Onko ulkonäöllä sinulle merkitystä?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Onko ulkonäöllä sinulle merkitystä?

Kyllä
61
74%
Ei
21
26%
 
Ääniä yhteensä: 82

tre_1982
Olivia Benson
Viestit: 745
Liittynyt: La Elo 25, 2007 2:51 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Rousku kirjoitti: Lisäystä vielä: Oletteko muuten huomanneet, kuinka etenkin huuli- ja asentomuoti ajan myötä muuttuvat? Nyt on muotia semmoinen lyttyynlyödyn näköinen ylähuuli. Ihan toista oli joskus Mary Pickfordin aikoihin. Ja nyt pitäis seistä tissit ja peffa tyrkyllä; 50- ja 60-luvun muotikuvia kun katselee, asento on ihan päinvastainen, lantio edessä ja rintakehä taaempana, ehkä vielä niska vähän kyyryssä ja pää leukapystyisenä edessä.
Ja ihmiset menee mukana kuin mikälie kiimainen eläinlauma. :lol: Mitenkähän se oikein määrittyy että kuka milloinkin on "yleisesti" hottis ja ihannevartaloinen yms? :?:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Noelie
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: To Loka 04, 2007 6:15 pm

Viesti Kirjoittaja Noelie »

Kuva

Olin unohtaa sen legendaarisimman, Lesley "Twiggy" Lawson, paras ikinä!
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Onko ulkonäöllä sinulle merkitystä?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Mietin tässä että mikä on muitten kanta tähän kysymykseen. Eli onko ulkonäöllä merkitystä ja missä tilanteissa, jos on?
Itse olen varmaan pinnallinen(ko) kun olen sitä mieltä että valitettavasti nykyään ulkonäöllä on liikaa merkitystä ja myös omasta mielestäni sillä on selvä merkitys.
Tottahan on että ulkonäkö kiinnittää ensimmäisenä huomion mutta kuitenkin voi jäädä myös häiritsemään vaikka oliskin jo tutustunut paremmin..
Tosin ehkä aika ääripäästä..
Mukava olis kuulla myös muitten mielipiteitä asiaan..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
msMarple
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 3:58 pm

Viesti Kirjoittaja msMarple »

Ulkonäöllä ei niinkään musta ole merkitystä vaan yleisellä olemuksella esim. onko hiukset harjattu, hampaat pesty, haiseeko yms.

Myös sillä on merkitystä miten suhtautuu toisiin ihmisiin. En voisi ikinä kiinnostua miehestä, joka olisi uskomattoman hyvän näköinen ja puhuisi vaan itsestään ja omasta erinomaisuudestaan.

Ja tietysti se, mitä pään sisältä löytyy on tärkeää. Eli täystallukka vaikka oisi kuinka söpö ja ihana tuskin kääntää päätä.

Elikä tiivistettynä: kokonaisuus ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö.
Everything below you, nothing above
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tietysti on, sekä yleisellä olemuksella/tyylillä sekä ulkonäöllä. Tekisi se tiukkaa esim. seurustella omasta mielestään ruman ihmisen kans, i think. ( Rimma ei oo muuten hassumman näköinen tyttö, näin OT:nä :D )
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Tottakai ulkonäöllä on merkitystä ja paljon onkin.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Voihan sillä ulkonäöllä olla merkitystä just siinä alkuvaiheessa, mutta en usko, että enää pidemmän päälle... (vaikka kyllähän se itsetuntoa hivelee, jos/kun siippa joskus muistaa kehaista 8) )

-rintava, reitevä ja per....-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Veikkaan että näissä kyselyissä aina miehet sanoo että on väliä ja naiset sanoo, ettei ole.
Ja ei, ulkonäöllä ei ole väliä, kunhan on iso ja ruma. :wink:
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

ulkonäkö on aina ollut tärkeä asia. On muuten aika hassua luulla että kaikkia joita oma ja muiden ulkonäkö kiinnostaa niin kiinnostaa vain peiliin tiirailu ja naaman puunailu...

