"Mistä tiedät olevasi wanha?"

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10562
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja damfin »

Siitä kun...
Luet minfossa jonkun kirjoittavan katsoneensa pienenä al-qaidan päänkatkomisvideota, ja mietit että eihän siitä mielestäsi ollut edes kauan kun itse katselit al-qaida uutisia kuvaputkitelevisiosta ja muistelet tunteneesi jo silloin itsesi melko vanhaksi. :roll:

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Siitä, kun Pekingissä eka kertaa käydessäni Maon, tuon Idän Tiikerin, kuolemasta oli vasta viisi vuotta :shock:
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

HraTotuus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2019 10:01 pm
Paikkakunta: Stadinäijä

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja HraTotuus »

Siitä kun ennen oli hyvin tärkeätä se, kuinka paljon vedän maasta oman ennätykseni ja voitan kaikki ja tietysti hauiksen ympärysmitta.
Nyt olen iloinen siitä, että olen täysin terve ja nautin joka päivä urheilusta oman hyvinvointini takia.
Eli ei ole tarvetta pullistella kenellekään.
-Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku-

dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja dour »

Kun lukee kuolinilmoituksia ja löytää sieltä vähän väliä oman ikäisiä, ja kun tuota porukkaa on nyt kaatunut piiristä ihan liikaa lähiaikoina. Mihin se aika meni?

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Kun nuoruus oli vielä mustavalkoinen, ja nykyään taas kaikki ”uusi” on kuin elokuvasta Päiväni murmelina.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Kun Jopolla paineltiin menemaan (ilman kyparaa), eika paljon huolestuttanut jos menopeli joskus unohtui yoksi pihamaalle lukitsemattomana. Apu-lehden paperinukkeja dyykattiin paperinkerayslaatikoista iltahamariin, ilmat etta vanhemmat olisivat olleet huolissaan ennen aikojaan :D
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Kun:
Olet väsynyt.
Poskesi valuvat alas.
Luiset sormesi kellastuvat.
Kuplivasta maasta nousee valittavaa höyryä.
Jne.
(lainattu)

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Itsekritiikkiä edellisen johdosta. Nykyään moni keski-ikäinen on veltompi ja väsyneempi kuin moni vanha ikinuori.

Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

En mistään ja hyvä niin. Koen itseni ikiteiniksi. En pidä liian aikuismaisesta menosta, että ei sais hassutella edes selvänä! On muka lapsellista. Onneks mä ja avokki ollaan samoil aaltopituuksilla. Kännis se sekoilu kyl on toisille etuoikeus..

Mut mult kysyttiin kun olin paria kuukautta vaille 29, niin Oulussa kaupunkipussin kuljettaja kysy, et oonko viel kuuttatoista vuotta ja ihan tosissaan. Oon 181cm, mut hormonit tekee ihmeitä entiselle pukinpartaa 20 vuotiaana kantavalle Sonjalle, joka näytti silloin 30 vuotiaalta.
Multa vasta kysyi diilerikin, että oonko 18v... :'D Kaupassa kassa alko kerran remakkaan nauruun ku 30 vuotiaana näytin ikääni papereista sätkää ostaessani. Aina nd kysyy jos uus myyjä ja nykyään se tuntuu hyvältä. Arvostan myös kamamyyjiä, jotka ei myy alaikäisille. Itsekin sitten todistin sille, joka sitä täysikäisyyttäni epäili olevani 32 vuotias, swn takia, että ei jäänyt sen mieltä vaivaa, et onko myynyt lapselle sellaisia tuotteita, mitkä ei kuulu edes aikuisille, kuten ei alkoholikaan.

En sitten tiedä milloin olen vanha. No okei. Joskis tuntuu, että 1994 esimerkkinä, rttä se oli kuin muutama vuosi sitten.

Tai kun huomaa, että 2000 luvulla syntyneet on aikuisia osa jo ja varsinkin näis tappo- ja murhatuomiois sw tyntuu niin oudolta, kun oli itse 18 vuotias vuonna 2005. Sama kaiketi joka ihmisellä iästä riippumatta, mutta oudolta se tuntuu silti.

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

-En mistään hinnasta haluaisi ns uutta autoa. Vaikkapa vuoden 2001 Primera on jo liian tekninen.
-Kun en kysymättä ymmärrä omien lasteni puheita (däbätä??)
-Polvia ja nilkkoja särkee yöllä, ja on öisin herättävä myös useasti vessaan
-Puhun edelleen "mankasta", "nauhottamisesta", enkä ole koskaan käyttänyt mm. Netflixiä tai Spotify:ta
-Valitsen kaupassa tuotteen tarkasti mutta kotona huomaan ostaneeni vaikkapa juustomakkaraa tavallisen sijaan.
-Lapsen opettaja tai pk-hoitaja on yleensä minua nuorempi
:D
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Kyllähän sen vanhenemisen joka tavalla huomaa. Varsinkin muista.

Talvella kävi mielenkiintoinen tapaus(huomaa May-olen talvi-ihminen!): Avovaimoni odotteli bussia. Sattumalta kuljin ohi ja vaihdoin muutaman sanan.

Myöhemmin hän kertoi minulle, että toinen samalla pysäkillä bussia odotellut nainen oli kysynyt: Oliko tuo se sama ihana mies, joka kauan sitten tanssitti Monrepoossa kaikkia kauniita naisia.Vieläkin ihan hyvännäköinen.

Painotukset sanoilla kauan sitten ja vieläkin.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 3:37 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

Tällä viikolla tapahtui sellaista, että ekan kerran valittelin puolisolle (niin, se ei ole enää poikaystävä vaan aviomies) ääneen oikeanpuoleisen lonkkani kummallisia "kiputuntemuksia". Myöhemmin sitten röökillä käydessäni mietin, että elänkö niin pitkään, että voin parinkymmenen vuoden päästä sanoa "olis pitänyt mennä silloin nuorena näyttämään tota lonkkaa".

(Enkä minä oikeasti edes ole wanha, tai en ainakaan miellä itseäni sellaiseksi. En oikein miellä itseäni myöskään aikuiseksi, mutta en nuoreksikaan. Enteileviä lähestyvän keski-iän oireilujako? Täytän tänä vuonna 35. Dear Eki, onko normaalia.)
- Etsivä löytää -

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Tiedän sen aina aamuisin, kun kelaan niitä unia joita taas näin - entisistä elämistä.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Joitakin muistikuvia varhaisilta ajoiltani on itselläni olemassa mahdollisista edellisistä inkarnaatioista tai sanokaamme niitä vaikkapa "jälleensyntymismuistoiksi". Nykyään otan niihin varauksellisen kannan, mutta pidän niitä mahdollisina. Nämä kokemukset tapahtuivat enimmäkseen ennen kuin olin täyttänyt 5.vuotta. Aikuisiälläkin olen kokenut muutamia täysin selittämättömiä tapahtumia. Kuuluvat paremminkin tuonne "huuhaa"- osaston puolelle.

Mutta sen wanhenemisen jokainen voi helposti havaita vaikkapa peiliin katsomalla.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Ruben Auer-Vaara
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Huhti 23, 2020 6:04 pm

Re: "Mistä tiedät olevasi wanha?"

Viesti Kirjoittaja Ruben Auer-Vaara »

Silloin on vanha, kun syntymäpäiväkakun kynttilät maksavat enemmän kuin kakun raaka-aineet. Tämä on wanha juttu.

Vastaa Viestiin