Pitäisikö verotietojen julkaiseminen kieltää?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Pitäisikö verotietojen julkaiseminen kieltää?

Ei
8
35%
Kyllä
15
65%
 
Ääniä yhteensä: 23

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Eihän nyt oikeasti voi lähteä tuolta kantilta liikenteeseen, että jotain ei tarvitse kieltää siksi, että on tärkeämpääkin kiellettävää? Miten meillä sitten ylipäätään voi koskaan olla etuoikeutta käsitellä mitään ongelmaa, kun Afrikassa ihmisiä kuolee nälkään ja muutenkin on paljon pahempia ongelmia kun nämä meidän vaivaiset?

Ei kelvanneet perustelut :D
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

^ So what? :P Who cares :P
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

wretch kirjoitti:^ So what? :P Who cares :P
Afrikkalaisista vai siitä että olen tyytymätön perusteluihin? :lol:
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Aivan ihan sama...
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Muistakaa että Buranaa saa enää yhden paketin 400 mg Suomessa Apteekissa. Punaisia päin ei saa kävellä. Seksiä ei saa ostaa. Huopalahdentiellä saa ajaa 30km/h. jne. Tiedostoja ei saa vaihtaa. Cd-levystä ei saa ottaa turvakopiota mp3-formaattiin. Jääkiekossa ei saa enää tapellla. Pokeria ei saa netissä pelata, eikä ulkomaisia vedonlyöntipalveluita. (samoja pitää pelata oyVeikkausAb:lle pienemmin palautusprosentein)Parvekkeella ei saa tupakoida. Baareissa ei saa tupakoida. Ulkona bussikatoksien alla ei saa tupakoida. Häiriköivää lasta ei saa rangaista jne. jne.

a) kieltoja kieltoja kieltoja, sosiaalitantat ja risuparrat kun kieltävät jotain, sama paperinpyörittelijäsakki pystyy kohtuuttomasti häiritsemään elämääsi. Sama partaradikaalisakki, joka on vuoronperään käynyt perheensä kanssa koko ikänsä eri terapioissa, tulee ja kertoo kuinka säännöksillä saadaan elämä kuntoon.

b) ylenpalttisesti kieltoja joka paikassa. Niitä ei kunnioiteta. Punaisia päin kävellään, hashista poltetaan jne...

c) tietyille korkeille tahoille varmaan sopiikin, että julkiset tiedot ovat nyt salaisia. Sopii varmasti aivan mainiosti!

Kuten aikaisemmin sanoin jo, kieltäminen pitäisi kieltää! On totta, että verotiedot mätkyineen ja pätkyineen ovat sangen tylsää luettavaa, ainakin minun mielestäni. Varsinkin kun tunnen ja tiedän monia tapauksia, joilla rahaa sitten onkin ihan toiseen malliin, mitä siellä näyttäisi lukevan. Ei siis edes täsmää oikein todellisuuden kanssa.

Nyt meillä kuitenkin on mainio järjestelmä, joka hieman valoittaa näiden isokenkäisten tuloja ja päättäjien palkkioita ja omaisuuksia. Tämäkö sitten pitäisi kieltää? Jos ei kiinnosta lukea, niin voi olla ostamatta Iltalehteä, Hymyä ja Iltasanomia.

Jos sitten kieltämiseen lähdetään argumentein, että "maailmassa on tärkeämpiäkin asioita", kielletään sitten samantien kaikki viihde.
- aikakauslehdet (erityisesti juorulehdet)
- telvisioin viihdeohjelmat
- elokuvat
- kevyt musiikki
jne.

Itse asiassa tämänkaltaisen yleiskiellon jopa hyväksyisin. Kaikki tai ei mitään!
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Toisaalta, olen sitä mieltä, että tämäkin turha ja pahimmillaan haitallinen naapurikyttäyksen muoto voitaisiin minusta aivan vapaasti kieltää. Hyötyjä verotietojen julkistamisessa kun en juuri näe. Toisaalta, asialla ei ole minulle sen suurempaa merkitystä, joten en ole hanakasti sitä vastaankaan, että niitä joka vuosi iltapäivälehdissä revitellään.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Onhan se mukava sitten moikata naapuria hiljaa naurahtaen, että etpäs tienaakaan niin paljon kuin minä. Kyllä sitä sen verran pitää satakuntalainen olla, että pitää antaa toisten kadehtia. Itsehän en ketään kadehdi. 8)
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

EuroJR kirjoitti:Muistakaa että Buranaa saa enää yhden paketin 400 mg Suomessa Apteekissa.
OT, mutta onko tuo oikeasti totta? Never heard ja jos tuo on ihan virallinen kielto/rajoitus, niin repeän kappaleiksi. Eihän tossa ole mitään järkeä tai pointtia :shock: :lol:
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

^on totta ja ollut aika pitkään vielä. niin toki voi asian kiertää, että ostat paketin panadolia, buranaa ja ketorinia, mutta ei se paljoa auta, jos burana on ainoa joka sopii...
Viimeksi muokannut Kalessin, Ti Tammi 29, 2008 3:23 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Aariel kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Muistakaa että Buranaa saa enää yhden paketin 400 mg Suomessa Apteekissa.
OT, mutta onko tuo oikeasti totta? Never heard ja jos tuo on ihan virallinen kielto/rajoitus, niin repeän kappaleiksi. Eihän tossa ole mitään järkeä tai pointtia :shock: :lol:
Onhan toi jo viimeiset 10 vuotta ollut Suomessa. Siitä oli vielä ekan vuoden ajan laput apteekkien ikkunoissa.

