Oletko rasisti? Onko väärin olla rasisti?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

John Smith kirjoitti:Eikö sitten olisi järkeä pitää joku tolkku Suomen maahanmuuttopolitiikassa, että niitä otettaisiin sisään vain sen verran kuin työmarkkinat tarvitsee?
Näimpä.
Ja jos joku poliitikko haluaa tähän maahan niin-ja-niin paljon työtätekeviä ulkomailta, niin perustetaan esim. euroopan suurlähetystöihin rekry pisteet missä olisi listat avoimista työpaikoista ja hakemuskaavakkeet jne. tarvittavat lomakkeet. Nykyään laivataan maahan helvetisti porukkaa ja sitten ruvetaan miettimään, että monikohan näistä haluaa oikeesti työllistyä ja mihinkähän helvettiin se sakki dumpataan pyörimään...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tulin Tshekinmaasta, aina olin halunut työllistyä- ei pohjois Suomessa onnistunut. Nyt on kaikki parempi, on mulla opiskelupaikkaa, ja työ tiedossa Savossa, mutta alku Kuusamossa ei ollu kaikesta helpoin.
Pyydän anteeksi, kun kirjoitin niistä veteraaneistä- mutta totta on, että heillä on etuudet.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Tirskis kirjoitti:mutta totta on, että heillä on etuudet.
Eikä ihan sattumalta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ok tirskis.
Niinhän heillä nyt on, mutta muistanpa vaikkapa -60 luvun loppupuolta niin ei ollut veteraani kovin suosiossa, ei ollut etuuksiakaan paljon mitä käytellä.

Mummoni uusioukko, Urkki, kranaatinsirpale selässä edelleen keräs marjoja jotta sai edes jonkunsortin elannon, ei avustukset ihan riittäneet.
Kuus tankkia tuhosi, norsupyssyllä, pst kiväärillä.
Ase painoi liki 50 kg, Urkki 60 Kg.

Perhanan suuri kontti selässä, suuret ämpärit pikkuisella ukolla, kaks kolme reisua, pitkiä joka päivä.
Ja sitten ihan minimielannon sai niin.

Kerran osti mummu kauppa-autosta sille kaks keskaria, Urkki se joi toisen ensin, meni hakeen sen toisenkin ja siihen sitten mummo : " Ei oo sullakaan selkärankaa yhtään "
Urkki vastas : " Kyllä on mutta se on kovin kipiä "

No se ei mihkään kylpylöihin ehtinyt, ei niitä ollut, no joku Peurunka saattoi olla. Mutta olis voinut mennäkin jos olisi päässyt, kova löylymies.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ja vielä elossa olevista veteraaneista on pieni osa, joka pystyy vielä pullikoimaan kylpylöiden vesissä. Se osa pienenee vuosi vuodelta. Oma setäni oli yli 5 vuotta sodassa ihan poikasena.

Joka tietää, niinkuin täällä useimmat, näistä asioista, sitä raivostuttaa lukea moista purnausta.
Nothing is quite what it seems

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tirskis kirjoitti:Tulin Tshekinmaasta, aina olin halunut työllistyä- ei pohjois Suomessa onnistunut. Nyt on kaikki parempi, on mulla opiskelupaikkaa, ja työ tiedossa Savossa, mutta alku Kuusamossa ei ollu kaikesta helpoin.
Pyydän anteeksi, kun kirjoitin niistä veteraaneistä- mutta totta on, että heillä on etuudet.
Ihan noin uteliaisuudesta kysyn, miksi olet tullut, mikä tilanne siellä tsekissä sitten oikein on?

tässä vuosien varrelaa ollaan mekin suunniteltu menevämme milloin minnekin, milloin australiaan, milloin vain norjaan.

Mutta ei vaan tule lähdettyä, kun ei ole sen paremmasta varmuutta, vaikka oliskin niin vaikkapa norjan kieli...sehän on yhtä Ikke braata koko ajan, ei sen puhuminen onnistuis kuin krapulassa vessanpytyllä.

Siis miksi, tirskis...vieläpä sitten pohjoisemmaksi, täällähän kaikki tuntuu tunkevan etelään, ainakin siltä tuntuu, pakkokin on monesti niin.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Maybrick kirjoitti:Ja vielä elossa olevista veteraaneista on pieni osa, joka pystyy vielä pullikoimaan kylpylöiden vesissä. Se osa pienenee vuosi vuodelta. Oma setäni oli yli 5 vuotta sodassa ihan poikasena.

