Lapsia or not?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Onko sinulla lapsia?

Minulla ei ole lapsia
60
47%
1 lapsi
24
19%
2 lasta
19
15%
3 lasta
14
11%
4 lasta
6
5%
5 lasta
1
1%
6 lasta
1
1%
7 tai enemmän lasta
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 129

ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Onko sinulla lapsia? Jos on niin kuinka monta? Saa myös kertoa minkä ikäisiä jos haluaa :)
mardy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 9:53 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja mardy »

2 lasta on mulla. 1-v ja 5-v. Ja itse oon 24 :)
Juhani
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Korpi

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Yks lapsi, poika ja noin puolivuotias. Ja ite 27...
JeMi
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 10:20 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja JeMi »

Poika 5v, ite tänä vuonna 30v.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja vandt »

Kaksi pentua. Toinen on 2 toinen ihan kääpiö, eli 4kk.
Ainakin kaksi lisää on aikomus hankkia, mutta onhan tässä aikaa 8)
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ei. Eikä tule.

Minusta lapsien hankkiminen tähän maailmaan on täysin järjetön teko, kaiken tämän ihan puhtaasti scheissen keskelle. Ihmiset voivat päivä päivältä huonommin, missään ei lopulta ole ihan turvassa, ei edes täällä Suomessa. Kolmas maailmansota about kävi jo ovella, mutta vain luoja tietää minkä takia peruuntui. Menet matkoille, niin tulee pommia päähän ja tsunami rannasta jyrrää yli, töissä joku mulkvisti lentää koneella päin ja rämäyttää työpaikkasi kasaan, koulussa tulee luotia kalloon luokkakaverin toimesta ja kotona vaanivat tulipalot, murtovarkaat ja sarjamurhaajat.

Sinällänsä itse en kärsi yhdenkään näiden pelosta, vaikka ne nyt tulikin lueteltua, mutta toisaalta iso osa ihmisistä pelkää jotain noista, parhaillaan vaikka kaikkea. Olisi luonnotonta tuoda uusi elämä tähän maailmaan sellaisen keskelle, mistä itsekään ei voi välttämättä aina olla varma, että selviääkö. Tänä päivänä ihmiset eivät keskity enää auttamaan toinen toisiaan, enkä sitä vaadikaan; yhteiskunnan suhteen luovutin jo vuosia sitten, joten en usko vanhempana roolini olevan riittävän hyvä jälkikasvulle, jotta voisin näyttää järkevää mallia tai kertoa fiksulla tavalla, miten maailma toimii. Lisäksi ongelmanani on liiallinen tempramenttisuus, jonka ihan varmasti purkaisin jälkikasvuuni näiden tehdessä jotain typerää.

Luultavasti siis pelastankin tällä päätökselläni ja teollani teidän muksunne ja heidän maailmansa, kun en tuota sarjamurhaajaa ja tulevaa rikollista tänne. Oi ironiaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja neitix »

2 on, 2- ja 3-vuotiaat. Itse olen 24.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Howler »

Ei ole, mutta toivottavasti joskus tulee.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja rimma »

VoDKa, ihan hyviä pointteja sulla tuossa kirjoituksessa mutta saanen olla hieman eri mieltä. Joskus olen toki ajatellut lähes samoin mutta mieli on muuttunut sitä mukaa kun itse olen alkanut voida paremmin ja saanut vähän avarakatseisemman kuvan tästä maailmasta. (En tällä tarkoita että sinä voisit huonosti tai et voisi olla avarakatseinen, älä käsitä niin)

Maailmassa on vielä monia hyviä paikkoja joissa ihminen voi elää hyvinkin huolettomasti. Eikä se ikä jonka elää korvaa koskaan elämän laatua. Joku voi kuolla 20-30 vuoden iässä hyvinkin onnellisena siitä että sai nämä vuodet kun toinen on voinut pahoin kaikki nuo vuodet esim. asuessaan vaikkapa kehitysmaissa pahasti nälkiintyneenä. Tosin noin vanhaksi ei välttämättä elä.

Kyllä nuo tulipalot ja esim. henkirikoksen uhriksi joutumiset on huonoa tuuria ja surullisia tapauksia muttei elämää voi elää koko ajan peläten muuten siitä ei tule mitään muuta kun tuskastuttava matka. Jos joutuu murhatuksi vaikka 30 v. iässä niin varmasti ollut antoisampi elämä jos ei ole kaikkia noita vuosia pelännyt sitä päivää kun jotakin pahaa sattuu omalle kohdalle.

