Foorumin rasismi

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Liikaa rasistisia kirjoituksia?

Ei
81
52%
Kyllä
63
40%
En osaa sanoa
12
8%
 
Ääniä yhteensä: 156

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Foorumin rasismi

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Nonni, kyselläänhän demokraattisesti porukalta mitä mieltä on nykyisestä meiningistä laudalla, itselleni alkaa kohta riittää ja siihen toki on helppo ratkaisu. Mielestäni itse pääaihe eli rikokset painuu jossain osioissa takavasemmalle (tai pikemmin takaoikealle, öhöh) ja kyseisiä asioita käsitteleviä foorumeja on taatusti suoraankin, esim. Suomen Sisu.
Siru
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 7:12 pm

Viesti Kirjoittaja Siru »

On tullut vastaan - kieltämättä..
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Siis mielestäni täällä ei ole ollenkaan rasismia. Sen sijaan jos se koetaan rasismina, että asiallisesti arvostellaan ja kyseenalaistetaan mm. maahanmuuttopolitiikkaa niin en kyllä tiedä mitä ajatella. Yltiösuvaitsevaisuuden huono puoli on, että tullaan sokeiksi kaikille asioille, jossa vaan vilahtaa sana "ulkomaalainen", "maahanmuuttaja" tai muu vastaava.

Minä henkilökohtaisesti vastustan suuresti tätä nykyajan meininkiä monissa länsimaissa, joissa ei kohta uskalla suutaan avata mistää, ettei vaan saa jotain rasismisyytettä. Rainer Friman on hyvä esimerkki, mitään ei saa kyseenalaistaa eikä arvostella ja kun Rainer uskalsi sanoa joitakin totuuksia monista romaneista niin jo on kovat rasismihuudot alkaneet.

Minulla ei ole mitään yksittäistä ulkomaalaista vastaan, mutta en todellakaan koe, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on juuri missään kohdin onnistunut.

Se ei ole rasismia, että puhutaan tosiasioista ja ulkomaalaisten rikollisuudesta niiden oikeilla nimillä. Täällä murhainfossa en ole huomannut olevan yhtään rasistia, monta realistia kylläkin.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jo pelkästään "neekeri"-sanan näyttö on rasistista ja et voi kieltää etteikö sitä viljellä. Suosittelen haun tms. kautta lukemaan mm. Samin, Zodiacin jne. viestit läpi, jos niistä et löydä rasismia niin epäilen että olet ymmärtänyt termin väärin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No jaa. Itse en jaksa noihin rasismihommiin ottaa kantaa puolesta jos vastaankaan. Kaikki argumentit on jo niin moneen kertaan käyty joka paikassa läpi. On toki luonnollista, että "ulkomaalaisosiossa" tällaista keskustelua esiintyy. Pysyköön se siellä niin ihan ok.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Bombay kirjoitti:Jo pelkästään "neekeri"-sanan näyttö on rasistista ja et voi kieltää etteikö sitä viljellä. Suosittelen haun tms. kautta lukemaan mm. Samin, Zodiacin jne. viestit läpi, jos niistä et löydä rasismia niin epäilen että olet ymmärtänyt termin väärin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
Kyllä,ei tartte kai perusteluja.
Totuus on tarua ihmeellisempää
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Bombay kirjoitti:Jo pelkästään "neekeri"-sanan näyttö on rasistista ja et voi kieltää etteikö sitä viljellä. Suosittelen haun tms. kautta lukemaan mm. Samin, Zodiacin jne. viestit läpi, jos niistä et löydä rasismia niin epäilen että olet ymmärtänyt termin väärin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
Ehkä jotain yksittäisiä ylilyöntejä on, mutta en koe, että palsta olisi rasistinen.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^En ole niin väittänytkään.
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Minun kirjoitukseni eivät sisällä rasismia! ainoastaan faktaa. Toisaalta voihan se v*tuttaa hyssyttelijöitä kun "kultamunat" käyttäytyvät niin törkeästi suomalaisia kohtaan.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Surku kirjoitti:Tämmösen samanlaisen gallupin voisi tehdä myös siitä, onko palsta käyttäjien mielestä sovinistinen. Itse olen bongannut täältä todella selviä sovinistitapauksia. En kuitenkaan missään vaiheessa ala nimetä tai osoitella ketään. Se ois aika paskamaista.
Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä täällä pikemminkin on girlpower vaikuttanut... :lol: Sovinistit ovat tän sodan hävinneet suurinpiirtein suhteessa 6-0 :twisted: :twisted:
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