Joka tietää, niinkuin täällä useimmat, näistä asioista, sitä raivostuttaa lukea moista purnausta.
Sori taas iskee pilkunviilaajapapillon....kevennyksenä vaan että vinha näky kun veteraanilauma pullikoisi pulikoidessaan....kev :lol: :lol:

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Utelliaisuudessa oli suuri osuus. Sitten myös että olin asunut jo pohjoismaissa, Islannissa, ja haluaisn kokeilla muun maan.
Suomea olin opiskelut vielä Prahassa jonkun verran, ja myös norjaa. Mulla oli ollut kova kiinnostus pohjoismaalaisia kielia kohtaan, kulttuuria kohtaan, ja haluaisin muuttaa, kokeilla jotain uuta taas, ja jäin Suomeen jo lähes 10vuodeksi.
Kyllä, haluan muutta pohjoisesta, ensi vuonna Savoon- siellä parempi, on mulla sielllä jo työtarjous, ja kavereita.
Pohjois Suomi on kun kuollut maa. Ei kasvaa mitään, ihmiset sulkeutuneet, työ ei ole.
Savolaiset ovat makava kansa, heidän keskuudessa sain kavereita heti.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tirskis kirjoitti: Pohjois Suomi on kun kuollut maa. Ei kasvaa mitään, ihmiset sulkeutuneet, työ ei ole.
Savolaiset ovat makava kansa, heidän keskuudessa sain kavereita heti.
:lol: :lol: Kjäh.

Pohjoiseen harvemmin muuttaakaan ihmisiä, joita ei sen rauha ja karu olemus kiinnosta. Olet siis väärissä maisemissa, poistu pikaseen tai tee luonnollinen poistuminen visiteeraamalla mun veteraaniukkia Kuusamosta 20 km taivalkoskelle päin. Muuta siis savoon, siellä ei ainakaan valehdella eikä kieroilla sun selän takana. :shock:

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mulla oli ollut kova kiinnostus pohjoismaalaisia kielia kohtaan, kulttuuria kohtaan, [...] ja jäin Suomeen jo lähes 10vuodeksi.
Tuon perusteella sinun olisi pitänyt jo oppiakin jotain faktoja esim. Suomen lähihistoriasta. :shock:
Nothing is quite what it seems

John Smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:06 pm

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Aika moni veteraani jättää tänä päivänä lääkkeensä ottamatta sen vuoksi että rahat ei vaan riitä. Ei niistä rintamalisistä montaa kymppiä tule, ja jos ei ole varsinaista työeläkettä, on tulot kovin pieniä. Se ikäluokka kun ei sossuun mene, pelkkä ajatuskin on heille täysin vieras, he ovat aina tottuneet tulemaan toimeen omillaan. Jokainen opiskelija voi itsekseen miettiä, miltä tuntuisi yrittää pärjätä samanlaisella tulotasolla vielä vanhana ja vaivaisena, kun vielä pitäisi syödä monenlaisia kalliita lääkkeitä. Mutta no, onhan veteraaneilla sentään oikeus käydä ilmaiseksi kuntoutuksessa kerran pari vuodessa.

Kyllä, heillä tosiaan on "kaikki" etuudet.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Veteraanien "etuuksiin" kuuluu esim. rintamalle jäänyt terveys ja hermostollisia vaivoja. Ja 60-70 -luvulla niskaan sataneet törkeät herjaukset. "Sinäkin hullu lähdit sinne ihmisiä tappamaan, ei olisi sinustakaan uskonut"

En kadehdi noita "etuuksia".
Nothing is quite what it seems

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Olen minä lukenut aika paljon siitä sodasta, ja nähnyt kaikenl elokuvat. Niin, olette oikeassa, veteraanit ansaitsevat ne lomat. En tienyt että heillä niin pienet eläket. Kaiken vanhusten pitää saada kuunon eläkettä, eikä jotain alle 1000euroa kk.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Muru, kansaneläke ei ole lähelläkään edes tuota tonnia. Kansaneläke on naimisissa olevalla veteraanilla 495 euroa ja siihen noin 50 rintamalisää päälle. Luksusta.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Ei siitä sodasta, vaan NIISTÄ SODISTA, jotka seurasivat toinen toistaan sietämättömien olojen vallitessa.
Nothing is quite what it seems

Vastaa Viestiin