FaceBook

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Oletko kirjautunut Facebookiin? :)

Kyllä
125
61%
Ei
29
14%
Ei vielä, ehkä joskus...
12
6%
Nej!!! Ei ikinä!!!
38
19%
 
Ääniä yhteensä: 204

Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 10:21 pm

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

Minusta Facebook on mitä parhain tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Näkee perheenjäsenet, ystävät, luokkatoverit ja työkaverit kaikki samalla kertaa. Ja ulkomailla asuvien ystävien tai sukulaisten kuulumisien vaihtoon tuohan on ihan ykkönen. Tosin meselläkin pärjäisi. Jos sitä enää kukaan muukin kuin minä käyttäisi. :D
Onhan Facebookissa muuten myös Nils Gustafsson-fanikerho Bodomisteille :D
http://www.facebook.com/group.php?gid=97094544633

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.iltalehti.fi/digi/2010072812109443_du.shtml


Sadan miljoonan Facebook-tilin tiedot leviävät netissä

Keskiviikko 28.7.2010 klo 23.17

Sadan miljoonan Facebook-palvelun käyttäjän tiedot leviävät internetissä, kirjoittaa BBC.

(JARNO JUUTI)

Miljoonien Facebook-käyttäjien profiilitiedot ovat ladattavissa tiedostojako-ohjelman kautta. BBC:n mukaan lista sisältää suorat osoitteet profiileihin, josta selviää käyttäjän nimi ja yksilöllinen tunnistenumero. Yli 1000 henkilöä on ladannut tiedot sisältävän tiedoston Pirate Bay -sivuston kautta.

Facebookin edustaja ei ole huolestunut tietovuodosta, sillä käyttäjien profiilitiedot ovat olleet aiemminkin kaikkien internet-käyttäjien saatavilla ja löytyvät esimerkiksi hakupalvelun kautta. Listan kautta pääsee käsiksi ainoastaan niihin tietoihin, jotka käyttäjä on määritellyt kaikille julkiseksi.

Tosin listan URL-osoitteiden avulla on mahdollista nähdä myös niiden käyttäjien profiili, jotka ovat määritelleet sen salaiseksi.

IL

Jee, vähäks hienoa. Nyt mäkin voin saada uusia kavereita!
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
Kafira
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:12 am

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Kafira »

Pakko kirjottaa tähän ketjuun vielä uudemman kerran, huomasin et olin joskus pari vuotta sitten kommentoinu etten kovin usein FB:ssa käy, ja viimesestä kirjautumisesta on pari viikkoa aikaa...jne.
Sen jälkeen olen "oppinut" facebookista enemmän, ja ns. jäänyt koukkuun, eli nykyään tilanne on se, että miltei päivittäin siel käyn tsekkaamassa tilanteen :wink:
Hauska paikka, ja tosiaan sukulaisiin, frendeihin yms(siis sellasiin, joihin ei muuten tulis pidettyä niin yhteyttä) tulee oltua yhteyksissä, ja ompa sitä kautta saanut uusia tuttavuuksiakin!

Mut saa lisätä kaverikseen, jos haluaa... mut mistäs kukaan tietää kuka mä oon :roll:
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Kafira kirjoitti: Mut saa lisätä kaverikseen, jos haluaa... mut mistäs kukaan tietää kuka mä oon :roll:
Anna joku ovela vinkki ja testaa, kuinka moni oivaltaa... :wink:
Kafira
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:12 am

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Kafira »

Jees, pitääpäs muuten tehä niin :wink: ku vaan keksis mitä vihjailis...
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Kafira kirjoitti:Jees, pitääpäs muuten tehä niin :wink: ku vaan keksis mitä vihjailis...
Take your time... :)
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Tiina »

En ole kirjautunut facebookiin ja tuskin tulen koskaan kirjautumaankaan.
Ajatuksenakin jo ahdistava. :mrgreen:
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Olen naamakirjassa, ja käytän sitä päivittäin. On mukava kuulla kauempana asuvienkin kavereiden kuulumisia ja jutella äiskän kanssa jos ei viitsi puhelinlaskua tuhlata.. :D
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
Kafira
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:12 am

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Kafira »

Valdovas kirjoitti:
Kafira kirjoitti: Mut saa lisätä kaverikseen, jos haluaa... mut mistäs kukaan tietää kuka mä oon :roll:
Anna joku ovela vinkki ja testaa, kuinka moni oivaltaa... :wink:

vai pitäskö niitä vihjeitä jaella yksityisesti?! Meinaan että oon liian huono antamaan vihjeitä, joista vaan joku tajuais.. jos vihjailen, ni tajuaa kaikki :D
Florence86
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 6:14 pm

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Uusimmasta Voima-lehdestä (7/2010) luin mielenkiintoisen artikkelin "uudesta Facebookista". New Yorkissa ollaan kehittelemässä vaihtoehtoista sosiaalista mediaa, Diasporaa, jonka ideana on kunkin käyttäjän yksityisyyden turvaaminen; aivan toisella tavalla kuin Facebookissa (jossa julkaistut tiedot, kuvat ym. jäävät bittiavaruuteen kenen tahansa käytettäväksi).
Tekijöidensä mukaan Diaspora on sosiaalinen kanava, jossa käyttäjät voivat kertoa toisilleen kuulumisiaan, lähettää toisilleen valokuvia, tekstejä sekä muuta sisältöä.
Kuulostaako tutulta?