minulla on kaikennäköisiä ystäviä, oikein tosi hyvännäköisiä ja sellaisia joita kukaan ei parhaalla tahdollakaan sanoisi kauniiksi...en myöskään allekirjoita sanontaa moni kakku päältä kaunis..päinvastoin moni nätti tyttö on kyllä nätti sisältäkin...ja sitten taas aika moni ei niin ruusuinen on kyllä aika veemäisiä..oisko se katkeruus vai mikä joka aiheuttaa sitten tuollaista.

toisaalta tuo moni kakku päältä kaunis toteutuu useasti siinä kun katselee näitä nykyajan meikkipellejä eli meikillä saadaan näyttävä maski aikaiseksi ,mutta pinnan alta löytyy ei niin nätti tyyppi lainkaan...mun mielestä sellainen lutsahtava tyyli mikä on nykyään niin suosittua ei oo mitenkään kaunista, miksi kaikilla pitää olla feikkirusketus, platinanvalkoiset tai mustat hiukset ja extrafylliä rintsikoissa, tavalla tai toisella..kauhukseni olen huomannut että esim. h&m myy lähes ainoastaan ja vain topattuja rintsikoita ja kohderyhmähän on nuoret tytöt...alle 15 eurolla voi siis povea suurentaa jo pari kuppikokoa saati sitten yleistyneet "fileet" joita ennen käyttivät vain mallit kuvauksissa..nyt nitä saa ostaa useimmista paikoista joissa alusvaatteitakin myydään...

mä olen turhamainen itse mutta olen sen verran tykästynyt omaan ulkonäkööni että en halua näyttää keneltäkään muulta kuin itseltäni ja ihan hyvin oon pärjännyt...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Ensivaikutelmahan kieltämättä perustuu ulkonäköön. Tarkoitan, että jos esimerkiksi baarissa katselee seuraa, niin valikoihan ihminen sen perusteella, meneekö juttelemaan vai ei, että näyttääkö se mielenkiintoiselta vai ei. Siis jos ei ole sanaakaan aiemmin vaihtanut. Näin se vaan on.

Mutta sitten jos tutustuu ensin ihmiseen (esim. netissä) niin siinä se on toissijainen seikka. Itselle on käynyt näin joskus muinoin.. Tietenkään mikään ei saa häiritä, ja kuten on ylempänä todettu, niin huolta pitää itsestänsä pitää. Mutta kyllä mä myönnän että itselle on kyllä tietyn verran väliä ulkonäkö, vittuako sitä kaunistelemaan :D Tykkään katella jos näyttää hyvältä ;) Mutta siis se ei ole kriteeri. Olen rakastunut ihmiseen, johon en pelkän kuvan perusteella olisi tuntenut minkäänlaista mielenkiintoa jos hän olisi tullut iskemään, ehkä jopa päin vastoin.

Eli loppupeleissä itsestään huolta pitävä kokonaisuus on jees! :)
Nerot hallitsevat kaaoksen
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin joo..musta naiset tekee virheen juuri siinä kun lakkaavat välittämästä ulkonäöstään jossain vaiheessa suhdetta...on stä sen verran kuultu miehiltä että on se kumma kun samaan syssyyn kun lakataqan käyttämästä ripsiväriä niin ennen niin mukavasta neidosta kuoriutuu sellainen huonotuulinen akka eli jotkut miehet ovat olleet huomaavinaan että näillä on joku yhteys toisiinsa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Hyvä kysymys :)