Tämä on minun kantani asiaan ja tästä olisin voinut kirjoitella vaikka koko päivän, mutta säästän teidät siltä tällä kertaa :P

Niin ja minulla ei ole lapsia mutta haluan niitä kyllä tulevaisuudessa joskus sitten. Luultavasti yhden mutta toinenkin on tervetullut. Pyrin tarjoamaan mahdollisimman hyvän pohjan elämälle enkä kasvata elämää pelkäävää lasta.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Ei ole muksuja, ainakaan toistaiseksi. Ikää on jonkuverran kolmenkymmenen päälle.
"Yöperho on koteloitunut"
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Minun ainokaiseni täyttää ihan kohta 8 vuotta. Toista ei olla saatu aktiivisesta ja vähemmän aktiivisesta yrittämisestä huolimatta ja jätettiin asia sikseen jo melkein 3 vuotta sitten. Eipähän tarvitse huolehtia ehkäisystä :)

Vodkan kanssa olen eri mieltä. Maailma on paha ja paskaa sataa niskaan koko ajan mutta silti tämä oma elämä on elettävä. Lapseni ja lapsen kaveritkin tuovat minun ja mieheni elämään niin paljon iloa, että ilman tätä elämämme olisi paljon tyhjempää. Jokainen joka hankkii lapsia on itsekäs, se on selvä. En mitenkään olisi voinut olla hankkimatta lasta sen takia, että jotain saattaa tapahtua joskus jossain.
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja aga »

Hyvä ketsku, että totesit, että jokainen ihminen, joka tekee lapsia on itsekäs. Usein se, ettei halua lapsia käännetään jotenkin päälaelleen, että sellaista kutsutaan itsekkääksi. Mikä on hyvin outoa.

Minulla ei ole lapsia vielä, toivottavasti joskus on, ja myönnän, että puhtaasti itsekkäistä syistä. On miellyttävä ajatus jatkaa sairaita geenejäni (tavallaan elämäni jatkosta on turha murehtia (vaikka en toki nytkään suuremmin murehdi, vaikka pienesti stressaan koko ajan) silloin sinänsä, kun tiedän sen jatkuvan heidän muodossaan. vaikka onhan sitä lapsista tietysti paljon huolta ja murhettakin, mutta enemmän yleensä varmaankin iloa) ja onpahan joku syy elää tätä elämää ja elää sitä paremmin, kun on jälkipolvi hoidettavana.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja joey »

aga kirjoitti:Hyvä ketsku, että totesit, että jokainen ihminen, joka tekee lapsia on itsekäs. Usein se, ettei halua lapsia käännetään jotenkin päälaelleen, että sellaista kutsutaan itsekkääksi. Mikä on hyvin outoa.
Näinpä juuri. Lisääntymisvietti on kuitenkin terveellä ihmisellä yleensä niin voimakas, että sen kieltäminen on vaikeaa tai mahdotonta ja jos lasten saaminen ei onnistu, tyhjä tila täytyy täyttää jollain muulla. Esimerkiksi eläimillä.

Olen itsekin sitä mieltä, että maailma on suurimmaksi osin paska paikka, mutta olen kokenut elämässäni nyt jo niin paljon kaikkea korvaamattoman hienoa, että lisäännyn ihan vaan jotta lapseni pääsisivät kokemaan edes sen saman. Maailmanloppu tulee joka tapauksessa osumaan jonkun kohdalle ja jokainen kuitenkin kuolee. Toki haluan myös jakaa kyseenalaista geenistöäni eteenpäin, opettaa, kasvattaa ja tulla äidiksi.

Ja ei siis vielä lapsia. Tilanne johtuu lähinnä ympäristön vaikutuksesta, mutta pyritään korjaamaan piakkoin.
NaapurinTyttö
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 9:23 pm
Paikkakunta: Naapurista

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja NaapurinTyttö »

2 lasta. Esikoinen syntyi reilu viisi vuotta sitten, virallisia synttäreitä syntymän jälkeen tosin on vietetty vasta yhdet eli lapseni syntyi karkauspäivänä. :lol:
Toinen on 4v.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kaksi lasta, kohta 16-vuotias tyttö ja 14-vuotias poika,enempää ei ole eikä tule.Lapsenlapset tervetulleita sitten joskus.Ite en oon vanhentunu yhtään 15:sta vuoteen :mrgreen:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Vastaa Viestiin