita?

Perkeleen hyvä, että nyt vihdoin politiikalla on saatu jotain aikaan muutoksellisesti. Ainakin minun aikani Suomessa. Yleensä vaan vanhat kolme suurta vaihteli marginaalisesti paikkojaan vuoroneljävuosin.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja Arlene »

INES 7 kirjoitti: Perkeleen hyvä, että nyt vihdoin politiikalla on saatu jotain aikaan muutoksellisesti. Ainakin minun aikani Suomessa. Yleensä vaan vanhat kolme suurta vaihteli marginaalisesti paikkojaan vuoroneljävuosin.
Minun aikanani on SMP:kin ollut hallituksessa, eivätkä saaneet muistaakseni mitään erityistä aikaan. Lupasivat poistaa työttömyyden, mutta eivätpä poistaneet..
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Minä muistan ajan, jolloin Kalevi Sorsa (sd) lupasi, että lapsilisät kolminkertaistetaan. Vaan eipä niitä ole kolminkertaistettu.

SMP:n työttömyyden poisto oli ns. Rinteen malli ja tämä Rinne oli myöhemmin itse eduskunnassa SDP:n mandaatilla 1987 - 1999. Eikä työttömyys poistunut silloinkaan.

Mikähän siinä työttömyydessä on vikana kun se ei poistu millään? Pitäisi varmaan säätää laki, joka kieltäisi työttömyyden.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa 2011?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Eivät nykyajan koulutettuihin äänestäjiin enää uppoa samanlaiset satuilut kuin työttömyyden poisto. Johan sitä lukiossakin on 90-luvulta asti opetettu rakenne- ja kitkatyöttömyydet sun muut seikat. Äänestäjät ymmärtävät kyllä sen, että kompromisseja tulee, eivätkä kaikki halutut asiat toteudu. Mutta edes joitain kynnyskysymyksiä, joiden jokainen voi päätellä olevan kiinni poliittisesta tahdosta ja henkilökohtaisista arvovalinnoista, tulee edustajien saada läpi. Persujen voitto osoittaakin, että äänestäjät ovat oppineet pelaamaan samaa peliä kuin poliitikot: vaaditaan älyttömiä, että edes jotakin saataisiin läpi.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Vastaa Viestiin