Mulle on ainakin väliä, sekä omalla ulkonäölläni että muiden. En tietenkään valitsisi esimerkiksi puolisoa pelkän ulkonäön perusteella, mutta jos sattuu älykkyyden ja huumorintajun lisäksi omaamaan vielä omiin silmiini virheettömän ulkomuodon, on pari löytynyt :)
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Kai sitä nyt voisi täsmentää vielä hiukan.
Kokemuksieni mukaan kumppanin ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä onnellisuuden, parisuhteen toimivuuden tai minkään muunkaan sellaisen asian kanssa, jolla oikeasti on jotain merkitystä. En valitse kumppaneitani (enkä ketään muutakaan elämääni) ulkonäön perusteella, minulle muut asiat ovat tärkeämpiä. Tottakai jokainen nyt kuitenkin hygieniasta yms perusasioista huolehtii, sellainen tottakai on tärkeää.
Itse en meikkaa ollenkaan, joten mun kumppanin ei tarvi olla ainakaan siitä huolissaan että näyttäisin suhteen alussa jotenkin erilaiselta kuin suhteen edetessä. :lol:
Mutta sellainen asia kuin vaatteet ja muu look, sitä tulee katsottua. Ei siis ulkonäköä, vaan sitä olemusta. Uskoakseni minulla on paljon enemmän yhteistä rokkenrolli-tyyppisen ulkoasun omaavan ihmisen kanssa, kuin kalliille haisevan, sliipatun ihmisen kanssa.
Mutta joo, mulla on ollut nk. hyvännäköisiä kumppaneita ja nk. rumia kumppaneita ja olen todennut että sillä ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Mitä omaan napaan tulee, niin olen tietysti siinä onnellisessa asemassa, että tiedän ihmisten huomaavan minussa jotain muuta kuin kauniin meikkikerroksen, kalliit vaatteet tai jotain muuta sellaista turhaa. En voisi koskaan pitää ihmisestä, joka on kanssani vain siksi että näytän hyvältä auton etupenkillä tai kumppanini käsipuolessa. :P

Tottakai mullakin on omat suosikkijuttuni ulkonäössä, mitä on kiva silmänruokailla jos kohdalle sattuu. Vaan eipä siinä sen suurempia, muut asiat ratkaisee ja jos kaupan päälle sattuu olemaan kivan näköinen, niin se on vain plussaa.
Omat ihanteet on tosiaan sellaisia eriskummallisia asioita, että näen kauneutta siellä missä muut näkee rumaa. :oops:
Niin ja toistan, että kuvitelmani mukaan miehet ovat ulkonäkökeskeisempiä. Sekään ei mua haittaa, kunhan nyt vaan sanoin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

cicero kirjoitti:en myöskään allekirjoita sanontaa moni kakku päältä kaunis..päinvastoin moni nätti tyttö on kyllä nätti sisältäkin...ja sitten taas aika moni ei niin ruusuinen on kyllä aika veemäisiä..oisko se katkeruus vai mikä joka aiheuttaa sitten tuollaista.

toisaalta tuo moni kakku päältä kaunis toteutuu useasti siinä kun katselee näitä nykyajan meikkipellejä eli meikillä saadaan näyttävä maski aikaiseksi ,mutta pinnan alta löytyy ei niin nätti tyyppi lainkaan...mun mielestä sellainen lutsahtava tyyli mikä on nykyään niin suosittua ei oo mitenkään kaunista
Ja lisättäköön vielä että ciceron kanssa olen 100-prosenttisesti samoilla linjoilla.
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Katsa kirjoitti:Mutta sellainen asia kuin vaatteet ja muu look, sitä tulee katsottua. Ei siis ulkonäköä, vaan sitä olemusta.
Tästä täysin samaa mieltä. En ole koskaan ihastunut enkä tuntenut minkäänlaista vetoa ns. nätteihin mallipoikiin. Monet joihin olen ihastunut, poikkeaa usein melko paljon sellaisesta yleisestä hyvännäköisestä stereotypiasta. Asenne puree ;) Hyvä hymy, pilke silmäkulmassa, oma meininki ja itseluottamus, oma tyyli ja sen tiedostaminen jne jne. Mutta nämä tekee ihmisestä mun mielestä hyvännäköisen. Aika harvoin kuolaan kuvan perään.
Nerot hallitsevat kaaoksen
Vastaa Viestiin