Lapsia or not?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Onko sinulla lapsia?

Minulla ei ole lapsia
60
47%
1 lapsi
24
19%
2 lasta
19
15%
3 lasta
14
11%
4 lasta
6
5%
5 lasta
1
1%
6 lasta
1
1%
7 tai enemmän lasta
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 129

serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja serialist »

Ei ole lapsia eikä tule, ainakaan biologisia. Olen vähän sitä mieltä, että pidetään nyt ensin huolta tämän hetkisistä lapsista ennen kuin tehdään lisää. Avopuolisoni haluaisi biologisia lapsia, mutta ymmärtää etten minä halua. Kannatan adoptiota vaikka itselläni olisikin kaikki edellytykset saada oma, biologinen. Tämä on aate -kysymys. En silti syyllistä ihmisiä, jotka tekevät lapsia vaan olen vilpittömästi iloinen heidän puolestaan ja tuen miten vain pystyn. Tämä on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni, jonka mukaan toimin omassa elämässäni. :)

Tälläkin hetkellä miltei puolet ystävistäni ovat joko raskaana tai koittavat lasta ja olen iloinen heidän puolestaan. :)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Kaksi löytyy, enempää ei tule.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Ei ole, eikä tule. En ole koskaan oikein käsittänyt, että miksi jotkut niin kauhean kovasti haluaa niitä toukkia saada. Mietin, että joskus voisi sukusoluja luovuttaa, kun ihan hyvät geenit kai on ja kun liberaalisuus ja konservatiivisuus kuulemma osittain periytyvät, niin olisipa sitten yksi vapaamielinen lapsi enemmän. Omien geenien jatkuminen on myös plussaa, mutta itse en pysty kuvittelemaan, että koskaan valitsisin itselleni elämää, jossa olisi niin voimakkaasti rajoittava tekijä kuin lapsi. Voi olla kyllä että joskus mieli muuttuu, mutta en välttämättä usko.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2377
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

Oon tähän näköjään jo aiemmin vastannut, mutta vastaus on edelleen sama, eli ei ole lapsia, mutta toivottavasti jonain päivänä on.

Ikää tulee syksyllä täyteen 25 :)
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Ceiling Fan
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 12:28 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Ceiling Fan »

Ei ole, eikä tule, syntynyt olen 1983. Olen aina tiennyt, että en halua lapsia. Onneksi mies on samaa mieltä, että näitä geenejä ei kannata panna jakoon.

Multa varmaankin puuttuu joku hoivavietti tms, sillä lapset eivät aiheuta minussa minkäänlaisia tunteita eikä vaistoja. Huutava lapsi lähinnä ärsyttää. Toki ymmärrän, että pieni lapsi ei tee sitä tahallaan, vaan se on lähestulkoon sen ainoa tapa kommunikoida ympäristönsä kanssa.

Notta tämä olisi riittävän paradoksaalista, niin teen töitä lasten kanssa. Olen mielestäni ihan empatiakykyinen yksilö, ja omasta sekä kollegoiden mielestä olen tehnyt työni hyvin. Omien lasten puuttuminen kun ei tarkoita sitä, etteikö osaisi kasvattaa muiden lapsia!
Of course I'm out of my mind - it's dark and scary in there.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

^Okei.. Miten sä voit olla työpaikassa jossa sun hoidettavat ei aiheuta muita tunteita kun välillä ärtymystä? Ilmeisesti et ärsyyntymistäsi näytä työpaikallasi, koska olet saanut työkaverisi ja itsesikin luulemaan olevasi empaattinen? Hui kamala.
Ceiling Fan
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 12:28 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Ceiling Fan »

Hairahtelija kirjoitti:^Okei.. Miten sä voit olla työpaikassa jossa sun hoidettavat ei aiheuta muita tunteita kun välillä ärtymystä? Ilmeisesti et ärsyyntymistäsi näytä työpaikallasi, koska olet saanut työkaverisi ja itsesikin luulemaan olevasi empaattinen? Hui kamala.
Nyt vasta hokasin, että oli tullut kommentti mun viestiin.

Mitenköhän mä selittäisin tämän asian? Mä tykkään työstäni, mä olen tehnyt sitä jo monta vuotta, ja työnantajalla olisi ollut useita mahdollisuuksia olla jatkamatta työsuhdetta, jos joku taho (työnantaja/lähiesimies/työtoverit/lasten vanhemmat/muu yhteistyötaho) olisi ilmineerannut, että en ole sovelias työhöni.