EuroJR kirjoitti:
Surku kirjoitti:Tämmösen samanlaisen gallupin voisi tehdä myös siitä, onko palsta käyttäjien mielestä sovinistinen. Itse olen bongannut täältä todella selviä sovinistitapauksia. En kuitenkaan missään vaiheessa ala nimetä tai osoitella ketään. Se ois aika paskamaista.
Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä täällä pikemminkin on girlpower vaikuttanut... :lol: Sovinistit ovat tän sodan hävinneet suurinpiirtein suhteessa 6-0 :twisted: :twisted:
Mä olen huomannut juurojuniorin kanssa saman asian. :?

Mä koen, että siinä vaiheessa kun alkaa vituttaa, suljen koneen. Suosittelen sitä muillekin, tämä on vain netti. Jotain pientä rasistisuuteen viittavaa olen nähnyt mutta ohi silmien ne menee ja samalla syö ko. kirjoittajan uskottavuutta muillakin elämän aloilla ja murhalan pinoissa, valitettavasti. Eli mulle neekeri -kommentit on hyttysen ininää joka surisee ohi nopeasti. Jossain vaiheessa tietyssä mielentilassa saatan läiskäistä tämän hyttysen veriläntiksi mut siihen tarvitaan se just oikea mielentila. Odotellaan. :lol:

Jos puhutaan rasismista murha.infossa, voidaan puhua kaikista muistakin kuten justiin feminismistä, homofobiasta, sovinismista, naapurin Veijon uudesta hankkijan lippiksestä... Täällä on yli 600 kirjoittajaa ja olisi hullua ajatella että Kukaan Ei olisi jotain yllämainittua. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja kitketään niitä rikkaruohoja parhaan mukaan. Aina ne silti kasvaa uudelleen, ei niistä eroon päästä.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

rasismikin on aika tulkinnanvarainen asia, vähän samaan tapaan kuin kivun käsite. esim. minun hirvittävä kipuni voi ollakin sinun vielä kohtalaisesti siedettävissä olevaa kipua. eli siis minun vielä arvosteluksi tarkoitettu kommentti voi toisen mielestä jo olla umpirasistinen kommentti vaikken sillä sellaista olisi tarkoittanutkaan...get it? :) mun mielestä keskustelua saa ja pitää käydä, välillä kiivaastikin, mutta on aika raukkamaista alkaa solvata ja nimitellä kanssakeskustelijaa, jos oma takki on jo tyhjä.et pitäydytään asialinjalla ja jos nyt välttämättä haluaa tapella niin oma topikki sitten lautamiehiin.kiitos.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

En ole rasismia havainnut, mutta enpä ole vielä ulkomaalaisosiossa kertaakaan käynytkään! Se taas johtuu siitä, että viime aikoje raiskaustapausten takia mielipiteeni ovat alkaneet siinä määrin lähestyä Jussi Halla-ahon mielipiteitä, etten viitsi lähteä sinne tappelemaan.

Tämä on mielestäni varsin mallikkaasti moderoitu foorumi :!:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Joo, kyllä se välillä harmittaa, kun k.o kinaaminen vie tilaa itse asialta. Ja pilaa vähän meidän infolaisten hienoa henkeä. Huomaan, että honeymoon on todellakin ohi. :roll:

Mutta peesaan Lokan kirjoitusta. Koneelta pois kun alkaa VITUTTAA. 8)
(ja hah, itse en osaa...)

Olen muuten usein itsekin rasistinen, tiedän ja tiedostan sen. Ennakkoluuloinen kuvaisi ehkä parhaiten suhtautumistani mm. Venäläisiin ja Virolaisiin henkilöihin. Ja porvareihin. 8)
Että itseen pitää mennä vähän väliä. Ja ottaa opiksi, pyytää anteeksi...
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jep, taidan itsekkin siirtyä lukemaan mieluummin muita osioita kuin kinata noista asioista ja pysyä vielä laudalla vaikka meinasi jo hermot mennä noihin, ihmisiähän me kaikki ollaan :)
Vastaa Viestiin