Karmeimmat unet.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Top 4

1. Olen jostain syystä pelännyt jo pidempään murtovarkaita. Hirveintä, mitä mulle voisi ikinä sattua, olisi että joku murtautuisi kotiin. Pahimmat painajaiset onkin sitten niitä.

2. Lapsesta saakka olen nähnyt todella paljon takaa-ajounia. Yleensä takaa-ajaja on joku, jolta ei voi päästä karkuun - tyyliin dinosaurus tai taikuri. Lapsena näin erityisesti noita hirmuliskounia.

3. En ole ikinä pelännyt korkeita paikkoja, eiffelit on tultu käytyä ja seuraavaksi pääsen istumaan viereen kun lentäjä lentää silmukoita pienkoneen kanssa. Odotan innolla. Silti pahimpiin painajaisiini kuuluu myös unia, jossa tavoittelemani asia on kiipeilyn ja korkeiden paikkojen päässä :D Olen esimerkiksi nähnyt toistuvasti unia, joissa luentosali on korkealla, eräänlaisen kiipeilyradan yläpuolella niin, ettei paikalle pääse kiipeilemättä. Itse tietysti horjun ja meinaan pudota (uni loppuu aina putoamiseen), kun kaikki muut jo istuvat odottamassa. En koe, että tasapainoni olisi mitenkään erityisen huono, joten en todellakaan tajua mistä näissä unissa on kysymys.

4. Tappounet. Näen usein unia, joissa tapan puoliajattelemattomasti jonkun läheiseni. Sitten kaduttaa.
elvi
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 19, 2007 5:26 pm

Viesti Kirjoittaja elvi »

en näe yleensä painajaisia, mutta viime yönä näin unta, että seurustelin "maajussi-Timon" kanssa. karmeaa.
Elephant
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:07 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Viimeisin pelottava uni:
Olimme äitini ja veljeni kanssa menossa jonkin sortin Korkeasaareen/Linnanmäkeen/johonkin huvipuistotapahtumaan, ja kauheasti oli ihmisiä jonottamassa. Sitten joku puheli että alueella liikkui karhu.
Sitten näin jotekin toisesta kulmasta tämän tapahtuman, mutta armeijan 'itsetuho' ryhmä :lol: (ehkäpä sotapoliisit) oli hälytetty paikalle, ja eräs armeija vaatteisiin pukeutunut poika juoksi sitten kentällä.
Hänellä oli sellaiset hullun kokoiset suojaukset, patjat etc jaloissa ja käsissä. Karhu jahtasi häntä ja poika huusi mennessään: Minä kuolen!
Lopulta karhu sai sen kiinni ja rupesi 'syömään' poikaa. (Myöhemmin kuulimme että poika oli selvinnyt, muttei hänellä ollut enää kasvoja..)
Kukaan jonossa ei nähnyt tapahtunutta, mutta jälkeenpäin lapset alkoivat tarhassa piirtämään karhuja jotka söivät ihmisiä.
Sitten päästyämme sisälle tähän huvipuistoon, se evakuoitiin karhun takia ja tietenkin jäimme sinne sitten nalkkiin. Loppu uni menikin siinä että karhu jahtasi meitä siellä.. Sekava ja ahdistava uni..
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

pienestä asti olen nähnyt toistuvasti unta jossa olen jossain kellarityyppisessä tilassa joka on täynnä jonkunsorttisia vesiputkia...veden tiputtelu ja putkista tulevat äänet kuuluvat taustalla ja kävelen portaita ylös ja alas ja yritän etsiä ulospääsyä mutta sitä ei ikinä löydy, koko ajan on tunne että joku seuraa ja tarkkailee. näen itseni siinä unessa ja minulla on sellaiset hassut vaatteet joita sarah kay piirtelee kuviensa tytöille....unet loppuivat suunnilleen siihen aikaan kun omaa jälkikasvua alkoi ilmestymään kuvioihin mutt anytkin voin helposti loihtia unene silmienei eteen ja kuulla sen veden tippuvan......
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

