Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Tässäpä meidän rontin kuvia, mutta kannattaa varoa, laiskuus tarttuu jopa kuvan välityksellä. Ei ole turhaan Karvisen rotu urbaanilegendan mukaan Maine Coon ;)

Kuva

Kuva

Kuva
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Kakira »

^Voi miten suloinen Kuva
ELÄ ja anna toisten elää
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

^^Rosamarine

Heh...aivan mahtavia kuvia. Voisin itekkin laittaa kuvia, mutta en tiiä miten se tapahtuu...pittääkö siirtää johonki ensin, pienentää janiinpäinpois.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

^ Kiitos kakira ja Celeste =) On se sulonen kyl...

Itse laitoin kuvat niin, että kopsasin Facebookista koneelle ja sieltä sitten tuonne almonsooriphotobuckettiin, eli nettiin ja muokkasin sitten uudestaan pienemmiksi, tosin meni aika pieniksi kyl, mutta en viittiny liian isoja laittaa, ettei vie tilaa ... Saitkohan celeste yhtään selvää :oops:

Ja kun kopioit kuvan, tuolla on nappi nimeltä IMG, niiden sulkeiden väliin se kuvan osoite tai sitten ottaa suoraan img kohdasta kuvan, jos sellanen on...Ööh eeh..mennee sekavaksi :shock:
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Tässä näitä karvakorvia.

Kuva
Sikinsokin sinussa...
Kuva
Ikinä ei olla mittään pahhaa tehty..
Kuva
Jalka kipeänä...
Kuva
Piilossa...
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Voi miten lutusia pörröpäitä ovat! Herttinen sentään :D

Tuosta harmaasta tuli mieleen ihan se mun toinen sinihopeaturkkinen mettäkissa, Puppe nimeltään. Mulla oli myös tummanruskea Wiltsu, metsäkissa sekin, joka on muuten vieläkin elossa, mutta piti se aikoinaan antaa eräälle sukulaiselle, kun elämäntilanne oli hassu ja näin...

Siltikin Wiltsu on vielä elossa ja on 16 vuotias uros sekin, saattaa kyllä olla, että lähtö voi tulla nopeestikin, sen verran pihisee jo henki. Jännä on silti se, että vielä tunnistaa minut.

Vaikka meillä oli kotona aina koira, kun asuin kotona, niin jostain kumman syystä kallistun enemmän kissoihin, jos pitäis valita, ne on vaan niin lutusia!

Ps. Antakaa jotain vinkkejä kunnon kissanhiekoista, meidän lähin eläinkauppa ei myy kunnon hiekkoja ja se pistää kiukuttamaan, PAH.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

^^hehheh...kiitos.


Mie en oo ikinä ostanu eläinkaupasta hiekkoja. Kaupan tuotteita nyt on tullu kokeiltua kyllä laiasta laitaan ja niin hullulta ku se tuntuuki, niin oon todennu hinta/laatu suhteeltaan lidlin hiekan parhaaksi. Paakkuuntuu hyvin, eikä ole hajuongelmiakaan. Tosin putsaan lootan joka toinen päivä ja tuollasille aikuisille kissoille on ollut ihan riittävää.

Ruat ostan kylläki sitte Eläinlääkäriltä. Tosin tuo norjalainen kärsii virtsakivistä ja syö sen takia erioisruokaa, mitä kyllä annan toisellekkin. Eläinlääkärillä muistaakseni on myynnissä normiruokiaki ja ovat halvempia ku eläikaupassa. Kaikki lääkärithän ei niitä kuitenkaan myy...olen käsittänyt, että se miksi ovat halvempia johtuu siitä, että he eivät ota mitään välistä. Kuten nyt tuota ruokaa sais myös apteekin kautta mutta on hurjan kallista juuri tuosta syystä. Eläinkaupoilla ei ole siis lupia myydä tuota ruokaa...joka on joko sellaista, että liottaa niitä kiviä tai sitten ylläpitää...eikä siitä ole toiselle haittaa. Tuo kiviongelmahan tahtoo olla nuiden leikattujen urosten juttu.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

No juu, mä olen suosinut eläinkaupan hiekkoja, kun yleensä paakkuuntuvat hyvin ja hajuhaitat ovat minimaalliset. Meillä putsataan kissanvessa päivittäin ja muksut ovat myös innokkaina mukana siinä hommassa (Luojan kiitos).
Mutta se hiekka, viimeksi oli niin taivaallisen huonoa, että sanoin kaupantätille siitä sitten, että eikö parempaa löytyisi ja paikkakunta on minulle niin uusi, että pitäisi tutkailla paikkoja, jos löytäisi muitakin tuotteentarjoajia.