Diaspora eroaa maailman jo valloittaneista Facebookista ja Twitteristä siinä, että sitä rakennetaan alusta asti pyrkimyksenä luoda täysin vapaa ohjelmisto: sen käyttäjänä voi olla kuka vain, ja sen toimintoihin voi vaikuttaa kuka vain.
--
Jos Facebookista otettaisiin vain kaikki se, mikä alun alkaenkin teki siitä käsittämättömän suositun. Tämän rungon päälle rakennettaisiin vaihtoehtoinen järjestys, jonka täydellisenä hallitsijana olisivat sen käyttäjät. Eivät omistajat, kasvottomat moderaattorit tai mainostavat yritykset.
Koko juttu luettavissa tuolta: http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/20 ... cebookista

Kuulostaa hyvältä, eikö!
Clear water has no fish.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Kafira kirjoitti: vai pitäskö niitä vihjeitä jaella yksityisesti?! Meinaan että oon liian huono antamaan vihjeitä, joista vaan joku tajuais.. jos vihjailen, ni tajuaa kaikki :D
Siitä vaan, sanoi Tsiol... anteeksi Tšaikovski aikoinaan! :D
Kafira
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:12 am

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Kafira »

Ilmoitusluontoinen asia: Facebookissa on murha.infolaisten ryhmiä(murha.info on parhautta, murha.info ja MURHA.INFO), että ei muutaku niihin vaan liittymään! :D
MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Siellä on kivoja pelejä, pakkohan sitä on käyttää! :D Ja siinä mielessä on kätevä että on paljon kavereita jotka asuu eri kaupungissa niin tulee halvemmaksi juoruta chatissa kun soittaa tai tekstata!
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Tiina »

MerryLea kirjoitti:Siellä on kivoja pelejä, pakkohan sitä on käyttää! :D

Niinpä tuntuu olevan... :shock: :shock:

Vauva häiritsi Farmvillen pelaamista - äiti ravisti kuoliaaksi
28.10.2010 11:26


Floridalaisäiti ravisteli vauvansa kuoliaaksi, kun tämä häiritsi nettipelin pelaamista Facebookissa.

The Florida Timesin mukaan kolme kuukautta vanha poikavauva oli alkanut itkeä, kun äiti oli pelannut Farmvilleä Facebookissa.

Äiti suuttui lapselleen ja alkoi ravistella tätä. Sitten äiti poltti tupakan rauhoittuakseen ja poltettuaan ravisteli vauvaa vielä toistamiseen.

Äidin mukaan lapsi saattoi lyödä päänsä johonkin, kun hän ravisteli tätä.

22-vuotiasta äitiä syytetään murhasta. Häntä voi odottaa jopa elinkautinen vankeusrangaistus.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Perskele Tiina! :D Mietin, että laittasko ton uutisen tähän ketjuun, mutta en sitte saanu ittestäni irti. :mrgreen:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: FaceBook

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ei helv...nyt moon nähnyt kaiken... :shock: :mrgreen:


Alkolukko Facebookiin
Perjantai 5.11.2010 klo 14.56 (päivitetty klo 20.29)

Onko sinulla tapana päivittää Facebook-statuksiasi humalassa? Nyt tämänkin paheen voi helposti estää.
Avaatko usein Facebookin tai Twitterin päästyäsi baarista kotiin? Kaduttaako aamulla, kun luet sekavia statuspäivityksiäsi, "romanttisia" leperryksiä exällesi tai pomollesi osoitettua rakentavaa kritiikkiä?

Tietoturvayhtiö tarjoaa nyt ohjelmaa, jonka luvataan lopettavan kännisekoilut Facebookissa ja vastaavissa palveluissa. Tämä sosiaalisen median alkolukko on käytännössä Mozilla Firefox -selaimen laajennus, joka varmistaa, että käyttäjä on täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Palveluun pyrkivä joutuu esimerkiksi kirjoittamaan nopeasti aakkoset takaperin tai seuraamaan hiirellä ruudulla näkyvää sormea.

- Netissä ei tapahdu mitään hyvää kello yhden jälkeen yöllä, palvelun verkkosivuilla muistutetaan.

Webroot-yhtiön Social Media Sobriety Test toimii Facebookin, Twitterin, Tumblrin ja MySpacen kanssa. Laajennus on ilmainen, ja sen voi ladata osoitteesta http://www.socialmediasobrietytest.com/.
Vastaa Viestiin