Siskolleni syntymäpäivälahjaksi ostamat 28 days later ja 28 weeks later tulivat uniini, vaikka olenkin nähnyt ne viimeksi syksyllä. En muista paljon yksityiskohtia, mutta olin kahden tuntemattoman eloonjääneen kanssa satimessa jossain muutama kerroksisessa talon rämässä kaupungilla ja repaleisia zombieita oli miljoonittain joka puolella. Ei siinä paljon muuta toivoa ollut kuin rynnätä huoneesta toiseen aina kun kuuli meteliä edellisestä huoneesta. Jossain vaiheessa oltiin talon katolla pidemmän aikaa ja fiilikset oli aika toivottomat kun kattoi kaduille, missä ei ollut oikeaa elämää lainkaan. Vain veristä ja mätää massaa mikä lainehti joka puolella. Kesäinen auringonlasku teki tilanteesta jotenkin hienon, vaikka tiesikin että oma toivo on 99% varmuudella mennyt. Päätimme silti yrittää ja suunnitelmana oli rynnätä talon autotallin sivuovesta ulos kadulle, missä oli vähemmän zombieita. Oltiin alhaalla autotallissa ja muistan ekan tyypin menneen ulos. Odotin hetken ennen kuin menin itse. Sen enempää en muista nyt.

Tavallaan karmea, mutta samalla kiehtova uni. Vastaavat skenaariot on aina kiehtoneet mua ja siksi pidänkin em elokuvista paljon, kuten myös Romeron zombiepätkistä. Voisikin illemmalla katsoa tuon 28 weeks laterin fiilistelyn vuoksi.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Mäkin olen muutamia kertoja nähnyt kauhuelokuvien inspiroimia unia. Eräs toistuva uni on Manaaja-henkinen, jossa olen jotenkin pahan hengen riivaama (ja tietoinen siitä itse), ja levitoin ja minua paiskotaan ympäri huonetta. Kerran näin unen, jossa the Ring leffan mustahiuksinen nainen seisoo makuuhuoneeni ovella, kääntyi ympäri ja käveli oloihuoneeseen. Tähän liittyi vielä unihalvaus eli näin ympäristöni, mutta en pystynyt liikkumaan.

Kaikkein ällöttävin uni ehkä oli sellainen, jossa lihani alkoi mätänemään ja löyhkäämään ja putoilemaan isoina palasina, niin että luutkin esim. käsissä pilkistivät. Yritin epätoivoisesti kiinnitellä palasia laastarilla jne, mutta mikään ei auttanut (lopussa olisin kait ollut pelkkä luuranko, mutta heräsin sitä ennen).
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

oon nähny joskus paljon unia että vahingossa tapan jonkun tuttavani. viimeisimmässä unessa istuimme pitkän pöydän ääressä aterialla, minä ja iso joukko kavereita. tönäisin vieressä istuvaa leikilläni ja hän kaatui tuolillaan selälleen. kuului kauhea rusahdus kun kallo meni halki :shock: ja mulla tietty kauheat omantunnon tuskat. olen unissani tappanut vaikka ketä tuttavia, aina vahingossa.

ruumista olen myös unissani piilotellut asunnossani, kelaillut että kuinkahan tuon saisi helpoiten hävitettyä. takaa-ajo unia on kans paljon.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Karmeimmat unet.

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Aikoja sitten majailin kesätöiden takia meidän mökillä. Töistä oli lyhyempi matka mökille kuin kotiin. Mökillä on juokseva vesi, suihku ja huussi. Eli kelpaa kyllä asua siellä.

Olin tehnyt töitä jotain 16 päivää putkeen ja työpäivät kestivät 8-12 tuntia. Olin tuon 16 päivän jälkeen siis totaalisen poikki. Viimein koitti pari vapaapäivää ja päätin sitten ottaa "vähän" rentouttavaa.

Unessa heräsin mökillä omasta sängystäni ja menin kurkistamaan ikkunasta ulos. Oli aamu. Katsoin ihan ikkunan alle ja näin siinä jäniksen tai kanin ja jonkun muun eläimen (rotta tai lintu tai jotain). Palasin nukkumaan. Unessa heräsin taas, kun kuulin jotain puhetta. Menin jälleen katsomaan ikkunaan ja ihan pihan perällä oli penkki, jossa istui kaksi tai kolme vanhaa miestä, ihan vain juttelemassa ja viettämässä iltapäivää. Sain ihme slaagin ja ryntäsin pihalle että mitä ne meidän tontilla oikein tekee. Tässä vaiheessa taisin havahtua oikeasti hereille ja miettiä, että näinkö jotain eläimiä ja että onko meidän pihassa outoja tyyppejä. Jatkoin oikeasti nukkumista. Unessa heräsin taas tästä samaisesta sängystä, kun kuulin puhetta mökin olohuoneesta. Unessa pelästyin, kun tajusin että vanhempani ovat tulleet mökille, näkevät juotuja pulloja ja toteavat minun vetäneen kännit. Oletin että on aamupäivä. Jälleen heräsin oikeasti kuuntelemaan, että tuliko mökille joku.
Nukahdin taas oikeasti. Unessa heräsin tip-tip-tip ääneen kun keittiön hana tiputti vettä. Ihan oikeasti se lavuaari on ärsyttävä, kun sinne päästää vettä, niin viemäri korisee ja hörii pitkän aikaa. Unessa menin siis vääntämään kraanaa paremmin kiinni. Kävelin makkarista keittiöön ja juuri kun olin vääntämässä kraanaa, näin sivusilmällä ulko-ovelle ja siinä pimeässä nurkassa oli iso, leveäharteinen, musta ja karvainen mörkö joka lähti tulemaan minua kohti.

