Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Daily Mailin mukaan USA:ssa high schoolin päättävien 18-vuotiailla teinitytöillä on uusi trendi ottaa päättäjäistansseihin nuorempia poikia kavaljeerikseen.

"Päättäjäistanssimme ovat ensi viikonloppuna, ja kaikki ryhmäni kahdeksan viimeisen luokan tyttöä ottavat mukaan nuoremman pojan", 18-vuotias baltimorelainen Rachel Koehn kertoo.

Rachel myös sanoo nuoremman poikaystävänsä vanhempien rakastavan häntä, koska poikaystävällä ei ole vielä ajokorttia, ja Rachel ajaa hänet joka paikkaan.

"Monet ystävistäni tapailevat ensimmäisen vuoden opiskelijoita", Kate Burkhardt sanoo.

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -prom.html

Eli tämä näyttää sittenkin olevan yhä kasvava trendi nuorten naisten keskuudessa. Muistan kun itse olin noin 20-v ja nuoremmat pojat viheltelivät perään, niin olihan se imartelevaa, ja kyllä sitä tosiaan aina on mielummin katsellut kiinteäkroppaisia vähän nuorempia miehiä kuin selvästi vanhempia. Mukavaa huomata, etten ole ainoa.

Silti, olen aina ollut sitä mieltä, ettei paljon, n. 10-v nuorempia miehiä voi katsoa. Mutta kun katsoo kuvia vain 18-vuotiaasta Patrick Schwartzeneggeristä, en ole enää lainkaan niin varma:

Kuva
Kuva

Olisiko niin, että hyvin moni nainen oikeasti pitää nuoremmista miehistä tai ainakin nuoren näköisistä miehistä, mutta kaikki eivät vain kehtaa sitä ääneen sanoa?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No kyllähän noita katselee, mutta jutella ei kyllä viitsi paria minuuttia kauempaa. :mrgreen: Mutta jos juttelu ei ole mielessä, niin mikäpäs siinä.
Jokainenhan itse päättää mitä suhteelta haluaa. :roll:
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tiina kirjoitti:^No kyllähän noita katselee, mutta jutella ei kyllä viitsi paria minuuttia kauempaa. :mrgreen: Mutta jos juttelu ei ole mielessä, niin mikäpäs siinä.
Jokainenhan itse päättää mitä suhteelta haluaa. :roll:
Mä mietin ihan samaa kuvia katsoessani :lol: Että joo, kiva katsella mutta koitapa jutella sen kanssa. Yleistäminen on ruma tapa mutta kuitenkin, uskoisin että olemme kiinnostuneet hieman eri asioista elämässä.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Niin kyllähän monet oman sukupolveni naiset ovat minä mukaanlukien tapailleet nuorempia miehiä jo n. 20-v:nä mutta usein kylläkin suljettujen ovien takana kuin siinä olisi jotain hävettävää. Onneksi olemme kuitenkin nyt saamassa uuden itsevarmemman ja rohkeamman naissukupolven, jotka uskaltavat tapailla nuorempia miehiä avoimesti jo nuoressa iässä ja sanoa ääneen sen tosiasian, että nuorempi mies usein on vanhempaa viehättävämpi. Veikkaan, että he nauttivat elämästä paljon enemmän kuin vanhojen ukkojen kanssa jumiin jääneet naiset.

Omaan silmään vaikuttaa siltä, että vanhoja tapaillaan lähinnä, jos niillä on rahaa tai haetaan väliaikaisesti kokeneempaa miestä, mutta nuoria miehiä taas tapaillaan heidän itsensä takia, heidän ulkonäkönsä ym. henkilökohtaisten ominaisuuksiensa takia: he kelpaavat omana itsenään, kun taas vanhemmalla miehellä pitää olla jotain ylimääräistä, että kelpaa.

Eikä tosiaan sovi yleistää: nuorissa miehissä on ihan yhtä paljon fiksuja kuin vanhemmissakin: ei se äly vanhetessa kasva.
Saraneth
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 11, 2011 9:20 am

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Saraneth »

Mielummin oman ikänen tai hiukka vanhempi jos multa kysytään. Eikös se niin ole että naiset kehittyvät miehiä nopeammin? ;) Ja eihän se tunne katso ikää (kohtuuden rajoissa). Ulkonäkö on aika pieni asia loppujenlopuksi siinä vaiheessa jos pidempää ihmissuhdetta etsii.

