Ydinvoimaa; atomivoimalat, säteilyt, riskit, hyödyt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Ydinvoimasta

Nykyiset Suomen ydinreaktorit pitää purkaa hetimiten
3
4%
Nykyiset Suomen ydinreaktorit tulee purkaa kun ne voidaan korvata jollakin järkevällä vaihtoehdolla
26
37%
Nykyinen määrä ydinreaktoreita on ok
7
10%
Ydinreaktoreita voisi rakentaa vaikka 1-2 lisää
9
13%
Ydinreaktoreita voisi rakentaa useitakin lisää
5
7%
Ydinreaktoreita voisi rakentaa lisää niin monta kuin vain energiateollisuus tarvetta näkee ja on omilla rahoillaan valmis rakentamaan
11
15%
Ydinvoiman mittava lisärakentaminen on aloitettava pikimiten, valtion on tuettava ydinvoiman rakentamista kuten esim. tuulivoimaa ja biopolttoaineitakin!
10
14%
 
Ääniä yhteensä: 71

markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

konsta kirjoitti:Joo, no ruikutit noita vastauksia ja sitten kun vastaan, niin johan tarvitsetkin lepoa,
Et sinä ole vastannut niihin kaikkiin 25 valheeseesi mitään. Turhaan pyristelet. Olet valehtelija ja vääristelijä ja nuo 25 valettasi todistaa sen mainiosti. Sinuun on turha haaskata aikaa.
Okei jatketaan ydinvoiman pohtimista. Jos sallit, niin käydään vieläkin läpi tuota "paperiasi", olethan siihen varmaan niin paljon vaivaa nähnyt.
Älä viitsi, tähän mennessä olet vain suoltanut valheita valheiden perään. Uskottavuutesi on pyöreä nolla ja mulla on parempaakin tekemistä kun jatkuvasti osoittaa valheitasi uudelleen ja uudelleen.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

markja kirjoitti:
Primavera kirjoitti:Voi, tiedän paljon enemmän, kuin tiedätkään.
No kerro ihmeessä lisää. Vai paukutatko vaan suutasi ja peloittelet?
Nyt valehtelet, jos väität, että olen pelotellut.

Näytä minulle faktana se kohta kirjoituksistani, jossa pelottelen.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Primavera kirjoitti:
markja kirjoitti:
Primavera kirjoitti:Voi, tiedän paljon enemmän, kuin tiedätkään.
No kerro ihmeessä lisää. Vai paukutatko vaan suutasi ja peloittelet?
Nyt valehtelet, jos väität, että olen pelotellut.

Näytä minulle faktana se kohta kirjoituksistani, jossa pelottelen.
Älä viitsi pelle selitellä. Kaiva se kirjoitukseni esille ja kerro perustellen lähteineen kaikkineen, mitä siinä on väärin. Konsta koetti jo, sillä seurauksella että hän paljastui valepukiksi, joka pystyi vain valehtelemaan ja vääristelemään asiaa, eikä osoittamaan, että minun teksteissäni olisi jotain virheitä.

Jos et pysty asiasta asiaa kirjoittamaan, jätä suosiolla väliin ja myönnä tappiosi. Ei se ole mikään häpeä. Mä tiedän ihan oikeasti ydinvoimasta ja energia-alasta ihan pahuksesti ja olen monet viherhörhöt haukkunut niin että ovat itkemään alkaneet. Älä usko viherhörhöjen valheita, varsinkaan kun niitä on kerta kerralta auki perattu ja hopeavadilla sinulle osoitettu. Hyväksy totuus asiasta ja jatka elämääsi.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

markja kirjoitti:
Primavera kirjoitti:
markja kirjoitti: No kerro ihmeessä lisää. Vai paukutatko vaan suutasi ja peloittelet?
Nyt valehtelet, jos väität, että olen pelotellut.

Näytä minulle faktana se kohta kirjoituksistani, jossa pelottelen.
Älä viitsi pelle selitellä.
Jos et pysty asiasta asiaa kirjoittamaan, jätä suosiolla väliin ja myönnä tappiosi. Ei se ole mikään häpeä. Mä tiedän ihan oikeasti ydinvoimasta ja energia-alasta ihan pahuksesti ja olen monet viherhörhöt haukkunut niin että ovat itkemään alkaneet. Älä usko viherhörhöjen valheita, varsinkaan kun niitä on kerta kerralta auki perattu ja hopeavadilla sinulle osoitettu. Hyväksy totuus asiasta ja jatka elämääsi.
En ole pelle. Kiitos myös huolenpidostasi, mutta en tarvitse sinulta elämänohjeita.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