Miten ne virtsakivet muuten ilmenee kissoilla, mouruavatko vai miten käyttäytyvät? Olen joskus miettinyt meidän kissan kohdalla, kun sillä on niitä hepuleita, että onko virtsakiviä taijtn... Leikattu kolli sekin siis.

Tosin, tää mouruaminen tuntuu rajoittuvan aamuun, kun jengi lähtee omille teilleen ja jos en päästä ovesta ulos, niin alkaa huutokonsertti :shock: Illalla hyvin rauhallinen ja nukkuu yöt. Aamulla sillä on paha taipumus tulla herättämään (olen vähän aamu-uninen tapaus).

Ruoasta vielä, tää on tosi ronkeli, kelpaa vaan shebat ja nyt ei oikein sekään iske, kuivaraksut ostan eläinkaupasta, joskus myös jotain maitonappeja ja kissanherkkuja.
Jos kissalla on virtsakiviä, millaista ravintoa pitäisi syöttää? Ja annatko ollenkaan kuivaraksuja?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

^^Sitä ei oikiastaan voi olla huomaamatta.

Alkoi 5-10 minuutin välein käymään pissalootalla ja sitten makuuasennosta nousi yhtäkkiä pissaus asentoon ja muutama tippa tuli verensekaista pissaa. Nauku kyllä kanssa tauotta.

Tuo tila on siksi vaarallinen, että jo muutamassa tunnissa tulee myrkytys ja se on sitten menoa. Meillä tuo hommeli sattui kolme vuotta sitten ja tietenki la-su yönä 2 aikaan. El nukutti ja aukas virtsatiet katetrilla. Määräs tuon liotushoidon (pysyy pissa happamana) ja sitä syötiin 2 kk sen jälkeen on ollut tuo ylläpitoruoka. Ei siis voi koskaan syödä normi ruokia. Kuitenki ku ollaan oltu tuolla mökillä, niin kyllähän se siellä hiiriä ja lintuja mettästää ja syö, mut periaatteessa ei sais syödä. Siitä ei ole ollut kuitenkaan mitään haittaa. Mut, joo itellä ei ollu autoa ja taksilla mentiin lääkäriin, pussi ruokaa ja el- maksu tekivät pikkasen vajaan 220 euroa. Sunnuntai ja yö taksa nääs. :?

Tuota ruokaa on raksuina ja märkänä ruokana...6 kg säkki 45,-. Purkkiruoka on sitten kallista, tonnikalapurkinkokonen ja maksaa 2 ekua. Nuita ruokia on royal canin s/d ja h/d ja sitten waltham...mut on pääsääntösesti käytetty tuota caninia.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

No huh, kyllä on muutes tein kissoilla kalliit muonat =)

Ei ehkä sittenkään se huutaminen aamuisin ole virtsakiviä, Kolli on kyllä kova käyttämään vessaansa, kun ei osaa edes mettään tehdä mitään, juoksee kiireellä kotio tekemään tarpeensa (ikävä kyllä).

Mutta meinasin muutenkin käyttää lekurilla sitä, rokotukset ovat kyllä ajantasalla, mutta nyt on niin paljon tepastellut ulkosalla, että vois sellanen pienimuotoinen tarkastus olla paikallaan, ite en osaa mitään punkkeja ja muita ottaa pois (ikäväkseni olen niin kaupunkilainen ja tyhmä tällasille) tai muutakaan, niin käydään siis lekurilla, niin ei kulkeudu pöpöt kotio saakka, kai :oops:

Kiitos Celeste infosta, mie kyllä meinasin lekurilta kysyä sitä virtsakivijuttua erikseen, ihan varmuuden vuoksi. Ruoat tulee törkeen kalliiksi jos virtsakiviä olisi, mutta onhan tuo muutenkin tullut maksamaan, kun sen Suomeen toin Lähi - Idästä. (Pelkkä verikoe, mikä lähetettiin Englantiin laboratorioon tuli maksamaan lähetyskuluineen n.200 egee)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Ei oo ollu sullakaan halpaa. :D

Mulla on pitkään haluttanut bengalia, mutta hinta hirvittää.