Lisään vielä etten tajua mikä noissa kiiltokuvapojissa naisia viehättää? Miehen pitää näyttää mieheltä eikä finnimainoksen siloposkiselta pojalta. ;D
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Saraneth kirjoitti:Lisään vielä etten tajua mikä noissa kiiltokuvapojissa naisia viehättää? Miehen pitää näyttää mieheltä eikä finnimainoksen siloposkiselta pojalta. ;D
Se ei ole niinkään iästä kiinni. Aika moni 18-25-v mies näyttää paljon miehekkäämmältä kuin vaikkapa Jyrki Katainen. Eikä tuo ole kuitenkaan mikään nössön näköinen vaan ikäisekseen hyvinkin lihaksikas.
Saraneth
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 11, 2011 9:20 am

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Saraneth »

Mun mielestä tuo kuvan poikanen on todellakin nössön nököinen. Mutta makunsa kullakin. :) Ja toki 18-vuotias voi näyttää Mieheltä isolla ämmällä siinä missä 50-vuotiaskin mutta juteltuani monien parikymppisten jätkien kanssa en vois kuvitellakaan seurustelevani semmoisen kanssa. Hauskanpito asia erikseen. (jos en olis naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa) :D

Muoks. Mun miesmaku on vähä toisenlainen. Miehessä pitää olla särmää ja tietynlaista renttumaisuutta. Mutta myös sitä kypsyyttä ja kykyä elää ja olla kuin aikuinen unohtamatta pientä lapsenmielisyyttä elämässä. (näistä kuuluisuuksista Vin Diesel, Bruce Willis ja Johnny Depp esim kolahtaa) Tunnen kyllä huimasti ihmisiä jotka pitävät nuoremmista, "kauniista" miehistä. Ilohan ne kai silmälle on. :)
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Saraneth kirjoitti:Tunnen kyllä huimasti ihmisiä jotka pitävät nuoremmista, "kauniista" miehistä. Ilohan ne kai silmälle on. :)
Harvempi nuorista miehistä pitävä tykkää varmaan mistään homon näköisistä Justin Biebereistä. Kyllä nuoret miehet voi olla lihaksikkaita ja miehekkään näköisiä, ja usein onkin samoin kuin monet 25 + naiset voi olla tyttömäisen sievän näköisiä eikä rouvamaisia. Ei rypyt, kireä iho ja heikentynyt lihaksisto ym. mikä vanhemmilla miehillä usein on, miehestä miehekästä tee. Mutta kullakin on oma makunsa, itse jätän mielelläni vanhat miehet niille naisille, jotka niistä pitää.
Saraneth
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 11, 2011 9:20 am

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Saraneth »

:D Esim tuo jätkä jonka kuvan oot ekaan viestiin laittanu on semmonen kaunis kiiltokuvapoitsu. ;) Toiset diggaa, mun ei tartte. Onhan sillä ulkonäölläkin merkitystä mutta jos ihmissuhdetta miettii niin siinä ratkaisee kyllä ihan muut asiat. Ja kyllä vanhakin mies voi olla pirun komea ja karismaattinen.

Totuushan on että monesti nämä "vanhat" naiset jotka hakee seuraa parikymppisistä miehistä kohottaa sillä itsetuntoaan. Ja nauttii kadehtivista katseista vaikkei kovin syvällistä suhdetta saisi aikasekskaan. Ehkeivät semmosta kaipaakkaan.

Ja ikä ei tosiaan kerro siitä kuinka miehekkään miehen näköinen voi olla mutta perustinkin nyt nämä kirjotteluni sille että sun miesmaku selvisi ekan viestisi kuvista. ;)
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Saraneth kirjoitti:Totuushan on että monesti nämä "vanhat" naiset jotka hakee seuraa parikymppisistä miehistä kohottaa sillä itsetuntoaan. Ja nauttii kadehtivista katseista vaikkei kovin syvällistä suhdetta saisi aikasekskaan.
No mutta miksi niitä kadehtivia katseita sitten tulee, ellei naiset noin ylipäänsä pidä nuoria miehiä komeina?