markja kirjoitti: Mä tiedän ihan oikeasti ydinvoimasta ja energia-alasta ihan pahuksesti ja olen monet viherhörhöt haukkunut niin että ovat itkemään alkaneet.
Joo, varmasti olet haukkunut ja enkä ihmettele, vaikka olisit saanut jonkun itkemään. Myöskään en epäile, että olet kirjannut väittlyvoitoiksi nämä haukkuttujen vaikenemiset, kun ovat poistuneet keskustelusta miettien, että mikähän hullu tuokin on.
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

konsta kirjoitti:
markja kirjoitti: Mä tiedän ihan oikeasti ydinvoimasta ja energia-alasta ihan pahuksesti ja olen monet viherhörhöt haukkunut niin että ovat itkemään alkaneet.
Joo, varmasti olet haukkunut ja enkä ihmettele, vaikka olisit saanut jonkun itkemään. Myöskään en epäile, että olet kirjannut väittlyvoitoiksi nämä haukkuttujen vaikenemiset, kun ovat poistuneet keskustelusta miettien, että mikähän hullu tuokin on.
Näin, hyvä Konsta-Aapeli.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

markja kirjoitti:Mutta kun ihminen ei ole marja tai sieni. Ihminen ei seiso luonnossa sateen alla 24/7 ja ime maaperästä ja ilmasta tiettyjä alkuaineita samaan tapaan kuin sienet ja marjat.
Erittäin teräviä huomioita Markjalta. Toisaalta, vaikka ihminen ei olekkaan sieni, niin ihminen on luonnontuotteiden loppukäyttäjä, kuten hirvi, ahven, poro ja hauki. Näin siis ihminen "imee maaperästä" alkuaineita, siinä missä sieni ja marjakin.

Cesium 137 on luonossa kalsiumin korvaaja, eli luontokappaleet varastoivat sitä itseensä samalla tavalla kuin kalsiumia. Sillä on hidas biologinen kierto, joten se viipyy ihmisissä ja muissa elollisissa pitkään, eikä poistu aineenvaihdunnan pikareittiä, kuten esim moni muu radioaktiivinen aine, jota solut eivät kaipaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Markja hölötti:
Esimerkiksi Saksassa tuulivoimasähköä tuotetaan kasapäin, koska voimayhtiöiden on pakko ostaa kaikki tuotettu tuulivoimasähkö! Jokainen voi arvata millaisia summia veronmaksajien rahaa tämän kaltaisessa toiminnassa kuluu ja mitä seurauksia on markkinoiden tämän tasoisesta säätelystä ja vääristämisestä.
Näin sen pitäisi mennä Suomessakin. Uusiutuville pitäisi antaa mahdollisuus syöttää tuotoksensa verkkoon, muuten koko hommassa ei olisi mitään järkeä(siis ensin antaa tukea, sitten pitää verkosta poissa). Et tainnut tuotakaan ajatella taas ihan loppun asti.

Ydinvoima, mikäli sen osuus on korkea, aiheuttaa tässä suhteessa ongelman. Ydinvoimayhtiöt ovat vaatineet erivapauden syöttää jatkuvasti täyttä tehoa verkkoon, vaikka kulustus olisi minimissään. Ydinvoiman "halpa" hinta juuri perustuu siihen, että ne tuottavat jatkuvasti sähköä täydellä teholla, josta kuluttaja maksaa kohtuullisesti. Näin ydinvoima saa "valtiontukea", kun sen ei tarvitse koskaan tehdä tilaa muille, esim uusiutuville.
Viimeksi muokannut konsta, Ke Touko 21, 2008 6:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

on taas tähänkin ketjuun ilmestynyt mieletön määrä valehtelijoita ja pellejä...vai voisko se olla ihan faktamiehestä johtuvaa? niinhän se luontokin mukautuu ympäristöönsä, miksei foorumilaisetkin toisiinsa? :roll:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

konsta kirjoitti:Näin sen pitäisi mennä Suomessakin. Uusiutuville pitäisi antaa mahdollisuus syöttää tuotoksensa verkkoon, muuten koko hommassa ei olisi mitään järkeä(siis ensin antaa tukea, sitten pitää verkosta poissa).
Ei jumalauta nyt alkaa jo mennä huvittavaksi tämä sun selittelysi. Niihin 25 valheeseen et tiettykään vastaa mitään. Luulet, että jengi unohtaa ne. Osa onkin jo varmaan unohtanut, että koko ajan valehtelet ja olet jäänyt siitä törkeästi kiinnikin. Puhut vain mukavia niin kaikki unohtuu ja saat idioottien sympatiat puolellesi. On sunssa politiikon virkaa, täytyy myöntää.