Lähinnä tuolla hoivavietin puuttumisella tarkoitan sitä, että esim. vauvat eivät herätä mussa mitään "lässytysvaihetta" tai tunnetta siitä, että pitäisi ottaa syliin ja hoivata, enkä erityisesti halua olla vauvojen tai päiväkoti-ikäisten kanssa tekemisissä. Lapset mun työpaikalla on jo koululaisia, joten he on vähän isompia. Riittävän isoja olemaan itsenäisiä, mutta riittävän pieniä, että aikuisen sana menee vielä läpi. Tuon ikäiset lapset ei aiheuta ärtymystä paitsi silloin, kun hölmöilevät. Silloin kuuluukin ärtyä, mutta hillitysti - ei tietenkään voi rähjätä eikä huutaa, mutta tiukkana pitää osata olla ja maltin pitää säilyä aikuisella.

Mulla on ihan normaali empatiakyky - pystyn asettumaan toisen asemaan aivan ok, mutta joskus yltiörealistisuus vie pahimman terän empatialta. Jos lasta sattuu polveen, voin ottaa syliin ja lohduttaa, totta kai, mutta mä toisaalta vuosien kokemuksella tiedän, että kohta se kipu on pois ja lapsi mennä viipottaa entiseen malliin.
Of course I'm out of my mind - it's dark and scary in there.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Yksi noin 10-vuotias poika on. Hieno muksu ja parasta mitä minulle on tapahtunut on hänen saamisensa ja hän parasta mitä olen elämässäni saanut aikaan.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Muori
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 04, 2010 9:54 am

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Muori »

Ihka ensimmäinen viesti palstalle kun rekisteröityminen jossain vaiheessa onkin mennyt läpi, ja mitäpä äiteellä muuta olisikaan palstalle annettavaa kun kertoa että lapsia on ja niitä on riittävän monta, lisää ei ole tulossa.
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Ei ole lapsia, enkä oikein tiedä haluankokaan. Itse työskentelen teini-ikäisten nuorten kanssa ja tämä kaikki mitä näen heissä, en tiedä haluanko lapsia, koska nämä teinit pahenevat vuosi vuodelta. Olen myös sitä mieltä, että on paljon lapsia joita ei olisi koskaan pitänyt tehdäkään, varsinkin kun näkee kuinka paljon näillä teini-ikäisillä on ongelmia juurikin vanhempien takia. Vanhempia ei kiinnosta tai jotain muuta vastaavaa.
Nothing Lasts Forever
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

En minäkään koskaan oikein "tykännyt" lapsista enkä viihtynyt heidän kanssaan, siis nuorena. Kaksi kuitenkin sain, ovat jo aikuisia. Ja pitää sanoa, että kyllä se rakkaus ja kiintymys ja viihtyminen tulivat samassa paketissa, vaikka vähän ennen molempien syntymää pelottikin. Ennen ensimmäistä se, etten osaa olla lapsen kanssa, ennen toista se, etten pysty rakastamaan toista yhtä paljon kuin ensimmäistä. Turhia pelkoja molemmat!

En ole koskaan työskennellyt lasten tai nuorten kanssa, enkä ole halunnut. Tiedän, että ahdistuisin heidän ongelmistaan. Ja samaa mieltä siitä, ettei joidenkin vanhempien olisi kerta kaikkiaan pitänyt saada lapsia. Sen vuoksi hyväksyn abortin (vaikkei se tähän keskusteluun kuulukaan).
Thor Steinar
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:57 am
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja Thor Steinar »

Ei ole eikä tule. Viniseville sukulaisille, jotka "kannustavat" lastentekoon sanon harmitellen, ettemme voi saada lapsia, koska tulen aina vaimoni naamalle. On saanut vaihtaa puheenaihetta sen jälkeen.
katti
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja katti »

Vanhempi on ala-asteella, nuorempi ei vielä muutamaan vuoteen. Ikää on nyt vajaa 40v. Ei enempää lapsia meidän perheeseen.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Thor Steinar kirjoitti:Ei ole eikä tule. Viniseville sukulaisille, jotka "kannustavat" lastentekoon sanon harmitellen, ettemme voi saada lapsia, koska tulen aina vaimoni naamalle. On saanut vaihtaa puheenaihetta sen jälkeen.
Tästä tulikin mieleeni (on kyllä nyt melko ot) kun anoppi kerran kauppareissulla (olimme siis kahdestaan) jankutti sellaisella ärsyttävän kitisevällä äänellä vieressä "mitä aiot antaa xxx:lle isänpäivälahjaksi, mitä aiot antaa, mitä aiot antaa" kun yritin ankarasti miettiä yhtä aivan muuta juttua. Palo sitten käämit ja sanoin sille ehtimättä harkita ensin, että "annan sille pillua!!" Anoppi hiljeni ja sanoi hetken kuluttua: "entä jos ei se halua, mitäs sitten?" :lol: Siitä lähtien on joka isänpäivä virnuillut, että hän kyllä tietää jo mitä aiot antaa isänpäivälahjaksi... :oops:
taikinahavukka
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 8:30 pm

Re: Lapsia or not?

Viesti Kirjoittaja taikinahavukka »

Kaksi on: 16 ja 18.
Vastaa Viestiin