Tässä pitää tosin ottaa huomioon se, että jos nainen on tyttömäinen ja ikäisekseen lapsekkaan näköinen ja mies taas miehekäs, monenkaan vuoden ikäero ei välttämättä selvästi näy.
Saraneth kirjoitti:Ja ikä ei tosiaan kerro siitä kuinka miehekkään miehen näköinen voi olla mutta perustinkin nyt nämä kirjotteluni sille että sun miesmaku selvisi ekan viestisi kuvista.
Se nyt on vain esimerkki. Jos 18-v:nä on tuollaiset lihakset, niin ei tuskin kyseessä ihan nössö on.

Mutta jos suomalaisista kadulla vastaan kävelevistä miehistä puhutaan, niin kyllä nuoret miehet vanhemmat omasta mielestäni selvästi voittaa. Toki on karismaattisia vanhempiakin miehiä, mutta ne on yleensä niitä, jotka aktiivisella urheilulla on pystyneet säilyttämään nuorekkuutensa eivätkä ole antaneet itsensä vanheta muiden ikäistensä tavoin.

Omalla tavalla viehättäviä voivat tietysti olla sellaiset hyvin miehekkäät lihaksikkaat karheaääniset n. 40-v miehet, mutta olen siinä eri mieltä edellä olevien keskustelijoiden kanssa, että mielestäni juuri sellaiset sopivat väliaikaiseen suhteeseen paremmin ja taas nuoremmat vakavampaan suhteeseen.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Minä oon kyl sitä mieltä että jos ikä on kriteereissä kolmen tärkeimmän joukossa niin metsään siinä mennään. Muut asiat ensin ja ikä sitten on mikä on. Ja se että itse yleistin että minulla ja 18 vuotiaalla nuorella miehellä tuskin on paljoakaan puhuttavaa ei tarkoita sitä ettenkö tietäisi nuorissakin on fiksuja ihmisiä. Tottakai on, enkä nyt edes ajatellut että olen liian fiksu siihen seuraan vaan ihan sitä että jutut ja mielenkiinnon kohteet ei muuten vaan mene yksiin. En toki tarkottanut että itse haluan puhua vain rakettitieteestä ja ekosysteemeistä sun muista... Mutta jos haluankin vaikka puhua Ritari Ässästä niin mitäs tuo siitä tietäisi :lol:

Että en nyt ihan tiiä miks tästä(kin) tämmöstä kohua pitää nostaa ja julistaa jotain uutta rohkeaa naissukupolvea. Mua ainakaan jaksa kiinnostaa seurustelevien parien ikäerot jos ei nyt ihan kymmenistä vuosista puhuta.
Saraneth
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 11, 2011 9:20 am

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Saraneth »

Yksilöitähän nuo miehetkin toki on. ;D

Ai miksi kadehditaan? Koska nuori komea mies on (usein) eräänlainen näyttelykappale/upea saalis vanhemman naisen rinnalla. Ja se oma mies voi olla rupsahtanut mutta kuitenkin niin äärettömän rakas. Eli vaikka kadehtien katsoisikin sitä nuorta lihaa ei siltikään välttis lähtis vaihtamaan omaa muruaan. :)

On siis eri asia pitää jotain ihmistä kauniina/komeana kuin haluta just semmonen itselleen, capish? :) (itseni ilmaiseminen ei toimi tänään)

Mun mielestä lihakset ei kerro äijän kovuudesta tai nössöydestä mitään, naamasta mie sen nössöyden löysin. Onhan tuo poitsu ihan söpö muttei mun mielestä edes komea. Semmonen teinityttöjen päiväuni. Mun makuun liian kiillotettu ja virheetön otus.

Mies voi viehättää niin monella tapaa, älyllä, luonteella, maailmankatsomuksellaan tai sillä ulkonäöllä. Toisille se must on treenattu piukka kroppa ja upeat virheettömät kasvot ja toisille taas arpinen renttumainen äijänretale.