Miksi sitä roskasähköä pitää verkkoon tunkea väkisin? Jos se on kannattavaa, sitä laitetaan verkkoon joka tapauksessa. Tai oikeastaan, vaikkei olisikaan niin kannattaa sitä JOHONKIN HINTAAN joka tapauksessa verkkoon syöttää mieluummin kuin pistää myllyä kiinni. Mutta katsos kun tässä onkin nyt sellainen porkkana (johon on koukku kätkettynä sisään), että saadaan PAKOTETTUA SÄHKÖYHTIÖT JA KULUTTAJAT maksamaan HIRVEÄTÄ YLIHINTAA tuosta tuulisähköstä. Se on pakko ottaa - kuten tuottaja sen haluaa. Eli sikahintaan. Törkeätä rahastusta ja liiketoimintavapauden loukkaamista!

Tätä voisi verrata siihen, että paikallisen nakkikioskin olisi PAKKO ottaa vastaan kaikki sille tarjotut nakkimakkarat sapuskansa tekoon. Minä voisin vaikka repiä jonkun vanhan hookoon sinisen ja viedä sen grillille ja grillin täti sitten maksaisi siitä mulle sikamaista ylihintaa - pakolla. Onko tämä menettely sunsta oikein ja hyvä juttu? Jos ei - miksi sama menettely sähkömarkkinoilla olisi oikein ja hyvä juttu?

Turha luulla, että vastaat, sepität taas jotain muuta sekavaa taas. Hohhoijaa.
Ydinvoima, mikäli sen osuus on korkea, aiheuttaa tässä suhteessa ongelman. Ydinvoimayhtiöt ovat vaatineet erivapauden syöttää jatkuvasti täyttä tehoa verkkoon, vaikka kulustus olisi minimissään.
Oletko ihan pihalla? Tietysti syöttävät koko ajan, miksikäs eivät, kannattaisiko muka sammuttaa voimalaa ja käynnistellä uudelleen koko ajan? Välillä saavat siitä vähemmän rahaa ja välillä enemmän. Hinnat joustavat. Niin se menee muutenkin asioissa.
Ydinvoiman "halpa" hinta juuri perustuu siihen, että ne tuottavat jatkuvasti sähköä täydellä teholla, josta kuluttaja maksaa kohtuullisesti. Näin ydinvoima saa "valtiontukea", kun sen ei tarvitse koskaan tehdä tilaa muille, esim uusiutuville.
Ei jukolauta että taas puhut hulluja. Ei ydinvoima saa mitään "valtiontukia". Ydinvoima on edullista. Siksi sitä tungetaan verkkoon, kun se on pirun halpaa. Tosin ainakin TVO:n sähkö menee vain sen osakkaille, ei muille ja aina omakustannushintaan, mutta anyway. Sun logiikallasi siis pitäisi vedellä pitkin päivää johtoa irti ydinvoimalan seinästä vai? Ei jessus sentään mitä sekopäistä juttua. Siis ihan oikeasti. Mutta mitäpä muuta valepukilta voi odottaa.
Viimeksi muokannut markja, Ke Touko 21, 2008 7:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:on taas tähänkin ketjuun ilmestynyt mieletön määrä valehtelijoita ja pellejä...vai voisko se olla ihan faktamiehestä johtuvaa? niinhän se luontokin mukautuu ympäristöönsä, miksei foorumilaisetkin toisiinsa? :roll:
Vastaappa suoraan, onko konsta mielestäsi valehtelija, onko hän valehdellut useissa asioissa tässä ketjussa? Kyllä / Ei vastaus kiitos.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, ajattelen vaan että olenkohan ainoa joka näkee millaista soopaa ko. hemmo tänne koko ajan suoltaa...
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

markja kirjoitti:
Ei jumalauta nyt alkaa jo mennä huvittavaksi tämä sun selittelysi. Niihin 25 valheeseen et tiettykään vastaa mitään. Luulet, että jengi unohtaa ne. Osa onkin jo varmaan unohtanut, että koko ajan valehtelet ja olet jäänyt siitä törkeästi kiinnikin.
Tuo "25 valhetta" on vain sinun korviesi välissä, ei muualla. Kun vastasin näistä kymmeneen väittämääsi, et ottanut mitään kantaa. Minulla ei ole tarve vastata kaikkeen siihen, minkä väännät valheeksi, koska ne asiat perustuvat lähinnä omaan tietämättömyyteesi. Yrität tuolla 25 valheen tempulla vain kieumurella ulos keskustelusta ja omista valheistasi, tai ainakin vääristä tiedoista.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

