Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Angie
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: To Elo 25, 2016 9:41 pm

Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)?

Viesti Kirjoittaja Angie »

Toivon, että osui oikeaan osioon.

Kysymys on siis: oletko matujen kanssa tekemissä päivittäin, esimerkiksi työn vuoksi?

Vastaan ensimmäisenä itse: olen.
Valitettavasti kirjoitan nyt kovin yleisluontoisesti, jotta en anna liikaa tietoa siitä, missä työskentelen. (EN kuitenkaan ole Maahanmuuttovirastossa, Kelassa tai sosiaalitoimistossa).

Olin aiemmin, 10+ vuotta sitten lähellä suvakkien ajatusmaailmaa, tosin vain lähellä.

Tämä kuitenkin muuttui kahdesta syystä: jouduin kahdesti luojan kiitos vain melkein maahantulijan raiskaamaksi, ja lisäksi työni puolesta olen "päässyt" enemmän ja enemmän kohtaamaan näitä nerokkaita koneinsinöörejä ym. Aluksi kohtaaminen oli viikottaista, nyt se on päivittäistä.

En ole sellaisessa työssä, josta enemmistö osaisi heti arvata että "no tokihan tuollaisessa hommassa joutuu matujen kanssa tekemisiin".

Mitä enemmän olen somalialaisia, irakilaisia ja afganistanilaisia paskakasoja joutunut tapaamaan, sitä enemmän toivon, että heitä ei enää päästettäisi Suomeen. Ei minkäänlaista kunnioitusta Suomea, suomalaisia viranomaisia saati sitten suomalaisia naisia kohtaan.

Eivät usko / kunnioita yhtään mitään, mitä heille kerrotaan Suomen käytännöistä tai Suomen laista. Kaikesta pitää heidän mielestään voida neuvotella, koska ***. Kun minun sanaani ei uskota, niin pyydetään esimiestä paikalla (harmillisesti myö hän on nainen).

Eivät osaa puhua/kirjoittaa kunnolla sen paremmin suomea kuin englantiakaan, ja vaativat palvelua omalla äidinkielellään. Kun sitä ei ole tarjolla, niin rasistikortti nousee välittömästi.

Pitäisikö Suomessa siis nykyään jo järjestää korkeakouluopetusta arabian kielellä, jotta maahantunkeutujat olisivat tyytyväisiä?? Vai mahtavatko osata kirjoittaa edes arabiaa..

Hyi helvetti.
Likeavirgin kirjoitti: Milan on nuori, komea ja osaa puhua hyvin. Ei ole pillusta puutetta hänellä. Moni suomalainen nuori toki kokee alemmuudentunnetta ja kateutta.

Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

No en aina varsinaisesti päivittäin, mutta kyllä varmasti viikottain. Lähinnä sellaisten kanssa, jotka ovat olleet suomessa jonkin aikaa ja jokainen osaa suomea aika hyvin. Sekä ovat noin 16-20-vuotiaita. Osa on hieman ylimielisiä, mutta pääsääntöisesti ovat kohteliaita. Koskaan ei näiden asiakkaiden kanssa ole ollut ongelmaa.

Itse en ole koskaan ollut suvakkien kannalla ja asuin pitkään Tampereella, jolloin siellä jo pelkästään kadulla kävellessä sai olla varuillaan. Erään kerran vastaan tuli useamman joukko, jotka alkoivat omalla kielellään huutamaan minulle ohi kulkiessaan. Ja työkaveria oli bussipysäkillä lähtenyt yksi seuraamaan.

Selkeästi ovat koko ajan vaan lisääntymään päin ja tosiaan mikä harmillista, niin en ole kyllä omissakaan asiakkaissa tavannut yhtään naispuolista, vaan kaikki ovat olleet näitä nuoria miehiä.

