Kuinka moni oli jo syntynyt Kyllikki Saaren aikaan?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

pete 31
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:21 pm

Kuinka moni oli jo syntynyt Kyllikki Saaren aikaan?

Viesti Kirjoittaja pete 31 »

moniko teistä tämän palstan kirjoittajista oli muuten syntynyt jo vuonna 1953 kun Kyllikki saari sunnuntaina 17.5.53 17 vuotiaana katosi????
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: kuinka moni?

Viesti Kirjoittaja skoone »

pete 31 kirjoitti:moniko teistä tämän palstan kirjoittajista oli muuten syntynyt jo vuonna 1953 kun Kyllikki saari sunnuntaina 17.5.53 17 vuotiaana katosi????
No minä olin jo melkein kuusivuotias silloin, ja osasin lukea.
pete 31
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja pete 31 »

minä olin 18 vuotias ja osasin kanssa lukea.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Minen ollut, eikä muuten ollut äitinikään vielä... 8)
Äidinäiti sentään oli jo...
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

2v.

Viesti Kirjoittaja MEG »

Olin 2v. jälkeenpäin kuulin puhuttavan.
8 v. kuulin radiokuulutuksia---"E.N ja R.P. lomamatkalla itäsuomessa, ottakaa heti yhteys kotiinne Jyväskylään", ja seuraavan vuoden helluntaisunnuntaina:" Murhaaja on iskenyt Espoon Bodominjärvellä. Murhaaja tunkeutui aamuyöstä neljän nuoren telttaan---"
Tulilahden ja Bodomin muistan kyllä hyvin.
Q

Viesti Kirjoittaja Q »

Minä olin 46v enkä osaa vieläkään lukea.
pete 31
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja pete 31 »

aloitin tämän ketjun uteliaisuuttani nähdäkseni onko täällä kirjoittajina vain nuorisoa. itse olen syntynyt helmikuun alussa 1935 ja elänyt ne ajat jolloin suomen rikoshistorian tunnetuimmat eli Kyllikki Saari 17.5.53, Tulilahti 27.7.59. Bodom 5.6.60 tapahtuivat ja täytyy todeta näin aikalaisen näkökulmasta että kyllä nuoriso oli silloin paljon rauhallisempaa ja tosiaan mitään varkauksia julmempaa ei tehty. tosiaankin silloin nuoret eivät ryypänneet eivätkä rellestäneet kuten jo 60 -70 luvulla tapasivat tehdä. kyllä 50 luvun nuoriso pääsääntöisesti oli hyvin rauhallista ja pahamaineisimmat jengit olivat lättähatut (ei juna) motskari porukka. muistui muuten juuri mieleeni että olihan minulla jo ajokorttikin toukokuussa 53 kun heitin ekat keikat naapurin taksi bopedalla.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Ohhoh tämäpä on eriskummallista, yli 70-vuotias tietokoneen ääressä keskustelupalstoilla? Ensimmäinen jonka olen koskaan "tavannut" :o

Lisää teikäläisiä!
I am an African!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Herkkis kirjoitti:Ohhoh tämäpä on eriskummallista, yli 70-vuotias tietokoneen ääressä keskustelupalstoilla? Ensimmäinen jonka olen koskaan "tavannut" :o

Lisää teikäläisiä!
Poika parka, elätpä sinä oudossa maailmassa. Mikä ihme tuo yli 70-vuotiaitten surffailu nyt olisi?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: kuinka moni?

Viesti Kirjoittaja teemu »

pete 31 kirjoitti:moniko teistä tämän palstan kirjoittajista oli muuten syntynyt jo vuonna 1953 kun Kyllikki saari sunnuntaina 17.5.53 17 vuotiaana katosi????
Pääsin kaksi viikkoa em. päivämäärän jälkeen kansakoulun ensimmäiseltä sen toiselle luokalle. Kesälaitumilla ei tullut tutkittua lehtiä, mutta radiosta ja vanhemmilta ihmisiltä sain tietoja Kyllikki Saaren katoamisesta. Jyväskyläläisneitosten etsinnästä 1959 ja Bodomjärven murhista 1960 kuulin ensimmäisen kerran STT:n iltaseitsemän uutisista. Siihen aikaan uutisia maalaiskylän ulkopuolelta sai postinjaon yhteydessä ja STT:n lähetyksistä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mielellään kuulis lisää tästä ikäjakaumasta? Pitäneekö laittaa äänestys pystyyn jossa voisi vaikka nimettömänä äänestää? 8)
Lennox
Poliisikoira Rex
Viestit: 272
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 11:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lennox »

Enpä ollut, mutta vanhemmat kyllä olivat. :wink:
Keep the city clean, keep the trash in jail.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Juups..Munkin mamma oli sillon syntynyt ja tää oli kyllä ihan KAUHEE juttu siihen aikaan.
Ei paljon mimmit uskaltaneet issekseen liikuskella :?
viikate
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 9:22 pm

Viesti Kirjoittaja viikate »

Loka kirjoitti:Mielellään kuulis lisää tästä ikäjakaumasta? Pitäneekö laittaa äänestys pystyyn jossa voisi vaikka nimettömänä äänestää? 8)
Laita ihmeessä äänestys pystyyn. Täällä taitaa liikkua verraittain iäkkäämpää väkeä kuin normi teinit suomi24 puolella.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

taisi oma isäkin olla vasta syntymäisillään...voi hirviä!
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vastaa Viestiin