konsta kirjoitti:Tuo "25 valhetta" on vain sinun korviesi välissä, ei muualla. Kun vastasin näistä kymmeneen väittämääsi, et ottanut mitään kantaa. Minulla ei ole tarve vastata kaikkeen siihen, minkä väännät valheeksi, koska ne asiat perustuvat lähinnä omaan tietämättömyyteesi. Yrität tuolla 25 valheen tempulla vain kieumurella ulos keskustelusta ja omista valheistasi, tai ainakin vääristä tiedoista.
Mustasta ei vaan tule valkoista vaikka kuinka selittelet.
Jotain vastailit epätoivoisesti, ei se muuta valheitasi todeksi että selittelet niitä ja kiertelet itse asioita. Mutta kait se juntteihin tekee vaikutuksen kun jotain vaan kirjoittaa ja sönköttää. Munhun ei tee, mulle pitää olla faktaa, lainaukset, lähteet, perustelut. Ja niitä on sulta turha odottaa.

Mutta vaatii se kyllä aika kylmää päätä ja hyvää pokerinaamaa, että tuommoisen vyörytyksen jälkeenkin jatkat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ihan pokkana vaan. Sunssa on poliitikkoainesta. Valehtelet, vääristelet, kiertelet ja väität pokkana mustaa valkoiseksi. Ja jengi uskoo. Mene ihmeessä politiikkaan jos et siellä jo ole. Kyllä juntit sua äänestää ihan varmaan.

Jottei taas unohtuisi, mistä valheistasi on kysymys ja joita kiertelet kuin kissa kuumaa puuroa, muistutetaanpa taas:

"Jos esimerkiksi Tsernobyl aiheutti sata piilevää muutosta, niin 40 sukupolven päästä, muutoksen kantajia voi olla tähtitieteelinen määrä."
- Vale. Säteilyn aiheuttamat mutaatiot eivät käytännössä koskaan periydy.

"Irlannin meri on melkoisen radioaktiivinen"
- Paskapuhetta. Etkä itse edes kertonut mistä tuollainen "tietosi" on peräisin.

"Mutta fissioon perustuva ydinvoima ei voi ratkaista energiaongelmia, koska uraania ei yksinkertaisesti riittäisi, jos sen käyttöä kovasti lisättäisiin."
- Paskapuhetta. Riittää hyvin, lisää kaivoksia auki, merivedestä tarvittaessa erottamaan, ydinjätteet kierrätykseen ja hyötyreaktorit käyttöön.

"Ainakin Ranska on myöntänyt, etteivät ne ole erityisen onnistuneita, muussa kuin aseplutoniumin tuotannossa, johon ne alunperin suunniteltiin."
- Paskapuhetta. Kuten todettua, plutonium kelpaa hyvin reaktoreissakin käytettäväksi polttoaineena.

"Tuulivoiman hinta on jo tullut kilpailukykyiseksi"
- Paskapuhetta. 50% investointituki, sekä 30% tuotantotuki veronmaksajilta ja silti maksaa pirusti markkinahintaa enemmän. Ydinvoimalla on 0 -tuki ja se on edullista.

"Sinun teeseissäsi on muuten se virhe, että oletat myös plutoniumia liuenneen meriveteen saman määrän kuin U238"
- Paskapuhetta. En ole koskaan väittänyt, että merivedessä olisi plutoniumia noin paljon.

"PU239 ei ole luonnonvarainen aine, vaan ihmisen sinne luontoon työntämä."
- Paskapuhetta. PU-239:ää on luonnossakin (tosin vähän, mutta on).

"Muutenkin kirjoituksesi on täynnä asiavirheitä."
- Paskapuhetta. Näytä jo viimein yksikin (sen k-kirjaimen puuttumisen lisäksi)!

"Miten kehtaat esitttä kirjoituksissasi tuollaista huuhaatietoa, jossa lähes kaikki asiatiedot ovat väärin?"
- Paskapuhetta. Näytä jo viimein yksikin (sen k-kirjaimen puuttumisen lisäksi)!

"Tuossa sanot selvästi RADONISTA saatava säteilyannos."
- Paskapuhetta. Sanon "on radonin vuoksi". En "radonista saatava".

"vertaat sitä Tsernobylin pahimpiin alueisiin, joiden annos on jopa yli 220mSv VUODESSA!"
- Paskapuhetta. Et ole esittänyt mitään todisteita mistään alueesta, jossa annosnopeus Tshernon seurauksena olisi 220mSv vuodessa (josta olisi ihmisiä evakuoitu).

"JOS löydetään tekniikka, jolla esim uraania saadaan merivedestä"
- Paskapuhetta. Sellainen on jo.