Minusta vain korkeintaan tulkki pitää järjestää heidän äidinkielenään. Ollaan kuitenkin Suomessa ja meidän maan kieli on suomi tai ruotsi, niin tällöin opetelkoot sen/ne, jos haluavat täällä elellä. Suomen ongelma on se, että täällä yritetään miellyttää liikaa jokaista suomen ulkopuolelta tulevaa ryhmää ja yritetään palvella mahdollisimman hyvin saamatta rasistileimaa, mutta minusta sitä ei pidä tehdä sen kustannuksella, että vaarannetaan oma kansallinen kieli ja kulttuuri. Eivät hekään sitä meidän puolestaan tekisi, joten miksi täällä se pitäisi tehdä.
Nothing Lasts Forever

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Olen lähes päivittäin tekemisissä. Olen aika hyvin tullut toimeen sen porukan kanssa, mutta myötäily ja mielistely ei kuulu omaan toimenkuvaani eikä toimintatapaani. Puutun välittömästi, jos kuulen esim.(ja olen kuullut) matun kommentoivan puolivahingossa jostakin henkilöstä, että sehän on vain nainen/tyttö. Osa tietää jo sen verran, että tuollainen kommentointi on asiatonta Suomessa, mutta kasvatus ja islam tulevat näkyviin joka käänteessä.

Olen kuitenkin niin väsynyt näiden kanssa toimimiseen, että alanvaihto kangastelee mielessä yhä useammin. En ole minäkään Maahanmuuttovirastossa, Kelalla tai sosiaalitoimessa.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Sukulainen on tekemisissä irakilaisten kanssa kotouttamiseen liittyvien työharjoittelujen puolesta ja voin kertoa ,että kantasuomalaisen ei tarvitsisi mennä sanoilla metkuilla seuraavalla viikolla.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Juu, olen tekemisissä.

Pääasiassa näitä arabeja ja sitten myös venäläisiä.

En taida olla pahimpien tapausten kanssa tekemissä, osa on jopa (tai väittää olevansa) jollakin tapaa koulutettuja. Koneinsinööreillä tosin paperit hukassa.

Sen nyt vaan sanon, että vaikka osa näistä on keskiverto jamppaa kyvykkäämpiä (siis älyllinen potentiaali) niin pitkä on kyllä matka olla nettotuottava jäsen suomalaiselle yhteiskunnalle. Ei voi muuta sanoa. Syitä on paljon eikä osa niistä johdu näistä jampoista itsestään. Asiat vain ovat niinkuin ovat.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

MrDarcy
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: To Loka 16, 2014 12:27 am

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja MrDarcy »

Kyllä. Kumpikin on tosin hyvin nuorena (toinen vauvana ja toinen lapsena) Afrikasta Suomeen tulleita ja suomalaiseen perheeseen adoptoituja. Puhuvat hyvää suomea ja ovat keskimääräistä paremmin käyttäytyviä nuoria aikuisia. Toinen harrastaa urheilua SM-tasolla. Vaikka heidän ihonväri on hyvin tumma, en pidä heitä mitenkään "erilaisena" tai "matuna".

Noin viikottain olen tekemisissä aikuisena maahan muuttaneiden (ravintolan pitäjien) kanssa. He puhuvat melko huonoa suomea, keskenään omaa kieltään, elävät omissa oloissaa jne. Heihin suhtaudun huomaamattakin hieman varauksella, vaikka ovat ihan asiallisia ja työssäkäyviä ihmisiä. Ehkä se kielitaidon puute ja suomalaisuuteen integroimattomuus vaikuttaa.

Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Tääl minfos, ku jokainen aihe sotketaan matuilla. :)

Avatar
KaneliManeli
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2020 12:24 pm

Re: Oletko matujen kanssa tekemisissä päivittäin (esim. työ)?

Viesti Kirjoittaja KaneliManeli »

En onneksi. Viikottain kylläkin niitä näkee.
Something is taking me
Every time I'm up it kills me

Vastaa Viestiin