Joutuko sulla katti olemaan sitten karanteenissa ku tuolta asti sen oot tuonu?
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Celeste kirjoitti:Ei oo ollu sullakaan halpaa. :D

Mulla on pitkään haluttanut bengalia, mutta hinta hirvittää.

Joutuko sulla katti olemaan sitten karanteenissa ku tuolta asti sen oot tuonu?
Ei joutunut karanteeniin, sillä oli kaikki EU:n vaatimat rokotukset kunnossa, niin ei sillä ollut ongelmaa. Muuten Suomessa ei ole edes karanteenia, jos sillä ei ole kaikki kunnossa, se lähetetään joko takaisin tai lopetetaan.
Ilman kommervenkkejä ei kuitenkaan selvinnyt. Toin kissan Suomeen kesällä ja eikös se hukkunut matkalle :roll: Soittelin joka paikkaan, eikä kukaan tiennyt missä kissa luuraa. Viimein sain jonkun virkailijan kiinni ja lupasivat etsiä sitä.

Parin päivän päästä kissa tuli sitten kotiovelle saakka maahuolinnan mukana, eikä olis tarvinnu ilmeisesti mitn papereita edes olla, ainakaan multa ei tulli kysynyt yhtään mitään Helsingin päässä. Onneksi oli Kisu kunnossa, jos ei oteta huomioon aikamoista virtsanhajua...Heh
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Kissa parka. :o ...voi vain toivoa, että se on edes haissu jonku nirppanokan lähettyvillä, noin niinku kostoksi. :lol:

En tosiaan tienny tuosta karnateeni hommelista, mutta näin se on ihminen taas hetkessä viisaampi.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Meillä toisella kissalla on virtsakiviä. Eläinlääkäriltä ostetaan kuivaruuat mitkä on tarkotettu virtsakivistä kärsiville. Toinenkin kissa tykkää niitä syödä ja kuulemma ei haittaa vaikka sekin niitä syö.

Kumpikaan ei pelkää imuria, toinen rakastaa imurointia pitää olla aina siellä missä imuroidaan. Kuvia tänne laittaisin jos osaisin.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Celeste
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 10:47 pm

Re: Tasapuolisuuden nimissä; Kenellä on kissa/ kissoja?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

WhoIam kirjoitti:Meillä toisella kissalla on virtsakiviä. Eläinlääkäriltä ostetaan kuivaruuat mitkä on tarkotettu virtsakivistä kärsiville. Toinenkin kissa tykkää niitä syödä ja kuulemma ei haittaa vaikka sekin niitä syö.

Kumpikaan ei pelkää imuria, toinen rakastaa imurointia pitää olla aina siellä missä imuroidaan. Kuvia tänne laittaisin jos osaisin.

Onko sun katilla muuten ollu pitkään tuo ja oliko oireet samanlaisia, mitä ite tuossa aikasemmin kerroin? Ja onko ollu sen jälkeen onkelmia? Tuo mun katti on aina ollu huono juomaan ja jatkanki nykyään aina märkäruokaa vedellä tästä syystä. Yhdesti on ollu tuon jälkeen virtsatietulehdus ja oireet olivat samanlaiset.

Mie en osannu käyttää tuota nettikansiota mistä Rosamarine aikaisemmin puhui ja latasin koneelle photobucketin...jos jonkinkaan verran osaat enkkua, niin se on helppo käyttää. Kun sen lataat ja siirrät sinne koneeltas kuvan, klikkaat kuvan ja kun se aukeaa yläpuolella lukee resize (tarkottaa kuvan pienentämistä) valitse sieltä medium ja tallenna. kun viet hiiren sen kuvan kohdalle alle aukeaa valikko jossa on eri osoitteita valitset sen alimman. Kopioi se siis ja liität tähän kuin minkätahansa netti osoitteen. Esikatselussa näet, miten kuva näkyy ja onko koko passeli...onnea yritykselle. :D
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Vastaa Viestiin