Kiitän tässä välissä Siru83 (jos on syntymävuotesi niin hyvä vuosi onkin) piristävästä keskustelusta. :)

Rakkaushan ei tunne ikää (paitsi toivottavasti äärimmäisissä tapauksissa) Ulkonäkö ei sais olla kuitenkaan ykkösvalintakriteeri. (pinnallista) Kyllä noista 18v jätkistä löytyy välillä yllättävänkin mukavaa jutteluseuraa mutta tosiaan niinkun nuusku-nella sanoit, ei ihan kohdilleen mene jutut eikä ajatusmaailmat. :)
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Mulla on niin huono näkö ja maku, että ajattelin ensiksi, että onko tuo eka viestin poikanen joku Ben Sheldrick, muttei taida ollakaan. Kasvoissa vähän oli samaa näköä. Sitä en osaa sanoa, onko ääni erilainen, kun ääniäkin on niin monenlaisia... Vähän sama juttu kai tässäkin asiassa, että yhdet valitsee visuaalisin, toiset auditiivisin ja kolmannet kinesteettisin perustein.
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Kyllä miehet järestään on seksikkäimmillään ollu siinä 40-45-ikävuoden välillä. Kaikki kuitenki kelpaa, ronkelit runkkaa :lol:
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Vanhemmat vai nuoremmat miehet

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Saraneth kirjoitti:Koska nuori komea mies on (usein) eräänlainen näyttelykappale/upea saalis vanhemman naisen rinnalla.
No voi se n. 25-v nainenkin herättää nuoren miehen kavereissa kateutta, jos on esim. isorintainen ja muuten naisellisen näköinen ja oma tyttöystävä on lattarintainen teini. Mutta totuus on, että 40-v mies 20-v naisen rinnalla harvoin herättää kateutta naisen ikätovereissa, ellei miehellä sitten ole hyvin paksu lompakko (ja silloinkin ainoa heräävä tunne on yleensä sääli tyttöä kohtaan).

Mutta jo siitä, että nuori mies vanhemman naisen rinnalla herättää usein kateutta muissa naisissa, voi päätellä, että naiset yleisesti ottaen pitävät nuoria miehiä viehättävämpinä kuin vanhempia (vaikkakaan eivät kaikki).
Saraneth kirjoitti:Kyllä noista 18v jätkistä löytyy välillä yllättävänkin mukavaa jutteluseuraa mutta tosiaan niinkun nuusku-nella sanoit, ei ihan kohdilleen mene jutut eikä ajatusmaailmat.
Yleensä naisella on enemmän yhteistä 5-v nuoremman miehen kanssa kuin 15-v vanhemman miehen kanssa. Se vanhempi mies on aina helpompi saada ja helpompi pitää, mutta nuoremmassa miehessä on enemmän haastetta, mutta toisaalta kun haaste on saavutettu, se myös palkitsee paremmin. Tämä ei toki päde kaikkiin, ja on naisia, joille vanhempi mies sopii nuorta paremmin.

Mielenkiintoisia ovat myös nämä tieteellisten tutkimusten tulokset, joiden mukaan nuorten miesten saamat lapset ovat keskimäärin älykkäämpiä ja terveempiä kuin vanhempien miesten lapset, ilmeisesti koska nuoren miehen spermassa on vähemmän solunjakautumisen seurauksena tulleita geenivirheitä:
The offspring of older fathers are more likely to do less well in intelligence tests than the children of younger men, scientists say, and it may be the result of genetic problems with the sperm of men over 45. The children of older mothers, by contrast, tend to fare better in intelligence tests than children with younger mothers. The researchers believe this may be the result of better nurturing by more mature women.
¨
However, recent studies have linked paternal age with congenital problems such as neural tube defects and a range of medical disorders of later life, such as schizophrenia, dyslexia, bipolar disorder and autism.
John McGrath, of the University of Queensland in Brisbane, Australia, who led the study published in the online Public Library of Science, said there was a clear decrease in performance linked to paternal age – something not seen in the children of older mothers. "We report, to our knowledge for the first time, that the offspring of older fathers show impairments on a range of neurocognitive tasks during infancy and childhood.
Scientists now believe that as men age, their sperm are at an increased risk of picking up minor mutations that may be passed on to offspring and can affect their development. "While most of the neurocognitive differences were small at the individual level, these could have important implications from a public health perspective," Professor McGrath said.
http://www.independent.co.uk/news/scien ... 41010.html
Vastaa Viestiin