"noin 3 miljoonaa ihmistä asuu edelleen pahasti saastuneilla alueilla"
- Paskapuhetta.

"eikä uraani riitä kaikille"
- Paskapuhetta taas ydinpolttoaineen riittävyydestä, ks. edellä.

"Ihmiset alkavat vasta tulemaan syöpäikään, kilpirauhassyöpää lukkunottamatta."
- Paskapuhetta. Leukemia olisi tullut jo jne.

"suomalaiset eivät juurikaan hyödy tuosta ydinvoimasta"
- Hyötyvät kun teollisuus hyötyy ja tuo rahaa jne.

"erittäin harvinainen leukemia on yleistynyt Tsernobylin uhrien keksuudessa, erityisesti puhdistustyöntekijöiden parissa."
- Täyttää hevonpaskaa. Puhdistustyöntekijöiden joukossa on itse asiassa esiintynyt VÄHEMMÄN syöpää kuin mitä keskimäärin ihmisillä.

"YK:n tutkimuksista, tosin 12 vuotta tuoreemista kui sinä."
- Paskapuhetta, jos sulla ei ole käytössäsi vuoden 2012 tutkimusta.

"Jään edelleenkin odottamaan niitä kylmiä faktoja pienhiukkasten tappamista ihmisistä."
- Annettu jo.

"Koskaan ei saada selville heidän sairastavuuttaan tai kuolevuuttaa."
- Paskapuhetta, ne puhdistustyömiehet ovat maailman varmaan tarkimmin seurattu väestöryhmä ja heidän terveydentilansa tiedetään ja se on parempi kuin mitä muilla on.

"Miksi ihmiset eivät sairastu luonnon taustasäteilystä, mutta sairastuvat esimerkiksi keinotekoisesta sätelystä."
- Paskaa taas. Solu ei tiedä mistä se säteily tulee, vain Sievert-määrä ratkaisee, ei muu.

"600mSV saatuna lyhyessä ajassa on Stukin mukaan tappava annos"
- Paskaa taas, ilman mitään lähdettä heittelet soopaa. Raja on 3000mSv kieppeillä.

"vastaväitteisiin vastaaminen ei onnistu lainkaan."
- Koko ajan vastailen.

"Tuollaisella propagandalla ja virheelisten tietojen pyörittelyllä"
- Odotan edelleen sydän sykkyrällä, koska osoitat sen minun kirjoittamani pitkän kirjoituksen olevan suurimmaksi osaksi valetta. Sitähän sinä väitit. Et ole osoittanut minun olleen väärässä missään muussa kuin se yhden k-kirjaimen unohtamisella.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

markja kirjoitti:

Siksi sitä tungetaan verkkoon, kun se on pirun halpaa.
Väärin meni, taas. Ydinvoimaa tungetaan verkkoon siksi, että voimayhtiöt vaativat keskeytymätöntä täyttä tehonsyöttöä, jolloin muita voimaloita joudutaan ajamaan alas. Siinä on juuri ydinvoiman tuki valtiolta.

Ydinvoimalla voimme päätyä myös jäykkään ylituotantoon, jossa verkon sähkö olisi van hukattava johonkin, koska sinne ei voi ylimääräistä työntää. Tämän vuoksi liikasähkölle on ehdotettu niinkin järjetötä rarkaisua, kuin pumppuvoimalaa, jossa vetta pumpattaisiin ylängöllä olevaan luonnonaltaaseen ja laskettaisiin sitten huippukulutuksen aikaan generaattoreiden läpi, jolloin noin puolet käytetystä sähköstä saataisiin takaisin, puolet menisi harakoille. Tietenkin ehdottettu paikka olisi erämmaajärvi Kuusamossa, suojelukohde, heh.(näin siis 80-luvun alussa)

Jäykkä ja massiivinen ydinvoima edustaa tuhlaamista ja verkon dominointia.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

markja kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:on taas tähänkin ketjuun ilmestynyt mieletön määrä valehtelijoita ja pellejä...vai voisko se olla ihan faktamiehestä johtuvaa? niinhän se luontokin mukautuu ympäristöönsä, miksei foorumilaisetkin toisiinsa? :roll:
Vastaappa suoraan, onko konsta mielestäsi valehtelija, onko hän valehdellut useissa asioissa tässä ketjussa? Kyllä / Ei vastaus kiitos.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, ajattelen vaan että olenkohan ainoa joka näkee millaista soopaa ko. hemmo tänne koko ajan suoltaa...
suoraan kysymykseen suora vastaus; ei, konsta ei ole valehtelija siinä missä sinä et osaa keskustella asiallisesti kenenkään kanssa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vastaa Viestiin