Täällä Espanjassa saa lähes kaikkia lääkkeitä yhden paketin ilman mitään reseptiä. Takavuosina täällä hääräili kaikki urheilijatkin "salkkuostoksilla". Nyttemmin on kyllä kiristynyt tuo säädäntö, kiitos EU:n ja hörhöjen väärinkäytöksien.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Aariel kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Muistakaa että Buranaa saa enää yhden paketin 400 mg Suomessa Apteekissa.
OT, mutta onko tuo oikeasti totta? Never heard ja jos tuo on ihan virallinen kielto/rajoitus, niin repeän kappaleiksi. Eihän tossa ole mitään järkeä tai pointtia :shock: :lol:
OT...
:lol: Mäkin oon kuullut joskus tuon kiellon ja tietystihän tuo piti koittaa.
Kyllä mulle myytiin 2 pakettia kerralla.
Kyllähän myyjä katsoi naamaan, mutta kun vastasin katseeseen näin----> :D ....niin ilmeisesti en vaikuttanut aivan täysin itsetuhoiselta tapaukselta ja lodjut sain lunastettua. :mrgreen:
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Tiina kirjoitti:
Aariel kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Muistakaa että Buranaa saa enää yhden paketin 400 mg Suomessa Apteekissa.
OT, mutta onko tuo oikeasti totta? Never heard ja jos tuo on ihan virallinen kielto/rajoitus, niin repeän kappaleiksi. Eihän tossa ole mitään järkeä tai pointtia :shock: :lol:
OT...
:lol: Mäkin oon kuullut joskus tuon kiellon ja tietystihän tuo piti koittaa.
Kyllä mulle myytiin 2 pakettia kerralla.
Kyllähän myyjä katsoi naamaan, mutta kun vastasin katseeseen näin----> :D ....niin ilmeisesti en vaikuttanut aivan täysin itsetuhoiselta tapaukselta ja lodjut sain lunastettua. :mrgreen:
Mitä helvettiä? Ei kai nyt buranalla päätä saa sekas taikka itseään hengiltä? Ei hyvää päivää mitä rajoituksia. Sairasta :shock:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

EuroJR kirjoitti: Nyt meillä kuitenkin on mainio järjestelmä, joka hieman valoittaa näiden isokenkäisten tuloja ja päättäjien palkkioita ja omaisuuksia. Tämäkö sitten pitäisi kieltää? Jos ei kiinnosta lukea, niin voi olla ostamatta Iltalehteä, Hymyä ja Iltasanomia.
Hitto kun nyppii, ettet tartu argumenttiini :lol: : oma pointtini tuota kieltoa puoltaessani ei todellakaan ole se, etteivät listat ole tarpeellista/viihdyttävää luettavaa, vaan nimenomaan se toinen puoli, ne ihmiset, joiden tulot listoille päätyvät. Kyse kun ei todellakaan ole mistään parin sadan ihmisen valiojoukosta, johon kuuluu vain ne Kaikista Rikkaimmat (joiden henkilöllisyydet ovat ennen listojakin olleet tiedossa), vaan mukana on paljon esimerkiksi sellaisia yrittäjiä, joiden tulotasosta ulkopuoliset eivät aikaisemmin ole olleet tietoisiakaan. Puhumattakaan sitten näyttelijöistä tai muista julkisuudenhenkilöistä, joiden tulot eivät edes taivaita hivo, mutta jotka kuitenkin pitää yleisönsivistämisen nimissä julkistaa. En keksi yhtään ainutta syytä, minkä takia kaikille pitäisi olla julkista tietoa se, kuka ansaitsee yli miljoonan. Mitä helvettiä sillä tiedolla tekee, ketä se hyödyttää?
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Kyllä mä pointtisi tajuan. Mun puolesta vaan saa "lapsi mennä pesuveden mukana", eli pienemmän pahan kautta. Joitain mattimeikäläisiä saattaa viduddaa, kun sinne joutuu, mutta julkisuuden henkilö ottakoon myös ei-miellyttävät uutiset elämäänsä. Sitä se julkisuus teettää, ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Nythän siis toki tuolla "suojelemisen" varjolla voidaan pimittää nämäkin tiedot. Aivan kuten kohta kaikki oikeudenistunnotkin ovat suljettuja, pöytäkirjojen tilaus mahdotonta, koska "juttu kesken", ja julkisella paikalla häiritään valokuvaajien työtä...

Kuka muuten muistaa, kun Estonian uppoamisesta oli suurin piirtein pari viikkoa kulunut ja alkoi hirveä huuto ja mekastus, että "sinne meno pitäisi kieltää" ja että "heti pitää peittää soralla hautarauhan takia, koska omaiset haluaa"? Onneksi omaisten yhdistys ilmoitti vastalauseensa ja teki oman gallupinsa, jonka mukaan muistaakseni jotakuin 80% oli tuota sorapeitettä vastaan!!!

Kieltäminen tulisi kieltää!

Mua ei juuri kuitenkaan "asioihin vaikuttaminen kiinnosta", tunnustan suoraan, että ajattelen vain omia ja läheisteni asioita. Muut saa säädellä keskenään. Mun egoistisen ajattelumallini mukaan muurahaispesän ei pidä auttaa toista muurahaispesää ja Rennyn vertauksen mukaan "en ole kiinnostunut taistelemaan tuulimyllyjä vastaan vaan käytän energiani mielummin vallitsevan järjestelmän porsaanreikien etsimiseen, jotta hyödyn itse henkilökohtaisesti."

Tämän johdosta en jaksa mitään kovin pitkiä väittelyitä, sen jälkeen kun olen kantani kirjoittanut. Jääköön nettiväännöt muille :lol:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Perkele, JR, senkin luovuttaja. :lol:
Vastaa Viestiin