Heräsin oikeasti. Pelkäsin. Krapula. Mietin että mikä oli totta, mikä oli unta. Totesin että kello on vasta puoli kahdeksan aamulla (olin mennyt myöhään yöllä nukkumaan).
Päätin nousta.
Oli ollut todella pitkä yö.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Karmeimmat unet.

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mä näen painajaisia aina joskus, yleensä unet on sekoja tai sitten hiton hyviä. Pahimmat painajaiset ovat niitä joissa tyttäreni kuolee. Hän asuu kahdessa kodissa ja aina näiden unien jälkeen on pakko soittaa tytön isän luo vain kuullakseni tyttäreni äänen ellei hän juuri silloin ole luonani.

Kauhistuttavin uni edellä mainittujen lisäksi on pitkän tarinan takana mutta selitän tähän:

Joku saattaa muistaa telkkarista tulleen ohjelman, tuli joskus 80-90-lukujen taitteessa? Tunnuksena oli ruudussa näkyvä musta (?) kello ja ääni sanoi taustalla "Puoli kuusi!" Näin kolme vuotta sitten unta tästä tunnarista ja heräsin täristen, happea haukkoen ja itkien enkä uskaltanut liikahtaakaan seuraavaan viiteen minuuttiin. Soitin isoveljelleni ja hän kertoi, että olin pelännyt kyseistä ohjelmatunnusta kuollakseni ihan pienenä. En itse muistanut koko asiaa ennen tätä unta. Alitajuntaan oli jäänyt kuitenkin.

Entinen ystäväni kuoli viime keväänä. En heti saanut selville, mihin hänet oli haudattu koska olimme riitaantuneet ja sain sattumalta tietää hänen kuolemastaan. Selvittäessäni hautapaikkaa näin unta, jossa oli hautausmaa. Erittäin vihreä ruohikko ja savinen maaperä. Savessa oli joukkohauta jossa oli myös ystäväni. Hauta oli osittain sortunut ja liikahteli koko ajan. Tuli tunne että on äkkiä päästävä pois ennen kuin ruumis tulee esiin.

Onneksi oikea hauta ei ollut liikkuvaista sorttia, vaan oikein kaunis uurnalehto.

Nyt ei tule oikein muuta mieleen vaikka onhan näitä ollut. Enneunia ainakin. Siippani isän kuolinyönä näin unta jossa istuin siippani päällä. Häneltä puuttui jalat ja puhuimme kuolemasta. Tunnelma oli hyvin painostava. Sitten seuraavana aamuna tuli suruviesti.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Karmeimmat unet.

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllä se liittyi yhteen miittiin ja kerrossänkyyn ja Norskiin! :mrgreen:
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Karmeimmat unet.

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Kun ensimmäinen lapseni syntyi, asuimme kerrostalon 10. kerroksessa. Näin toistuvasti unta, että olin viemässä lasta parvekkeella oleviin vaunuihin nukkumaan, kompastuin parvekkeen kynnykseen ja lapsi lensi kaiteen yli. Se oli karmiva ja todentuntuinen uni! :cry:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Karmeimmat unet.

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Olen monesti nähnyt unta kissoistani, että löydän ne jotenki raadeltuina vielä hengissä.

Pari yötä sitten näin sellaista unta, että katselin ikkunasta tielle ja näin isäni auton pysähtyvän tien varteen. Hän nosti sieltä loukkaantuneen koiran ja löysi jonkun kuolleen papan, jonka ympärillä pörräsi kärpäsiä, koska se oli lojunut siinä viikon.
Nothing Lasts Forever
Vastaa Viestiin